• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Veyron SuperSport: 1200pk?

Auteur: autoblogger, gepost 14 juni 2010 om 10:54 – 45 Reacties

Bugatti Veyron


Gaan we weer. Er zijn wederom geruchten over een snellere versie van de Veyron. Yada yada, 425 km/u en een vermogen van 1200 pk. Of ging dat over de volgende generatie?

We weten het niet, maar volgens recente geruchten staat er op het Pebble Beach concours (augustus) dan eindelijk een gepeperde Veyron te wachten. De productie zou gelimiteerd worden tot 30 units, de gewone exemplaren zijn immers nog steeds niet uitverkocht. Onze collega’s van autoblog.it schrijven over een acceleratietijd van 0-100 in 2,2 seconden. Tuurlijk. Eerst zien, dan geloven… Tot die tijd kun je terecht bij Mansory (ruim 1100 pk).

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, pebble-beach, veyron

Vorig bericht: « Gisteren op Zembla: hoe fout Shell werkelijk is
Volgend bericht: Combo met chroom en goud gespot [M5 vs S65] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    14 juni 2010 om 10:57

    Jemig, dacht toch wel dat alle exemplaren waren verkocht ? Niet dus ! hmmm….geeft toch te denken…

    1200Pk, now we are talking ! ;-) Eindelijk pit in deze motor !

    Login om te reageren
  2. Coño zegt

    14 juni 2010 om 10:57

    Eerst maar eens zien hoe al die pk’s de weg op komen

    Login om te reageren
  3. Coño zegt

    14 juni 2010 om 10:58

    Voor die 2.2 seconden bedoel ik dan hè

    Login om te reageren
  4. floryn zegt

    14 juni 2010 om 10:58

    Afscheidsmodel. En dan de nieuwe generatie. Volkswagen mag lekker betalen. Ik hoop dat er nog meer Bugatti modellen komen en dat ze er vooral wat winst mee kunnen maken. Zodat wanneer er een nieuwe president bij VAG is er nog steeds iets uit Molsheim komt.

    Login om te reageren
  5. mrp zegt

    14 juni 2010 om 11:00

    Dat er nog steeds geen chiptuner is die zich wil wagen aan een Veyron en er voor een paar honderd euro 30 of 40 procent meer vermogen uithaalt. Zou toch een mooie marketingstunt zijn!

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      14 juni 2010 om 11:06

      @mrp:
      dat vind ik het “mooie” aan de veyron. Je kunt niet “even” een ander setje velgen, spoilertje of koplampje in deze auto laten zetten, laat staan ‘even” laten chippen. het is technisch gewoon niet verantwoord.

      Login om te reageren
    • sciurida zegt

      14 juni 2010 om 11:08

      @mrp: Ehmz, ik denk dat ze bij een merk als Bugatti echt geen beperkingen hebben ingebouwd hoor, dus lijkt me sterk dat een chiptuner er even 30 of 40% meer vermogen uitperst, zou leuk zijn natuurlijk, maar ik denk dat dat vrij moeilijk gaat worden.
      Als alle normale Veyrons nog niet zijn uitverkocht voorspel ik een sombere toekomst voor het merk, de VAG pompt veel te veel geld in deze gesubsidieerde hobby voor oliesjeiks (grapje natuurlijk, maar VW maakt nog altijd verlies op elke auto als ik het goed heb).

      Login om te reageren
  6. tuurlijk zegt

    14 juni 2010 om 11:06

    @mrp,

    Wellicht is het motormanagement van een Veyron al wel redelijk geoptimaliseerd om er 1001pk uit te halen. 30 a 40 procent meer vermogen lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk.

    Login om te reageren
    • RobertJ zegt

      14 juni 2010 om 12:26

      @tuurlijk: 150pk per liter is echt peanuts voor een turbomotor. Daar zit het probleem niet, op deze schaal gaat het om het samenspel van ALLES.

      Login om te reageren
  7. ac. zegt

    14 juni 2010 om 11:11

    @sciurida: Als deze auto net als alle andere auto’s bij -30 tot +40 graden zonder problemen kan rijden en ook nog eens gemaakt is om vele km’s te rijden is het motormanagement zeker niet geoptimaliseerd ;)

    Login om te reageren
  8. Mr.X zegt

    14 juni 2010 om 11:17

    ligt eraan wat je onder geoptimaliseerd verstaat….. ;-)

    Login om te reageren
  9. blogie zegt

    14 juni 2010 om 11:17

    Het was toch ook wel bekend dat toen de veyron uitkwam er werd verteld dat ze langs niet alles uit het blok hebben gehaald.
    En wat hierboven ook staat, als je zo’n auto in elke omstandigheden kan rijden betekend het dat je er nog meer uit kan halen.
    Overigens zitten er in een veyron, onder perfecte omstandigheden, meer pk’s in dan 1001. Omdat die gemeten zijn terwijl de turbo’s niet onder perfecte omstandigheden aan het werk waren.

