• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Pagani Huayra Roadster [updated]

Auteur: Author, gepost 14 februari 2017 om 18:03 – 53 Reacties

Afbeelding Dit is de Pagani Huayra Roadster [updated]Afbeelding Dit is de Pagani Huayra Roadster [updated]Afbeelding Dit is de Pagani Huayra Roadster [updated]Afbeelding Dit is de Pagani Huayra Roadster [updated]Afbeelding Dit is de Pagani Huayra Roadster [updated]Afbeelding Dit is de Pagani Huayra Roadster [updated]Afbeelding Dit is de Pagani Huayra Roadster [updated]Afbeelding Dit is de Pagani Huayra Roadster [updated]

Lekkage! De Pagani Huayra Roadster
Eindelijk weten we hoe de dakloze Italiaanse hypersporter eruit komt te zien.

Lekkages komen tegenwoordig dusdanig vaak voor dat we ons nauwelijks nog kunnen voorstellen dat het echt om foutjes gaat. In dit geval lijkt dat echter wel aannemelijk, aangezien de foto’s kort online hebben gestaan op een officieel Pagani-kanaal. Intussen zijn ze daar weer verdwenen, maar niet bij ons!

Over de Huayra Roadster hebben we reeds het nodige geschreven. Zo wordt deze cabrio lichter dan de coupé. Hoe dat precies werkt legde collega WillemE je al eens haarfijn uit. Ook passeerden een poosje geleden enkele spyshots de revue.

Het lange wachten wordt nu beloond met “foto’s” die the real deal laten zien. Over een paar weken wordt het ding onthuld in Genève en kunnen we je er alles over vertellen.

UPDATE: stop de persen! Pagani net na het verschijnen van dit artikel de gehele perskit online gegooid en dus hebben we een hele riedel cijfers voor je. De twin-turbo V12 levert 765 pk en 1.000+ Nm. Verder krijgt de Roadster twee verschillende dakjes: een van carbon en een stoffen exemplaar dat in de auto kan worden opgeborgen.

Het gewicht bedraagt volgens Pagani 1.280 kg (80 kg minder dan de coupé) en naar eigen zeggen heeft het merk er zes jaar over gedaan om deze cabrio te ontwikkelen. De maximale laterale versnelling is trouwens 1.8 g. Da’s héél serieus voor een straatauto.

De basisprijs? 2.280.000 euro en daar zit nog geen cent belasting bij.

Dank aan Ronald voor het tippen!

Ook interessant!

  • De Huayra Roadster BC Supernova en zijn eigenaar
  • Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
    Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
  • Pagani Huayra R
    Video: Pagani Huayra R wordt best klinkende auto van 2022
  • Video: nieuwe Pagani Huayra R schreeuwt het uit met 9.000 tpm
    Video: nieuwe Pagani Huayra R schreeuwt het uit met 9.000 tpm

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, Cabrio, gelekt, geneve-2017, Huayra, pagani, roadster

Vorig bericht: « Ferrari F12 M: de laatste der Mohikanen?
Volgend bericht: Lezersvraag: verend comfortabel of stuiterend stijf? »

Lees Interacties

Reacties

  1. lamborghinilp7504 zegt

    14 februari 2017 om 18:05

    Dit is nou een gave cabrio! Heel mooie gedaan vind ik!

    Login om te reageren
  2. Gulli zegt

    14 februari 2017 om 18:08

    Doe mij maar een Cinque roadster

    Login om te reageren
  3. serialchiller zegt

    14 februari 2017 om 18:09

    Interieur in bruin leder en hij is af!

    Login om te reageren
  4. baklava zegt

    14 februari 2017 om 18:09

    Al vind ik de Zonda nog steeds mooier, het is altijd nog veel mooier dan wat Ferrari of Lamborghini produceert.

    Login om te reageren
    • mrniesoe zegt

      14 februari 2017 om 19:13

      @baklava: Is niet te vergelijken zelfs. Het bijna onbewandelbare pad dat Mr. Pagani bewandelt om zoveel mogelijk kunst in een auto te kunnen stoppen als het maar kan, is iets waar Lamborghini en Ferrari al pakweg 30 jaar niet meer aan kunnen tippen. Elk deeltje, van de versnellingspook tot de uitlaat tot de bout waarmee het chassis vasthangt, is speciaal gemaakt voor deze auto. Hulde.

