Zozo, we durven zeg. En we kunnen het nog uitleggen ook aan de hand van de nieuwe CFMoto 700CL-X.
Chinees en voertuigen, we kunnen er pagina’s vol over schrijven en met dit bericht doen we daar ook weer goed aan mee. Bottomline is dat veel gekende auto- en motorfietsproducenten hun voertuigen in China assembleren maar dat de Chinese merken nog niet het aanzien hebben van auto- en motormerken die dezelfde productieplek kiezen maar een meer bekend merkje op hun producten plakken.
Daar gaat natuurlijk een keer verandering in komen. CFMoto is zo’n producent die al een aantal jaren aan de weg timmert en bijvoorbeeld in de quadsector wereldwijd al een sterke positie heeft veroverd. Het Chinese merk brengt nu de CFMoto 700 CL-X op de markt. We waren bij de Benelux perspresentatie voor Maxxmoto.be en Autoblog.
En we waren ronduit verrast door de stap die het merk heeft gemaakt met deze nieuwe ‘Scrambler-achtige’.

Voor wie het te spannend vindt om te wachten tot het einde van de video.
De CFMoto 700CL-X gaat in Nederland € 7.699,- kosten (€ 7.048,- in België). Vergelijk dat met een Yamaha XSR700 voor € 8.999,- of meer sportieve nakeds als de Kawasaki Z650 (mist ‘scrambler-look’) voor € 7.999,- en een Honda CB650R voor € 9.798,- (duur!). En je ziet meteen dat de CFMoto zich interessant positioneert.
Wie durft het aan om in het ‘imago-segment’ voor een CFMoto te kiezen?
Blijft naar de url van deze website staren…
@duderuud: ik snap hem ook niet
@duderuud: ik blijf naar je gebruikersnaam staren, staat dude in maar zo klink je niet met je comment ;) ach ja motoren en auto’s ik vindt beide gaaf. Vraag me af wanneer ze vrachtwagens gaan toevoegen en daarna bussen! Kan intressant zijn.
Voor mij nooit Chinees. Of het nou zogenaamd beter is of niet. Blijf trouw aan mijn R1200GS en anders zoek ik een alternatief in de Japanse hoek. De Harley Davidson Pan America 1250S zou het overwegen waard zijn. Chinees? Absoluut niet.
@dieseltor: komt een beetje tegenstrijdig over; blijf trouw aan mijn R1200GS en anders zoek ik een alternatief in de Japanse hoek, vervolgens kom je met een Harley als optie.
@christian85: Overduidelijk dat ik alles, behalve Chinees, overweeg. Zo tegenstrijdig is het toch niet?
@dieseltor: die Pan-America vind ik maar een lelijk hok. Maar ik vind een 1150gs mooi dus ik zal geen smaak hebben. 😎
En wat is die geweldige reden dan om nooit Chinees te kopen?
Heb mijn cbr650r pak minder betaald dan de prijs van de cb650r hier vernoemd! Beter zelfs, voor dat geld had ik zelfs nieuwe uitrusting voor mezelf en men vrouw
Die gasten van maxxmoto.be oid geven wel het juiste voorbeeld he, doorgetrokken strepen, wheelies, veel te hard. Hoort dat bij de doelgroep van deze motor?
Want autoblog test altijd heel netjes volgens de regels.. Doelgroep van idiote schakelscheetautomobilisten?
Mooi woord zeg, schakelscheetautomobilisten!
Doet het vast goed bij galgje of scrabble.
Voor een nieuwe motor is het niet duur. Maar mocht ik in dit budget nieuw shoppen ipv tweedehands dan zou het Indiaas worden. Royal Enfield Continental.
Rijdt mijn ,hoe toepasselijk, Indische (althans dat denk ik) buurman mee, gave motoren zijn het zeker!
Honda Cbr 650 is rond 8250. Ik betaal toch liever meer. Heb nu yamaha mt 10 SP.
@elemento: ik snap waarom 😁. Wat een fijne machine is dat.
Nooit koop ik Chinees ontworpen zooi.
@boomhauwer: Je moet geen zooi van geen enkel land kopen. Er zijn genoeg kwaliteitsvolle Chinese merken.
Mijn Chinese scooter is helaas niet veel soeps, rijdt best prima, maar laat me in 3000km al 2x staan met een benzinelek..
@bierbuik Check eens of je scooter wel tegen E10 kan. Mijn buren hadden hetzelfde met hun Sym scooter, bleek dat die niet geschikt was voor E10. Nu ze rijden op e5 premiumbrandstof geen problemen meer.
Leuk alternatief voor een beginner, maar liever sportmodellen dan dit.. als het dan niet op geld aankomt kijk ik liever naar een Ducati ofzo.
De term “beter” wordt hier een beetje hardhandig uit zijn verband getrokken. Op z’n best is het een motor die gezien het prijspunt “lang niet slecht” of heel aardig” is.
Om BETER te zijn dan Honda, Yamaha, Suzuki en Kawasaki hebben ze nog heel wat te bewijzen.
Chinese motoren zijn zeker nog niet beter dan de Japanse motoren, maar ze zijn wel op de goede weg. Voor de prijs zijn het te overwegen alternatieven, maar beter of zelfs gelijkwaardig zijn ze nog niet, wel aanvaardbaar voor de prijs.
En ik heb niets tegen Chinese producten, wanneer ze het willen zijn ze absoluut in staat om kwaliteit te leveren, maar ze hebben nog wel een stukje ‘goedkoop copycat’ imago van zich af te schudden.
Die paar honderd Euro besparing bij aanschaf kost je bij inruil veel meer geld. Restwaarde is veel te onzeker.
Zijn die CF motoren niet (bijna) hetzelfde als de KTM 790 blokken? Ze komen in elk geval wel uit dezelfde fabriek.
Wanneer een dienst naverkoop ook een dienst naverkoop waardig blijkt te zijn, mogen ze er van mijn part allemaal in.
Er gaan er nog een paar warm krijgen.