    Login om te reageren
  10. spykerboy zegt

    14 juni 2010 om 11:18

    doe maar mansory ziet er strakker uit ;)

    Login om te reageren
  11. BasaBas zegt

    14 juni 2010 om 11:22

    Nog sneller naar de 100? Ik dacht dat de Veyron in de eerste versnelling ‘maar’ 800pk naar de wielen kreeg. Of heeft men er nóg bredere banden onder gekregen?

    Login om te reageren
  12. laurens324 zegt

    14 juni 2010 om 11:24

    er zijn nog steeds maar 245 vd 300 Veyrons verkocht, en de cabrio loopt ook niet zo super las ik in een frans magazine

    de supersport is de afsluiter van de Veyron reeks, een soort final edition

    Login om te reageren
  13. jan1666 zegt

    14 juni 2010 om 11:25

    Jan1666 doet een tiroler pakje aan en gat een koe melken. ”Hee. Een nieuwe Bugatti uit deze koe gemolken.”

    Login om te reageren
  14. Timmie Smet zegt

    14 juni 2010 om 11:29

    Bij VAG slaat de machtsgeilheid nu wel echt toe. In het begin hadden ze gezegd: 300 exemplaren. De ‘gewone’ Veyron wordt nu wel erg gewoon… Zo zie je WEER maar eens dat uitspraken in autoland nooit au serieux mogen genomen worden!

    Login om te reageren
  15. tuurlijk zegt

    14 juni 2010 om 11:42

    @ac.

    Wellicht dus wel geoptimaliseerd voor alle temperatuur- en weersomstandigheden.

    Maar reëel gedacht is + 30- a 40% door een chiptuner niet haalbaar.

    Login om te reageren
  16. lambo4all zegt

    14 juni 2010 om 11:49

    1200pk? mooi:) nu nog naakt carbon en dan is ie af!

    Login om te reageren
  17. Jokkebrok zegt

    14 juni 2010 om 12:07

    2.2 sec naar de 100 en hoe snel naar de 400?

    Login om te reageren
  18. Geert Schoots zegt

    14 juni 2010 om 12:15

    Voor hetzelfde geld koop je meerdere auto’s die wel exclusief zijn.

    De Bugatti Veyron, de eenheidsworst onder de supercars…

    Login om te reageren
    • Something zegt

      14 juni 2010 om 15:43

      @Geert Schoots: wat een bullshit opmerking.

      1 De veyron is geen supercar, het is een hypercar
      2 Porsches en Lamborghini’s dat zijn pas eenheidsworsten onder de supercars.

      Login om te reageren
  19. rider zegt

    14 juni 2010 om 12:17

    gaaf. dat er geen chiptuner is die dit project van een snellere chip voorziet heeft denk ik niet zo zeer met bugatti/vw te maken als wel met de koeling. je moet dan ook echt alles aanpakken. mansory zelf maakt de veyron immers ook niet sneller, wel sterker door andere in en uitlaten te gebruiken. maar ook die gaat nog steeds 407,5km/h. mansory zegt dat het te riskant is om harder te gaan zonder de rest van de wagen op deze snelheid verder aan te passen of zonder airborn te gaan. bij deze snelheid luisterd alles extreem nauwkeurig op het samespel van alle componenten. even 200pk erbij is niet het probleem. wel om alles duurzaam heel te houden en op topsnelheid ook op straat te houden.
    dat bugatti er nu misschien 200pk bij doet kan ook alleen omdat zij weten waar de stelsleutels zitten om alles aan te passen.
    die 2,2 seconden geloof ik zomaar. zelfs bugatti was al onder de indruk van de sprintkwaliteiten van de veyron. laat maar komen die extra gepeperde versie, zal tijd worden.

    Login om te reageren
  20. mrtn zegt

    14 juni 2010 om 12:40

    De W16 kan makkelijk meer aan, bij de eerste testruns kwamen ze op 3000+ pk uit. Feit is, je wilt ook nog blijven leven.

    Login om te reageren
  21. BasaBas zegt

    14 juni 2010 om 12:44

    @mrtn

    3000+pk……heb je daar een bron voor? Volgens mij was het probleem juist dat ze veel te weinig pk’s uit t blok kregen, omdat de boel te warm werd.

    Login om te reageren
    • G-power zegt

      14 juni 2010 om 13:11

      @BasaBas:
      was het bij die reporate van de bugatti fabriek niet zo dat ze (met de hitte meegerekend ofzo) op de 3000 pk kwamen? de hoeveelheid hitte die dat ding genereerde?

