• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Castagna Cinquino – een 155pk sterke en chique Fiat 500

Auteur: Wouter, gepost 23 november 2007 om 21:12 – 134 Reacties

Castagna Cinquino Fiat 500
We blijven lekker doorhypen met de Fiat 500: het Italiaanse Castagna biedt niet alleen talloze opties om het interieur te verfraaien, maar heeft ook een tuningsetje in de aanbieding.

Castagna tooit de Cinquino met fraaie AEZ 17″ lichtmetalo’s met Pirelli P-Zero Nero bandjes. Dankzij Eibach is de Cinquino’s ophanging 30 mm lager dan van een standaard 500. Binnenin is veel leer en alcantara terug te vinden en kan ook nog worden gekozen voor carbon, kevlar of andere sierlijsten. Mocht je niet willen wachten, bestel dan de “Passion Run Kit”. In deze kit zit een compressor die er voor zorgt dat het vermogen van de 1.4 liter 100pk sterke viercilinder stijgt naar 155 pk. Het koppel stijgt naar 170 nm bij 4500 tpm. Hiermee zou de Cinquino de 200 km/u barrière moeten kunnen slechten. Gelukkig monteert Castagna ook Brembo remschijven met een diameter van 280 mm (via autoblog.it).

Castagna Cinquino Fiat 500

Castagna Cinquino Fiat 500

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

500, castagna, Fiat, tuning

Vorig bericht: « Audi: 20% minder uitstoot in 2012
Volgend bericht: In de rebound: een Waals wegenvignet? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Wolharig badeendje zegt

    23 november 2007 om 21:13

    mooi!

    Login om te reageren
  2. rickadelic zegt

    23 november 2007 om 21:14

    buitenkant super alleen de binnekant is niet mijn stijl. maarja die kan je toch zelf samenstellen

    Login om te reageren
  3. joep zegt

    23 november 2007 om 21:14

    Ik kan niet zeggen dat ik het niet sjiek vind….

    Login om te reageren
  4. Wolharig badeendje zegt

    23 november 2007 om 21:15

    @Joep
    ik wel hoor, mooie dubbele pijpjes en leer…

    Login om te reageren
  5. Turbopaultje zegt

    23 november 2007 om 21:15

    Quanta costa ? 155pk, Alcantara……………….. :-)

    Login om te reageren
  6. dekster zegt

    23 november 2007 om 21:15

    I like! :D

    Login om te reageren
  7. Feanatieke zegt

    23 november 2007 om 21:17

    Fantastisch! Van de twee bovenste foto’s mogen wel twee wallpapers verschijnen…

    Login om te reageren
  8. Birger zegt

    23 november 2007 om 21:17

    Ziet er erg sexy uit! :D

    Login om te reageren
  9. Birger zegt

    23 november 2007 om 21:18

    @ Feanatieke

    Op hun website kun je grotere foto’s vinden

    Login om te reageren
  10. Rick zegt

    23 november 2007 om 21:18

    Mooi, maar dat hij uit het verleden komt wil nog niet zeggen dat het interieur gelijk uit de jaren 70 moet komen! dat is dan weer minder! maar motor en exterieur is wel mooi!

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    23 november 2007 om 21:19

    @Turbopaultje
    Ik denk dat dit ongeveer net boven een “goed” uitgeruste bmw 1-serie gaat uitkomen, een koopje dus als je bekijkt wat j’ervoor krijgt.

    Login om te reageren
  12. Rick dos zegt

    23 november 2007 om 21:19

    Kijk eens aan, eindelijk wordt er in autoland rekening gehouden met de dames.

    Login om te reageren
  13. M Freak zegt

    23 november 2007 om 21:20

    Om de vrouwtjes nog maar eens even te laten zien welke smaak je hebt ;)

    Login om te reageren
  14. vla zegt

    23 november 2007 om 21:21

    definetly fifty times ten 8)

    Login om te reageren
  15. Robin zegt

    23 november 2007 om 21:22

    gaaf! ik word een softe sjors…

    Login om te reageren
  16. joep zegt

    23 november 2007 om 21:23

    @Wolharig Badeendje, dubbele ontkenning. Je weet toch!! ;)

    Login om te reageren
  17. bran zegt

    23 november 2007 om 21:24

    nice nice

    Login om te reageren
  18. 500 zegt

    23 november 2007 om 21:24

    @ Rick dos
    Stop liever met zulke opmerkingen.

    Login om te reageren
  19. Wolharig badeendje zegt

    23 november 2007 om 21:24

    @Joep
    oja nu zie ik ’t niet goed gekeken….

    Login om te reageren
  20. dekster zegt

    23 november 2007 om 21:25

    @Rick dos
    Verklaar u nader! ;)

    Login om te reageren
  21. lincoln zegt

    23 november 2007 om 21:28

    ben helemaal dol op dit autootje ..
    liep laatst in antwerpen straal langs een 500 ..en mijn vrouwtje moest me er op wijzen dat er een 500 stond ..
    echt waar .. in het echt is ie niet bijzonder of onderscheidend van de rest ..

    dus ik ben regelrecht in de propaganda machine van fiat terecht gekomen ..
    respect voor de reclame campagne iig ..

