• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Chevrolet Camaro GT3 by Sareni United [650 pk]

Auteur: robbie, gepost 4 januari 2012 om 21:07 – 64 Reacties

Chevrolet Camaro GT3 by Sareni United
Yummie, yummie! Een 1.295 kilo wegende Chevrolet Camaro met onder de motorkap een 7.9 liter V8 die er maar liefst 650 pk en 800 Nm uitperst! Er is echter één klein nadeeltje.

Deze door Sareni United ontwikkelde Chevrolet Camaro GT is namelijk niet geschikt voor de openbare weg en specifiek ontwikkeld voor het circuit. Met deze race Camaro kan je deelnemen aan bijvoorbeeld het Europese FIA GT3 kampioenschap en het Duitse ADAC GT Masters kampioenschap.

Het bedrijf ‘Sareni United’ is opgericht door Hans Reiter (inderdaad de eigenaar van Reiter Engineering) en had als enige doel om deze auto te ontwikkelen. In 2010 was Hans Reiter op bezoek in de VS en kwam hij op het idee om een raceversie te ontwikkelen van de Camaro.

Voor het tunen van de motor klopte hij aan bij Katech een bedrijf dat in het verleden ook al verantwoordelijk was voor de motoren van de Corvette C6.R raceauto. De versnellingsbak is afkomstig van Holinger en weegt slechts 37 kilo.

Een van de personen die als eerste in deze hele snelle Camaro mocht rijden om het een en ander te testen was de Nederlander Peter Kox. De eerste race zal deze auto rijden in het weekend van 6-8 april in Nogaro tijdens het Europese FIA GT3 kampioenschap. Ook is er al de nodige interesse voor een GT4 variant.

PS Zou dit de eerste raceauto met een ingebouwde iPad zijn?

Ook interessant!

  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
    Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • GT3 touring occasion
    Knalgele GT3 Touring voor de Nederlander met durf

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

camaro, Chevrolet, GT3, ipad, katech, Racing, reiter

Vorig bericht: « Fisker Karma in orde, Yo-Auto brengt hybrides naar racerij en de lelijkste auto ter wereld #Groen7
Volgend bericht: LOL! BMW slaat op hol, man rent er achteraan. En dan…? »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    4 januari 2012 om 21:10

    Wat een lelijke spoiler zeg.

    Login om te reageren
    • jgo1 zegt

      4 januari 2012 om 21:17

      @norge: dan heb je die diffuser nog niet gezien :p

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        4 januari 2012 om 21:19

        @jgo1 & @norge, boeie… Zolang het maar functioneel is.

        Login om te reageren
        • norge zegt

          4 januari 2012 om 21:32

          @robbie: Als picknick tafel of kaasschaaf?

          Login om te reageren
          • robbie zegt

            4 januari 2012 om 21:33

            @norge: ooit op het circuit geweest? Beetje downforce is dan wel zo handig.

            Login om te reageren
            • norge zegt

              4 januari 2012 om 21:35

              @robbie: OK ik zal volgende keer een smiley erbij plaatsen…

              Login om te reageren
            • lambo4all zegt

              4 januari 2012 om 21:58

              @robbie: zet er als je weer een antikel schijft over trackwagens standaard maar bij dat het NIET een concours projectje is en ze niet voor een mooi uiterlijk gaan. Sommige mensen schijnen dit namelijk nogsteeds niet te snappen. De achterspoiler wordt vaak door de FIA gelevert en is in de meeste klassen streng gereguleerd Dus daarover klagen is wel heeel dom;)

              Login om te reageren
              • Koenigsegg zegt

                4 januari 2012 om 22:30

                @lambo4all: Mag je dan ook zeggen dat ie mooi is of is dat ook dom ?

              • amazinglaurent zegt

                4 januari 2012 om 22:41

                @Koenigsegg: Ja, want hij is functioneel…

          • tinnemans zegt

            5 januari 2012 om 08:27

            @norge: strijkplank gok ik.

            Login om te reageren
            • tjorque zegt

              6 januari 2012 om 10:20

              @tinnemans: nee als boekenplank!

              Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          5 januari 2012 om 08:53

          @robbie: Zo is ’t..

          Login om te reageren
    • geertje123 zegt

      4 januari 2012 om 23:47

      @norge: spoiler staat net iets te hoog, en ik vind em er veel te futuristisch uit zien ook

      Login om te reageren
    • civic1990 zegt

      5 januari 2012 om 13:43

      @norge: Die motorkap is wel nice! :D

      Login om te reageren
  2. Sudberdur zegt

    4 januari 2012 om 21:11

    Wel een verschrikkelijk dik ding zeg!!

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      4 januari 2012 om 21:37

      @Sudberdur: hij is echt gruwelijk! Ik zeg slicks en spoiler eraf, rdw keuring aanvragen en keurmeester een rug betalen om hem goed te keuren…

      Login om te reageren
  3. Raikkonen zegt

    4 januari 2012 om 21:11

    spoiler ziet der niet uit nee…
    maar de rest is echt gewoon DIK!!! pure porno met een dikke vette V8 wat wil je nog meer.

    Login om te reageren
  4. boomhauwer zegt

    4 januari 2012 om 21:13

    Waaaw, 83pk per liter….triest

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 januari 2012 om 21:20

      @boomhauwer: zolang het maar heel blijft, dat is veel belangrijker. Zeker bij een raceauto die ook voor 24 uurs races gebruikt gaat worden.

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        4 januari 2012 om 21:53

        @robbie: Deze gaat denk ik echt geen 24 uur races doen, of misschien wel die triese 24u van Nurburg maar echt geen Le Mans, daar hebje ander spul voor nodig.

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          4 januari 2012 om 22:02

          @The360box: de 24 uur van de nurburgring is vele malen zwaarder voor de wagen en voor de coureur dan le mans.. (veel drukker, veel bochtiger en smaller circuit, weinig tot geen uitloopstroken, veel langer donker. Vaker slecht weer) als je iets gaat roepen roep dat wel iets wat waar is want dit is bullshit.

          Login om te reageren
          • Koenigsegg zegt

            4 januari 2012 om 22:32

            @lambo4all: slechte dag op het werk? Je lijkt zo chagrijnig vandaag. Wat niet wil zeggen dat je geen gelijk hebt natuurlijk ;)

            Login om te reageren
          • The360box zegt

            5 januari 2012 om 09:53

            @lambo4all: En je denkt niet dat ik niet weet hoe Nurburgring eruit ziet, ik vind dit een lelijk ding wat eigenlijk al die GT3’s zijn.

            Login om te reageren
            • lambo4all zegt

              5 januari 2012 om 13:29

              @The360box: haha nee ik denk niet dat je weer hoe de nurburgring = nordschleife (want daar rijden ze op) eruit ziet! Ga maar is een onboard filpje kijken van zon race, dan begrijp je wel waar ik het over heb!

              Login om te reageren
        • robbie zegt

          4 januari 2012 om 22:32

          @The360box: heb ik het over Le Mans? Nee dus!

          Er zijn heel veel 24 uurs (en 12 uurs) races voor auto’s in de GT3 (en GT4) klasse. Denk aan Dubai, Spa, Nurburgring, Daytona etc etc…

          Login om te reageren
  5. dennisr zegt

    4 januari 2012 om 21:16

    spoiler dr af en gaan! dik ding :D

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      4 januari 2012 om 22:52

      @dennisr: waarom vind iedereen die spoiler lelijk, ik vond hem best wel vet. En hij zal nodig zijn om hard te gaan. Maar die uitlaat is wel bruut.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        4 januari 2012 om 22:57

        @jordy14: zolang hij op het circuit is hoort die spoiler erop en kan ik er mee leven, maar ik bekeek het nog even vanuit mijn ”hebbe hebbe hebbe” oogpunt, en dan was die spoiler toch de afknapper :P liever een subtiele spoiler.. het is hier nodig om hard te gaan maar mooi is het niet..

        Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    4 januari 2012 om 21:18

    Die front exhaust is echt fakking bruut. Dat wil ik ook wel, wat jij @kaasboerin:

    Login om te reageren
    • Rohrl-fan zegt

      4 januari 2012 om 21:21

      @E34M5Touring: Wat Kaasboerin er over denkt weet ik niet, maar ik ben zeker ook fan!

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      5 januari 2012 om 08:56

      @E34M5Touring: Sure thing! App racing (onze huis-tuner) heeft dat ook al wel eens gedaan op diverse auto’s.. Zeer bruut.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        5 januari 2012 om 09:33

        @kaasboerin: Als ie straks hier is toch maar is die kant op rijden.

        Login om te reageren
  7. Rohrl-fan zegt

    4 januari 2012 om 21:20

    Heerlijk!!! Zo fout dat het gewoon heerlijk wordt… (Enfin, da’s dan natuurlijk mijn mening…)

    Voor mij eentje in matzwart graag! Kan ik modern Mad Maxje spelen.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      5 januari 2012 om 03:41

      @Rohrl-fan:

      Amen

      Login om te reageren
  8. sirmustang zegt

    4 januari 2012 om 21:21

    wat loopt iedereen altijd te zeiken over de spoiler…
    het is een RACEwagen.. hoeft niet mooi te zijn, maar functioneel

    Login om te reageren
  9. bass zegt

    4 januari 2012 om 21:22

    Vind ik nog redelijk maar gaat wel vlamen denk ik

    Login om te reageren
  10. yannick-s zegt

    4 januari 2012 om 21:24

    Kan iemand mij vertellen waarom er een iPad in een raceauto zit???

    Login om te reageren
    • Rohrl-fan zegt

      4 januari 2012 om 21:29

      @yannick-s: Als data-display in combinatie met een bepaalde app? Ik ben niet zeker, maar dat lijkt me de meest logische verklaring.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 januari 2012 om 21:35

      @yannick-s: LOL! Dat was me nog niet eens opgevallen! De eerste raceauto met een iPad?

      Login om te reageren
      • yannick-s zegt

        4 januari 2012 om 21:56

        @robbie: kan je tijdens een pitstop en bij de start nog ff een spelletje doe :P

        Login om te reageren
    • amazinglaurent zegt

      4 januari 2012 om 22:49

      @yannick-s: Het is licht, kan G krachten meten, motordata uitlezen,… Dus waarom niet? Ik vind het iig wel slim ;)

      Login om te reageren
  11. Dev zegt

    4 januari 2012 om 21:34

    Het ding heeft volgens mij de aerodynamische eigenschappen van een baksteen dus die spoiler zal wel hard nodig zijn.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      5 januari 2012 om 03:42

      @Dev:

      Ja want met spoilers verlaag je de luchtweerstand…
      DERP

      Login om te reageren
  12. syliaca zegt

    4 januari 2012 om 21:42

    Ehm, ik kan alleen vertellen dat ik hem erg geil vind.. Zou hem graag eens willen horen.

    Login om te reageren
  13. The360box zegt

    4 januari 2012 om 21:49

    Nee, van een Camaro kun je dus echt geen GT3 versie maken, misschien zal de GT2 er wel vet utizien met lagere vernieuwd chassis. Zoiets kon je dat ook in Shift maar daar sloegen ze ook totaal de plank mis.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      5 januari 2012 om 03:45

      @The360box:

      En waarom dan niet?
      Ik weet dat de Camaro in Shift zo goed als onhandelbaar is mét traction control, maar als je dat niet bedoelt, wat dan?

      Login om te reageren
  14. renesf zegt

    4 januari 2012 om 21:53

    Lekker wagentje.

    Login om te reageren
  15. fernie zegt

    4 januari 2012 om 21:57

    GT3 met 650 pk?? Ik weet niet of de regels zijn veranderd maar het lijkt me wat veel om mee te mogen doen? Zal dan toch wel geknepen worden?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 januari 2012 om 22:43

      @fernie: het vermogen hoeft niet van alle auto’s gelijk te zijn. Het is een afweging tussen gewicht, wegligging, plaats van de motor etc etc

      Zo heeft de Gallardo bijvoorbeeld 600+ pk en de Z4 GT3 480 pk.

