• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Veyron blijft minimaal t/m 2014 in productie

Auteur: robbie, gepost 11 januari 2013 om 11:51 – 47 Reacties

Afbeelding Bugatti Veyron blijft minimaal t/m 2014 in productieAfbeelding Bugatti Veyron blijft minimaal t/m 2014 in productieAfbeelding Bugatti Veyron blijft minimaal t/m 2014 in productieAfbeelding Bugatti Veyron blijft minimaal t/m 2014 in productieAfbeelding Bugatti Veyron blijft minimaal t/m 2014 in productieAfbeelding Bugatti Veyron blijft minimaal t/m 2014 in productieAfbeelding Bugatti Veyron blijft minimaal t/m 2014 in productieAfbeelding Bugatti Veyron blijft minimaal t/m 2014 in productieAfbeelding Bugatti Veyron blijft minimaal t/m 2014 in productieAfbeelding Bugatti Veyron blijft minimaal t/m 2014 in productieAfbeelding Bugatti Veyron blijft minimaal t/m 2014 in productieAfbeelding Bugatti Veyron blijft minimaal t/m 2014 in productie

Bugatti Veyron Grand Sport uitmelken
2014: dat is een jaartje langer dan eerst werd aangenomen. Waarom? We kunnen alleen maar raden, maar waarschijnlijk komt het omdat de Veyron Grand Sport (Vitesse) toch niet zo goed verkoopt als Bugatti had gehoopt.

Een jaar geleden stuurde toeleverancier Ricardo plc een trots bericht de wereld in met de mededeling dat ze nog 2 jaar lang de 7-traps versnellingsbak mochten leveren. Dit jaar is er weer een bericht en melden ze dat ze tot eind 2014 versnellingsbakken mogen leveren voor de Veyron.

Het zou natuurlijk kunnen dat deze 7-traps DCT’s (Dual Clutch Transmission) bedoeld zijn voor de nieuwe SuperVeyron met 1.600 pk, maar dat zijn voorlopig slechts vage geruchten.

In totaal wil Bugatti 150 exemplaren van de Grand Sport (incl. Vitesse) bouwen. Eind 2011 stond de teller op 45 verkochte exemplaren, hoeveel er inmiddels gebouwd zijn is niet bekend.

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Officieel: Bugatti Bolide gaat gelimiteerd in productie [+prijs]

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, grand-sport, ricardo, Techniek, veyron, vitesse

Vorig bericht: « Renault Captur: de crossover is officieel
Volgend bericht: Afschrijving: Toppers & Floppers 2013 »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    11 januari 2013 om 11:55

    Tja, dan moet je NOG een keer gaan zoeken naar 105 mensen die er nog geen hebben, hem kunnen betalen en er een willen. Lijkt mij geen makkelijke opgave meer onderhand. Een keer is de grens van vermogende mensen die er 1 willen wel bereikt.

    Login om te reageren
    • marww zegt

      11 januari 2013 om 12:03

      @E34M5Touring: Ervan uitgaande dat de wereldeconomie stilstaat en er jaarlijks geen nieuwe vermogende mensen bijkomen die een Veyron willen en kunnen betalen. Gelukkig zijn er nog voldoende (opkomende) markten waar nog afdoende rek in zit voor VAG om hun Veyrons (voor een deel) te slijten.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        11 januari 2013 om 12:08

        @marww: Bijna, wat, 8j in productie? Div. one offs en dan ook nog gewoon de normale ernaast? Denk niet dat er nog veel zijn. Vergis je niet. Er zijn er ook al zat die hem weer verkocht hebben. Tuurlijk heb je opkomende markten. Maar ik denk dat ze de volle periode nodig zullen hebben om ze kwijt te raken. Ik ben ook best benieuwd hoe een transactie dr uit ziet. Wat voor een kortingen er gegeven worden. Zal de laatste tijd toch wel iets anders zijn dan in het begin.

        Login om te reageren
        • Joost1990_2 zegt

          11 januari 2013 om 12:33

          @E34M5Touring: Ik verwacht dit jaar nog een Business Edition.

          Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            11 januari 2013 om 13:11

            @Joost1990_2: lol

            Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            11 januari 2013 om 13:20

            @Joost1990_2: Lol, met een maatje grotere wielen en budget navi zeker :) Kekke Alfa btw!

            Login om te reageren
          • MichaelvdBroek zegt

            11 januari 2013 om 14:35

            @Joost1990_2: 14% Bijtelling toch? :)

            Login om te reageren
            • Joost1990_2 zegt

              11 januari 2013 om 21:49

              @MichaelvdBroek: Met Bluemotion Technology zeker? Of gaan zouden ze voor de Veyron Ecomotive gaan, aangezien daar toch een ‘sportiever’ tintje aan zit?

