• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Caterham RST-V8: 507 pk!

Auteur: sir_smokalot, gepost 26 februari 2008 om 11:56 – 61 Reacties

Caterham RST-V8 bada$$


Holy mama, wat een monster! Lichtgewicht-sportwagenfabrikant Caterham en tunert RS Performance hebben de koppen bij elkaar gestoken. Het resultaat: een gemeen, zwart, brullend pk-pakhuis waarmee je de kerbstones van het circuit rijdt.

De RST-V8 Levante maakt gebruik van een 2.4 liter V8 met supercharger en bereikt daarmee een specifiek vermogen van meer dan 200 pk per liter. De kleine cilinders moeten wel flink aan het werk worden gezet: het maximum vermogen van 507 pk (500 bhp) klapt er pas bij 10.000 toeren in. Oordoppen meenemen dus.

Exclusief is de RST-V8 wel, het is een coachbuild en geen massawagen. Natuurlijk is dat te merken aan de prijs, in Engeland moet ‘ie 115.000 pond (153.000 euro) kosten. De Caterham is uitgerust met een sequentiële zesbak, en sprint in minder dan 3 seconden naar de 100 km/u. Als je daarna even met je ogen knippert zit je al op de elektronisch afgeregelde top van 240 km/u.

Verdere bijzonderheden: het gewicht is nog eens extra gedrukt door gebruik te maken van veel koolstofvezel en Kevlar-stoelen. Bij de aanschaf hoort tevens een rijtraining van 2 dagen. Als je vandaag je RST-V8 bestelt kan hij over ongeveer 12 weken klaar zijn, dus ik denk dat we de redactie-SLR maar eens moeten gaan inruilen voor deze spierbundel.

Caterham RST-V8 bada$$

Caterham RST-V8 bada$$

Caterham announces official performance arm:
powerhouse V8 engine delivers 1,000 plus bhp-per-tonne

For those wanting an expression of British sportscar exclusivity, Caterham Cars has joined forces with RS Performance to offer the ultimate in bespoke Seven coachbuilding.

Caterham has long been the epitome of personalised motoring with almost every version of the 12,000 Sevens on the road differing from one another. The joint venture takes that famous philosophy to an altogether new level.

RS Performance is an exclusive, niche engineering house. Born out of the passion and pedigree of its founder, Russell Savory, it will offer an ‘everything is possible’ service to Caterham customers wanting cars truly ‘built to order’.

Using the motorsport-honed Caterham chassis and benchmark technology as a cosmetic and engineering base, RS Performance, will “turn imagination into reality,” says Savory.

The heartbeat of every RS-monikered Seven will be the unique RST-V8 engine.

With more than 16 years of development behind it by Russell Savory, the 40-valve, 2.4 litre engine reliably delivers an incredible 400bhp in normally aspirated mode, or over 500bhp as a supercharged varient, whilst weighing only 90kg in full running gear.

The unbridled lightness of the RST-V8 matched to the already featherweight Seven chassis delivers a power-to-weight ratio of over 1000bhp per tonne – more than double of a Bugatti Veyron.

This unique partnership will be open to customers looking for the ultimate in exclusivity, and carry a price tag to reflect the tailoring, detail and hand-built craftsmanship that will go into every RS-badged Caterham.

Validation of the engineering house’s abilities comes in the form of the supercharged ‘Levante’. This is the first Seven to rollout of RS Performance’s Hertfordshire doors and which only seven more of this type will be available.

With a 12 week waiting time and costing over £115,000, this supercharged engineering masterpiece boasts a modern interpretation of the Seven’s classic looks with a sophisticated electronics package with traction and launch control to help get the phenomenal power to the floor. Weight reduction runs throughout the car, from the carbon fibre interior finished with Kevlar seats down to the hosing used on the cooling systems

The RS Performance badge will sit alongside the established, and soon to be expanded, Ford powered Caterham Seven range.

“Caterham and Russell Savory have a long history, and this seemed a natural progression of that relationship and shared engineering philosophy,” explained Ansar Ali, Caterham Cars managing director.

Ook interessant!