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    23 november 2007 om 21:29

    ik zou voor zoiets gokken op ergens tussen de 20 en 25 k (zeg een goede 22mille) maar tuning kan soms schofterig duur zijn en de 500 is nu al een auto die voor meer verkocht wordt dan de dealerprijzen…. dus wie weet.

    Login om te reageren
  23. mashell zegt

    23 november 2007 om 21:29

    Dat interieur is erg aaaarrrrrggggghhhhh. Maar die buitenkant daarintegen is wel weer heel erg ok.

    Login om te reageren
  24. CSL zegt

    23 november 2007 om 21:30

    Leuk voor 17jarige meisjes.

    Login om te reageren
  25. vla zegt

    23 november 2007 om 21:32

    is dat nu gemaakt met oog op de laatste serie 500’tjes, welke een superdeluxe uitvoering was?

    Login om te reageren
  26. Sei zegt

    23 november 2007 om 21:33

    Interieur hadden ze niets aan hoeven doen… Verder mooie velgen en een leuke motorische kit. Hoef je tenminste niet te wachten op de Abarth (die uitgesteld is :( )

    Login om te reageren
  27. z1p zegt

    23 november 2007 om 21:39

    zag vanochtend bij mij in de wijk nog een hele mooie witte rijden.
    ook super geluid :-D

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    23 november 2007 om 21:42

    @500

    O sorry, dit is de auto die een revolutie is in autoland! Zonder deze auto zou er nooit progressie zijn geweest. Deze auto is het summum van de auto-industrie. Is dit meer naar je goesting?

    @dekster

    Welk volk denk je dat deze autootjes zullen rijden? Overgrote meerderheid zal van het vrouelijke geslacht zijn. Gezien het feit dat een tuner tijd heeft genomen om deze auto onderhanden te nemen, kan ik niet anders concluderen dan autoland ok eindelijk aan de dames denkt.

    Hiermee kraak ik overigens niet de auto af. Op zich is het een leuk autootje. Alleen zie ik deze auto (bijna) dagelijks in Wassenaar in een showroom. En als ik het zo bekijk wil ik best snappen dat men het een leuk autootje vindt, ik wil echter niet de massahysterie rond dit autootje niet snappen. Daarin moet ik lincoln volgen als hij zegt respect voor de reclame campagne….Blijkbaar zijn er (nog) genoeg mensen op deze wereld die zo beinvloedbaar zijn…..

    Login om te reageren
  29. Wolharig badeendje zegt

    23 november 2007 om 21:43

    @ CLS
    17 jarige meisjes mogen niet rijden…

    Login om te reageren
  30. dekster zegt

    23 november 2007 om 21:50

    @Rick dos
    “… ik wil echter niet de massahysterie rond dit autootje niet snappen.”
    Ik denk dat het een leegte was, echte mooie kleine auto’tjes. Ik denk dat we er gewoon op zaten gebrand tot deze uitkwam. En dat is niet door fiats reclame campagne alleen, want ik toen de new mini van bmw uitkwam was de hysterie minder.
    Wat fiat wel doet met z’n reclame campagne is verbergen hoe groot de new 500 is, maar voor de rest moet je daar volgens mij niet veel achter zoeken.

    Login om te reageren
  31. PieterA zegt

    23 november 2007 om 21:52

    Mooiste 500 die ik tot nog toe gezien heb. Dat interieur hoeft aan de andere kant echt niet.

    Login om te reageren
  32. Turbopaultje zegt

    23 november 2007 om 22:06

    Een marketing hype ? Nee dus. Stap er eens in of beter nog, ga er een rondje in rijden:

    Deze Fiat is sympathiek, praktisch, veilig, stijlvol invidueel en vooral betaalbaar. En vooral dat laatste kan men van een MINI of Smart bijv.
    niet zeggen.

    Diegenen, die menen dat het een woiven of nichtenauto is, die kunnen beter bij de dokter een mechanische Viagra laten uitvoeren………

    Login om te reageren
  33. Rick dos zegt

    23 november 2007 om 22:10

    @dekster

    Het kan ook aan mij liggen. Ik ben gewoon niet iemand die de massahysteries rond producten begrijpt. Hetzelfde met iPod, iPhone, 500 en ga zo maar door.

    Ik vind het heel vreemd dat men zich druk kan maken om zulke onbenullige dingen…..maar goed het zal wel aan mij liggen…

    Login om te reageren
  34. colourAgga zegt

    23 november 2007 om 22:18

    Ik gok dat je met deze Fiat 500 meer dames plat krijgt dan met de gemiddelde Ferrari F430 Scuderia (ook al is die rood).

    Login om te reageren
  35. Robin zegt

    23 november 2007 om 22:34

    @Rick dos,

    Zonder reclame weinig mooie (bereikbare) auto’s.

    Login om te reageren
  36. Robin zegt

    23 november 2007 om 22:37

    *Ter aanvulling wel weer verstandig om natuurlijk niet overal blind in mee te gaan. Mijn mening.

    Ik vind hem wel top.

    Login om te reageren
  37. Jonas zegt

    23 november 2007 om 22:45

    zeer mooi en geslaagd, top en zeker met die pk’tjes er in :D

    Login om te reageren
  38. Pizza zegt

    23 november 2007 om 23:33

    Woooooooow, doe er maar twee!!

