• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes C63 met 712 pk is passend afscheid van V8

Auteur: willeme, gepost 2 december 2021 om 12:01 – 12 Reacties

Mercedes C63 met 712 pk

Met deze Mercedes C63 met 712 pk kunnen we afscheid nemen. Vaarwel, dikke V8, vaarwel.

Veel dikke auto’s zijn tegenwoordig qua motor minder dak dan voorheen. Tiencilinders worden achtcilinders, achtcilinders worden zescilinders en zescilinders worden viercilinders. Meer efficiency en een minder exorbitant verbruik. Op zich ga je er qua prestaties niet op achteruit. De beleving is gewoon iets minder uniek.

De grootste sprong gaat gemaakt worden door de Mercedes-AMG C63. Waar de BMW M3 en Audi RS4 al terug waren gegaan naar een zescilinder, behield de C63 een achtcilinder (zij het een kleinere V8 met twee turbo’s). Terug naar een zescilinder zet kennelijk niet voldoende zoden aan de dijk, waardoor de komende C63 een viercilinder krijgt met elektrische ondersteuning. Reken er maar op dat de nieuwe sneller zal zijn. Een stukje beleving wordt ons wel ontnomen helaas.

Mercedes C63 met 712 pk

Stationwagon!

Voor mensen die dit ook op deze wijze ervaren, is er deze Mercedes C63 met 712 pk. Ja, 700. Daarvoor zijn de heren van Manhart in de weer geweest. De basis is een van de laatste exemplaren van de C63S met 510 pk sterke V8. Uiteraard hebben ze gekozen voor de stationwagon-variant. Die is immers het coolst.

  • Mercedes C63 met 712 pk
  • Mercedes C63 met 712 pk
  • Mercedes C63 met 712 pk
  • Mercedes C63 met 712 pk

Mercedes C63 met 712 pk en 920 Nm!

De motor van de familievriendelijke Mercedes-Benz is flink onder handen genomen. Er is een carbon air-intake en grotere intercooler. Tevens zijn de turbo’s aangepast. Daarnaast is er een nieuw uitlaat systeem met 200-cels racekatalysatoren. Vervolgens past Manhart alles dat aan met hun eigen ECU-mapping en tadaa: je hebt 712 pk en 920 Nm. Manhart zegt er wel bij dat de uitlaat goed is voor de export, maar niet door de eigen TüV-keuring komt.

  • Mercedes C63 met 712 pk
  • Mercedes C63 met 712 pk
  • Mercedes C63 met 712 pk
  • Mercedes C63 met 712 pk

Voor een betere wegligging is er een schroefset van H&R gemonteerd. Ook de wielen zijn nieuw. Voor zijn ze 9×20 (255/30 ZR20) en achter 10,5 x 275/30 ZR20. De banden zijn zogenaamde ‘Hochleistungsreifen’, niet onhandig met het vernieuwde prestatiepotentieel. Daarover is Manhart nog een beetje voorzichtig met deze Mercedes C63 met 712 pk. Wel kunnen ze vertellen dat de 100 – 200 km/u sprint slechts 5,5 tellen duurt. 5,5!

Meer lezen? Dit zijn de gaafste dikke stationwagons!

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG onthult viercilinder en V8 hybride constructie
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, biturbo, c63s, Mercedes, S205, station, stickers, striping, tuning, uitlaat, V8, velgen, verlaagd, Video, w205, zwart

Vorig bericht: « Grote steden willen lagere maximumsnelheid van 30 km/u
Volgend bericht: Zo duur is een rijbewijs anno 2021 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    2 december 2021 om 12:30

    Goud op zwart is fraai en klassiek, maar wel voorbehouden aan slechts enkele modellen. En een C63 hoort daar niet bij.

    Tikkeltje sneu ook dat deze uitvoering dus im Heimat geen TüV goedkeuring heeft verkregen.

    Login om te reageren
    • Bastiaan Williams zegt

      3 december 2021 om 08:19

      Wat een dikke bak zeg. Kleurstelling vind ik ook prachtig. Rijdt super met een heerlijk soundje.

      Login om te reageren
    • Bastiaan Williams zegt

      3 december 2021 om 08:21

      Fijn dat jij dat allemaal beslist. Heb je nog meer klassieke kleurstellingen die niet mogen voor een automerk volgens jou ?
      Blauw-wit is alleen voor Ford?
      Rood alleen Ferrari, behalve de eerste ban de band dan..

      Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    2 december 2021 om 12:36

    Man, dat moet hart gaan…

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      2 december 2021 om 13:17

      @cossiekiller: houd je hart vast man 😊

      Login om te reageren
  3. tinnemans zegt

    2 december 2021 om 13:18

    Zodra je naar 4-pitters gaat, kun je ook net zo goed een EV pakken. Het geluid voegt dan toch al niets meer toe, zeker niet met alles wat er tegenwoordig in een uitlaatsysteem rondhangt.

    Login om te reageren
  4. renskuhh zegt

    2 december 2021 om 13:20

    Je moet al een beetje opletten met een “normale” C63s, vraag me dan echt af hoe dit dan rijdt voor dagelijks gebruik.

    Login om te reageren
    • Bastiaan Williams zegt

      3 december 2021 om 08:18

      Zal wel heerlijk rijden. De bezoekjes aan de pomp zullen ook heerlijk zijn.

      Login om te reageren
  5. michiel_vandelft zegt

    2 december 2021 om 13:27

    Minder “dak”. Kom op jongens van de eindredactie

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    2 december 2021 om 14:21

    Die 100-200 sprint is wel ziek. Nu de auto nog als businessline bestellen op 19 inch wielen in bordeaux rood. Dat moet verbaasde gezichten opleveren.

    Login om te reageren
  7. pivavar zegt

    2 december 2021 om 19:57

    100-200 gaat misschien wel sneller dan 0-100. In elk geval makkelijker.

    Login om te reageren
  8. autospotter2punt0 zegt

    2 december 2021 om 20:44

    Ik wil geen afscheid nemen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North