• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Castagna Aznom: Z06 rebody en meer…

Auteur: autoblogger, gepost 22 april 2007 om 20:12 – 47 Reacties

Castagna Aznom


Op dit moment is de Top Marques in Monaco gaande en er staat daar een zeer interessant model van Castagna. Dit Italiaanse merk houdt zich bezig met zowel het bouwen van one-offs modellen als het tunen van bestaande modellen. Deze keer gaat het over de Castagna Aznom, een supercar op basis van de Corvette Z06 met zeer nette specs…

Het design van Castagna is vaak nogal extreem en wat onrealistisch, maar ditmaal ziet het er beter uit. Aan de buitenkant zien we veel carbon met strakke agressieve lijnen. De auto maakt gebruik van de welbekende LS7 V8 motor maar weet daar minimaal 700pk en 980 Nm uit te halen!

De Aznom weegt 1400 kilo en heeft een maximumsnelheid van 350km/u. Het sprintje van 0-100 gaat in 3,5 seconden. Volgens supercars.net zal de auto in mei officieel onthuld worden.

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
  • Corvette laat alvast hun betaalbare Ferrari zien

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

castagna, Corvette, Supercars, z06

Vorig bericht: « Bavaria Racing op A73 gaat niet door
Volgend bericht: Ford maakt mooiere filmpjes dan auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. phantom zegt

    22 april 2007 om 20:18

    Wow dat koppel schiet echt omhoog door die tuning

    Login om te reageren
  2. phantom zegt

    22 april 2007 om 20:19

    topsnelheid vind ik wat tegenvallen voor zoveel vermogen trouwens

    Login om te reageren
  3. dekster zegt

    22 april 2007 om 20:20

    9/10 great job, echt wel mooie proporties :shock:

    Login om te reageren
  4. sabberjoch zegt

    22 april 2007 om 20:20

    @phantom daar heb je helemaal gelijk in daar zou meer snelheid uit kunnen worden gehaald

    Login om te reageren
  5. Brecht zegt

    22 april 2007 om 20:21

    Vind de corvette véél meer een beauty dan dit scharminkel !!
    Tja de specs zijn wel altijd welkom, al vind ik die van de corvette Z06 al meer dan genoeg ;)

    Login om te reageren
  6. Casa D y D zegt

    22 april 2007 om 20:25

    Voorkant doet me wat denken aan een Panoz, zeker met die hoge en brede spatborden zo. Maar voor de rest ziet ie er lekker snel en gevaarlijk uit. Zoals het hoort. Staan trouwens wel enkele mooie creaties op hun website.

    Op de pop-up die je bij het openen van hun site krijgt, wordt trouwens melding gemaakt van een topsnelheid van 350km/u, en niet 335 km/u zoals in het bericht staat. Ook beweren ze ‘over 950Nm of torque’ te leveren.

    Login om te reageren
  7. Stylez zegt

    22 april 2007 om 20:27

    @Phantom

    Hij is qua topsnelheid sneller als een Maserati MC12, Pagani Zonda C12, Ford GT of een Porsche Carrera GT.

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    22 april 2007 om 20:30

    iemand as michiel blijkbaar al voor met zijn bentley schooting break
    )

    Login om te reageren
  9. phantom zegt

    22 april 2007 om 20:31

    @ stylez
    Ok ik snap wat je bedoelt maar top van de z06 is al 320 km/h en als er dan 238 pk bijkomt vind ik 15 km/h toch een beetje marginaal.

    Login om te reageren
  10. autoblogger zegt

    22 april 2007 om 20:35

    @Casa D y D: ok, thanks, heb het bericht aangepast (ik heb een popup blocker;)

    Login om te reageren
  11. RaVe zegt

    22 april 2007 om 20:47

    Ik dacht dat dit over een Body kit ging voor de 350z

    Lijkt er ook veel op…

    Login om te reageren
  12. Rick dos zegt

    22 april 2007 om 20:48

    Dus deze kastanje moet de kastanjes uit het vuur halen voor Corvette?

    Het is in ieder geval wel een snelle kastanje…..

    Waarom in godsnaam ga je een automerk kastanje noemen?

    Login om te reageren
  13. Marc zegt

    22 april 2007 om 20:49

    Die hoge wielkasten bij de voorwielen vind ik prachtig! Net als bij een Dodge Viper.. Erg lekker en ziet er agressief uit maar toch redelijk beschaafd voor een sportwagen.