    Login om te reageren
  39. Simon zegt

    23 november 2007 om 23:49

    Alleen die uitlaatpijpjes staan me niet zo aan. Aan elke kant een sjiek rond pijpje had volstaan. Die ovaaltjes met dat scherm in het midden vind in te opzichtig.

    Login om te reageren
  40. joep zegt

    24 november 2007 om 01:00

    Wolharig badeendje schrijft,

    23 November 2007 om 21:43
    @ CLS
    17 jarige meisjes mogen niet rijden…

    Ik wou hier iets schunnigs over gaan zeggen, maar kon me (gelukkig) net op tijd inhouden…. ;)

    Login om te reageren
  41. sebastian zegt

    24 november 2007 om 01:56

    grappig dat er mensen zijn die denken dat ze minder beinvloedbaar zijn dan de rest. deze helden die boven het volk staan rijden dan bijvoorbeeld een duitse ueberstormbahnkreuzer. die ze geheel en zonder invloed van de media zelf bekocht hebben, daarvoor zeer veel geld neertellend… ook gebakken lucht…

    Login om te reageren
  42. Floryn zegt

    24 november 2007 om 03:08

    ik geef mijn onvoorwaardelijke liefde aan castagna

    Login om te reageren
  43. lincoln zegt

    24 november 2007 om 08:16

    @sebastiaan ..
    dat zou dan weer een goede reclameslogan voor BMW ..

    “voor mensen die niet beinvloedbaar zijn voor impulsen van buiten af”

    en dan toch met alle macht “hun” merkie willen beschermen ..
    waarom en waarvoor is dan weer een volstrekt raadsel ..

    on-topic .. echt lieve mensen .. een 500 is gewoon een autootje met leuke vormpjes .. maar gewoon van staal,plastic,lak en een zwik bedrading ..
    de hype om de 500 is zeer geslaagt te noemen en geeft je symphatie voor dit bakkie ..
    een klein autootje kan je op elke straathoek kopen de pr machine van fiat moet gewoon zorgen dat de 500 jouw keuze wordt ..
    maar het blijft in mijn ogen toch een schatje .. dus alsnog .. goed werk van de designers en reclame jongens van fiat.

    Login om te reageren
  44. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 08:28

    Grappig dat er mensen zijn die gelijk maar weer in de verdediging moeten schieten of uit hun panty moeten schieten…en dan ook nog irrelevante dingen erbij moeten halen en zo denkend dat ze een punt scoren…….

    Ach ja, leren elkaar te begrijpen ook zo moeilijk voor velen….

    Login om te reageren
  45. Feanatieke zegt

    24 november 2007 om 08:36

    @ Birger

    Tnx :)

    Login om te reageren
  46. camiel eurlings zegt

    24 november 2007 om 09:35

    rick dos: that’s life..

    ONTOPIC!

    weet iemand waar de prijzen te vinden zijn.

    Login om te reageren
  47. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 09:53

    @camiel eurlings

    Mjaaaa, blijkbaar…

    Login om te reageren
  48. clk zegt

    24 november 2007 om 12:08

    ziet er een leuk wagentje uit, zeker met die 155pk…zeker als je een vrouw bent

    Login om te reageren
  49. DAT zegt

    24 november 2007 om 12:20

    Je kan reclamebudgetten verbranden wat je wilt, maar als er geen duidelijke aansprekende plus voor consument in zit zal het nooit een hype worden.
    Kennelijk is de 500 zo goed ontworpen dat het aanslaat, ik denk dat het zonder uitgebreide marketing ook een succes zou zijn geworden.

    De iPod of iPhone zijn een goed voorbeeld, de interface van en het design van deze produkten zijn zo goed uitbedacht en op de menselijke maat gesneden dat ze vanzelf een succes worden. Apple is wel bekend maar om nou te zeggen dat ze enorme campagnes neerzetten. Het is dus het produkt wat het het doet.

    Login om te reageren
  50. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 13:02

    De iPod is bekend geworden door z´n oordopjes. Zelfs hun reclamecampagnes waren helemaal in het teken van de oordopjes.

    Als je tijd en zin hebt, kun je het hier bekijken.
    http://video.google.com/videoplay?docid=6960974522224017009

    Mensen waren nieuwsgierig en wilde erbij horen. De relevantie of dit product goed is, is helemaal geen issue voor hun maar wel het was zeker wel mooi meegenomen. Echter is een iPod eerder een statussymbool. Zo ook met de iPhone, niemand had het gezien maar door het succes van de iPod kwam er al een buzz op gang. Mensen gingen voor de winkels slapen om zo´n ding te bemachtigen…en dat deden ze niet omdat dit een antwoord op al hun vragen was.

    Nogmaals ik kan begrijpen dat je iets mooi vindt. Dit heeft nou eenmaal met smaak te maken. Een auto kopen op zich is ook al niet iets rationeels en dus hoef ik daar ook geen discussie over te hebben.

