Dit is de Pagani Huayra Roadster [updated]

Auteur: , 53 Reacties

Eindelijk weten we hoe de dakloze Italiaanse hypersporter eruit komt te zien.

Lekkages komen tegenwoordig dusdanig vaak voor dat we ons nauwelijks nog kunnen voorstellen dat het echt om foutjes gaat. In dit geval lijkt dat echter wel aannemelijk, aangezien de foto’s kort online hebben gestaan op een officieel Pagani-kanaal. Intussen zijn ze daar weer verdwenen, maar niet bij ons!

Over de Huayra Roadster hebben we reeds het nodige geschreven. Zo wordt deze cabrio lichter dan de coupé. Hoe dat precies werkt legde collega WillemE je al eens haarfijn uit. Ook passeerden een poosje geleden enkele spyshots de revue.

Het lange wachten wordt nu beloond met “foto’s” die the real deal laten zien. Over een paar weken wordt het ding onthuld in Genève en kunnen we je er alles over vertellen.

UPDATE: stop de persen! Pagani net na het verschijnen van dit artikel de gehele perskit online gegooid en dus hebben we een hele riedel cijfers voor je. De twin-turbo V12 levert 765 pk en 1.000+ Nm. Verder krijgt de Roadster twee verschillende dakjes: een van carbon en een stoffen exemplaar dat in de auto kan worden opgeborgen.

Het gewicht bedraagt volgens Pagani 1.280 kg (80 kg minder dan de coupé) en naar eigen zeggen heeft het merk er zes jaar over gedaan om deze cabrio te ontwikkelen. De maximale laterale versnelling is trouwens 1.8 g. Da’s héél serieus voor een straatauto.

De basisprijs? 2.280.000 euro en daar zit nog geen cent belasting bij.

Dank aan Ronald voor het tippen!



53 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Dit is nou een gave cabrio! Heel mooie gedaan vind ik!
Doe mij maar een Cinque roadster
Interieur in bruin leder en hij is af!
Al vind ik de Zonda nog steeds mooier, het is altijd nog veel mooier dan wat Ferrari of Lamborghini produceert.
@baklava: Is niet te vergelijken zelfs. Het bijna onbewandelbare pad dat Mr. Pagani bewandelt om zoveel mogelijk kunst in een auto te kunnen stoppen als het maar kan, is iets waar Lamborghini en Ferrari al pakweg 30 jaar niet meer aan kunnen tippen. Elk deeltje, van de versnellingspook tot de uitlaat tot de bout waarmee het chassis vasthangt, is speciaal gemaakt voor deze auto. Hulde.
Blijven toch kunstwerken op wielen hé.. heerlijk!
Die Carbon weave details blijven toch wel erg fraai zeg! Iedereen vind de Zonda’s leuker maar ik ben wel fan van die Huayra, dat gesis en gefluit van die turbo’s icm met de V12 vind ik specialer dan het geluid van de Zonda. Die klinkt ook erg fraai maar vind de Huayra extremer klinken. Meer sensatie. En die active aero etc. draagt daar wel aan bij. Erg mooi spul.
@e34m5touring: Ik vind het allebei twee unieke auto’s met uniek karakter en uniek geluid. De Zonda om te cruisen langs de Middellandse zee en de Huayra om te stormen over een bergpas. Fantastisch en wat zijn ze mooi.
@sr20det: eerder andersom
Pagani, Pagani als het ding op een Subaru moet lijken zet er dan een grote spoiler op!
Op de foto zo schuin van voren, schuin van boven ziet de wagen er totaal niet uit. Nu koop je een Pagani niet voor de schoonheid (die koop je vanwege de meeste kitch per vierkante meter sinds het failliet van Spyker) maar iets betere proporties of gunstiger fotografie mag best.
@mashell: ga je mond spoelen
@mashell: ben het goeddeels met je eens, ben het oneens met je dat spyker kitscheriger is en ook deel ik je mening niet dat spyker failliet zou zijn… Dat kan namelijk helemaal niet
Waanzinnig mooi, dit soort auto’s zien geen druppel water!
Ik heb een keer zo’n pagani huayra in het echt van dichtbij gezien. Het is natuurlijk een auto met heel veel detail maar smaken verschillen en ik vindt het maar een kitcherig ding en nogal over de top. Dan voor mij liever een mooi uitgevoerde lamborghini v12 of de gallardo.
Ik heb een keer zo’n pagani huayra in het echt van dichtbij gezien. Het is natuurlijk een auto met heel veel detail maar smaken verschillen en ik vindt het maar een kitcherig ding en nogal over de top. Dan voor mij liever een mooi uitgevoerde lamborghini v12 of de gallardo.
Die kieuwen op de motorkap en spoiler lipjes boven de lampen vind ik maar niets. Heeft de normale huayra ook zo’n embleem bij t voorportier? Gouden velgen op blauwe lak zijn beetje vulgair. Alleen de impreza wrx Sti mag dat
@wouterjeuring: “Gouden velgen op blauwe lak zijn beetje vulgair.Alleen de impreza wrx Sti mag dat”
Mag deze het ook? https://www.vkvgroep.nl/content/uploads/2015/07/Clio-Willams-2-460×248.jpg
@simonmc: ja ok, die komt ook door de keuring heen. Ik kende hem nog niet eens in deze kleurstelling :O erg lekker
Ik vind m eigenlijk helemaal niet zo mooi..
zooo, wat gaat daar mis op foto 5 (ook boven artikel)? Dat lijkt wel een gezwel aan de achterkant, is een vertekening, maar – zoals hierboven al opgemerkt – wel een ongelukkige foto
Gelimiteerd tot 100 stuks en al uitverkocht! Lichter als de coupe dankzij een carbon dak en 734pk bij 6200rpm
Lekkage? Nou, de hele perskit staat gewoon op de website van Pagani hoor. :D

