• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti 16C Galibier = verbouwde Mulsanne

Auteur: robbie, gepost 20 september 2009 om 11:05 – 71 Reacties

Bentley 16C Galibier coachbuild


Een nieuw model van Bugatti weet meestal redelijk de tongen los te maken. Dat is al het geval bij speciale uitvoeringen van de Veyron, dus als er een compleet nieuw model komt zoals de 16C Galibier barst het helemaal van de meningen en discussies. En uiteraard waren de “vergelijkingsmongolen” ook meteen van de partij. En deze keer lijkt het erop dat ze gelijk hebben!

Bij de eerste beelden van de Galibier werden gelijk vergelijkingen gemaakt met andere VAG bolides zoals de Panamera en Flying Spur. Uiteindelijk was het onze eigen Michiel van den Brink die ons er op wees dat de Bugatti 16C Galibier eigenlijk niet veel meer is dan een gecoachbuilde Bentley Mulsanne.

Zo zijn bijvoorbeeld alle hard points van de Mulsanne behouden gebleven en hetzelfde geldt voor de lijnen van de motorkap en heuplijn. Ook de A-stijl is identiek en de onderste helft van de B-stijl ook. Net zoals de kleine raamstijlen bij de achterste portierruiten.

En dat is toch opvallend, want Bugatti (en Bentley) baas Franz-Josef Paefgen zei nog niet zo lang geleden het volgende:

“A Bugatti saloon will have different dimensions and be a completely different concept. In fact it’s hard to find any similarites at all [with the new Bentley]”

Het lijkt er dus op dat herr Paefgen een redelijk liegbeest is! Plotseling begrijp ik ook alle geruchten over het feit dat de opvolger van de Arnage (= Mulsanne) de W16 motor van Bugatti onder de kap zou krijgen. Blijkbaar is Bugatti dus al sinds 2007 bezig met het ontwikkelen van de Galibier.

Inmiddels heeft (naar eigen zeggen) de eerste journalist ook de Galibier kunnen ’testen’ en die verteld ons dat de 8 liter W16 in de Galibier geen 4 turbo’s heeft, maar ‘slechts’ 2. Dit is gedaan om het koppel onderin te verbeteren. Wel levert het blok nu iets minder vermogen, iets meer dan 900 pk namelijk. Desondanks zou de topsnelheid alsnog op zo’n 390 km/u liggen. En 0 naar 100 gaat waarschijnlijk in minder dan 3 seconden! Wel moeten we nog tot 2013 wachten voordat de Galibier op de markt gaat komen.

De komende tijd gaat Bugatti de Galibier voornamelijk gebruiken om meningen te peilen van klanten. En als blijkt dat die een verbouwde Mulsanne met W16 motor niet zien zitten schijnen ze gewoon een ‘nieuwe’ Veyron te gaan bouwen. Ook op basis van de Mulsanne trouwens.

Een toffe feature van de Galibier is trouwens dat de ‘motorkap’ bestaat uit 2 flappen die onafhankelijk van elkaar met een druk op een knop geopend kunnen worden. Hoe dat eruit ziet kan je in de volgende video zien:

Bugatti Galibier motorkap video

Bron: coachbuild.com

Ook interessant!

  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide
  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
  • Video: Bugatti Chiron vs. straaljager, wat is sneller?
    Video: Bugatti Chiron vs. straaljager, wat is sneller?
  • Video - kleine crash met Bugatti Chiron Pur Sport

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, Bugatti, coachbuilding, concept, galibier, Limousine, mulsanne

Vorig bericht: « 100% Elektro: BRABUS Ultimate High Voltage
Volgend bericht: IAA 2009: De lekkerste supercars op een rijtje »

Lees Interacties

Reacties

  1. JamesBond007 zegt

    20 september 2009 om 11:07

    krijg nou wat :|

    Login om te reageren
  2. JIFF zegt

    20 september 2009 om 11:10

    @ James Bond

    U had dit als superspion toch wel aan moeten zien komen…

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      20 september 2009 om 11:14

      @JIFF:

      Geachte JIFF,

      Naar aanleiding van uw oplettendheid vermeld ik het volgende:
      Een geheim agent doet alsof hij van niks weet!