    Echter, gaat het mij allemaal een brug te ver als je voor winkels gaat slapen of als je over elkaar heen valt om bijv. deze 500 aan te prijzen. Waar normaal, als het bijv. een Twingo of een Aygo geweest zou zijn, de meeste hier zouden roepen vrouwenauto! Dan zit er in mijn optiek een andere reden achter…

    Login om te reageren
  51. Juppe zegt

    24 november 2007 om 13:12

    Jongens, tuurlijk draait het allemaal om reclame en styling. Het is voornamelijk styling waardoor mensen een auto kopen, en goede reclame heeft erg veel invloed op hoe mensen over een product denken of er naar kijken. Als je denkt dat dat wel meevalt dan vergis je je lelijk, je bent vatbaarder dan je denkt. Dat blijkt ook wel uit sommige heftige discussies die hier soms ontstaan over verschillende merken (vaak Duits ;) )

    Of zoals de voormalige CEO van General Motors, Alfred P. Sloan, zei: “Today the appearance of a motor-car is a most important factor in the selling end of the business—perhaps the most important factor— because everyone knows the car will run.”

    Login om te reageren
  52. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 13:31

    Wat een stoere gebakjes!

    @ Rick dos;
    “Echter, gaat het mij allemaal een brug te ver als je voor winkels gaat slapen of als je over elkaar heen valt om bijv. deze 500 aan te prijzen. Waar normaal, als het bijv. een Twingo of een Aygo geweest zou zijn, de meeste hier zouden roepen vrouwenauto! Dan zit er in mijn optiek een andere reden achter…”
    Tsja, hypes… Ik kan helaas niet aangeven dat ik er ongevoelig voor ben…

    Login om te reageren
  53. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 13:34

    @Citrofiel

    Dus jij ligt ook voor winkels te slapen….

    Login om te reageren
  54. DAT zegt

    24 november 2007 om 13:48

    @Rick dos / Juppe
    Volgens mij is reclame nergens als het onderliggende produkt niet in orde is.
    Als een merk durft een produkt zo goed te maken door er veel tijd, geld en talent in te investeren dan zien de reclame en marketingboys wel kans om daar een hype om hen te bouwen. Je zou wel gek zijn als je het niet deed.
    De iPod is gewoon een zeer doorwrocht en doordacht produkt.

    Login om te reageren
  55. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 13:48

    @ Rick dos; Nee joh! Een Citrofiel (die van comfort houdt) die op de stenen gaat liggen ipv in zijn comfortabele bedje?! Stel je voor… ;)

    Nee, zo ernstig is het niet, maar ik wordt wel beïnvloed door hypes. Zie ook mijn bovenstaande reactie op de 500! :P Ik zou niet weten wat ik ervan zou denken als de 500 niet zo populair was… Ook als iedereen rondloopt met een bepaald product, komt de neiging er ook een te kopen bovendrijven. Gelukkig weet ik die neiging dan wel weer te onderdrukken! (zo heb ik geen Ipod, geen Iphone, zelfs geen gewone mobiel!!! :!: )

    Login om te reageren
  56. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 13:54

    Hé! Volgens mij heb ik net een nieuwe ‘smiley’ ‘uitgevonden’! :!: Zou deze ook werken? :?:

    Login om te reageren
  57. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 13:55

    Ja dus! Cool :!: :P

    Login om te reageren
  58. DAT zegt

    24 november 2007 om 14:05

    @Citrofiel
    Hoe werken die smileys eigenlijk?
    Ik ben nog van het pre-MSN tijdperk.

    Login om te reageren
  59. Juppe zegt

    24 november 2007 om 14:07

    @DAT,
    Helemaal waar natuurlijk, het product moet in orde zijn. Maar het is meestal niet het product zelf wat de doorslag geeft. Voorbeelden zat, neem bijvoorbeeld het VHS systeem terwijl er veel betere systemen op de markt waren. Heeft alles met marketing te maken.
    De Ipod is niet een succes geworden omdat het zo’n goed apparaat op zichzelf is. Zo fantastisch werkt ie nou ook weer niet. Maar de marketing er omheen is wat het tot een succes gemaakt heeft. En de vormgeving ervan natuurlijk.

    Zo is het met de 500 natuurlijk ook. Ze weten daar bij Fiat donders goed wat ze doen. En ook wanneer, want ze hadden ook 10 jaar eerder een 500 kunnen maken. En natuurlijk maken ze er een hype van. Bovendien wordt iedereen beinvloed door media, dus ook door een hype (wat gewoon een overdreven hoeveelheid media aandacht is). Tenslotte posten diegenen die zeggen ongevoelig te zijn voor een hype ook in dit topic. ;)

    Hoe maak je die dingen Citrofiel? Zo (?) ?

    Login om te reageren
  60. Juppe zegt

    24 november 2007 om 14:08

    Nee dus, zo dan :?: ?

    Login om te reageren
  61. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 14:21

    @DAT

    Als dat zo is, dat reclame nergens is als er geen doorwrocht product achterzit, hoe kan men (de consument) dit dan al van te voren weten en dus een hele hype ontketenen? In casu de iPhone en 500.

    @Citrofiel

    Natuurlijk, iedereen wordt beinvloed door hypes. Het is gewoon het aard van het beestje en neiuwsgierigheid is iets wat ons voort drijft.

    Echter, moet er een verschil gemaakt worden tussen nieuwsgierig zijn en volledig meegaan in een hype(massahysterie zoals ik aangaf). Ik zie mezelf niet (en jij blijkbaar ook niet) voor een winkel gaan slapen of een auto bestellen waarvan ik helemaal geen idee heb hoe de auto presteert. En of het wel aan mijn verwachtingen voldoet.