Ik heb het ondertussen helemaal gehad met die Huayra. Het basisontwerp is gewoon niet sterk genoeg…
@carreza: Bedankt voor de tip! Op moment van schrijven stond de perskit er nog niet.
Veel beter dan de concepts
Daar wordt ‘ie een stu knapper van!
Ik vond de Huayra al heel mooi maar als roadster is die naar mijn mening nog veel gaver!
En het leuke is natuurlijk dat de roadster onderhuids gewoon een Huayra BC is.
Alleen kan iemand mij vertellen waarom dit een hypercar genoemd word? Een Aventador heeft dezelfde prestaties…
Wat een lelijk apparaat zeg,
Vooral wanneer je net het artikel over de f12 hebt gezien
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de auto een stuk minder mooi vind dan ik had verwacht, gedacht en had gehoopt… Voor mij blijft het toch wel de Zonda doen hoor.
@viezefreddyw: Toch vind ik dat de de afgelopen nieuwe Zonda’s ook iets te veel poespas aan het exterieur heeft hangen.. bepaalde, zoals flapjes of spoilertjes..
Een subtiele Zonda (zoals de Cinque natuurlijk) blijft toch de allermooiste! (Maar die van LH44 vind ik ook wel heel erg mooi.)
Ik verkies de Huayra toch wel boven de Zondagse. Het scheelt niet veel, maar de wulpse lijnen doen me niet iets meer dan het cleaners design van de Zonda. Die laatste heeft dan wel weer een fraaier geluid.
Mooie auto en heerlijke passie voor auto’s er in gestopt. Persoonlijk ga ik liever voor een Ferrari. Ik vind die modellen nog mooier.
Emotie op wielen. Zo ziet dat er dus uit. Heerlijk!
Nondejus wat een prachtig ding!
Erg mooie wagen!
Kan iemand mij vertellen of die citruspers in het zitvlak van de stoel ook een functie heeft? Of is dat het afvoerputje voor het zweet dat door de 1.8g vanaf de rug via je bilnaad daarin afvloeit? Niet dat ik het lelijk vind, maar vroeg het me gewoon af…
@anders: Dat is de teelballenmasseur. Nee, even serieus. Dat zou de zetelverstelling moeten zijn.
@simonmc: Ah, that makes sense. Ik dacht nog aan de sluiting vd gordel, maar omdat dat ding niet verstelbaar lijkt, zou dat als gordelspanner eveneens een teelballenmasseur zijn ;-)
De lijn lijkt nog wat mooier te zijn. Ik vind alleen die achterlicht units nog steeds niet mooi, die ontsieren het hele kunstwerk.
Wat zijn die gaten in de stoelen ?
Hoe kan je nu 6 jaar over de ontwikkeling doen van de cabrio versie van je enige model? Was het meneer Pagani zelf dan die na zijn uren wat aan het knutselen was in de werkplaats, tot het goed was?
@SimonMc: ze doen 6 jaar over de ontwikkeling omdat het merendeel bij geen enkele auto voorkomt dat de cabrio/roadster lichter is dan de dichte variant.
@simonmc: Er zit ook techniek van de BC in deze cabrio, dus die ontwikkelingstijd mag je ook meerekenen.
Het is al een mooie auto, maar de roadster.. het eerste woord wat in me opkomt is … DIK!
Een van de weinige auto’s waar ik de cabrio variant mooier van vindt dan de normale.
Buitenaards mooi. Ongelooflijk, als autoliefhebber is voor mij een Pagani het absolute summum om te zien. Dan heb ik het nog niet eens over het rijden.

De eeuwige discussie over de Zonda of de Huayra vind onnodig. Twee totaal verschillende auto’s. Ze zijn allebei uniek.
En als ik dit dan vergelijk met een Ferrari of een ander fabrieks-massaproduct dan is het dit echt een duidelijke categorie omhoog..
Ik vind hem veel mooier dan de coupé
Ik heb hem alvast al besteld . . .
Dik ding!
Ik ga maar de miniatuur van bestellen..stop die kost al 250 euro
Prachtige renderings.
Ze doen zo hun best om een prachtig Italiaans design neer te zetten, en dan kijk je door het motorkapraampje en dan zie je “AMG”…. Afknapperrrr!
@fapfap: Blijkbaar heb jij het nog niet door dat Horacio Pagani als designer op zoek was naar de best mogelijke partner wat de motor betreft, dat is nu éénmaal zo . . . , niet alle Italiaanse designers zijn het ééns met Italiaanse motor-ontwerpers hoor, die hedendaags beter en beter worden, maar op motor-vlak is Duitsland nog altijd het land bij uitstek . . .
@exclusieviteitsfreak:
Sorry ik had eigenlijk “exotisch design” willen schrijven, maar was al te laat en er is geen edit-knop.
Dat Ferrari ze geen motor levert ok, dat wil Pagani zelf waarschijnlijk ook niet eens. Maar als je een motor van een ander merk erin hangt, vooral van een buitenlands merk, wissel dan in ieder geval de kleppendeksels en zet er Pagani op, Duitsland heeft niets met exotisch te maken.
@fapfap: Duitsland heeft met deze samenwerking net wel laten zien dat ze wel degelijk exotisch willen gaan, en anderzijds is het een zakelijke overeenkomst met Horacio hoor, anders had Daimler AG de Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet niet op de markt gebracht : https://www.mercedes-benz.com/en/mercedes-benz/vehicles/the-new-mercedes-maybach-s-650-cabriolet/ , dat is het meest duidelijke bewijs van exotisme.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).