      Login om te reageren
  3. jan1666 zegt

    20 september 2009 om 11:12

    crisistijd? bezuinigen? toch niet bij zo’n merk? wel dus..

    Login om te reageren
  4. 406_v6 zegt

    20 september 2009 om 11:13

    Echte -en originele- Bugatti’s worden al sinds 1947 (dood van Ettore Bugatti) NIET meer gebouwd. :roll:

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      20 september 2009 om 11:15

      @406_v6:
      Ja je kan hem moeilijk uit zijn kist halen en vragen of hij nog een keertje een ”originele” Bugatti kan ontwerpen/bouwen bla bla.

      Login om te reageren
    • Laurens zegt

      20 september 2009 om 11:54

      @406_v6: hoe zie je het merk Mercedes in dat verband?

      Login om te reageren
  5. dennis21 zegt

    20 september 2009 om 11:15

    woww die voorkant en die lichten van bugatti (H)

    Login om te reageren
  6. JPM zegt

    20 september 2009 om 11:27

    @ 406_v6

    Sorry hoor, maar ik vind persoonlijk dat de Veyron aan alle eisen van een echte Bugatti voldoet. Kijk maar eens wat de oude modellen van Bugatti hebben betekend. Er zitten hier veel te veel VAG-bashers, maar eigenlijk kan ik niets anders dan concluderen dat VAG misschien wel de beste prestatie uit de geschiedenis van de moderne auto heeft neergezet. En dat is precies waar het bij Bugatti om gaat.

    Login om te reageren
  7. Peer zegt

    20 september 2009 om 11:35

    Als ze er vijf centimeter tussen hadden gelast had niemand lopen miepen. Waarom zou het zo zijn dat een merk als Bugatti wel kan bestaan als onderdeel van VAG, maar als zelfstandig bedrijf niet?

    En dan dat antropomorfistische geneuzel op coachbuilt.com over genen, haha. Als die van de Brink eens ging samenwerken met VAG dan kom ik z’n photoshopjes wellicht eens op straat tegen…

    Login om te reageren
  8. jdm zegt

    20 september 2009 om 11:43

    ’t blijft een afschuwelijk lelijke auto

    Login om te reageren
  9. cardesigner@USA zegt

    20 september 2009 om 11:43

    Ik dacht al, waar ken ik hem toch van?

    Login om te reageren
  10. Mardec zegt

    20 september 2009 om 11:45

    Niet veel meer dan een Bentley Mulsanne?

    Een Maybach is niet veel meer dan een verbouwde S klasse, daar geef ik je gelijk in.. hoewel ik die al de moeite vind.

    Maar dit niet veel meer noemen den een Mulsanne? Dus je noemt die 8.0 L W16 quad turbo voorin niet veel meer? Het is maar een legendarische motor.. Niet veel meer..

    Login om te reageren
  11. Kyanite zegt

    20 september 2009 om 11:47

    Volgens mij was het C6_R die de eerste overleg-foto hier op het forum plaatste en niet Michiel van den Brink. C6_r gaf dus de voorzet en Michiel van den Brink maakte het af.

    Het nieuwe Bugatti model is en blijft ronduit lelijk, net als de Veyron overigens. Technisch gezien zijn het wel plaatjes.

    Login om te reageren
  12. Laurens zegt

    20 september 2009 om 11:47

    Prima toch. Met de Veyron het merk geherpositioneerd, en geen cent verdiend. Nu een beetje uitmelken. Als je ziet hoe succesvol(?) sommige tuners zijn, is er een markt voor net wat anders dan de buurman :-)

    Login om te reageren
  13. Mardec zegt

    20 september 2009 om 11:54

    De motor is anders, hierdoor zal de schakelbak ook wel anders zijn, de differentiëlen en andere hutsemetut. Exterieur is anders, interieur wss ook. Kortom alleen het platvorm is hetzelfde.