      Login om te reageren
  5. misterdrogba zegt

    14 februari 2017 om 18:12

    Blijven toch kunstwerken op wielen hé.. heerlijk!

    Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    14 februari 2017 om 18:14

    Die Carbon weave details blijven toch wel erg fraai zeg! Iedereen vind de Zonda’s leuker maar ik ben wel fan van die Huayra, dat gesis en gefluit van die turbo’s icm met de V12 vind ik specialer dan het geluid van de Zonda. Die klinkt ook erg fraai maar vind de Huayra extremer klinken. Meer sensatie. En die active aero etc. draagt daar wel aan bij. Erg mooi spul.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      14 februari 2017 om 22:18

      @e34m5touring: Ik vind het allebei twee unieke auto’s met uniek karakter en uniek geluid. De Zonda om te cruisen langs de Middellandse zee en de Huayra om te stormen over een bergpas. Fantastisch en wat zijn ze mooi.

      Login om te reageren
      • bedirhan zegt

        16 februari 2017 om 14:47

        @sr20det: eerder andersom

        Login om te reageren
  7. mashell zegt

    14 februari 2017 om 18:14

    Pagani, Pagani als het ding op een Subaru moet lijken zet er dan een grote spoiler op!
    Op de foto zo schuin van voren, schuin van boven ziet de wagen er totaal niet uit. Nu koop je een Pagani niet voor de schoonheid (die koop je vanwege de meeste kitch per vierkante meter sinds het failliet van Spyker) maar iets betere proporties of gunstiger fotografie mag best.

    Login om te reageren
    • dromedaris zegt

      14 februari 2017 om 18:47

      @mashell: ga je mond spoelen

      Login om te reageren
    • papa zegt

      14 februari 2017 om 19:47

      @mashell: ben het goeddeels met je eens, ben het oneens met je dat spyker kitscheriger is en ook deel ik je mening niet dat spyker failliet zou zijn… Dat kan namelijk helemaal niet

      Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    14 februari 2017 om 18:15

    Waanzinnig mooi, dit soort auto’s zien geen druppel water!

    Login om te reageren
  9. jwcroy82 zegt

    14 februari 2017 om 18:19

    Ik heb een keer zo’n pagani huayra in het echt van dichtbij gezien. Het is natuurlijk een auto met heel veel detail maar smaken verschillen en ik vindt het maar een kitcherig ding en nogal over de top. Dan voor mij liever een mooi uitgevoerde lamborghini v12 of de gallardo.

    Login om te reageren
  10. jwcroy82 zegt

    14 februari 2017 om 18:19

    Ik heb een keer zo’n pagani huayra in het echt van dichtbij gezien. Het is natuurlijk een auto met heel veel detail maar smaken verschillen en ik vindt het maar een kitcherig ding en nogal over de top. Dan voor mij liever een mooi uitgevoerde lamborghini v12 of de gallardo.

    Login om te reageren
  11. wjeurs zegt

    14 februari 2017 om 18:27

    Die kieuwen op de motorkap en spoiler lipjes boven de lampen vind ik maar niets. Heeft de normale huayra ook zo’n embleem bij t voorportier? Gouden velgen op blauwe lak zijn beetje vulgair. Alleen de impreza wrx Sti mag dat

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 februari 2017 om 19:58

      @wouterjeuring: “Gouden velgen op blauwe lak zijn beetje vulgair.Alleen de impreza wrx Sti mag dat”
      Mag deze het ook? https://www.vkvgroep.nl/content/uploads/2015/07/Clio-Willams-2-460×248.jpg

      Login om te reageren
      • wjeurs zegt

        17 februari 2017 om 21:17

        @simonmc: ja ok, die komt ook door de keuring heen. Ik kende hem nog niet eens in deze kleurstelling :O erg lekker

        Login om te reageren
  12. denniss00 zegt

    14 februari 2017 om 18:33

    Ik vind m eigenlijk helemaal niet zo mooi..

