• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Callaway C16 Speedster

Auteur: autoblogger, gepost 23 juli 2007 om 23:36 – 27 Reacties

callaway c16 speedster


Na de C16 en de C16 Cabrio komt er een derde model van Callaway. De Callaway Speedster zal zijn debuut maken op het 2007 Pebble Beach Concours d’Elegance (19 aug). Dit vlaggenschip biedt volgens eigen zeggen 700pk in de meest pure vorm.

De Callaway Speedster is een supercharged en intercooled monster met een topless cockpit. De supercar is gebaseerd op de Corvette C6, de motor is een getunede 6,2 liter V8 met 700 pk en 895 Nm. De sprint naar de 100 km/u (60mph) gaat in ongeveer 3,2 seconden. De topsnelheid is minimaal 335 km/u.

callaway c16 speedster
callaway c16 speedster

The made-to-order C16 Speedster represents a pinnacle in American supercar design. The supercharged and intercooled 700 horsepower Callaway exotic produces class leading power, a topless cockpit with twin wind deflectors and extended headrests, exquisite bodywork and race-inspired chassis tuning. Much like its spiritual predecessors, the 1990 Callaway Speedster and 1998 C12 Speedster, the latest C16 Speedster offers a visceral open air driving experience unlike any other.

“This is Callaway Cars’ most exquisite vehicle to date,” said company founder Reeves Callaway. “The C16 Speedster marks our 20th anniversary with Corvette and 30th year in business, and having this statement of our passion for the automobile featured on the concept lawn at Pebble Beach is a high water mark for us.”

The C16 Speedster was penned and modeled by Paul Deutschman, architect of the “Callaway look” and designer of the original 1990 Callaway Speedster. Every body panel has been redesigned to speak to style and aerodynamics, and a hand-tooled German leather interior adds exclusivity. Door sills, the steering wheel and dash area all carry signature Callaway badging. Each Speedster is tailored to the buyer’s specifications, including interior and exterior colors and a personalized build plate.

Underneath the car’s stunning bodywork lies the heart of a racecar. The Callaway supercharged, intercooled, 6.2L all-alloy hand-built powerplant produces 700hp and 660lb-ft of torque, propelling the Speedster from 0 to 60 in an estimated 3.2 seconds. Maximum velocity of the C16 Speedster is over 210 mph.

Overall handling and road feel is transmitted by a newly developed Callaway/Eibach Multi-Pro coil-over suspension system. This joint development effort produced an advanced spring/damper system, featuring 10-position compression and rebound adjustability, allowing the driver to customize settings for specific road conditions.

A unique element the Speedster shares with its C16 siblings – Coupe and Cabrio – are Callaway/Dymag Carbon wheels that weigh approximately 40-percent less than the lightest aluminum wheels, significantly reducing unsprung weight for improved acceleration, cornering and braking. These TUV- and DOT-tested wheels feature forged magnesium spiders surrounded by carbon fiber rims and measure 19″ x 10″ front and 20″ x 13″ rear. Residing behind the wheels is a Callaway / StopTech brake system, which utilizes 6-piston front and 4-piston rear calipers gripping 355mm x 32 mm rotors.

The Callaway C16 Speedster will be available for purchase in the Fall of 2007 and starts at $305,000 USD. Speedster No.1 of the series will be delivered to its new owner at Pebble Beach.

Ook interessant!

  • Bied op deze 400 kilometer per uur snelle mokerhamer
  • Gespot - Een PGO Speedster in het wild
  • Callaway Silverado Signature Edition is coolste bedrijfswagen
  • Gunther Werks 993 Speedster is niet te versmaden

Nieuwste artikelen

  • Deze Lamborghini Temerario gooit zijn accu's in de prullenbak
    Deze Lamborghini Temerario gooit zijn accu’s in de prullenbak
  • Dynamische walrus zet indrukwekkend record neer
    Dynamische walrus zet indrukwekkend record neer
  • Verpest je Revuelto voor enkele tienduizenden euro's
    Verpest je Revuelto voor enkele tienduizenden euro’s
  • Meer dan 16.000 C3's en DS3's staan met stof op de oprit
    Meer dan 16.000 C3’s en DS3’s staan met stof op de oprit
FacebookTweetPinLinkedIn

c6, Cabrio, callaway, Corvette, StopTech, Supercars

Vorig bericht: « Top10 Gay cars (2007 Q2 update)
Volgend bericht: Hamster rent recordafstand voor dochter »

Lees Interacties

Reacties

  1. PatrickE zegt

    23 juli 2007 om 23:39

    Aan de ene kant vind ik deze auto een beetje emotieloos, aan de andere kant vind ik de lijnen toch wel wat hebben. Ik ben er in ieder geval nog niet helemaal uit ;)

    Login om te reageren
  2. wapz zegt

    23 juli 2007 om 23:39

    En maar tevergeefs proberen er een europese look aan te geven. Ik vind het helemaal niks. En stel je voor dat je al rijder ook nog een bril op je knar moet zetten en de bijen tussen je gebit uit moet porren. Met 700pk. Koop dan gewoon een motorfiets!