    Login om te reageren
  14. Deon zegt

    22 april 2007 om 20:50

    @ Autoblogger
    Wat zijn eenschalige modellen? Ik ken het niet, en woordenboek.nl net zo min :P

    Maar die Castagna ziet er goed uit! Doet me een beetje denken aan een sportieve versie van de batmobile, alleen dan cooler ;)

    Login om te reageren
  15. Alec zegt

    22 april 2007 om 20:56

    Ze hebben de vering vervangen!!!
    Eindelijk iemand die de Z06 een beetje kan opfleuren.

    echt mooi, tja, dat is smaak.
    Snel, dat is ie wel, al kijk je naar bijvoorbeeld de specs van de R8 (met z’n V8)

    Login om te reageren
  16. autoblogger zegt

    22 april 2007 om 21:00

    @Deon: check, ik bedoel one-of-a-kind… het is tevens een coachbuilder

    Login om te reageren
  17. RRPhantom zegt

    22 april 2007 om 21:03

    Ben net terug van Monte Carlo en was wel zeer vette show alleen HÉÉL weinig auto’s (50 ofzo) mocht ook proefrijden alleen moest je je inschrijven en we hadden maar 1 dag dus volgend jaar wel in een Mirage GT met glitterlak karren!!!!!!!!!
    KAN NIET WACHTEN!

    Login om te reageren
  18. Nick zegt

    22 april 2007 om 21:06

    Dit ziet er geweldig uit, jammer dat het enkel een carrosserie update met nieuwe veringen en motorupgrade is.

    En Alec.
    Dat is logisch een 7 liter V8 tegen over de 4.2 liter V8 van de R8. :P

    Login om te reageren
  19. cuore sportivo zegt

    22 april 2007 om 21:36

    mooie lijn !!

    Login om te reageren
  20. Ejay zegt

    22 april 2007 om 21:38

    Zei er iemand shooting brake?

    http://www.castagnamilano.com/en/Portfolio/Coachbuilding/ShootingBreak.html

    Dit is een Conti van hun hand. Niet onaardig.

    Login om te reageren
  21. erik zegt

    22 april 2007 om 22:08

    Snappen mensen nou niet dat niet dat elke tuner die 700-1000 pk uit een motor haalt deze pk’s niet altijd om kunnen te zetten in een +350km/h topsnelheid. Er zijn maar weinig banden die deze (+350km/h) snelheid aan kunnen. Bugatti is weet ik hoelang niet bezig geweest de Veyron op die snelheid goed controleerbaar te houden. En iedereen denkt nu dat je dus met 800-1000pk ook minstens 400km/h moet kunnen halen. Theoretisch mag dat misschien wel haalbaar zijn, maar er is natuurlijk geen tuner die het aandurft de versnellingsbakverhouding hier op af te stellen zodat de auto dit ook haalt. Welke tuner heeft nu ook een testbaan waar je dit kunt testen? Stel je eens een auto voor die bij een golf in het wegdek oncontroleerbaar wordt op die snelheid, je ziet een zekere dood tegemoet. Er komt zo veel meer bij kijken dan alleen maar vermogen om op deze snelheid controleerbaar te rijden.

    Login om te reageren
  22. Pannekoek zegt

    22 april 2007 om 22:12

    @ Nick


    Dit ziet er geweldig uit, jammer dat het enkel een carrosserie update met nieuwe veringen en motorupgrade is.

    Ja, wat wil je nog meer dan?

    Login om te reageren
  23. Michiel_vd_Brink zegt

    22 april 2007 om 22:13

    Die Bentley Shooting Break is een photoshop en naar mijn weten is deze nog nooit gebouwd.
    Wel een mooi ding overigens.

    Login om te reageren
  24. Apache zegt

    22 april 2007 om 22:26

    even misleid, ik dacht dat die voorruit die te zien is links achter de Aznom op het eerste zicht een soort klein spoilertje was van de Aznom zelf.

    – Apache

    Login om te reageren
  25. Apache zegt

    22 april 2007 om 22:27

    Hij zou er wel een kunnen gebruiken overigens.

    – Apache

    Login om te reageren
  26. Ejay zegt

    22 april 2007 om 22:29

    @ Michiel, ach, straks rijden er wat 599 GTB’s van jou rond en dan hebben we het er niet meer over :-D

    Login om te reageren
  27. Mr. Reddingius zegt

    22 april 2007 om 22:47

    Wat een slechte shop is dat zeg:O De achterkant ophogen en de koplampen ondersteboven zetten. Nou hoezee. Bovendien: als je de C-stijl van de linkerkant van de auto bekijkt (door het raam) heeft die nog gewoon de originele vorm!