    Dus dan kan je een Bentley Continental ook niet veel meer noemen dan een VW Pheaton.

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      20 september 2009 om 12:51

      @Mardec: een auto is zoveel meer dan een motor…

      on topic deze auto pas totaal niet meer bij het merk bugatti, oorspronkelijke waren het lichte sportwagens dan kwam die zware veyron en nu een luxewagen :? tlijk dat het merk onder leiding van VAG de weg een beetje kwijt is…

      Login om te reageren
  14. sjoske zegt

    20 september 2009 om 12:05

    Misschien kan het zo zijn dat deze concept gemaakt is op de basis van de Mulsanne om te peilen of het interessant is een bugatti 4 deurs te bouwen en wordt het uiteindelijke model een wel op zich zelf staand type??

    Login om te reageren
  15. Duidelijk zegt

    20 september 2009 om 12:06

    Ik vind de Bugatti toch een paar tientallen meervouden mooier. Maar dat is natuurlijk weer persoonlijk.

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    20 september 2009 om 12:10

    eigenlijk is alles een Ford model-T ..

    anyway .. een schande natuurlijk dat 2 auto,s die ik nooit van mijn leven aanschaf gelijkenissen vertonen ..

    auto,s mogen nooit op elkaar lijken .. daar kweek je alleen maar vergelijkingsmongolen mee ..

    Login om te reageren
  17. FelixF zegt

    20 september 2009 om 12:12

    @406_v6: Dus moeten ze maar stoppen met het maken van Bugatti’s? En dan gelijk ook maar stoppen met Lamborghini’s en Ferrari’s?

    Login om te reageren
  18. julien zegt

    20 september 2009 om 12:15

    Het maakt eigenlijk niet veel uit of de basis nu een Bentley is of een VW polo ..?

    Het is een van de weinige Luxe merken die echt hedendaags ontwerpt… en vernieuwend is…

    En niet vervalt in oeroude engelse fermette stijl!

    Login om te reageren
  19. Marina zegt

    20 september 2009 om 12:16

    Die motorkap is gewoon een leuke gadget net zoals de luchthappers van de murcielago

    Login om te reageren
  20. ferrari599xx zegt

    20 september 2009 om 12:21

    strange , verry strange

    wie heeft vn wie afgekeken

    Login om te reageren
  21. Timmie zegt

    20 september 2009 om 12:22

    Vrij normaal dat ze eerst peilen naar reacties van gefortuneerden alvorens er veel geld aan te smijten. Dt is de tol die je moet betalen als je op kleine schaal produceert. Je moet als het ware aan de potentiele klant toestemming vragen om iets te kunnen produceren. Heerlijk hoe een merk als Bugatti schoothondje speelt voor klanten.

    Login om te reageren
  22. Rob zegt

    20 september 2009 om 12:26

    Welke zichzelf respecterende journalist gebruikt termen als “vergelijkingsmongolen”. Het is in ieder geval respectloos naar mensen met het downsyndroom. Leuk artikel, maar op deze manier van een bedenkelijk niveau Autoblog. Beter je leven!

