• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Carlsson schuift aan met de E-klasse

Auteur: Alwood, gepost 23 april 2009 om 22:55 – 19 Reacties

Eco-Mercedes by Carlsson


Ja hoor, de orgie is compleet. Bijna iedereen heeft inmiddels de nieuwe “E” gehad. Kwamen eerder al Kicherer, Brabus en Lorinser voorbij, nu heeft ook Carlsson de nodige aanpassingen klaar liggen.

Om te beginnen met het uiterlijk. Weinig tuners vinden dat standaard namelijk goed genoeg. Naast het onvermijdelijke setje nieuwe velgen houdt Carlsson ook wel van wat ‘bodywork’. Een flink agressiever front en happerts aan de zijkant moeten de linkerbaan-piraat nog meer overtuigingskracht geven. De daytime-running-lights zijn voor de verandering eens beter en meer subtiel weggewerkt dan van fabriek af.

Carlsson is echter geen verherbouwer om langs te gaan voor slechts wat spoilerwerk. Als je dan voor een full-makeover-merk gaat, pas dan ook de hele auto aan.

Er ligt voor ieder wel wat wils. Alles van de E250 CDI (blue efficiency!) tot en met de E500 kan een krachtkuur krijgen. De kleine ‘groene’ diesel krijgt 40pk extra, wat het totaal op 244hp (179kW) brengt. De grote broer, de E350 CDI, gaat er met 46hp extra van door met 277hp (204kW) tot gevolg. De welbekende E500 V8, het feeststuk, gaat na een Carlsson-kuur richting AMG-specs met een totaal van 443hp (326kW). Samen met een maximum verlaging van 42mm kan dit alles op een kruissnelheid van 100km/u voor een flinke brandstofbesparing zorgen. Nieuwe Prestaties worden echter nog niet gemeld. Op de Tuning World Bodensee (30-4 tot 3-5) wordt de auto officieel onthuld. (via worldcarfans.com)

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
    Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
  • Mercedes V-klasse is te saai, aldus Lumma
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

carlsson, e-klasse, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Vanaf 2010 iedereen in de F1?
Volgend bericht: ASMA Design PhantASMA CL 65 Wide Body »

Lees Interacties

Reacties

  1. Handsome zegt

    23 april 2009 om 22:56

    Weggooien deze handel. En heel erg snel. Ik ben echt een E classe gek maar dit kan echt niet.

    Login om te reageren
  2. Turbo zegt

    23 april 2009 om 23:00

    Ik wil de echte foto wel eens zien. Het belooft veel goeds, want de standaard-E bekoort mij niet helemaal (vreemde hoeken, te kleine wielen, ik weet niet wat er precies mis is met de standaard-E).

    Login om te reageren
  3. jappelflap zegt

    23 april 2009 om 23:00

    Opzich best wel bruut, maar ook erg fout.
    Even mieren van achter nemen: Nieuwe Prestaties = Nieuwe prestaties

    Login om te reageren
  4. Davyburger zegt

    23 april 2009 om 23:00

    Deze heeft wel wat.

    Login om te reageren
  5. ganryu zegt

    23 april 2009 om 23:07

    Ik vind m wel ok, alleen mogen die velgen wat ingetogener…

    Login om te reageren
  6. transam73 zegt

    23 april 2009 om 23:20

    Het kan dus NOG fouter dan het origineel zelf!

    Login om te reageren
  7. SummerSky zegt

    23 april 2009 om 23:25

    Carlsson doet het onmogelijke: NOG lelijker gemaakt, tot welhaast het niveau “puberschets”. Ik heb die E al een paar keer in het echt gezien op de weg: PUKE. Kan met niet voorstellen dat iemand die auto om andere dan rationele redenen rijdt.

    Login om te reageren
  8. Golfke zegt

    23 april 2009 om 23:25

    Ik vindt het normaal gruwelijk lelijk, maar deze ziet er nog wel aardig uit…. Maar ik zou zeggen laat de E met rust en houdt hem lekker origineel.

    Login om te reageren
  9. AMGJunk zegt

    23 april 2009 om 23:32

    Alleen de velgen zijn lelijk en te groot, verder is hij best mooi hoor ;)

    Login om te reageren
  10. Laue zegt

    24 april 2009 om 00:00

    rijtest graag :D

    Login om te reageren
  11. jdm zegt

    24 april 2009 om 00:52

    uber sjonnie!

    Login om te reageren
  12. Hansie zegt

    24 april 2009 om 08:16

    Doet me denken aan de nieuwere Cadilacs eigenlijk.

    Login om te reageren
  13. Majinstar zegt

    24 april 2009 om 10:38

    Bruut !!!!

    Login om te reageren
  14. Hendrik zegt

    24 april 2009 om 17:25

    super mooi!!

    Login om te reageren
  15. TimoBac zegt

    24 april 2009 om 17:45

    Ff serieus,, deze is best mooi getuned.. maar die van Brabus is toch was subtieler,, dus mooier :D

    Login om te reageren
  16. riichlover zegt

    24 april 2009 om 18:11

    Hij lijkt hoger op de foto, dat is jammer

    Login om te reageren
  17. BananaFlip zegt

    24 april 2009 om 19:46

    Die ziet er wel sexy uit.
    Tot nu toe heeft Carlsson de LEDjes het leukst geplaatst.
    En de bumpers en skirts zijn ook weer hartstikke gezellig.

    PS. Idd, de auto lijkt wat hoger te liggen.
    Ik mag toch hopen dat dit gezichtsbedrog of zo is.

    Login om te reageren
  18. Emile_Benz zegt

    24 april 2009 om 19:55

    Naisss! :D Veel beter dan dat geval in de topic hierboven :roll:

    Login om te reageren
  19. Benz.. zegt

    2 mei 2009 om 15:36

    Wauww.. ziet er zeer strak uit. Alles lijkt gewoon te kloppen bij deze Carlsson E-class!! :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North