  • Heet! Land Rover Defender V8 met 525 pk is hier
  • Video: Scania V8 drift op een rotonde
    Video: Scania V8 drift op een rotonde
  • Mercedes C63 met 712 pk
    Mercedes C63 met 712 pk is passend afscheid van V8
  • bedrijfswagen met 775 pk
    Bedrijfswagen met 775 pk is sneller dan bijna alles

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

caterham, Lichtgewicht, tuning

Vorig bericht: « Surfs up! MINI pick-up van Pioneer
Volgend bericht: Productiemodel VW Up! gaat Lupo heten »

Lees Interacties

Reacties

  1. Arnoud zegt

    26 februari 2008 om 11:58

    Dit is voor mensen met suicidal tendencies. Wat een monster!!

    Login om te reageren
  2. Robbert_W zegt

    26 februari 2008 om 12:00

    Monsterlijk! Wat een apparaat!

    Login om te reageren
  3. Omar Pasha zegt

    26 februari 2008 om 12:00

    maar 240 km/h?
    en die koplampen zijn erg leleijk

    Login om te reageren
  4. FlorisFerrari zegt

    26 februari 2008 om 12:05

    Tering !!! :D ik ben weer helemaal blij :)
    Wat een wreed apparaat 507 PK uit een 2.4 V8 blok !!
    Wat weegt dit monster?? En die lampen zijn idd lelijk… :(

    Login om te reageren
  5. mark zegt

    26 februari 2008 om 12:07

    wat maken die koplampen uit als je zo’n brute machine hebt?
    interessant om te weten trouwens wat die weegt en wat de reden is om hem te begrensen op 240.
    10.000 rpm WTF…

    Login om te reageren
  6. Hosting zegt

    26 februari 2008 om 12:09

    -edit: probeer het eens een beetje inhoudelijk-

    Login om te reageren
  7. FlorisFerrari zegt

    26 februari 2008 om 12:11

    Ik denk als je harder gaat dan 240 dan stijgt hij op ;)

    Login om te reageren
  8. Mies zegt

    26 februari 2008 om 12:11

    Die 5th gear was pas al bijna niet te houden op een dampige baan en die had de helft aan pk’s volgens mij… Dit is gewoon niet normaal! Ik heb het idee dat je uren nadat je bent uitgestapt nog staat te trillen op je benen van dit ding. En die prijs is wel erg hoog voor een opgevoerde badkuip met wielen….

    Login om te reageren
  9. DJD zegt

    26 februari 2008 om 12:11

    zo hee nu maar hopen dat ie niet opstijgt met al die pk’s!! jammer dat ie begrensd is, maarja dat zal wel nodig zijn. een gewone caterham heeft al relatief weinig pk’s nodig om hard te gaan en wat zou er gaan gebeuren als je er 507 pk in gooit! ben benieuwd naar een filmpje..

    Login om te reageren
  10. Michiel zegt

    26 februari 2008 om 12:17

    TERING!! das wel echt een heel snel dingetje..
    ik denk dat die rijtraining van 2 dagen wel heeeel hard nodig is voor ons normale stervelingen anders ben je zeker na 3 minute dood..
    Het mooiste is dan ook nog dat je er gewoon mee op de weg kan en daar ook echt ALLES zoek rijdt, moet een lkkr gevoel zijn

    Login om te reageren
  11. beij zegt

    26 februari 2008 om 12:18

    bij zo’n ding gaat het niet om de top snelheid, maar om het acceleren..

    Login om te reageren
  12. Kevski Style zegt

    26 februari 2008 om 12:19

    @ Omar pasha:

    Kan harder, maar dat wil je daarin niet, De auto is te ligt om het nog enigsinds onder controle te houden boven dat soort snelheden.

    Wat ik overigens mis, is dat het blok gebruikt wordt in de racerij. Dit wordt dan ook meer gemeten in draaiuren i.p.v. in kilometers. Hou er dus rekening mee dat je blok vaak een revisie nodig heeft.

    Login om te reageren
  13. IksEm zegt

    26 februari 2008 om 12:19

    240km/u, ik denk dat het in deze opgefokte kart wel een grotere sensatie moet zijn dan 300+ te gaan vlammen in een of andere Duitser. Wijze beslissing om hem te gaan afstemmen op pure acceleratie.