    Login om te reageren
  23. RickB zegt

    20 september 2009 om 12:34

    Chippuhh!!!
    Leuk om te weten! :D

    Login om te reageren
  24. Screamer zegt

    20 september 2009 om 12:43

    ach, VAG mag dan wel een paar platformen gebruiken voor een heel schala aan auto’s, maar het werkt WEL. tijdens die crisis-shit in de USA heb je niks gehoord over VAG, alleen dat gedoe met porsche.

    en als ze deze 2 superluxe merken op dezelfde basis hebben staan, nou en. zet ze naast elkaar en het zijn 2 compleet verschillende auto’s.
    En geef mij die Bugatti maar btw :9

    oja. en ik heb bijna het idee dat de koplampen ook identiek zijn. kijk maar goed. achter de glaasjes van de Galibier zitten ronde koplampen die verdacht veel op die van de Mulsanne lijken :P

    Login om te reageren
  25. Mark IV zegt

    20 september 2009 om 12:44

    Ik herken het als een bugatti, en ik vind het mooi, de rest kan mij niet schelen

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    20 september 2009 om 12:46

    @ Kyanite; C6_R plaatste de Continental Flying Spur, niet de Mulsanne…

    Login om te reageren
  27. Klassiekerrally zegt

    20 september 2009 om 12:47

    Een Bugatti op basis van een Bentley. Ettore draait zich in zijn graf om.

    Interieur is prachtig. Exterieur… tja… niet mijn kopje thee.

    Login om te reageren
  28. C6_R zegt

    20 september 2009 om 12:49

    Hulde aan de vergelijkingmongolen en dan met name oppervergelijkingsmongool Michiel van den Brink! :lol:

    Login om te reageren
  29. Geert Schoots zegt

    20 september 2009 om 12:53

    Ik vraag me af of je dit ding ueberhaupt op de weg kan houden, die W16 uit de Veyron ligt in die auto niet voor niks achterin.

    Bugatti’s hoor je niet te maken als luxury saloon’s daar heb je Bentley en Rolls al voor, maar goed aangezien enige historische context voor Volkswagen toch niet echt uitmaakt moeten we maar het maar houden op de exclusiviteit…

    Login om te reageren
  30. Mark IV zegt

    20 september 2009 om 12:59

    @bpc en Geert Schoots

    euhm…type 41: 3170 kg, een hele lichte sportwagen en totaal geen luxe, of laat mijn geheugen me nu in de steek…

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      20 september 2009 om 14:11

      @Mark IV: ok maar ze bouwde toch voornamelijk lichtgewichten nu bouwen ze alleen nog maar zware cruisers de oorspronkelijke bugattis (te minste de meeste ) waren licht en wendbaar nu heft buggati niet 1 licht wendbaar sportwagentje

      Login om te reageren
  31. Dr.Bob zegt

    20 september 2009 om 13:10

    ACHT (!!) uitlaten ??

    Login om te reageren
  32. vla zegt

    20 september 2009 om 13:21

    Ziezo. Panamera, my ass!
    Ben eigenlijk wel erg benieuwd naar de nieuwe Bugatti! Je kan zeggen wat je wil over merkgeest, constructie en karakter, maar Bugatti heeft wat mij betreft nog steeds de status van fabelachtige koning der automobielen! De Volkswagen Group doet dat erg goed! :)
    Ongekroonde koning der automobielen is weer een andere kwestie… ;)

    Login om te reageren
  33. vla zegt

    20 september 2009 om 13:22

    Ben trouwens ook benieuwd naar het geluid, met die veel langere uitlaat met 2 turbo’s minder… En de woorden die de 4 inzittenden verzinnen om de rechtlijnige kracht van dit voertuig te beschrijven. :P

    Login om te reageren
  34. JagUar zegt

    20 september 2009 om 13:28

    Hebben ze dan zelf helemaal geen inspiratie @ Bugatti?

    Begin maar weer opnieuw guys….

    Login om te reageren
  35. glenne zegt

    20 september 2009 om 13:37

    nouja eerlijjk gezegd bij de eerste foto’s had ik al iets van die heeft een flying spur lijn, met een verbouwde continental neus.
    en gelijk ook :)
    erg jammer, maarja ze moeten toch iets maken voor de uberrijken onder ons!

    Login om te reageren
  36. Stender zegt

    20 september 2009 om 13:38

    Maar hij heeft wel 8 uitlaten, dat staat garant voor superveel snelheid!

