• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti is en blijft alleen voor de allerrijksten

Auteur: Dennis, gepost 27 september 2007 om 19:43 – 33 Reacties

Bugatti key

In Nederland moet je een koffertje met 1,8 miljoen euro meebrengen voor een Bugatti Veyron, terwijl dezelfde auto in de VS 1,4 miljoen dollar kost. Bij de huidige stand van de dollar is dat “slechts” 1 miljoen euro. Moederbedrijf Volkswagen AG is al een poos aan het dubben over de toekomst van Bugatti, waarbij de vraag centraal staat: “Wat komt er na de Veyron?”. Een tweede, kleiner model tegen een net iets redelijkere prijs, zou op zich geen ongewenste zet zijn.

De hoge bazen zijn er nog steeds niet uit, maar één ding staat al wel vast. Er komt geen kleinere Bugatti, laat topman Franz-Josef Paefgen weten. Als er een tweede model komt, dan zal deze in hetzelfde segment worden geplaatst als de 1.000+ pk Veyron. Denk daarbij tevens aan productie aantallen in de honderden en niet in de duizenden.

Wereldwijd zitten de auto’s in het topsegment (tot 500.000 dollar) sterk in de lift. De Bentley’s, Ferrari’s en Lamborghini’s boeken record na record. Financieel zou het volgens analisten geen slechte keus zijn om een goedkopere Bugatti in iets grotere aantallen te produceren, maar Bugatti houdt vast aan exclusiviteit en blijft dus alleen voor de allerrijksten. (via)

Ook interessant!

  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Bugatti bezoekt Nürburgring met €20 miljoen aan auto's

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, veyron

Vorig bericht: « Vertu Ferrari mobiele telefoon
Volgend bericht: Donderdagavond caption contest: Er is altijd plek! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Den_Dolf zegt

    27 september 2007 om 19:45

    wel erg dat die hier, omgerekend, het dubbel kost!

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    27 september 2007 om 19:48

    @den dolf .. waarom dan?

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    27 september 2007 om 19:48

    Gelukkig maar, ik vind exclusieve merken die steeds lager gaan toch een beetje jammer….

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    27 september 2007 om 19:49

    @ lincoln; Omdat dat… Oneerlijk is mss? :P Het is wel flauw iig, maar daar moeten we de regering weer de schuld van geven…. :(

    Login om te reageren
  5. cheetacars zegt

    27 september 2007 om 19:50

    @lincoln, wat betaal je liever 1 miljoen of 1.8 miljoen?

    Login om te reageren
  6. RScosworth zegt

    27 september 2007 om 19:54

    ‘Moederbedrijf Volkswagen AG is al een poos aan het dubben over de toekomst van Bugatti, waarbij de vraag centraal staat: “Wat komt er na de Veyron?”. ‘

    Aangezien het hier om Volkswagen AG gaat, waarschijnlijk een SUV of een diesel met een rode i.

    Login om te reageren
  7. a_buis zegt

    27 september 2007 om 19:56

    Wanneer je een miljoen kunt missen voor een auto, kun je er echt ook wel (bijna) 2 missen. Zoals de kop al zegt, het is voor de rijkste rijken, die kijken niet naar prijs maar naar exclusiviteit. Huur duurder hoe beter dus eigenlijk! En voor ‘onze’ kas is het toch een lekkere extra inkomst?

    Login om te reageren
  8. Chief_S5 zegt

    27 september 2007 om 19:56


    Hmm.., lol :P

    Nou ja, zo hoort het wel bij Bugatti. Het is gewoon nog exclusiever dan Ferrari (F430), Lamborghini (Gallardo) of whatever. :)

    Login om te reageren
  9. Timmie zegt

    27 september 2007 om 19:58

    Dit verhaal kan volgens mij 2 kanten uit: ofwel bezwijkt Bugatti onder de financiële druk om een minder duur model te maken, ofwel worst het hele boeltje opgedoekt… En aangezien exclusiviteit en imago daar zo belangrijk zijn, voorspel ik eerder het tweede…

    Login om te reageren
  10. Michiel_vd_Brink zegt

    27 september 2007 om 19:59

    Ik gok iets in deze richting:

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    27 september 2007 om 19:59

    tja .. die gele plaat kost 8 ton .. maar ik geloof wel dat dat even gemeld wordt bij de verkoop .. dus je weet het van te voren ..