    Login om te reageren
  14. Laurent zegt

    26 februari 2008 om 12:27

    Ik wil eentje! Enkel jammer van de prijs, is wel beetje heel hoog voor een funauto!

    Login om te reageren
  15. Eric zegt

    26 februari 2008 om 12:30

    Schitterend en krankzinnig tegelijkertijd. Engelsen kunnen toch leuke wagen’s bouwen, hé. Echt de bakermat van de autosport!

    Login om te reageren
  16. San Sebastiano zegt

    26 februari 2008 om 12:31

    Is dat de V8 van Volvo?? Ik bedoel Yamaha?

    Login om te reageren
  17. victor zegt

    26 februari 2008 om 12:36

    voor iedereen die er eentje wil, het verouderde model zit in test driver unlimited

    egt een vette auto maar beetje duur???

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    26 februari 2008 om 12:36

    Dit moet een bizar snelle tijd op de ring kunnen opleveren. Als je iemand kunt vinden die er voluit mee durft te gaan. De wegligging is vrij goed bij de caterham maar de auto heeft had te weinig topsnelheid voor een record. Denk dat deze de tijd van donkervoort moet kunnen kloppen. Prijzig is het ding wel maar je krijgt dan ook wel iets bijzonders.

    Login om te reageren
  19. Dirk zegt

    26 februari 2008 om 12:39

    2 graag… Altijd leuk voor op het circuit en voor op de openbare weg :P

    Login om te reageren
  20. ford zegt

    26 februari 2008 om 12:44

    wat is de echte topsnelheid zonder begrenzing??

    Login om te reageren
  21. vla zegt

    26 februari 2008 om 12:44

    Bada$$ :P ik vind hem wel leuk, maar doe mij dan maar toch de Donkervoort D8 GT :D

    Login om te reageren
  22. yannick zegt

    26 februari 2008 om 12:48

    redactie SLR?
    hebben jullie op de zaak een SLR gekocht ofzo?

    Login om te reageren
  23. Knorrit zegt

    26 februari 2008 om 12:53

    Holy… Wat een beest! Daar wil ik op z’n minst binnenkort de filmpjes van zien, dat moet gewoon waanzinnig zijn! Verder ziet het ding er beoorlijk ‘back to the eighties’ uit. Zwart met goude velgen, en nogal lelijke koplampen. Ook zijn de achterspatborden niet erg mooi geboetseerd… Maar goed, eenmaal op snelheid zie je daar toch niets van!

    Login om te reageren
  24. JH zegt

    26 februari 2008 om 13:01

    Blok is een eigenbouw V8 gebasseerd op Suzuki Hayabusa cilinderkoppen/cilinders vandaar ook het hoge toerental

    Login om te reageren
  25. Turbopaultje zegt

    26 februari 2008 om 13:06

    Er is niemand die de tijd van Donkervoort op de Ring gaat kloppen met een straatauto, behalve waarschijnlijk de Caparo T1. Als die een complete ronde haalt zonder af te fikken ……… Echter Donkervoort heeft ook al een upgrade paraat, met die reed M. Düchting al op de Hockenheim ALLES aan gort. Nordschleife is nog open issue.

    Het hele Super Seven concept is door Donkervoort verfijnd tot in de finesses.
    Caterham ligt daar echt behoorlijk achter. Wel hebben ze echter veel fraaiere motorconcepten bij Caterham.

    Login om te reageren
  26. RenJie zegt

    26 februari 2008 om 13:07

    je moet het vergelijken met een steen, een zware steenI(niet té zwaar) gooi je ook veel harder en verder dan een kiezelsteentje.. vandaar die lage topsnelheid denk ik.

    Login om te reageren
  27. Audi Q7 Fan zegt

    26 februari 2008 om 13:08

    het logo voor op die is gewoon gejat van scania

    :http://www.kings-club.nl/Image/V8logo2.gif

    en dit logo is ook gewoon te koop bij truckshops

    :http://www.truckershop.nl/product_info.php?Truckershop=EMBLEEM_SCANIA_V8_RVS_360X288&products_id=5333&osCsid=4a8a751f9e3a3bb3bf2b3b1de81da094

    Login om te reageren
  28. Audi Q7 Fan zegt

    26 februari 2008 om 13:12

    oow de links moet je ff naar de internet balk kopieeren;)

    Login om te reageren
  29. Alwood zegt

    26 februari 2008 om 13:37

    bruut wagentje! maar als ze echt records ermee wouden gaan zetten/kloppen had er wel een dakje en meer spoilerwerk op gezeten denk ik.