    P.s. zie hier info over smilies http://www.autoblog.nl/smilies

    Voel je vooral niet aangesproken van wat erbij staat….doe ik namelijk ook niet…. ;)

    Login om te reageren
  62. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 14:55

    @ Rick dos; Die ‘van mij’ staan er nog niet bij :!: Ik ben ook zóóó goed… :P

    Login om te reageren
  63. DAT zegt

    24 november 2007 om 15:01

    @ Juppe
    Timing heeft Video2000 de das om gedaan, het kwam gewoon veel te laat.
    VHS was al de standaard en had de hele markt al gepenetreerd. Dus dat gaat over standarisatie zoals nu met Blu-Ray.
    En de interface van de iPod is/was superieur t.o.v. de andere MP3-spelers. Apple is heel goed in het sluiten van de kloof tussen mens en technologie. En vergeet de iTunes niet in dit verhaal.
    Ik geloof nog niet dat je iets kunt hypen op zich. Die 500 weet kennelijk iets te raken bij mensen. Wellicht had dat 10 jaar geleden ook gekund, maar ik denk dat het Fiat van toen daar toen niet in staat was. Behalve de Punto kwam er niets fatsoenlijks uit die farbrieken rollen.

    Login om te reageren
  64. Turbopaultje zegt

    24 november 2007 om 15:04

    Kansloze discussie over succesvolle produktontwikkeling en marketing iha.
    Het gaat simpel om een ding: Wat is hot en wat niet ?

    iPod is hot, de Cinque is hot. De nwe Twingo is niet hot, een Philips MP3 player ook niet bijvoorbeeld.

    Daar heb je een neus voor als expert, om dat te kunnen voorspellen, of niet ………….

    Login om te reageren
  65. DAT zegt

    24 november 2007 om 15:04

    @Rick dos
    Virussen, roddels, lekken etc.
    Zoals je ook op Autoblog regelmatig tegenkomt, zogenaamd ‘gelekte’ foto’s. Allemaal om te proberen een soort buzz te creeren. En dat lukt vaker niet dan wel.

    Login om te reageren
  66. DAT zegt

    24 november 2007 om 15:06

    Jongens even allemaal aan de kant, we hebben een expert in ons midden: Turbopaultje

    Login om te reageren
  67. lincoln zegt

    24 november 2007 om 15:06

    @citrofiel .. en zelfs geen mobieltje ?!?!?!?

    dus autoblog is dan ECHT je enige connectie met de buitenwereld???

    Login om te reageren
  68. lincoln zegt

    24 november 2007 om 15:08

    @DAT .. ha ha ha .. je was me voor …..

    Login om te reageren
  69. DAT zegt

    24 november 2007 om 15:12

    @lincoln
    Er schijnt een foto van citrofiel in omloop te zijn.
    Ik weet niet waar hij voor het laatst gezien is.

    Login om te reageren
  70. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 15:19

    @ DAT; :lol: Nu ik zo goed kijk, ik wist niet dat ik zo behaard was! ;)

    @ lincoln; Ja, ik zit opgesloten in deze kamer en kan niets anders dan autobloggen, nou goed? :P Ik heb genoeg connecties, dank je, maar een mobiel heb ik niet nodig. Ik hoef niet altijd contact te kunnen hebben. Ik kan me, behalve noodgevallen, geen geval indenken waarin ik een mobiel nodig zou hebben. En als ik contact heb, dan liever ‘in het echt’. Of over autoblog natuurlijk. ;)
    En zullen we nu maar ophouden met citrofiel-bashen? ;)

    Login om te reageren
  71. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 15:22

    LOL! :D Jezus DAT! :lol:

    @Citrofiel

    Jij bent perfect! ;) Maar uh je hebt wel iets nieuws ontdekt, maar welke betekenis heeft die smiley?

    @DAT

    Ik denk dat we in het geval van de 500 2 (hoofd)groepen moeten onderscheiden. De ene groep wordt er lyrisch van vanwege nostalgie en de andere groep wordt helemaal lyrisch om maar apart te zijn en als eerste zo´n auto te hebben.

    Ik denk dat deze twee groepen zich nog meer in de maling laten nemen dan de gemiddelde (auto)koper.

    Login om te reageren
  72. lincoln zegt

    24 november 2007 om 15:24

    @citrofiel .. het spijt me .. maar af en toe moet ik je toch effe plagen hoor .. da,s genetisch bepaald en kan ik nix aan doen ..
    je weet .. iemand die een ! en een ? in een geel rondje kan plaatsen geniet veel respect van mij ..

    Login om te reageren
  73. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 15:28

    @ Rick dos; Om iets extra te benadrukken of zo? Ik vind het ook maar toevallig! XD (ze zouden ook wel eens een XD smiley mogen maken. Of ben ik echt de enige die die constant gebruikt?)

    @ lincoln; Begrijp ik wel hoor. ;)

    @ DAT; Dit is al waarheidsgetrouwer (in my dreams):

    Login om te reageren
  74. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 15:35

    @Citofiel

    De regel is, als je iets uitvindt dan mag je het benamen en/of de betekenis eraan geven. Dus aan jou de eer, monsieur! ;)

    Login om te reageren
  75. DAT zegt

    24 november 2007 om 15:35

    @Citrofiel
    Oké, stel je hebt een gele gare DS die stil staat.
    Hoe ga je nou de wegenwacht bellen?