      Login om te reageren
    • 3.5xDrive zegt

      14 juni 2010 om 13:18

      @BasaBas: was een aflevering van national geographic channel, weet niet juist hoe het programma noemde maar daar werd de motor getest in afgesloten ruimte en daar kreeg ie inderdaad +3000 pk, van die hitte kan ook wel kloppen, kan ik me niet herinneren

      Login om te reageren
  22. MDV zegt

    14 juni 2010 om 12:58

    Er schijnt ook een Blue-Motion uitvoering te komen.

    Login om te reageren
  23. Jordi zegt

    14 juni 2010 om 13:08

    2.2 sec naar de 100 moet ik nog zien.

    Login om te reageren
  24. nokiaaaaa zegt

    14 juni 2010 om 13:18

    de mansory edition blijft de mooiste :)

    Login om te reageren
  25. Henk zegt

    14 juni 2010 om 13:29

    1500 nm koppel misschien?

    Login om te reageren
  26. Jochempie zegt

    14 juni 2010 om 15:27

    3000 pk op de krukas inderdaad. Maar daar rekenen we inderdaad ook vaak mee.

    Het probleem zit ‘m in de plaats van de motor. Een motor achter de voorstoelen zit niet direct in de rijwind dus kan niet gemakkelijk gekoeld worden.

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      14 juni 2010 om 15:31

      @Jochempie:

      Valt wel mee. Immers, de radiateur kun je nog steeds wel in de rijwind plaatsen. Het probleem is de rijwind zelf: Diezelfde rijwind zorgt namelijk voor turbulentie bij koelopeningen. Kortom: de topsnelheid zou erdoor afnemen. Bij de Veyron is er gekeken naar zo klein mogelijke koelopeningen en deze zo efficient mogelijk gebruiken. Daar zit hem de crux. Wil je dat efficienter krijgen dan neemt automatisch ook de weerstand toe bij gebruik van dezelfde soort onderdelen. En moet je weer meer vermogen hebben om die weerstand teniet te doen. Kortom: Lood om oud ijzer….

      Login om te reageren
      • de sjonnies zegt

        14 juni 2010 om 16:21

        @Kevski-Style: Hoi Kevski !

        Login om te reageren
        • Kevski-Style zegt

          15 juni 2010 om 12:29

          @de sjonnies:

          Jaja, alive and kicking ;)

          Login om te reageren
  27. arnaud zegt

    14 juni 2010 om 15:28

    een motor heeft ongeveer een rendement van 33%, 1000pk naar de wielen en 2000pk naar warmte dus, vandaar de 3000 pk

    Login om te reageren
  28. Jochempie zegt

    14 juni 2010 om 15:37

    @Kevski-Style: als de koelvloeistof een langere weg moet afleggen warmt hij onderweg sneller op denk ik. Maar de luchtdruk is aan de neus van de auto gewoon verreweg het hoogst.

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      14 juni 2010 om 23:38

      @Jochempie:

      Nee juist andersom: Koelvloeistof zit bij hedendaagse motoren op 90 graden of zelfs hoger. Aangezien we niet in een sauna leven koelt het altijd af. alleen de motor warmt het op. Thats it….

      Login om te reageren
  29. Mark zegt

    14 juni 2010 om 17:47

    En dan is de tank binnen 5 minuten leeg i.p.v. 10 minuten op top speed? :P

    Login om te reageren
  30. kro zegt

    14 juni 2010 om 19:17

    Haha alweer een bugatti gayron…

    Login om te reageren
    • Something zegt

      14 juni 2010 om 19:51

      @kro: Je kan beter lachen om jezelf, met je infantiele reactie

      Login om te reageren
  31. phantom zegt

    14 juni 2010 om 20:18

    Wat iedereen ook roept, de veyron is de king, de elvis onder de supercars
    De Mclaren is michael jackson,

    Login om te reageren
  32. Dimglor zegt

    14 juni 2010 om 20:24

    Nog een actiemodeletje? Mja misschien afscheidsmodel…
    Wanneer komt die Galibier er eigenlijk?

    Login om te reageren
  33. Cantago zegt

    15 juni 2010 om 01:14

    200pk meer op een auto van bijna 3 ton moet hem zo’n 10% sneller naar de 100 laten gaan? Dat is best veel… Ik vraag me af of ze dat lukt!

    Login om te reageren
  34. Johan zegt

    18 juni 2010 om 15:02

    @ jochempje

    daar rekenen wij ook vaak mee?

    who the fck are you en waar rekenen jullie dan aan?

    johan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North