Chinezen winnen de LA Auto Show Design Challenge

Auteur: , 6 Reacties

Ieder jaar wordt er op de Los Angeles Auto Show een ontwerpwedstrijd gehouden waar de grootste autonamen het tegen elkaar opnemen. De conceptuele voertuigen van BMW, Subaru en Mazda vlogen ons ook nu weet om de oren, maar het is het Chinese SAIC dat er met de winst vandoor is gegaan.

De opdracht aan de deelnemende designteams was: bouw iets onder het credo Nature’s Answer to Human Challenges. Ofwel, ontwerp een auto waar je biologieleraar warme gevoelens bij krijgt. De jury vond de inzending van SAIC, die meedeed onder de merknaam Roewe, uiteindelijk het beste.

Het ontwerp van de SAIC Roewe Mobiliant, een eenzitter met ietwat aparte ‘banden’ en een voortrein die om zijn as kan draaien, sprak aan omdat “balance and harmony found in nature when two organisms of different species exist in a mutually beneficial relationship.” Aldus de jury. Over een auto.

Check de afbeeldingen van de door mieren geïnspireerde SAIC HIER.



6 reacties

Gaaf design van de wielen, met die driehoekjes. Zullen wel onafhankelijk verstelbaar zijn of zoiets. Voor de rest lijkt het perspectief niet te kloppen maar dat zal wel die rare, om-zijn-as-draaiende voorkant zijn. Maar leuk om te zien dat de chinezen eindelijk hun design divisie verbeteren en iets eigens maken.
Hahaha lekker doordacht! Neem de afrit in afbeelding 1 met 100km/h dan moet je lichaam draaien in 1/10 seconde en daarna de rest…wat klopt hier niet?!
Welke autos? …
Mooi voorbeeld van biomimicry. Zo hoef je niet rekening te houden met de mate van torderen van de carrosserie, Hoef je geen gebruik van dure stijvere materialen te maken. Zo kunnen de Chinezen het gebruik van inferieure materialen als een weloverwogen feature naar voren brengen. xD
Gaaf design, maar lijkt van boven toch wel een beetje op een vagina. Net zoals dat voetbalstadion in Quatar!
Zie ik hier als enige een rijdende kut in, met als achterlicht het gevoelige plekje? Daarom volgens mij onderbewust verkozen als beste design :):)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).