    Login om te reageren
  3. Appelflap zegt

    23 juli 2007 om 23:54

    Wrm krijg ik (buiten de voorkant en achterkant) het gevoel naar een mercedes slk te kijken :P

    Login om te reageren
  4. dekster zegt

    23 juli 2007 om 23:56

    We’re starting to love Callaway’s :)

    Login om te reageren
  5. g zegt

    24 juli 2007 om 00:00

    zal wel pijnlijk zijn in die wagen zitten,terwijl alle bijen en vliegen recht in je gezicht vliegen met 700pkjes,heeft de plastichchirurg ook werk he

    Login om te reageren
  6. PieterA zegt

    24 juli 2007 om 00:01

    Lijkt gewoon te veel op de Corvette (C6)

    Login om te reageren
  7. Racer X zegt

    24 juli 2007 om 00:04

    Ik vind het wel een leuk ding, een testrit sla ik niet af!

    Login om te reageren
  8. June zegt

    24 juli 2007 om 00:17

    dikke vette NEE!

    Login om te reageren
  9. Lampredi zegt

    24 juli 2007 om 00:25

    @June: is zeker een dikke Vette ;)

    Login om te reageren
  10. MasterMartel NL zegt

    24 juli 2007 om 00:27

    zijn ze de voorruit niet vergeten?

    Login om te reageren
  11. Robin zegt

    24 juli 2007 om 00:40

    damn ugly!

    Login om te reageren
  12. Bol zegt

    24 juli 2007 om 00:48

    sterk staaltje coachbuilding..
    En in het echt waarschijnlijk veel imposanter dan op deze foto’s

    Login om te reageren
  13. tweaker zegt

    24 juli 2007 om 00:57

    sommigen hebben hier blijkbaar niet veel kaas gegeten van aerodynamica ;)

    Login om te reageren
  14. FrankH zegt

    24 juli 2007 om 01:02

    Voorkant heeft wat weg van een Jaguar XK en de achterkant van een Corvette. Ik pass :)

    Login om te reageren
  15. Suspic1ous zegt

    24 juli 2007 om 01:28

    Ik krijg hiervan een enorm Batman gevoel! Volgens mij is de designer van deze auto z’n jeugd ook nog niet helemaal voorbij.

    Login om te reageren
  16. Frans zegt

    24 juli 2007 om 01:30

    Spuuglelijk (altijd wel van Callaway gehouden btw)

    Login om te reageren
  17. Ward zegt

    24 juli 2007 om 04:24

    Dat kan toch echt niet goed rijden

    Login om te reageren
  18. Bas zegt

    24 juli 2007 om 05:39

    Nee, dit doet mij helemaal niets! en 700 pk in de puurste vorm dat zeg ik een atmosferishe motor en geen supercharged 6.2 V8 uit een C6. Die motor kan je volgens mij daar op elke straathoek kopen!
    Laat het coachbuilden maar over aan de Italianen.

    Login om te reageren
  19. Klassiekerrally zegt

    24 juli 2007 om 06:32

    tweaker schrijft: sommigen hebben hier blijkbaar niet veel kaas gegeten van aerodynamica ;)

    Opspattende steentjes ook niet ;)
    Een auto voor op de openbare weg waarin je een helm moet dragen, wordt resoluut van mijn lijstje geschrapt.

    Ik dacht overigens bij het zien van de foto’s eerst aan de XK180:

    Login om te reageren
  20. ronald zegt

    24 juli 2007 om 06:39

    die reflectie van die velg is een totaal andere…??

    Login om te reageren
  21. Klassiekerrally zegt

    24 juli 2007 om 06:41

    De reflectie van de XK180 is volgens mij een E-type. Stukje geschiedenis.

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    24 juli 2007 om 08:57

    @Klassiekerrally

    Wilt u gaarne voortaan niet voor mij gaan denken! Dank u. ;) :)

    Eerste waar ik aan dacht toen ik dit zag.

    Login om te reageren
  23. Aston Martin Rapide zegt

    24 juli 2007 om 09:14

    Lijkt me absoluut niks….de verhoudingen kloppen gewoon niet. Het heeft een veel te lange motorkap.

    Login om te reageren
  24. H.J. Vaesen zegt

    24 juli 2007 om 11:43

    Dit krijgt een Vaesen-keurmerk.

    Alleen het baby-blauw is een beetje discutabel.

    Login om te reageren
  25. Klassiekerrally zegt

    24 juli 2007 om 12:25

    Hey Rick, gewoon vroeger opstaan joh! ;)

    Login om te reageren
  26. Rob USA zegt

    24 juli 2007 om 19:36

    Niet echt super mooi en ik mis een gewone voorruit !! Maar ben blij dat er niet
    zo’n overdreven spoiler op zit die je bij die laatste porsches ziet terwijl die maar rond de 500pk hebben !!! Porsche kan hier dus toch nog wat van leren!!
    Het is echt niet nodig en zij hebben zelfs al de motor achterin voor het gewicht.

    Login om te reageren
  27. Svennos zegt

    25 juli 2007 om 13:43

    hmm mooi

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North