    Login om te reageren
  37. ggj zegt

    20 september 2009 om 13:40

    Wat een hoofdsteunen! :shock:

    Login om te reageren
  38. CarWasher zegt

    20 september 2009 om 13:45

    @ JagUar,

    ik weet niet hoe hetmet jou is hoor, maar als peugeot met een nieuwe SW versie komt, is dat ook een behoorlijke aanpassing maar wel ophetzelfde platform.

    is dat een probleem? nee, waarom maak je dan druk om een bentley frame in een bugatti, de auto is zover aangepast dat het meeste anders is

    en wie zegt hoelang die auto is?? bedoel, als je een afb oprekt, resized enzo, dan kan ik zelfs een cirkel dezelfde vorm geven als een kubus, wellicht is de bugattie veel langer en grotere wielbasis, maar dat kun je niet zien.. dus klaag dan ook niet!!

    en over de bugatti, als ik ook zelf een berg geld had, zou ik um kopen, schitterende achterkant, en beetje gangster achterraampje, doet me denken aan de amerikaanse auto’s in de film The godfather 1 en 2.

    bouwen dus!!!
    en voor mij black on black met een witte en rode pinstripe

    Login om te reageren
  39. erikkie39 zegt

    20 september 2009 om 13:50

    Als ze nu eens de achterlichtunit van de Veyron hadden gebruikt in plaats van de Panamera, had dit gewoon een schitterende auto geweest.

    Login om te reageren
  40. Tommy2 zegt

    20 september 2009 om 14:08

    Ja je kan overal wel tegen aan schoppen, maar als je een goede nieuwe basis hebt binnen je concern, waarom zou je dan helemaal vanaf 0 gaan beginnen met een grote kans dat hij niet eens beter wordt dan die van de Mulsanne?

    Een Maybach is ook een S-klasse, een Rolls is ook een 7-serie tegenwoordig, sowhat?

    Login om te reageren
  41. phantom zegt

    20 september 2009 om 14:49

    degene die een veyron nog steeds lelijk vinden kunnen van mijn part naar mars verhuizen ofzo.. Pas in het echt gezien en het is gewoon een zeer mooie bruute machine, een echte blikvanger..

    Login om te reageren
  42. NLX zegt

    20 september 2009 om 15:45

    @ phantom

    Erica Terpstra is ook een blikvanger, maar daar wordt je ook niet echt vrolijk van…

    Login om te reageren
  43. 406_v6 zegt

    20 september 2009 om 15:46

    @lauerens & FelixF,

    Mercedes, Ferrari en Lamborghini zijn nooit opgehouden te bestaan, de fabrieken hebben alleen andere eigenaren gekregen; Bugatti daarentegen is begin jaren 50 ontmanteld cq. opgehouden te bestaan. Alles wat daarna gebeurde met Bugatti is voortbreien door derden op de goede naam die de originele Bugatti’s hebben.

    Zoals uit het artikel van Robbie blijkt is het huidige Bugatti -blijkbaar- niet in staat om een geheel op zichzelf staand model te ontwikkelen, maar wordt er een Mulsanne voor vertimmerd… :(
    Toegegeven: Toen het originele Bugatti nog bestond kon je een kaal chassis bestellen en dit naar wens laten voorzien van een carroserie van een willekeurige coachbuilder; desalnietemin waren die auto’s naar mijn mening origineler als de huidige VAGatti. ;)

    Login om te reageren
  44. vincenzo zegt

    20 september 2009 om 15:52

    tjsa dat is dus VAG. Lampje hier en daar….en kijk…een nieuw model.
    Om te kosten die Duitse troep.

    Login om te reageren
  45. Lennard Hartman zegt

    20 september 2009 om 15:54

    Waarom niet? Als het een goed platform is.
    En de nieuwe 16C zal toch geen bochtenracer worden.