      De Camaro zal wel iets te compenseren hebben ;)

      Login om te reageren
      • fernie zegt

        4 januari 2012 om 23:25

        @robbie: Toch ff de FIA GT3 regels bekeken en ze simuleren de rondetijd op basis van verschillende variabelen (lift, versnelligbak verhoudingen, vermogenskromme, gewicht, downforce etc.) en bepalen zo of er een inlaatrestrictor op moet. Kan met niet voorstellen dat een 7.9L erg zuinig is bij lange race :)

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          5 januari 2012 om 03:47

          @fernie:

          Een 7.9L is wel lekker lui natuurlijk, dus het is moeilijk om uitspraken te doen over zuinigheid. Een 4L met hetzelfde vermogen moet twee keer zoveel zn best doen, dus alles is relatief.

          Login om te reageren
  16. bowie zegt

    4 januari 2012 om 21:57

    Megahok!

    Login om te reageren
  17. meneersander zegt

    4 januari 2012 om 22:34

    7.9L, kijk blokken kun je wel aan die gasten overlaten :D

    Login om te reageren
  18. corvettez06 zegt

    4 januari 2012 om 22:35

    @the360box corvette won de lemans 5 a 6 keer achter elkaar vriend, dus denk na wat je zegt en al deze mensen die de pk,s per liter nog niet snappen( zijn triest) , het moet lang heel blijven en amerikaanse blokken staan bekend om hun zeer langdurige uithoudings vermogen, dus wat heb je liever .mensen gaan hier steeds dommer uitspraken doen.ik weet niet of iemand weet dat die corvette in nederland bij de gt races iedereen het stront om de oren reed, stond porsche er ineens op dat er extra gewicht aan de corvette werd toegevoegd, dat terwijl alles volgens de regels was , kregen ze het toch opgelegd.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 januari 2012 om 22:45

      @corvettez06: laat het idd maar aan Katech over om een GM V8 gereed te maken voor het circuit :D

      Login om te reageren
  19. smotsholle zegt

    4 januari 2012 om 22:46

    Dik blok, bijna een liter per cilinder! lekker lui!? dezelfde opzet als de ford gt40?

    Aero zal wel zo efficient zijn als een pak IceTea …

    Login om te reageren
  20. GOD zegt

    5 januari 2012 om 01:15

    http://www.youtube.com/watch?v=95SYdjRVCR0

    Wow verliefd geworden.
    Wat een kk vet apparaat.
    Krijg een sterke neiging om een bank te gaan beroven.

    Login om te reageren
  21. baap zegt

    5 januari 2012 om 07:35

    Maak er dan een 8.0l V8 van, dan heb je exact een liter per pot!! :) Vink een beetje flauw van ze…

    Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      5 januari 2012 om 08:30

      @baap: je vind 488ci is een stuk logischer dan 482ci ?

      Login om te reageren
  22. nissangtr zegt

    5 januari 2012 om 08:48

    Wat een vette bak!

    Login om te reageren
  23. vale46 zegt

    5 januari 2012 om 11:16

    Ik vind er niks aan.
    Ziet er uit als een blikken doos op slicks.

    Is 37kg voor een versnellingsbak die 650 pk en 800 Nm aan kan niet bijzonder weinig? :o

    Login om te reageren
  24. Lucb zegt

    5 januari 2012 om 12:25

    Het zal ongetwijfeld een sensatie zijn om in te rijden, maar mooi is anders.

    Login om te reageren
  25. a3aan zegt

    5 januari 2012 om 19:11

    Oef!

    Niet te verteren bak! Tast de integriteit van het originele ontwerp aan.

    Bah

    Login om te reageren
    • nissangtr zegt

      5 januari 2012 om 20:22

      @a3aan: Het is een raceauto hoor, alle opsmuk die hier op zit is functioneel.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North