    Login om te reageren
  76. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 15:37

    @ Rick dos; Nou, laat ik dan maar niet al te dom doen, en gewoon een serieuze betekenis eraan geven: Het benadrukken van een bewering of vraag.
    De naam echter is de: “ik-houd-van-Citroën-smiley” I ( :!: ) en II ( :?: ). Dus eenieder die het gebruikt… Je raadt het al. ;) :P

    Login om te reageren
  77. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 15:40

    @ DAT; Ik kom ergens vandaan (huis/kennis/winkel), dus daar kan ik wel een telefoon gebruiken. (hoop ik maar) Of eigenlijk zou het beter zijn om tegen die tijd zelf wat technische kennis vergaard te hebben, want om met elk akkefietje met een DS de Wegenwacht te bellen gaat erg in de papieren lopen (weet ik uit ervaring met pechgevallen met de DS ;) ).
    Trouwens, ik vind een pechgeval onder een noodgeval vallen, dus daar had ik al rekening mee gehouden in mijn redenering.

    Login om te reageren
  78. DAT zegt

    24 november 2007 om 15:43

    @Citrofiel
    Sorry hoor, maar het werdt zo serieus op de blog.

    Trouwens ik ben zelf ook citrofiel, met een gare XM.

    Login om te reageren
  79. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 15:47

    @ DAT; :shock: En daar kom je nu pas mee!? Als ik dat eerder had geweten, had ik je met veel meer respect behandeld. ;) XM is trouwens niet verkeerd…

    Login om te reageren
  80. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 15:47

    :8: :X: :?: ………Ik wil ook een smiley! ;) :P

    Login om te reageren
  81. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 15:49

    @ Rick dos; HA! Ik heb je! Nu heb je hem gebruikt, en gezien de naam: ik-houd-van-Citroën-smiley II. Je snapt het al… :P

    Login om te reageren
  82. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 15:51

    Ik ga er even nog wat uitvinden: :idea: :arrow: Hoe kom ik hier toch aan, hè? :P

    Login om te reageren
  83. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 15:51

    :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

    Wat :?: De eerste tien waren toch gratis?

    Login om te reageren
  84. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 15:53

    @ Rick dos; Vooruit dan… Omdat jij het bent. Maar bij de volgende ben je erbij!

    Login om te reageren
  85. Rick dos zegt

    24 november 2007 om 15:55

    Kijk, now we´re talking…. ;)

    Login om te reageren
  86. Juppe zegt

    24 november 2007 om 16:03

    :?: :!: :>: : :lol:

    Leuk die icoontjes ;)

    Login om te reageren
  87. Juppe zegt

    24 november 2007 om 16:04

    Login om te reageren
  88. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 16:12

    Dit moet ik nog wel aan de vlaemink laten zien. Die had toch een ik-wil-alle-smilies-op-autoblog-kennen-fetish?

    Login om te reageren
  89. vla zegt

    24 november 2007 om 17:58

    damn straight!

    Login om te reageren
  90. DAT zegt

    24 november 2007 om 18:04

    @Citrofiel
    Onze buurman had vroeger een DS en dat heeft iets gedaan met mijn onderbewustzijn.
    Nu rij ik al jaren tevreden een vollederen XM full options. Superrelaxed.

    En dat gezeur over veel onderhoud, ik heb vrienden met volvo’s en audi’s die meer in de garage staan.

    Login om te reageren
  91. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 18:06

    @ DAT; Zeker relaxed. :) Van welk jaar? :?:

    @ de vlaemink; Voordat je autoblog onder gaat spammen met probeersels, dit zijn toch wel alle mogelijkheden, geloof ik. ;) (en hoe wéét ik dat toch hè? Dat is nou mijn geheimpje :P )

    Login om te reageren
  92. Apache zegt

    24 november 2007 om 18:07

    Autoblog had er nog één hoor…

    Login om te reageren
  93. DAT zegt

    24 november 2007 om 18:07

    En kan mij nu iemand uitleggen hoe je überhaupt smileys in je blogje krijgt.
    Citrofiel heeft mijn oproep gemist.

    -edit: die werkt dus niet-

    Login om te reageren
  94. vla zegt

    24 november 2007 om 18:08

    @ DAT
    jep, das een feit, meestal rond de 150.000 km, das zo’n ‘overgangsperiode’ ( ;) ) waarrond de waterpomp, alternator, brandstofpomp, (airco-compressor, ) verdeelkop… het soms begeven, bij sommigen zelfs enkele tegelijk (!)

    Login om te reageren
  95. DAT zegt

    24 november 2007 om 18:11

    @Citrofiel
    Uit de eerste serie: 1991 and still running.

    Login om te reageren
  96. Apache zegt

    24 november 2007 om 18:11

    Er is trouwens ook een filmpje van Citrofiel in omloop: (ik hoop dat het te zien is)

    anders: http://nl.youtube.com/watch?v=VAak2e8WUzk

    Login om te reageren
  97. vla zegt

    24 november 2007 om 18:12

    @ Citrofiel
    ‘nazibal is de beste jongen van de hele wereld’…please :?:

    Login om te reageren
  98. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 18:12

    @ DAT; Houd je muis eens een paar seconden op een smiley stil. Dan verschijnt er als het goed is een klein schermpje met een ‘code’ erin. Bijvoorbeeld ” ; ) ” (maar dan zonder spatie). Die ‘code’ zet je gewoon in je bericht. :) Hier zijn de codes ook te vinden: http://www.autoblog.nl/smilies (muv de net door mij ‘uitgevonden’ smileys) Je moet naast je smiley wel een spatie houden. Dus dit kan niet;) . See?

