• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heet! Land Rover Defender V8 met 525 pk is hier

Auteur: RubenPriest, gepost 25 februari 2021 om 08:01 – 24 Reacties

Heet! Land Rover Defender V8 met 525 pk is hier

Wie geduldig heeft gewacht krijgt hier zijn of haar beloning. Land Rover introduceert een V8 voor de Defender met 525 pk!

Het dikste tot op heden voor de Land Rover Defender was zeker geen lullige zescilinder motor. Leuk, maar stiekem weet je dat het nog een tandje heftiger kan. Met het nieuwe modeljaar introduceert Land Rover meteen twee nieuwe varianten voor de 4×4. De Land Rover Defender V8 90 en de 110.

In beide uitvoeringen is er sprake van een 5.0-liter grote V8 met supercharger. De benzinemotor levert 525 pk en 625 Nm koppel. Het blok is altijd gekoppeld aan een automaat met acht verzetten. De Defender V8 90 accelereert van 0-100 km/u in 5,2 seconden. De topsnelheid ligt op 240 km/u. Prima cijfers, maar het allerleukste is de V8-grom onder de kap natuurlijk.

  • Land Rover Defender V8
  • Land Rover Defender V8
  • Land Rover Defender V8

Met de modeljaar update introduceert Land Rover meteen een aantal nieuwe zaken voor de Defender. Zo is er meer mogelijk op het gebied van personalisatie en zijn er meer uitvoeringen, waaronder de XS Edition en de V8 Carpathian Edition. Verder is het interieur wat opgefrist, met een groter 11.4-inch touchscreen. Dat is 60 procent groter in vergelijking met het huidige display dat de Defender in het interieur heeft.

Land Rover Defender V8

Naast de dikke V8, bestaat de line-up van de Defender nu uit meerdere benzine en dieselmotoren. Ook is er een plug-in hybride, waar je tot zo’n 40 kilometer volledig elektrisch mee kan rijden.

Prijzen voor de Land Rover Defender 90 V8 beginnen bij € 201.485. De 110 V8 is er vanaf € 206.895.

Hoe bruut zo’n Land Rover Defender V8 klinkt? Je checkt het in de video hieronder.

Ook interessant!

  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender 90 rijtest
  • Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
    Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
  • Nog sterkere Defender V8 met Bowler invloeden op komst

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

defender, Land Rover, V8, Video

Vorig bericht: « Video: Verstappen en Perez voor het eerst in de RB16B
Volgend bericht: Nieuwe Skoda Fabia heeft veel spinazie gegeten »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrjlr zegt

    25 februari 2021 om 08:40

    Supergaaf!😍

    Login om te reageren
  2. Alfarobert zegt

    25 februari 2021 om 08:41

    Eco knopje in een dikke V8 heel belangrijk natuurlijk. Een Land Rover heb je voor trekkracht,onbegaanbaar terrein,etc.Wie gaat er nu driften of schueren met zo’n werkpaard?

    Login om te reageren
    • superhans zegt

      25 februari 2021 om 09:05

      Wie gaat er nu echt het terrein mee in? En zij die het doen, kopen niet de V8. Ik lees op een andere website dat dit model niet met off-road accessoires geleverd gaat worden.

      Login om te reageren
      • por100 zegt

        25 februari 2021 om 12:22

        Zelf een.ander setje vering/demper en rallybanden eronder en je hebt mooi dakar speelgoed?

        Login om te reageren
        • superhans zegt

          25 februari 2021 om 12:31

          Zo gemakkelijk gaat dat niet met alle malle standaard electronica. Alleen de basisuitvoering kan eenvoudig worden aangepast. De Defender lijkt ontworpen te zijn, om modificatie niet te faciliteren. Daarom wacht ik op de INEOS Grenadier.

          Login om te reageren
          • por100 zegt

            25 februari 2021 om 13:41

            Thx voor inside info! En leuk initiatief die ineos.

            Login om te reageren
    • Edge zegt

      25 februari 2021 om 09:12

      Ach, dat eco-knopje zorgt er waarschijnlijk wel voor dat het gecombineerde verbruik en de gecombineerde uitstoot laag genoeg zijn om die auto verkoopbaar te maken. Dikke prima dus.

      Login om te reageren
      • por100 zegt

        25 februari 2021 om 13:41

        Ja en anders is het gewoon typisch britse humor.

        Login om te reageren
  3. hippopotamus zegt

    25 februari 2021 om 08:42

    Ja, PC Hooft-tractor of niet: ik wil ‘m 👌

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    25 februari 2021 om 08:59

    Een driedeurs Defender met 525 pk V8, dat is toch gewoon heerlijk! De prijs is natuurlijk absurd, maar als ik een Engelse Lord was met een lap grond dan had ik dit ding gekocht om er de hele dag overheen te raggen.

    Login om te reageren
    • jaggie zegt

      25 februari 2021 om 13:36

      @berlinetta: eens!

      Login om te reageren
  5. superhans zegt

    25 februari 2021 om 09:01

    Toch geen BMW motor, maar een doorontwikkeling van de eigen V8?

    Login om te reageren
    • The Stig NL zegt

      25 februari 2021 om 17:56

      @superhans: Ik dacht dat dezelfde motor bijvoorbeeld ook de Range Rover Sport SVR ligt. Eigen motor dus :)

      Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      27 februari 2021 om 12:27

      Is een Ford motor, waar al sinds 2010 licentie voor is

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    25 februari 2021 om 10:08

    Fijn. Jammer dat de V8 niet met witte stalen wielen kan.

    Login om te reageren
    • superhans zegt

      25 februari 2021 om 12:28

      Exact! Alleen de basismotoren lijken op terreingebruik te zijn ingericht

      Login om te reageren
    • unknown32 zegt

      25 februari 2021 om 21:05

      @dutchdriftking: remschijven zijn te groot. Juist nagevraagd ivm de p400

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        26 februari 2021 om 10:01

        @unknown32: begreep ik inderdaad van Doug Demuro

        Login om te reageren
  7. mashell zegt

    25 februari 2021 om 10:08

    Tweehonderdduizend euro is wel erg veel geld voor een hobbelpaard met V8.

    Login om te reageren
  8. scott zegt

    25 februari 2021 om 10:48

    Hij kijkt wel erg boos zeg. Moet zeker een ander publiek aantrekken.

    Login om te reageren
  9. erro zegt

    25 februari 2021 om 11:09

    Ja hoor, kom maar door.
    Hopelijk blijft T wel heel

    Login om te reageren
  10. MaartenD zegt

    25 februari 2021 om 12:07

    200k voor een Defender…gekkenhuis

    Login om te reageren
  11. leaper035t zegt

    25 februari 2021 om 13:45

    Als ik voor een snorkel kies, komt die dan ook met 4-uitlaatpijpen?

    Login om te reageren
  12. Charles zegt

    1 maart 2021 om 10:32

    € 200k + ?! Geschift!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North