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    27 september 2007 om 20:03

    @a-buis .. waarom hebben de meeste rijken dan meer geld?

    Login om te reageren
  13. Pieter zegt

    27 september 2007 om 20:04

    Herrinnert u zich deze nog? De Bugatti sedan. Zou een leuke toevoeging zijn.
    )

    Login om te reageren
  14. RScosworth zegt

    27 september 2007 om 20:09

    @Michiel van den Brink
    Ik hoop dat het ook zoiets word mits het niet als de Flying Spur een uitgetrokken coupé is maar iets geheel nieuws. Een uitwerking van de EB218 concept ofzo :)

    Login om te reageren
  15. polomen zegt

    27 september 2007 om 20:12

    @Pieter, zeg zelf eens, die sedan is toch geen gezicht

    Login om te reageren
  16. Simon zegt

    27 september 2007 om 20:36

    @ ChiefS5

    Leuk en aardig, maar die sleutel is dus wel mooi van Bentley.

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    27 september 2007 om 20:45

    @ Simon; Ik denk dat Chief S5 wilde aangeven dat VAG cheap is, want zelfs voor hun luxemodellen (Bentley en Bugatti dus) gebruiken ze dezelfde sleutel!! (zie foto bij artikel en Chiefs foto)

    Login om te reageren
  18. Pieter zegt

    27 september 2007 om 20:47

    @Polomen: zo’n draak is het toch niet? Het neigt wel een beetje teveel naar Bentley, misschien dat een nose job dat kan veranderen.

    Login om te reageren
  19. Shelby GT500 zegt

    27 september 2007 om 20:49

    @ Polomen

    Die veyron dan wel. wees nou is eerijk kwa styling is het nou niet echt een auto dat je zegt van wow het is meer het hele verhaal der om heen van 1001 pk en 1.800.000,- euro’s

    En daarom is ie vet.

    trouwens wist je dat bugatti veyron het meest in dit kouwe kleine kikker landje voor komt in de wereld.

    @ Pieter

    Die bugattie sedan die jij laat zien komt niet van de teken tafel van bugatti he dat weetje.

    Login om te reageren
  20. Fej zegt

    27 september 2007 om 21:20

    Ik dacht dat de Veyron een grote verliespost was en alleen gebouwd werd om te laten zien wat tot wat VW nu in staat was. Dus als ze gelijkaardige wagens blijven maken en telkens verkopen met 1 of 2 miljoentjes verlies per auto dan gaan ze toch in de problemen geraken.

    Login om te reageren
  21. g55amg zegt

    27 september 2007 om 21:25

    elke veryron die de fabriek verlaat is een verliespost van rond de 3 miljoen euri voor VAG AG,dus dat ze r mee door gaan lijkt niet echt realistisch of VAG AG moet gek zijn op geld bij stoppen in plaats van winst maken op dit exclusieve merk als bugatti,aangezien het duitsers zijn,moet r winst op tafel komen anders de stekker r uit he net als wat gebeurt is bij fokker,rover,mg en chrystler! alhoewel het bij fokker voornamelijk ging om de knowhow stelen en niet zozeer het bedrijf van de ondergang redden!!

    Login om te reageren
  22. 1*murci,1*aston zegt

    27 september 2007 om 21:40

    Euhm ondertussen is dia auto al lang geen verlies post meer. de ontwikkeling was vrij prijzig maar die technologie is alweer lang terug verdiend via andere merken uit de groep.

    Als je dingen leest in de media ze niet zomaar na-apen, beetje kritisch ingesteld zijn doet wonderen bij zulke dingen

    Login om te reageren
  23. Rick dos zegt

    27 september 2007 om 23:16

    Dat VAG heeft wel de smaak te pakken met the million dollar cars….