    Login om te reageren
  99. Juppe zegt

    24 november 2007 om 18:14

    @de Vlaeminck,
    Dat is dan toch veel onderhoud? Als je enkele van die dingen moet vervangen bij 150.000km. Ben ik nou zo verwend, of zijn sommige mensen zo snel tevreden?

    Login om te reageren
  100. vla zegt

    24 november 2007 om 18:15

    @ DAT
    precies, maar die link van Citrofiel is toch wel de beste leermethode ;)
    en don’t forget: 1 spatie vóór je smiley, 2 spaties erachter

    Login om te reageren
  101. Funnyjacket zegt

    24 november 2007 om 18:15

    ben ik blij dat kerstmis om de hoek is :D

    Login om te reageren
  102. vla zegt

    24 november 2007 om 18:17

    @ Juppe
    tegenwoordig worden die intervallen steeds langer en langer, soms doe je zelfs 200.000 km met je originele alternator, maar dat hangt af van je rijstijl
    de interval die ik daarnet opnoemde was voor rond 1996

    Login om te reageren
  103. DAT zegt

    24 november 2007 om 18:17

    @Citrofiel
    Mijn muis werkt zo niet (Apple).

    :oops:

    Login om te reageren
  104. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 18:17

    @ Apache; :lol: Nou zeg…

    @ de vlaemink; :lol: Veel heb je er niet aan, maar deze codes worden ook op andere fora gebruikt. Zo kwam ik eens op citroen-forum.nl. (ben ik trouwens niet actief). Als je daar een reactie wilt plaatsen staan er alle smileys ernaast. Als je daar dan op klikt komt de code in je bericht te staan (je kunt natuurlijk ook direct de code typen als je ze weet) en daarmee ook de smiley. Op citroen-forum.nl gebruikten ze dezelfde codes (wist ik omdat ik hier er al veel kende) en dus zouden de voor autoblog onbekende, maar op citroen-forum.nl wel bekende smileys hier ook wel werken, dacht ik. En dat was zo. Maar dit waren ze allemaal (of citroen-forum.nl moet ze ook niet allemaal hebben…). Hoewel je natuurlijk wel een plaatje van een smiley op internet kunt zoeken, en die dan met img src in je bericht kunt plaatsen als smiley, als je hem klein genoeg maakt (bijv met width=15 of zo).

    Login om te reageren
  105. DAT zegt

    24 november 2007 om 18:19

    En nu allemaal tegelijk:
    :) ;) :D :P :| :o :( :x :? :lol: :shock: :roll: :cry: :oops: :twisted:

    Login om te reageren
  106. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 18:19

    @ DAT; Aha, daar kwam het door… Maar nu weet je het! Gewoon die link gebruiken als je het even niet meer weet.
    De eerste serie XM had toch zo veel problemen met de elektronica? Pas na 1995 waren die opgelost, dacht ik. Maar als je die problemen eenmaal opgelost hebt en je onderhoudt het goed, gaat het blijkbaar wel.

    Login om te reageren
  107. stoes zegt

    24 november 2007 om 18:20

    Echt een mooie auto. Doe mij die donkerrode maar! Of nog ff wachten op de esse-esse?

    Login om te reageren
  108. DAT zegt

    24 november 2007 om 18:22

    @Citrofiel
    Bedankt voor de link. Weet ik ook gelijk dat ik in een midlife crises zit.

    Login om te reageren
  109. vla zegt

    24 november 2007 om 18:23

    @ DAT
    bij deze ben je afgestudeerd :!:

    @ Citrofiel
    tnx :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: … nog ééntje dan :!:

    Login om te reageren
  110. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 18:24

    En even voor de duidelijkheid: Ik heb ze uitgevonden, dus ik bepaal de naam: “ik-houd-van-Citroën-smiley” XD. (zie reactie RD op 24 November 2007 om 15:35 en mijn reactie daarop). ;) Dus als je ze gebruikt… :P

    Login om te reageren
  111. lincoln zegt

    24 november 2007 om 18:25

    @DAT .. nou DAT was dan mijn laatste medestander in smiley analfabetisme.
    bedankt citrofiel .. bedankt vla .. ik sta er weer alleen voor .. joepie ….

    Login om te reageren
  112. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 18:28

    @ lincoln; Als je je schaamt: lees de reacties vanaf 24 November 2007 om 18:12 door, daar staat het wel goed beschreven. (incl. een goede link: http://www.autoblog.nl/smilies ) :P ;)

    Login om te reageren
  113. Apache zegt

    24 november 2007 om 18:28

    :?:
    :!:
    :idea:
    :arrow:

    Login om te reageren
  114. DAT zegt

    24 november 2007 om 18:29

    @Citrofiel
    Ja, je krijgt of en toe wel eens humoristische mededelingen uit de boordcomputer.
    Maar voor de rest gaat het prima, ik gebruik hem veel voor lange afstanden. En dan merk ik het verschil met de nieuwere auto’s die rijden allemaal zo hard, zwaar en sportief. XM rijdt veel comfortabeler.

    Testing:
    :!: Het Internationale Teken voor Citroen-fans.