    Die V8 lijkt me echt geweldig rijden! ff terugschakelen en dan in de 2 van 30 door naar 150 trekken :P

    misschien komt er een particulier die nog een beetje polyesther over heeft en er een dakje bij maakt voor op het circuit ;)

    Login om te reageren
  30. Jesper zegt

    26 februari 2008 om 13:43

    *zoekt wanhopig naar woorden*

    dit is zieker dan zieker dan ziek is… 507pk uit een 2.4 V8 :D
    eat your heart out, yankees :D waar die amerikanen een 6.0 V8 nodig hebben voor 450pk, hebben de britten minder dan de helft nodig :D

    en 520kg… dus elke peekaa hoeft maar 1.02kg te slepen… *kijkt alsof met stomheid geslagen*

    Login om te reageren
  31. JP West zegt

    26 februari 2008 om 13:45

    Vlot karretje. Alleen die groot uitgevallen paperclips achterop vinnikmanix.

    Login om te reageren
  32. Turbopaultje zegt

    26 februari 2008 om 13:50

    Moet mezelf corrigeren. Een echt goede Ariel Atom geef ik ook nog een kans. Zoiets dus met vleugels en 300 paarden :

    http://www.youtube.com/watch?v=ezAmNARZ7Hg

    Login om te reageren
  33. Peter zegt

    26 februari 2008 om 13:55

    Waren er een jaar of 15 geleden ook niet opties met een Rover V8 blok verkrijgbaar?
    wel een leuke track attack kart op steroids :P

    Login om te reageren
  34. jurrian zegt

    26 februari 2008 om 14:15

    Quote:
    With more than 16 years of development behind it by Russell Savory, the 40-valve, 2.4 litre engine reliably delivers an incredible 400bhp in normally aspirated mode, or over 500bhp as a supercharged varient, whilst weighing only 90kg in full running gear.

    WTF! nice!! 90 kg. dus dan kan dat hele wagentje bij elkaar niet meer als 500 kg wegen. bizar! dus in principe zal een caparo het nog heeel lastig krijgen met dit ding, tot 240 dan.

    Login om te reageren
  35. Frissegast zegt

    26 februari 2008 om 14:19

    hoe snel zou hij de Ring doen ? 7 minuten 30 seconden ??? zou hem eens willen zien in een rechtstreekse confrontatie met de Ariel Atom met zijn topmotor… dat zijn echt bangelijke machines…

    Login om te reageren
  36. Trevor zegt

    26 februari 2008 om 14:25

    Die top van 240 zal m zitten in dat ie bij hogere snelheden gewoon echt levengevaarlijk wordt zonder (lelijke grote) achterspoiler.. Monteren ze die wel(of een defussor) dan zou de top volgens mij nog best een stuk omhoog kunnen.. Zal vast wel gaan gebeuren met “race” uitvoeringen… Voor streetlegal?? tja.. ik denk t niet. NB.. Wat zijn de cijfer naar 0-200?? Een RS6 bijv doet daar 14,6 over.. denk dat deze de helft(of minder) nodig heeft…

    Login om te reageren
  37. FORDGTFREAK zegt

    26 februari 2008 om 14:41

    wat verwachten jullie dan denken jullie dat hij 400 km/h kan?!

    Login om te reageren
  38. Hilgert zegt

    26 februari 2008 om 14:53

    Het motorblok bestaat eigenlijk uit twee Hayabusa blokken (1200cc) die op 1 gezamelijke krukas zijn geplaatst. Dit zorgt voor een uiterst klein blok, wat betroubaar veel toeren kan maken en veel vermogen levert.