    Login om te reageren
  13. Estate_of_mind zegt

    14 februari 2017 om 18:37

    zooo, wat gaat daar mis op foto 5 (ook boven artikel)? Dat lijkt wel een gezwel aan de achterkant, is een vertekening, maar – zoals hierboven al opgemerkt – wel een ongelukkige foto

    Login om te reageren
  14. kalslasie zegt

    14 februari 2017 om 18:40

    Gelimiteerd tot 100 stuks en al uitverkocht! Lichter als de coupe dankzij een carbon dak en 734pk bij 6200rpm

    Login om te reageren
  15. Carreza zegt

    14 februari 2017 om 18:44

    Lekkage? Nou, de hele perskit staat gewoon op de website van Pagani hoor. :D

    Ik heb het ondertussen helemaal gehad met die Huayra. Het basisontwerp is gewoon niet sterk genoeg…

    Login om te reageren
    • Author zegt

      14 februari 2017 om 18:48

      @carreza: Bedankt voor de tip! Op moment van schrijven stond de perskit er nog niet.

      Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    14 februari 2017 om 18:45

    Veel beter dan de concepts

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    14 februari 2017 om 18:52

    Daar wordt ‘ie een stu knapper van!

    Login om te reageren
  18. jasvl zegt

    14 februari 2017 om 18:54

    Ik vond de Huayra al heel mooi maar als roadster is die naar mijn mening nog veel gaver!
    En het leuke is natuurlijk dat de roadster onderhuids gewoon een Huayra BC is.
    Alleen kan iemand mij vertellen waarom dit een hypercar genoemd word? Een Aventador heeft dezelfde prestaties…

    Login om te reageren
  19. hplh zegt

    14 februari 2017 om 18:56

    Wat een lelijk apparaat zeg,
    Vooral wanneer je net het artikel over de f12 hebt gezien

    Login om te reageren
  20. viezefreddyw zegt

    14 februari 2017 om 19:04

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik de auto een stuk minder mooi vind dan ik had verwacht, gedacht en had gehoopt… Voor mij blijft het toch wel de Zonda doen hoor.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      14 februari 2017 om 22:24

      @viezefreddyw: Toch vind ik dat de de afgelopen nieuwe Zonda’s ook iets te veel poespas aan het exterieur heeft hangen.. bepaalde, zoals flapjes of spoilertjes..
      Een subtiele Zonda (zoals de Cinque natuurlijk) blijft toch de allermooiste! (Maar die van LH44 vind ik ook wel heel erg mooi.)

      Login om te reageren
  21. berlinetta zegt

    14 februari 2017 om 19:22

    Ik verkies de Huayra toch wel boven de Zondagse. Het scheelt niet veel, maar de wulpse lijnen doen me niet iets meer dan het cleaners design van de Zonda. Die laatste heeft dan wel weer een fraaier geluid.

    Login om te reageren
  22. lovecars zegt

    14 februari 2017 om 19:27

    Mooie auto en heerlijke passie voor auto’s er in gestopt. Persoonlijk ga ik liever voor een Ferrari. Ik vind die modellen nog mooier.

    Login om te reageren
  23. jaso013 zegt

    14 februari 2017 om 19:29

    Emotie op wielen. Zo ziet dat er dus uit. Heerlijk!

    Login om te reageren
  24. trustmeiamanengineer zegt

    14 februari 2017 om 19:29

    Nondejus wat een prachtig ding!

    Login om te reageren
  25. focusrs1 zegt

    14 februari 2017 om 19:29

    Erg mooie wagen!

    Login om te reageren
  26. anders zegt

    14 februari 2017 om 19:48

    Kan iemand mij vertellen of die citruspers in het zitvlak van de stoel ook een functie heeft? Of is dat het afvoerputje voor het zweet dat door de 1.8g vanaf de rug via je bilnaad daarin afvloeit? Niet dat ik het lelijk vind, maar vroeg het me gewoon af…

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 februari 2017 om 20:03

      @anders: Dat is de teelballenmasseur. Nee, even serieus. Dat zou de zetelverstelling moeten zijn.

      Login om te reageren
      • anders zegt

        14 februari 2017 om 20:24

        @simonmc: Ah, that makes sense. Ik dacht nog aan de sluiting vd gordel, maar omdat dat ding niet verstelbaar lijkt, zou dat als gordelspanner eveneens een teelballenmasseur zijn ;-)

        Login om te reageren
  27. mrB zegt

    14 februari 2017 om 20:00

    De lijn lijkt nog wat mooier te zijn. Ik vind alleen die achterlicht units nog steeds niet mooi, die ontsieren het hele kunstwerk.