    Login om te reageren
  24. Pannekoek zegt

    27 september 2007 om 23:25

    Er stond toch een Wimille in de planning?

    Login om te reageren
  25. Gerben zegt

    27 september 2007 om 23:30

    Idd. VAG en niet Bugatti.

    Het merk Bugatti is al lang dood en onder de grond.

    Dit is gewoon een audi met een bugatti sausje, net zoals de Gallardo dat is.
    Beiden zien ze er lelijk uit, en kosten veel te veel.

    Al brak de Veyron het snelheidsrecord, de wagen laat me koud

    Login om te reageren
  26. rider zegt

    28 september 2007 om 08:07

    leuk he ons btw/bpm stelsel! zo zie je maar weer. kost hier gewoon het dubbele dan aan de andere kant van de plas. oke de euro staat nu ook flink sterker dan de dollar maar toch. dit is niet meer normaal, dit verschil.

    voor mij mogen ze wel een superlimo gaan bouwen. zoals ze dat vroeger ook deden. als tegenhanger voor de phantom/maybach. of nee. als overtreffende trap! en natuurlijk een opvolger voor de veyron. iets meer vermogen en nog iets sneller. (1200pk/420km/h?) de huidige veyron is wel erg imposant maar niet echt mooi. als ze dat bij bugatti ook nog even aanpassen zitten ze gelijk goed.

    Login om te reageren
  27. RScosworth zegt

    28 september 2007 om 08:48

    @Pannekoek
    Van mij hadden ze die mogen bouwen in plaats van die Veyron, dit is een prachtige auto in tegenstelling tot die 1.8 miljoen kostende supertor.

    Login om te reageren
  28. Pomoek zegt

    28 september 2007 om 12:41

    hoewel er ook echte autofielen een Veron besteld hebben worden deze auto’s toch voornamelijk gekocht door mensen die vooral willen laten zien dat ze veel geld hebben. (zoontjes van olie-sjeiks en vastgoedjongens). Het is kortom een echte poser-car. Het is daarom niet vreemd dat Bugatti heeft besloten het merk niet te downgraden, dat zou potentiele klanten afschrikken. Jammer, want zo ontnemen ze de niet superrijke maar wel gefortuneerde autofielen de kans om met een bijzondere auto te rijden. Gelukkig zijn er voor die mensen nog genoeg budget-auto’s beschikbaar om in rond te krossen (Ferrari, Bentley, Masserati).

    Login om te reageren
  29. Christophe zegt

    28 september 2007 om 12:54

    De foto doet me nu pas beseffen dat je voor een auto van een miljoen euro nog steeds je sleutel uit je zak moete hale om te starten…

    Koop ik lekker een ford mondeo, kan ik m’n sleutel lekker late zitten :D

    Login om te reageren
  30. mashell zegt

    28 september 2007 om 14:48

    Als VAG ooit nog geld wil verdienen met Bugatti zullen ze een opvolger voor de Veyron moeten maken met dezelfde techniek (lage ontwikkelkosten) die ze relatief goedkoop (onder het miljoen) kunnen produceren. Een 1000pk super sedan zou de truuk kunnen doen. Het goede nieuws is: zolang er nog olie is zullen er mannen in witte gewaden zijn die ze ook nog kopen.

    Login om te reageren
  31. Chief_S5 zegt

    30 september 2007 om 20:00

    @ Simon en Citrofiel: Mijn tekst in de 2e alinea ging niet over de sleutel, maar over het artikel. Dat Bugatti dus voor de allerrijksten blijft.
    En het is wel weird dat ze ook dezelfde sleutel gebruiken als Bentley. Maar ja, who cares, het is een prachtige sleutel. :)

    Login om te reageren
  32. NARCIRIS zegt

    4 oktober 2007 om 07:27

    HET IS EEN AUDI SLEUTEL !

    Login om te reageren
  33. Jos J zegt

    25 oktober 2007 om 11:08

    wat is er mis met een audi sleutel :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North