              Login om te reageren
    • robbie zegt

      11 januari 2013 om 12:04

      @E34M5Touring: eind 2011 waren er 45 verkocht, je mag aannemen dat de teller begin 2013 wel iets hoger staat ;)

      Gok dat er nog een stuk of 50-75 verkocht moeten worden.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        11 januari 2013 om 12:11

        @robbie: Dan nog. Zijn flinke aantallen in die prijsklasse. Ze zullen ze vast kwijt raken, daarom ben ik ook zo benieuwd naar de ‘echte’ prijs van zo’n ding. Denk dat je aardig kunt onderhandelen op zo’n ding.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          11 januari 2013 om 12:18

          @E34M5Touring: ach, van de dichte hebben ze er ook 300 kunnen slijten (dat is incl. de Super Sport).

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            11 januari 2013 om 12:23

            @robbie: Damn, dat is zeker veel. Hmm, aan de ene kant denk je dan, dat gaat ze lukken. Aan de andere kant versterkt het mijn gevoel dat de markt voor zo’n ding toch haast verzadigd moet zijn.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              11 januari 2013 om 20:40

              @E34M5Touring:
              Het persbericht van Ricardo in 2016…, we mogen in 2017 ook nog bakken leveren voor de Veyron.
              Persbericht van Bugatti in 2016…, wegens gebrek aan productieruimte is de Galibier uitgesteld tot 2025….

              Login om te reageren
  2. ferrari94tr zegt

    11 januari 2013 om 12:04

    Hoeveel van die dingen zijn er al geproduceerd?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      11 januari 2013 om 12:05

      @ferrari94tr: dat is voor jou en mij een vraag en voor Bugatti een weet ;)

      Login om te reageren
      • futuremarketeer zegt

        11 januari 2013 om 15:58

        @robbie: Jaarverslagen erop nalopen misschien?

        Login om te reageren
  3. Alwood zegt

    11 januari 2013 om 12:04

    Toch knap, tegen die tijd is de supercar (bijna?) 10 jaar in productie. Kan me zo geen tweede supercar indenken die zo lang is geproduceerd en tegen het eind van zijn productie nog steeds bij de snelsten hoort (zo niet dé snelste).

    Login om te reageren
    • C220AMG zegt

      11 januari 2013 om 12:08

      @Alwood: Ja dat is inderdaad knap, maar aan de andere kant. Ik ken ook geen tweede supercar die zo erg is uitgemolken als deze. Dat verlengd de houdbaarheidsdatum aanzienlijk.

      Login om te reageren
      • HDM zegt

        11 januari 2013 om 12:21

        @C220AMG: Zonda.

        Login om te reageren
      • kickass zegt

        11 januari 2013 om 16:31

        @C220AMG: Je kan het als uitmelken zien, maar ik zie het als Bespoke of Individual. Alleen krijgen hier alle auto’s een aparte naam.

        Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      11 januari 2013 om 12:11

      @Alwood: @C220AMG: misschien niet zo snel, maar qua ‘special editions’ kan de Zonda ook aardig meetellen en die is in 1999 geïntroduceerd.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        11 januari 2013 om 12:13

        @Vincegail: Koenigsegg loopt ook al een hele tijd mee. En de Agera is feitelijk ook gewoon een doorontwikkeling van de CC8S.

        Login om te reageren
        • Vincegail zegt

          11 januari 2013 om 12:15

          @robbie: Inderdaad.

          Login om te reageren
      • Revvji zegt

        11 januari 2013 om 12:14

        @Vincegail: Die special editions van de Zonda zijn wel op een andere manier tot stand gekomen, namelijk op aanvraag van de klant(en) zelf. Voor een pak extra knotsen wou Mr. Pagani gráág wat personaliseren, een nieuwe naam verzinnen of erop plakken en een persberichtje de wereld insturen.

        Login om te reageren
        • toroloco zegt

          11 januari 2013 om 12:17

          @Revvji: Ik zou ook voor de Zonda kiezen. Die WC bril rond de gril vind ik maar niks, wel een mooie sticker aan voorzijde.

          Login om te reageren
      • Revvji zegt

        11 januari 2013 om 12:18

        @Vincegail: Plus, de Zonda’s kregen met de meeste van de nieuwe modellen/varianten zinnige updates mee. Grotere motorinhoud, geüpdatete ophanging, flippers in plaats van handbak (desgewenst).

        Login om te reageren
    • roller zegt

      11 januari 2013 om 12:12

      @Alwood: de McLaren F1 stond 10 jaar aan de top, en daar was niet eens een super sport versie voor nodig.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        11 januari 2013 om 12:16

        @roller: Mclaren F1 LM, McLaren F1 GT etc…

        Login om te reageren
        • Vincegail zegt

          11 januari 2013 om 12:28

          @robbie: F1: Originele versie
          F1 GTR: Raceversie
          F1 LM: ‘actiemodelletje’ om de Le Mans winst in ’95 te vieren
          F1 GT: nieuwe lange versie van de oorspronkelijke F1 om ook een lange versie van de GTR te kunnen homologeren om tegen de MB CLK-GTR en Porsche GT1 te kunnen opboksen in de BPR serie en FIA-GT.

