• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

CarBahn M8 Competition heeft 882 pk. Minimaal.

Auteur: willeme, gepost 29 augustus 2021 om 09:58 – 4 Reacties

CarBahn M8 Competition

En als je wil, kunnen ze doorgaan tot 1.000 pk. En het mooie is, de wegligging moet het hoogtepunt van CarBahn M8 Competition zijn!

Een nieuwe dag, een nieuw bedrijf dat zich bezighoudt met het modificeren van Dikke BMW‘s. Dus bij het zien van de CarBahn M8 Competition waren we zeker benieuwd, maar ook een beetje gereserveerd. In de tuningswereld moet je je eerst waar maken, alvorens je geaccepteerd wordt.

In het geval van CarBahn is dat ook echt het geval. Het is een vrij jong bedrijf opgerecht door Steven Dinan. De afgelopen 6 jaar heeft hij zich beziggehouden met de racerij. Maar, daarvoor was Dinan een van de grootste en succesvolle BMW-tuners. In 2015 verkocht hij zijn goedlopende bedrijf aan APR, een grote VW-en Audi tuner. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Dus na 6 jaar gaat Dinan weer verder met waar hij goed in is: auto’s beter maken. Hij heeft dus al een beetje krediet opgebouwd.

CarBahn M8 Competition

CarBahn M8 Competition

In dit geval kan hij níet zijn oude naam gebruiken, dat is immers succesvol verkocht en bestaat nog steeds. Vandaar de naam CarBahn (‘by Steven Dinan”). Zijn eerste auto is deze M8 Competition. Dat is van zichzelf al een monster, maar bij CarbBahn willen ze net even wat verder gaan. Het mooie is, dat doen ze niet zozeer voor extra vermogen, maar om de auto beter te laten rijden.

  • CarBahn M8 Competition
  • CarBahn M8 Competition

We beginnen daarom ook even met het chassis. Steven Dinan vind de adaptieve dempers van BMW geweldig om mee te werken, dus die mochten blijven. Wel krijgt de CarBahn M8 Competition nieuwe veren. Maar dan begint het pas. Er is een verstelbare anti-rollbar aan de voorzijde (4 clicks) en achterzijde (3 clicks). De draagarmen worden vervangen door nieuwe exemplaren die zorgen voor iets camber én meer gevoel in de besturing. Voor nog meer camber zijn er camberplates. Ook zijn er nieuwe bumpstops. Volgens Steven Dinan is de auto nu sportiever én comfortabeler.

  • CarBahn M8 Competition
  • CarBahn M8 Competition
  • CarBahn M8 Competition

Wielen en meer vermogen

Dan de wielen van de auto. Het zijn heel bescheiden velgen, eigenlijk. Als je kijkt naar de 21″ of 22″ onzin van sommige Duitse veredelaars. In dit geval is er gekozen voor dezelfde maat (20″), maar voor een iets bredere set. Dit voor een lager onafgewveerd gewicht. Voor heb je 295/30 20 rubber, achter 305/30 20. Het zijn extra zachte Michelin Pilot Sport Cup R-banden.

  • CarBahn M8 Competition
  • CarBahn M8 Competition

Als laatste is daar de motor van de CarBahn M8 Competition. De eerste upgrade heet de ‘GT’-kit en is eigenlijk al veel te veel van het goede. Dankzij verbeterde koeling, grotere intercoolers, sportfilter en aanpassing van de ECU heb je 824 pk en 1.056 Nm. Tank je betere benzine, dan kun je zelfs 882 pk en 1.077 Nm onder je rechtervoet verwachten.

  • CarBahn M8 Competition
  • CarBahn M8 Competition
  • CarBahn M8 Competition

Naast de GT-kit is er ook een GTS-kit, deze heeft grotere turbo’s en aangepaste injectie. Dat resulteert in 850 pk en 1.077 Nm. De topper is de ‘GTC’-kit. Dan gaat Steven Dinan even wat verder met kietelen en extraheert hij er nog meer vermogen uit: 1.000 pk en 1.077 Nm! De oplettende lezer zal gezien hebben dat het koppel bij veel modellen hetzelfde is. Volgens Dinan kan deze specificatie van de ZF 8HP-automaat niet meer koppel aan.

Alle onderdelen Carbahn M8 Competition zijn per direct te bestellen. Uiteraard past het ook op de BMW M5.

Ook interessant!

  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • M8 CSL
    M8 CSL met 700 pk en kaal interieur onderweg
  • Edition Pit Lane is 'racy' BMW M8 Gran Coupé
  • Oranjegekte: deze BMW M8 'GTS' heeft 900 pk

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, banden, BMW, Coupe, F92, m8, tuning, velgen, verlaagd, xDrive

Vorig bericht: « Video: Amerikaan snapt rotonde niet
Volgend bericht: Video: verwarde man rijdt op achterbank in Tesla »

Lees Interacties

Reacties

  1. JanJansen zegt

    29 augustus 2021 om 10:33

    Nog niet lang geleden had een F1 auto nog niet dit vermogen. Nu kan elke 18 jarige er legaal mee op de openbare weg.

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      29 augustus 2021 om 12:23

      @janjansen: terwijl je op je motor op je 18e nog net geen zijwieltjes krijgt..

      Login om te reageren
  2. Edge zegt

    29 augustus 2021 om 13:23

    Tuning zoals het hoort, subtiel en niet schreeuwerig. Dit is toch veel leuker dan een auto waar Mansory een stel twaalfjarigen met ADHD een bumperkit voor heeft laten ontwerpen?

    Login om te reageren
  3. Charles Taycan 4S zegt

    29 augustus 2021 om 14:39

    Mooi en subtiel gedaan! Dit is wel een stukje naar jouw hart he @Willeme, BMW en tuning!😉👍

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North