    Het is meer een rechtuit-cruiser voor de rich and famous

    Login om te reageren
  46. autospotter zegt

    20 september 2009 om 15:54

    de bugatti lijkt wel een beetje op deze Bentley ( de voorkant dan)>>
    http://www.autojunk.nl/fotos/bentley-continental-gt-bugatti-veyron-look-a-lik/8013/2

    Login om te reageren
  47. Klassiekekliko zegt

    20 september 2009 om 16:23

    Grappig, die eeuwige drukte over het gezamenlijk gebruik van platforms, motoren en aandrijflijnen. Al sinds het begin van het automobiele tijdperk is dat al zo geweest, zeker wanneer je kleine productieaantallen maakt moet je gewoon een bestaand motorblok nemen, een bestaande basis (dus motor+aandrijflijn+ platform/chassis) is dus echt geen schande.

    Dat het huidige Bugatti niets heeft uit te staan met de uitgangspunten die Ettore Bugatti hanteerde bleek al bij de introductie van die loodzware Veyron, en deze auto maakt het er ook al niet beter op.

    Login om te reageren
  48. 406_v6 zegt

    20 september 2009 om 16:32

    @klassiekekliko,

    Helemaal mee eens, Ettore Bugatti zou zich waarschijnlijk in z’n graf omdraaien als ie zag wat er nu onder zijn naam wordt geproduceerd.

    Login om te reageren
  49. Kyanite zegt

    20 september 2009 om 18:09

    @Citrofiel
    Dat zeg ik toch? C6_R gaf de voorzet en Michiel maakt het af.

    Login om te reageren
  50. Michiel_vd_Brink zegt

    20 september 2009 om 19:14

    @Kyanite: check de data/tijd van de artikelen en de postings maar eens. Het maakt natuurlijk niet uit wie er het eerste was. Het was wel heel erg opvallend dat meerdere mensen er al vrij snel een Bentley in zagen, al was het de Flying Spur.

    Login om te reageren
  51. Citrofiel zegt

    20 september 2009 om 20:33

    @Kyanite: Dus als ik hem had vergeleken met een Golf was ik de eerste geweest, omdat ik hem dan ook had vergeleken? Ik dacht dat het meer specifiek ging om het vergelijken met de Mulsanne in plaats van vergelijken in het algemeen. Maar goed, zoals Michiel hierboven al zegt, eigenlijk doet het er niet echt toe. Eigenlijk doen heel veel discussies op autoblog er niet toe, maar dat zeggen we maar niet hardop hè? ;)

    Login om te reageren
  52. rider zegt

    20 september 2009 om 21:01

    autobild schreef hier over dat de 16C Galibier erg lijkt op een evolutie van de concept D1 van VW van 1999 (studiemodel van de pheaton) en de porsche Panamera. en inderdaad, met name die achterkant lijkt er wel erg veel op. en de motor in deze bugatti zou een 8liter W16 zijn met 2 mechanische compressors om meer koppel onderin te krijgen.

    Login om te reageren
  53. transam73 zegt

    20 september 2009 om 21:08

    @ Geert Schoots: nooit van de Bugatti Royale gehoord zeker? Is tot de dag van vandaag even belangrijk voor het merkimago als de racertjes. Even je huiswerk maken alvorens quasi-intelligente opmerkingen over autohistorie te plaatsen aub.
    @ Peer: double kudos on the rocks. Helemaal met je eens.

    Login om te reageren
  54. PloegR zegt

    20 september 2009 om 21:37

    W.O Bentley en Ettore Bugatti zullen wel boven een beetje meewarig naar beneden kijken.

    In hun tijd was de techniek het doel en marketing een vervelende bijzaak om geld te genereren.

    Volkswagen heeft dit maar omgedraaid…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      20 september 2009 om 22:13

      @PloegR ..
      die 2 doen helemaal nix ..
      zijn alle2 zo dood als een pier ..