          Dus: één oorspronkelijke straatauto, twee raceauto’s en nog één noodzakelijke straatauto om raceauto nr.2 te kunnen maken. Slechts één ‘special edition’.

          Login om te reageren
        • roller zegt

          11 januari 2013 om 13:08

          @robbie: die auto’s waren niet nodig om het record opnieuw in handen te krijgen. Bij bugatti is dat wel het geval geweest.

          Login om te reageren
      • Alwood zegt

        11 januari 2013 om 12:47

        @roller: McLaren F1 kan nog steeds goed meekomen zelfs! Maar productie (en aantallen) zijn veel korter (en kleiner) dan bij de Veyron.
        Koenigsegg en Zonda zijn inderdaad ook knappe machines maar hebben in hun leven véél meer wijzigingen ondergaan dan de Veyron. Bugatti heeft hem nu slechts 1x +20% vermogen gegeven, that’s it. Zonda had op het eind bijna 2x zo veel vermogen als de eerste.

        Login om te reageren
    • ferrari94tr zegt

      11 januari 2013 om 12:18

      @Alwood: 911?

      Login om te reageren
      • Revvji zegt

        11 januari 2013 om 12:21

        @ferrari94tr: Met als verschil: van de 911 wordt minder exclusiviteit beloofd, zowel absoluut als relatief.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      11 januari 2013 om 12:32

      @Alwood: de Mclaren F1? Correct me if i’m wrong.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        11 januari 2013 om 12:36

        @berlinetta: Ah sorry ik zie nu pas alle andere reacties.

        Login om te reageren
  4. roberto zegt

    11 januari 2013 om 12:15

    Ik denk als Herman Brood nog leefde, zou zelfs Bugatti hem nog benaderd hebben of dat hij ook een Veyron op wil kalefateren..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      11 januari 2013 om 20:44

      @roberto:
      Mij mogen ze ook bellen hoor, ik kan ook niet schilderen….

      Login om te reageren
  5. midasracer zegt

    11 januari 2013 om 12:21

    Nee, voor dat geld kun je ook een Pagani kopen. Die keus is gemakkelijk gemaakt gezien de wachttijd voor een Huyara.

    Login om te reageren
  6. xilver zegt

    11 januari 2013 om 12:30

    Da’s ook logisch. Zo groot dat het succes is van de Veyron en de Super Sport, zo klein is het succes van de Grand Sport en de Vitesse. Het concept van een open top Veyron is weliswaar goed gezien maar de dakconstructie maakt deze wagen een regelrechte flop. Bugatti had deze beter niet gemaakt tenzij het een automatisch dakmechanisme had of toch op z’n minst het systeem van Koenigsegg waarbij de hardtop in de auto mee kan. Want eerlijk is eerlijk, als je €2 mil betaalt voor een Vitesse wil je echt niet zitten klungelen aan een stoffen dakje wanneer het regent.

    Login om te reageren
  7. jeanclaude zegt

    11 januari 2013 om 12:35

    @robbie De versnellingsbak van de Veyron heet gewoon DSG en geen DCT.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      11 januari 2013 om 13:11

      @jeanclaude: Ricardo (het bedrijf dat ze bouwt en levert) spreekt van DCT.

      Login om te reageren
  8. fant zegt

    11 januari 2013 om 13:07

    Dat is mooi, dan heb ik nog eventjes om stinkend rijk te worden en een witte Grand Sport te bestellen.

    Login om te reageren
  9. bempi zegt

    11 januari 2013 om 13:08

    In totaal wil Bugatti 150 exemplaren van de Grand Sport (incl. Vitesse) bouwen. ‘Eind 2011 stond de teller op 45 verkochte exemplaren’, hoeveel er inmiddels gebouwd zijn is niet bekend.

    Ik vraag me af wat ze in ( eind ) 2012 hebben verkocht ( dat zal sowiezo een stuk minder zijn ). Ik durf zelfs te wedden dat ze hun doelstelling van 150 stuks niet eens kunnen halen t/m 2014. Potentiële kopers gaan toch wachten op de volgende model/serie. Ik kan me niet voorstellen dat er iemand ff 1/2 miljoen neertikt voor een verouderd model ( of je moet een liefhebber zijn ).

    Login om te reageren
  10. linkador zegt

    11 januari 2013 om 13:23

    Zoals Enzo deed heeft iets, er steeds 1 minder maken dan dat er kopers zijn.

    Login om te reageren
  11. garp zegt

    11 januari 2013 om 13:35

    Motor klinkt geweldig bruut. Daarom zou ik dat lelijke hok wel op m’n oprit willen hebben staan.

    Login om te reageren
  12. bmwe46csl zegt

    11 januari 2013 om 14:00

    Dat ze maar gwn die super veyron maken, straks zie je zo een bugatti op elke hoek van de straat

    Login om te reageren
  13. ronin1130 zegt

    11 januari 2013 om 21:32

    Misschien gaan ze zolang door tot ze ooit winst maken op dit hele project. Toch hulde voor VW dat het gelukt is, met dank aan die megalomane Piech.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North