    Login om te reageren
  28. MoeWat zegt

    14 februari 2017 om 20:02

    Wat zijn die gaten in de stoelen ?

    Login om te reageren
  29. SimonMc zegt

    14 februari 2017 om 20:06

    Hoe kan je nu 6 jaar over de ontwikkeling doen van de cabrio versie van je enige model? Was het meneer Pagani zelf dan die na zijn uren wat aan het knutselen was in de werkplaats, tot het goed was?

    Login om te reageren
    • maxximum zegt

      14 februari 2017 om 20:14

      @SimonMc: ze doen 6 jaar over de ontwikkeling omdat het merendeel bij geen enkele auto voorkomt dat de cabrio/roadster lichter is dan de dichte variant.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 februari 2017 om 09:01

      @simonmc: Er zit ook techniek van de BC in deze cabrio, dus die ontwikkelingstijd mag je ook meerekenen.

      Login om te reageren
  30. bmwfreak038 zegt

    14 februari 2017 om 20:29

    Het is al een mooie auto, maar de roadster.. het eerste woord wat in me opkomt is … DIK!

    Login om te reageren
  31. jasbelle zegt

    14 februari 2017 om 20:58

    Een van de weinige auto’s waar ik de cabrio variant mooier van vindt dan de normale.

    Login om te reageren
  32. gemaskerdemuchacho zegt

    14 februari 2017 om 23:01

    Buitenaards mooi. Ongelooflijk, als autoliefhebber is voor mij een Pagani het absolute summum om te zien. Dan heb ik het nog niet eens over het rijden.

    De eeuwige discussie over de Zonda of de Huayra vind onnodig. Twee totaal verschillende auto’s. Ze zijn allebei uniek.
    En als ik dit dan vergelijk met een Ferrari of een ander fabrieks-massaproduct dan is het dit echt een duidelijke categorie omhoog..

    Login om te reageren
  33. bastiaano zegt

    15 februari 2017 om 00:40

    Ik vind hem veel mooier dan de coupé

    Login om te reageren
  34. exclusieviteitsfreak zegt

    15 februari 2017 om 01:12

    Ik heb hem alvast al besteld . . .

    Login om te reageren
  35. moldauferrari zegt

    15 februari 2017 om 07:01

    Dik ding!

    Login om te reageren
  36. elemento zegt

    15 februari 2017 om 08:32

    Ik ga maar de miniatuur van bestellen..stop die kost al 250 euro

    Login om te reageren
  37. fapfap zegt

    15 februari 2017 om 09:52

    Prachtige renderings.
    Ze doen zo hun best om een prachtig Italiaans design neer te zetten, en dan kijk je door het motorkapraampje en dan zie je “AMG”…. Afknapperrrr!

    Login om te reageren
    • exclusieviteitsfreak zegt

      16 februari 2017 om 02:29

      @fapfap: Blijkbaar heb jij het nog niet door dat Horacio Pagani als designer op zoek was naar de best mogelijke partner wat de motor betreft, dat is nu éénmaal zo . . . , niet alle Italiaanse designers zijn het ééns met Italiaanse motor-ontwerpers hoor, die hedendaags beter en beter worden, maar op motor-vlak is Duitsland nog altijd het land bij uitstek . . .

      Login om te reageren
      • fapfap zegt

        16 februari 2017 om 09:11

        @exclusieviteitsfreak:
        Sorry ik had eigenlijk “exotisch design” willen schrijven, maar was al te laat en er is geen edit-knop.
        Dat Ferrari ze geen motor levert ok, dat wil Pagani zelf waarschijnlijk ook niet eens. Maar als je een motor van een ander merk erin hangt, vooral van een buitenlands merk, wissel dan in ieder geval de kleppendeksels en zet er Pagani op, Duitsland heeft niets met exotisch te maken.

        Login om te reageren
        • exclusieviteitsfreak zegt

          16 februari 2017 om 15:03

          @fapfap: Duitsland heeft met deze samenwerking net wel laten zien dat ze wel degelijk exotisch willen gaan, en anderzijds is het een zakelijke overeenkomst met Horacio hoor, anders had Daimler AG de Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet niet op de markt gebracht : https://www.mercedes-benz.com/en/mercedes-benz/vehicles/the-new-mercedes-maybach-s-650-cabriolet/ , dat is het meest duidelijke bewijs van exotisme.

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North