Het heeft even geduurd.
Eindelijk EINDELIJK is de Huayra Roadster klaar en staat ‘ie te shinen in Genève. De verwachting was dat Pagani de cabrio vorig jaar mee zou nemen naar Zwitserland, maar in plaats daarvan kregen we de Huayra BC.
De Roadster is op een paar vlakken anders dan de coupé. Oner andere het dak (duh), de ‘bobbels’ en de nieuwe lijntjes boven de achterlichten zijn nieuw bij de Roadster. De supercar moet het doen met 765 pk, 1000+ Nm en dat allemaal met een keurig gewicht van 1.280 kilo.
Al die carbon gekkigheid komt met een duizelingwekkend prijskaartje van ruim 2,2 miljoen euro. Merda!
Ik blijf zweren bij de Zonda. In welke carrosserievorm dan ook.
@viezefreddyw: ik zag laatst een Zonda in stationwagen-uitvoering. Vond ik toch minder dan de Huayra.
@Dizono: Maar als limousine is hij dan weer wel een stuk mooier.
@viezefreddyw: een stuk mooier dan de mpv.
@rikus: en handiger. Ik reed in de mijne met 7 man (achterste zitrij opengeklapt) over een drempel en ik kon voor 35k aan Carbon van de straat oprapen :(
Ja, dat is een dikkerd.
Indrukwekkend apparaat, heel gaaf.
Horacio weet alvast dat ik hem ga bestellen . . .
Lijken wel Bassie en Adriaan achterlichten met die wenkbrauw flapjes erboven.
Zo trots op de foto’s dat er niet één maar twee Autoblog-watermerken op staan.
@Edge: 3D effect
@Edge: is toch prachtig! Als je dat ziet, dan herinner je je weer, hoe geweldig deze site/app wel niet is!
De natte droom voor tokkies ..
@lincoln: dacht dat dat een golf gti was?
@lincoln: nooit geweten dat je ook nog kon dromen?
@lincoln: als je dit merk niet Snapt……
Ook al is de toplaag koolstofvezel alleen maar voor de sier het ziet er wel prachtig uit zo door de lak heen.
@bassx: Inderdaad zeg, knap staaltje vakwerk van Pagani. Het lijkt mij ontzettend lastig om carbon zo netjes afgewerkt te krijgen en dan ook nog de weefnaden de juiste richting op te krijgen.
Prachtig wieldesign
Over het algemeen vind ik dichte versies mooier. Deze Huayra is daar een prachtige uitzondering op. Toch blijf ik dat cab forward uiterlijk van de Pagani minder mooi vinden. Dat koppel is aardig gek! En dat alleen op de achterwielen. Pfff ik vraag me af of er eigenaren zullen zijn die dat vermogen kunnen en durven aanspreken. Zo ja zeg ff waar en wanneer, dan kom ik ff kijken. Vet.
@redactie *onder andere, niet oner andere
Vind het persoonlijk iets te druk qua design
Holy carbon fibre!
Knap geweven matjes, maar doe mij maar een Zonda, elk type.
2,2 miljoen! Dat is veel te veel voor een auto. Zelfs voor een Pagani. Voor dat geld koop ik een huis met een heel droom-wagenpark. Maar ja, als je dat al hebt en je hebt nog 2,2 miljoen over, dan koop je wel een mooie auto.
Leuk die flapjes over de achterlichten
Toch wel stiekem een van mijn droom auto’s, maar dan wel met de V12 van de Zonda.
En die velgen zijn schitterend!
Harry zei het al, Bassie en Adriaan, Bassie en Adriaan dat zijn de beste vrienden. Bassie is clown en Adriaan acrobaat.
Eerder zie ik Penny Lane achtertoeters, psychedelica. Daar heb ik geen stuiver voor over, ik zou er zo de circulzaag inzetten. Ik zou de Pagani fabriek kunnen verdenken van opslag van LSD.
Tja kan je met je pauper spyker toch niet aan tippen Victor! Wat een gruwelijk vette kleur carbon ook trouwens. Sowieso is Pagani daarin heer en meester. Mooier carbon met meer oog voor detail bestaat er niet.
Wat een prachtige velgen (de zilveren dan)