    Login om te reageren
  39. Stephan zegt

    26 februari 2008 om 14:56

    @ Jesper, jij snapt zeker niet zo heel veel van de Autobranche of wel? Het is NIET zo dat amerikanen die motorinhoud NODIG hebben. Ze doen het, omdat de klanten dat fijner vinden rijden. Je hebt namelijk veel meer koppel tot je beschikking, en veel koppel rijdt gewoon fijn.

    Je auto voelt ook sneller aan, omdat hij beter op het gas reageert, bij zowel lage als hoge toerentallen.

    Pk/liter is GEEN manier om motoren te vergelijken op kwaliteit of prestatie.

    Login om te reageren
  40. Bas zegt

    26 februari 2008 om 14:58

    ik wist niet dat er een verschil zat tussen BHP en PK. 500 ipv 507. Kan iemand mij uitleggen waarom engelse paarden sterker zijn dan de Europeese (nederlandse)?

    OT. Wat een brute bak! zoveel pk in zo’n super lightweight machine!

    Login om te reageren
  41. JP West zegt

    26 februari 2008 om 15:03

    “Het motorblok bestaat eigenlijk uit twee Hayabusa blokken (1200cc) die op 1 gezamelijke krukas zijn geplaatst. ”

    Hey Hilgert, interesting! THX. Maar dan mag ie zeker niet van Netelenbos :D (en haar opvolgerts).

    Login om te reageren
  42. Berbertjes zegt

    26 februari 2008 om 15:40

    WTF Halleelujaa ik ben levensmoe dus koop k een Catherham rst-v8 :P

    Login om te reageren
  43. Audi zegt

    26 februari 2008 om 15:43

    Een hayabusa is 1300cc dus hij is iets geresized. Maar dit blok + bak is zo verschrikkelijk duur dat het heel houden van het spul zeer belangrijk blijft. Denk ook dat er zeer regelmatig een rebuild nodig is.
    Zou zelf eerder een oude F3 kopen+trailer+4×4 en daar mee gaan scheuren. Gaat stukkie harder zeg maar :) en kost ook wat minder… Komt nog BPM+BTW over!! En als je alleen op het circuit bent is dit ding niet opgewassen tegen echte race wagens… En op de straat rijd je niet met dit ding omdat je hier niet eens in de buurt van zijn lol-grens kan komen.

    Login om te reageren
  44. ZwerverRoodbaard zegt

    26 februari 2008 om 16:51

    :O Een natte droom word waar

    Hoe strak word dit ding dan :D Dit moet echt ubersnel gaan. Misschien met wat aftermarket tuning kun je de Veyron eruit rijden qua accerelatie :P

    Hoho net zo bruut :D

    Login om te reageren
  45. Jesper zegt

    26 februari 2008 om 17:28

    ik zie nog niemand over de prijs vallen, maar als-ie in engeland al 153k moet kosten… en daar moet dan nog slurptax en BPM over… vrees ik t ergste

    Login om te reageren
  46. Stephan zegt

    26 februari 2008 om 17:36

    Ik denk niet dat eigenaren hem op kenteken zetten. Ik zou dat niet doen iig.

    Login om te reageren
  47. SimonMc zegt

    26 februari 2008 om 17:46

    @ZwerverRoodbaard: daar is geen aftermarket tuning voor nodig…Deze zal de veyron al op z’n 1 been eruit trekken.

    Misschien niet van 0-100, maar in alle alle ander acceleraties wel…

    Trouwens, atmosferisch 400 pk uit een 2.4??Das 166 pk per liter !

    Login om te reageren
  48. Zapp zegt

    26 februari 2008 om 17:56

    Hele vette bak, die 240 is waarschijnlijk omdat er toch niemand is die harder durft. :P

    @SimonMC Het is 500 pk hè, dus 208 1/3 pk per liter, of als het 507 pk is 211,25 pk per liter.

    Login om te reageren
  49. Mardec zegt

    26 februari 2008 om 17:59

    Als je daarna even met je ogen knippert zit je al op de elektronisch afgeregelde top van.. :'( waarom doen mensen toch zoiets..