    Login om te reageren
  115. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 18:32

    @ DAT; Heerlijk hè. ;)
    Oke, dus nu zijn de vlaemink en Apache ook Citroën-fans. :D :!:

    Login om te reageren
  116. DAT zegt

    24 november 2007 om 18:34

    @lincoln
    Maar hoe anders leg ik contact met mijn 15-jarige buurmeisje?
    Oeps, nou niet doorvertellen.

    Nee hoor, ik zal mijn comments voortaan weer smiley-vrij houden.
    Wat is het teken van een smiley met een kruis er door heen?

    Login om te reageren
  117. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 18:37

    @ DAT; Die bestaat niet. Maar je kunt wel een plaatje opzoeken en die plaatsen. Weet je hoe dat moet?

    Login om te reageren
  118. Juppe zegt

    24 november 2007 om 18:40

    Vind deze toch het leukst ;)

    Login om te reageren
  119. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 18:41

    @ Juppe; Is hij ook. :) Maar wanneer kan je nou zo’n ding plaatsen? Het geeft geen toevoeging…

    Login om te reageren
  120. DAT zegt

    24 november 2007 om 18:41

    @Citrofiel
    Jazeker, hoe anders had ik jouw mooie portret kunnen plaatsen (15:12).

    Bovenstaand plaat is voor lincoln dus.

    Login om te reageren
  121. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 18:43

    @ DAT; O ja, dat is waar ook! Hoe kon ik dat nou vergeten…

    Login om te reageren
  122. Juppe zegt

    24 november 2007 om 18:43

    Haha, nee hij kan niet echt in een tekst oid. Maar hij is wel auto-gerelateerd dus misschien komt ie nog ’s van pas..

    Zo van.. die nieuwe 500, daar kun je toch wel een lekker stukje mee

    Login om te reageren
  123. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 18:49

    @ Juppe; Als een vervanging voor het woord ‘rijden’, ‘sturen’ of ‘racen’ of zo dus. Voegt nog niets toe, maar is wel leuk! :)

    Login om te reageren
  124. Juppe zegt

    24 november 2007 om 18:50

    “t is toch allemaal al off-topic, dus het voegt idd niet zoveel toe ;)

    Login om te reageren
  125. lincoln zegt

    24 november 2007 om 18:51

    @Juppe .. dus die smiley betekent dan eigenlijk ..
    lachend met me gele gezicht achter een bruin stuur te heen en weren en daarbij onbeperkt schakelen ..

    tja .. dan is zo,n smiley idd een stuk korter.

    Login om te reageren
  126. Juppe zegt

    24 november 2007 om 18:52

    Niet echt schakellui zo’n 500 he?

    Login om te reageren
  127. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 18:53

    @ Juppe; Ik zou het inderdaad niet over ‘niets toevoegen’ moeten hebben, met mijn comments! :lol:

    Login om te reageren
  128. Juppe zegt

    24 november 2007 om 18:55

    Zoiets van:
    Een Citrofiel in een Fiat off-topic noemen, is nooit grappig.

    Login om te reageren
  129. Citrofiel zegt

    24 november 2007 om 19:00

    @ Juppe; :lol: Niets mis met Fiat! :) En met zo veel andere merken ook niet, dus inderdaad, dat is niet grappig. ;)

    Login om te reageren
  130. vla zegt

    24 november 2007 om 19:12

    hier ben ik weer :) Sir Smilealot :P
    –edit: het is geen speeltuin, zullen we het nu weer over Fiat hebben?–

    Login om te reageren
  131. vla zegt

    24 november 2007 om 19:26

    @ -edit-
    de boog kan niet altijd gespannen staan hé ;)

    Login om te reageren
  132. harry van rooy zegt

    24 november 2007 om 21:37

    Ik zag van de week een fiat 500 in funky white dat is een ietwat creme kleurig wit met parelmoer glittertjes.
    Als je dat bakkie ziet in die kleur en met dat prachtige onverwacht ruime interieur met ongelooflijk mooie en zeer goed zittende stoelen .
    Dan ben je verkocht.
    Ook al rij je een dure dikke BMW zoals ik.
    Ik ben gevallen voor dit bakkie

    Tel daarbij op het sublieme rijgedrag de geruisloze 1.2 of sportieve en nog steeds geruisloze 1.4 moter allemaal meegenomen voor wel een stevige aankoopprijs, maar dan heb je ook wat.

    Hopenlijk kan FIAT voldoende produceren voor de Nederlandse markt. Want het gaat echt stormlopen.
    Ik heb alvast aandeeltjes FIAT gekocht.

    Login om te reageren
  133. kees van rooy zegt

    25 november 2007 om 10:49

    overdrijf je niet een beetje

    moter moet motor zijn

    maar ik geef toe , dat de 500 een heerlijk gooi en smijt auto’tje is—zonder onveilig te zijn
    de 1.4 16 v is super—zet er wel eibach veren onder,want de bodemspeling is wat groot

    de wegligging is dan gewoon kart achtig—nu wellicht ook–want de voorzijde staat duidelijk lager dan achterkant—zodat
    druk op voorwielen vergroot wordt

    Login om te reageren
  134. Baloni zegt

    25 november 2007 om 12:40

    Ik vind dat zulke vette stoere auto’tjes.. echt vet :P hahhaha

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North