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    22 april 2007 om 22:53

    @Michiel van den Brink: Stond de Corvette op het lijstje van kandidaten voor een coachbuilding “makeover”? Deze auto vind ik wel aardig op een aantal punten, maar de neus is wel een beetje over the top. Lang maar door de bolle spatborden ook iets te overdreven, dat kan vast mooier….

    Login om te reageren
  29. dekster zegt

    22 april 2007 om 22:57

    Login om te reageren
  30. dekster zegt

    22 april 2007 om 23:00

    die spiegels zijn echt wel mooi,

    de achterkant:

    Login om te reageren
  31. Pannekoek zegt

    22 april 2007 om 23:26

    @ Mr. Reddingius

    Haha, inderdaad.

    Hier het origineel:

    Login om te reageren
  32. joep zegt

    22 april 2007 om 23:55

    @Rick dos, volgens mij heette de oprichter (koetsenbouwer) Castagna als ik me niet vergis…

    ot: ben zeer benieuwd hoe het eind resultaat er precies uit zal zien, ben nu iig (nog) best positief.

    Login om te reageren
  33. DavkeG zegt

    22 april 2007 om 23:58

    Het ding is in het echt groter dan het op deze foto lijkt. De afwerking was trouwens erbarmelijk slecht, maar dat kwam volgens mij voornamelijk omdat ze zich erg hebben moeten haasten om de wagen op tijd klaar te krijgen voor Top Marques.

    Dit was in elk geval niet de lelijkste wagen die er stond, die prijs gaat zonder twijfel naar de niewe Weber supercar.

    Login om te reageren
  34. DavkeG zegt

    23 april 2007 om 00:01

    Het dak kan er trouwens ook af, en hij krijgt “Lamborghin-deuren”.

    Login om te reageren
  35. Michiel_vd_Brink zegt

    23 april 2007 om 00:25

    @ w0o0dy:
    Ja, de Corvette had ik in mijn coachbuilding column genoemd.
    Bekijk het plaatje van het chassis maar eens en zie dat de Castagna o.a. de voorruit onveranderd heeft gelaten.
    http://www.vandenbrinkdesign.com/index.php?option=com_content&task=view&id=76&Itemid=54

    Login om te reageren
  36. Hansie! zegt

    23 april 2007 om 09:29

    IK vind hem helemaal niks met al dat carbon
    en als je op die site van hun kijkt lijkt 1 van die wagens
    verrasend veel op die lelijke Rus die eerst een keer op deze site stond.

    Login om te reageren
  37. ml zegt

    23 april 2007 om 10:54

    350 km is toch een mooie snelheid… denk je dat mensen echt harder willen rijden? Het gaat meer om accelaratie, tussensprintjes en circuitgedrag.

    Login om te reageren
  38. Pannekoek zegt

    23 april 2007 om 13:23

    @ Michiel van den Brink

    Nu we het toch over coachbuild hebben..

    Heb je deze al eens gezien? :D

    Login om te reageren
  39. Michiel_vd_Brink zegt

    23 april 2007 om 14:47

    Ja, mooi he?

    Login om te reageren
  40. Pannekoek zegt

    23 april 2007 om 16:01

    Ja :D

    Login om te reageren
  41. lincoln zegt

    23 april 2007 om 18:19

    whaaaa… over de top…. heerlijk.

    @rick dos….. er is zelfs een fabrikant die zich naar een citrusvrucht heeft vernoemd????? rare fransosen.

    Login om te reageren
  42. lincoln zegt

    23 april 2007 om 18:20

    formely known as lincoln mark8

    Login om te reageren
  43. dekster zegt

    23 april 2007 om 21:46

    @Pannekoek
    wat is dat? (een moderne bugatti ofzo?)

    Login om te reageren
  44. mashell zegt

    23 april 2007 om 22:33

    Ik vind dit een best leuk karretje, als je bijvoorbeeld je Smart Roadster ontgroeid bent.

    Login om te reageren
  45. rider zegt

    11 oktober 2007 om 09:51

    bizarre wagen. nu zijn ze al bij 820pk/1000Nm en 0-100 in 3,4sec! V/max varieert tussen de 335 en 350+km/h afhankelijk van eindoverbrenging. en hij ziet er helemaal niet verkeerd uit. eigenlijk zoals een supercar er uit hoort te zien. scherpe lijnen en vele openingen voor de koeling/ventilatie.

    Login om te reageren
  46. Turbopaultje zegt

    9 november 2007 om 13:16

    Ziet er inmiddels zeer net uit………….. voor povere 270 keuros.

    http://www.automobilrevue.ch/artikel_20082.html

    Login om te reageren
  47. Turbopaultje zegt

    10 november 2007 om 13:17

    Ooops. Topic was er al, vind ik net pas uit……………….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North