    Login om te reageren
  50. SimonMc zegt

    26 februari 2008 om 18:19

    @Zapp: je hebt waarschijnlijk over dit stukje in de tekst gelezen dan : “the 40-valve, 2.4 litre engine reliably delivers an incredible 400bhp in normally aspirated mode”

    Login om te reageren
  51. Rotary zegt

    26 februari 2008 om 18:36

    WOW!

    Login om te reageren
  52. Rick dos zegt

    26 februari 2008 om 18:56

    Jeeeez……..een doodskist op wielen! En dan heb ik het niet over het uiterljk….

    Login om te reageren
  53. Stephan zegt

    26 februari 2008 om 18:59

    SimonMc, misschien weet jij het. Waarom kijkt iedereen zo graag naar pk/liter getallen? Het is compleet nutteloos.

    Nog nooit van motorfietsen gehoord? Zegt yamaha R6 je iets? Die haalt ruim 120 pk uit 600cc. Dat is ruim 200 pk/liter, en het zegt niks.

    Van veel pk/liter ga je niet harder, je koopt er niks voor, je hebt er niks aan. Sterker nog, motoren die weinig pk/liter hebben, rijden vaak stuk comfortabeler (bij gelijkblijvend vermogen dan he)

    Login om te reageren
  54. withgold-flusion zegt

    26 februari 2008 om 19:47

    precies, je moet ok gewoon genoeg koppel hebben hoe maar inoud (cc) erin hebt hoe meer koppel je eruit kan halen;)

    Login om te reageren
  55. bram zegt

    26 februari 2008 om 20:27

    Wat een geweldenaar! Heerlijk om dit te lezen! Caterham staat ook niet stil en voor de mensen die vinden dat er een dak op moet ; ga toch weg dit is een super seven en geen bmw z3! Ik ben benieuwd hoe het klinkt en welk materiaal er te koop van komt voor op een “gewone” caterham!

    Login om te reageren
  56. SimonMc zegt

    26 februari 2008 om 21:53

    Stephan: je hebt wel gelijk.Het is dan ook zo dat een motor met veel pk per liter ook serieus hoog in de toeren moet gejaagd worden voor iets of wat vermogen te hebben.

    Wat het voordeel zou zijn van een motor met veel pk per liter?Geen idee, een motor met meer cilinderinhoud en met het zelfde aantal pk, zal meer koppel hebben, en zal ook gemakkelijker snel te rijden zijn.

    Wie weet waarom ze dit doen.Is het voor het gewicht?Is het voor het verbruik?Wie weet is het zelfs voor een stuk minder taxen te moeten betalen.

    Login om te reageren
  57. Co zegt

    26 februari 2008 om 22:19

    @ turbopaultje bedoel je de mijne http://www.ariel-atom2.nl

    Login om te reageren
  58. Stephan zegt

    27 februari 2008 om 01:29

    Tuurlijk is gewicht een kwestie hier. En voor eventuele kampioenschappen telt de cilinderinhoud toch nog als maatstaf voor de snelheid die een voertuig op een circuit heeft.

    F1 is ook begrenst op motorinhoud, maar als ze een motor mochten maken met evenveel vermogen als nu, dan had hij zeker weten meer inhoud gehad.

    Login om te reageren
  59. Wouterman! zegt

    27 februari 2008 om 17:05

    Hooooooly shit. ‘k Wordt er stil van (…)

    Wie trakteert me? :P

    Login om te reageren
  60. dimitri zegt

    9 april 2008 om 17:36

    Check dit filmpje maar eens. Ze haden er al eens een gebouwd met hetzelfde blok met 2 liter inhoud 330 pk. Is al meer dan zat lijkt met met ongeveer 500 kilo’s onder je kont. Het blok wordt gebouwd door Mountune en is wel prijzig. 21000 Engelse ponden

    http://nl.youtube.com/watch?v=Mx62obeje0…

    Login om te reageren
  61. dimitri zegt

    9 april 2008 om 17:40

    Ze haden er al eens een gebouwd met hetzelfde blok met 2 liter inhoud 330 pk. Is al meer dan zat lijkt met met ongeveer 500 kilo’s onder je kont. Het blok wordt gebouwd door Mountune en is wel prijzig. 21000 Engelse ponden. Check dit filmpje maar eens.

    http://nl.youtube.com/watch?v=Mx62obeje0…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North