• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brussel fluit Den Haag terug om roetbeleid

Auteur: Dennis, gepost 4 mei 2006 om 11:02 – 8 Reacties

" align=

De Europese Unie is niet akkoord gegaan met de plannen van staatssecretaris Pieter van Geel van VROM om vanaf begin volgend jaar roetfilters verplicht te stellen op nieuwe diesel-personenauto’s, lezen we in de Volkskrant. De EU vindt eind 2008 vroeg genoeg, omdat zij van mening is dat de auto-industrie meer tijd nodig heeft. Van Geel daarentegen vindt de EU zijn oren te veel naar de auto-industrie laat hangen…

Van Geel’s partijgenoot en kamerlid namens het CDA Liesbeth Spies, zou gisteren voor de radio hebben gezegd dat Nederland desnoods maar burgerlijk ongehoorzaam moet zijn. Zij vindt het onredelijk dat de EU enerzijds strenge eisen stelt aan de luchtkwaliteit, maar anderzijds maatregelen verbiedt die daaraan moeten bijdragen. Stoere uitspraken hoor, maar uiteindelijk gebeurt het toch precies zoals Brussel wil. Als voorbeeld noem ik de APK frequentie.

Ook interessant!

  • Video: Motoragent wordt gedold in Den Haag
    Video: Motoragent wordt gedold in Den Haag
  • Video: zo verloopt een spoedbegeleiding vanaf Den Haag
    Video: zo verloopt een spoedbegeleiding vanaf Den Haag
  • verkeershinder
    Vanaf morgen grote verkeershinder Utrechtsebaan Den Haag
  • gloednieuwe tunnel
    Gloednieuwe tunnel in Den Haag wordt nauwelijks gebruikt

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

roetfilter

Vorig bericht: « Prijzen nieuwe BMW 3-Serie Coupé
Volgend bericht: Nieuwe foto’s Aston Martin DBS »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rob zegt

    4 mei 2006 om 11:38

    Als Brussel altijd z’n zin krijgt, wanneer wordt de BPM dan afgeschaft ?

    Login om te reageren
  2. Dennis zegt

    4 mei 2006 om 11:46

    @Rob: Goed punt! Echter is de BPM een regeling die we al een hele poos kennen. Met name de nieuwe maatregelen worden eerst altijd even getoetst bij Europa. Als de BPM er nu nog niet was, geloof ik nooit dat ze die ooit ingevoerd zouden krijgen.

    Login om te reageren
  3. Marten zegt

    4 mei 2006 om 13:31

    Ik snap niet dat ze met die roetfilters heel vooruitstrevend en milieubewust willen zijn, terwijl het toevoegen van alcohol aan de brandstof zo lang duurt. (schijnt je auto zelfs harder van te lopen). Het gaat allemaal weer om geld en net als bij de BPM zal Den Haag altijd blijven kiezen voor de hoogste opbrengsten

    Login om te reageren
  4. Zoef zegt

    4 mei 2006 om 13:58

    Ik begrijp ook niets van de dieselgekte. Gewoon accijnswetten aanpassen en hup we rijden allemaal terug normaal zoals de rest van de wereld op benzine, weg roetprobleem.

    Login om te reageren
  5. Ejay zegt

    4 mei 2006 om 14:07

    Gewoon ethanol erbij, hoge klopvastheid, maar vermogen haalbaar. Klaar is kees. BPM mag dus ook wel weg, al zal de tweehands auto-markt daar onder lijden.

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    4 mei 2006 om 14:30

    wat doen die lui in DenHaag nou moeilijk? Je biedt kopers een bijdrage in de kosten van het roetfilter en verhoogt de BPM op auto’s zonder roetfilter. Bijna iedereen zal de auto MET roetfilter kopen. Verplicht of niet, per saldo koopt (bijna) iedereen er één met (en de tegemoetkoming in de kosten wordt betaald uit BPM van de auto’s die niet met een roetfilter te leveren zijn). Klaar! was dat nou zo moeilijk?

    Login om te reageren
  7. Jan zegt

    4 mei 2006 om 14:58

    Als België (Brussel) het zegt dan zal het zo zijn. Luisteren naar die Belgen zulle jullie!

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    4 mei 2006 om 16:55

    luchteisen van brussel? jullie hebben nog geluk met die roetfilters dan want belgie koopt lucht aan van rusland (en wie betaals dat? idd …)
    endan nog foert EU

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North