      Login om te reageren
    • Supreem zegt

      21 september 2009 om 02:34

      @PloegR:

      Dat techniek heden ten dage een bijzaak is voor Bugatti lijkt mij een moeilijk te verdedigen standpunt. Mocht je even rustig de cijfertjes van zo’n Veyron bekijken wordt dat vrij snel duidelijk.

      Login om te reageren
  55. JH zegt

    20 september 2009 om 21:38

    De Maybach is zeker geen S-klasse maar eerder omgekeerd. De huidige S-klasse (W221) heeft wel veel gemeen met de Maybach omdat de Maybach het eerst ontwikkeld is en veel techniek door de W/V221 overgenomen is.
    Het wachten is dus op de Bugatti Panamera-Estoque-variant ;)

    Login om te reageren
  56. Rick dos zegt

    20 september 2009 om 22:03

    Nou. Potverdurrie zeg. Je zou maar als een ware Don Quichot op een ander topic over deze Bug ten strijde zijn getrokken tegen al die “vergelijkingmongolen”…

    Login om te reageren
  57. Tommy2 zegt

    20 september 2009 om 22:45

    Manman, wat een zeikers, ze pissen echt over alles heen lijkt het wel… Zonder dat platform was er helemaal geen 16C Galibier (mischien maar beter ook). Zonder Volkswagen trouwens ook helemaal geen Bugatti etc.

    Login om te reageren
  58. erik zegt

    21 september 2009 om 09:50

    Jaja… dan denk je weer aan die quote van Ettore zelf “Bentley builds the fastest lorries in the world” en jammer dat de oude, smurfblauwe elegante bugatti’s nu overengineerd duitse bakbeesten zijn geworden. en bovendien vind ik dat in plaats van de flying b er ook wel een origineel bugattimascottetje erop hadden mogen zetten (namelijk een klein olifantje naar model van de broer van Ettore, Rembrandt)

    Login om te reageren
  59. 406_v6 zegt

    21 september 2009 om 10:40

    @Tommy2,

    Soms moet je gewoon accepteren dat bepaalde dingen tot het verleden behoren; zoals bijv. Bugatti, Spyker etc.

    Login om te reageren
  60. PloegR zegt

    21 september 2009 om 16:42

    Techniek is meer dan cijfertjes alleen.

    Ik zal zeker niet ontkennen dat de Veyron indrukwekkende specs heeft, maar dat heeft een Leopard tank ook…

    Bugatti en ook Bentley maakte techniek waar je van gaat kwijlen zonder de prestaties ervan te weten. Het is misschien wel kunst te noemen.

    Dat weten ze nu helaas naar mijn idee niet te bewerkstelligen.

    Login om te reageren
  61. BananaFlip zegt

    22 september 2009 om 18:37

    Dus.
    De nieuwe vierdeurs van Bugatti is een Mulsanne met een dikke kont en wat andere Bugatti-dingen.
    Nou en?
    Hij ziet er toch fantastisch uit?
    900 pk lijkt me nog steeds genoeg hoor.

    Login om te reageren
  62. Patrick zegt

    23 september 2009 om 12:27

    Ben het helemaal met BananaFlip eens!!

    De Bugatti ziet er zoveel beter uit dan die afschuwelijke Mulsanne van Bentley! Maar de Mulsanne is typisch Bentley – saai!!

    De Bugatti op zichzelf ziet er echt super goed uit!

    Login om te reageren
  63. arjan zegt

    2 juni 2010 om 23:09

    maar waarom? bugatti is van de volkswagen group en bentley is toch van bmw? of ben ik in de war met rolce roys?

    wel scherp van die lijnen en shit:P

    Login om te reageren
  64. p993 zegt

    21 juni 2011 om 20:44

    Nu lees ik hier dat het niet veel meer is dan een gemod-de bentley mulsanne….nou laat dan maar zitten, dat ding. :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North