Is de nieuwe MG3 hip genoeg voor Europa?

Auteur: , 49 Reacties

Vroegah was MG Brits, de laatste jaren is het merk in Chinese handen. Die van SAIC om precies te zijn. Hun nieuwste product, de MG3, zal vanaf deze generatie ook naar Europa komen. Heeft hij genoeg swagger om de concurrentie met de andere B-segmenters aan te gaan?

De 3 is losjes gebaseerd op het Zero-concept, en probeert de jonge, personalisatiegekke klant aan zich te binden, die wellicht iets minder ruimte in de beurs heeft dan MINI / Fiat 500 / Opel Adam-kopers.

Je ziet dat hij hip is, want er zitten strepen en kleurtjes op motorkap en dak. De MG3 wordt in Birmingham geassembleerd, en heeft exterieuropties als 16” Diamond cut alloy wheels, unique LED ‘hockey stick’ daytime running lights, sport-design bumper, side sill extensions, rear spoiler, sports-design rear valance, chrome exhaust finishers and MG insert headlamps. In de woorden van Snoop: swaaag, swaaag, swag.

Onder de kap van de 4 meter lange MG3 huist een 105 pk sterke VTi-TECH benzinemotor, gekoppeld aan een handgeschakelde 5-bak. Like?



49 reacties

Deze keer hebben ze het van de fransen afgekeken zeker… Ik geef toe het is weer eens wat anders dan de zoveelste Duitse imitatie, maar of ik er nou vrolijk van word….
Tuurlijk hip genoeg. Mits goed geregeld wordt MG in drie jaar tijd dubbel zo groot als Seat…
@Esprit_de_Flandre: Mits ‘ie €5.000,- kost… Moet je eens zien hoeveel mensen hem dan hip vinden!
Ik dacht even aan een Clio RS of nieuwe Twingo. Denk dat mensen het merk niet zo meer vertrouwen.
@michelyman: ook niet zo raar, die nieuwe sedan van ze is ook niet een toppertje..
Mwah ben nog niet echt enthousiast, beetje een mengelmoesje dit.
Ik heb wel eens lelijkere auto’s gezien. Volgens mij is dit de eerste MG in Europa die niet gebaseerd is op een Rover model uit de jaren 90 (zoals dat voorheen het geval was)
Ben toch benieuwd of er (Naar Europa) nog eens één of meerdere MG modellen komen zoals vroegaaahhhh met de MGB- MGF e.d. waren altijd leuke auto’s die je nu op bv een mooie dag in het weekend nog wel eens ziet rijden.
3x niks
Waarom niet, Als je eerlijk bent, vind je dan de Adam’s, Mini’s, 500’tjes enz. niet verschrikkelijk duur voor hetgeen wat je krijgt, zeker als je er een leuk autootje van wil maken.

Ik denk dat dit soort autootjes een leuk alternatief zijn voor de jonge meid die bij scapino haar centjes verdient, en ook een hippe auto willen zonder 5 jaar af te betalen.
@tom307: vrij beperkte doelgroep: meisjes die bij scapino werken….
@eklasse: Ik probeer een profiel te schetsen, maar als je het preciezer wil:
Meisjes die werken bij C&A,Claudia Sträter,Cool Cat,DIDI,Esprit,Gerry Weber
Gimbrère,H&M,HoutBrox,De Bijenkorf,Hotlegs,Hunkemöller,Marks & Spencer,
V&D,Jack & Jones,Jeans Centre,Jola Mode,La Ligna
McGregor Shop,Mexx,Miss Etam,MS Mode,Open32,Peek & Cloppenburg,Promiss
Purdey,Shoeby,The Society Shop,The Sting,State of Art,Steps,Van Dal Mannenmode
Vera Moda,Vögele,WE,Witteveen Mode,Zara
Maar ook: United Brands,Men at Work,A.S. Adventure,Diesel Store,Ken Shoe Fashion…
kappersmeisjes natuurlijk en diegene die in de welbekende parfumerie’s staan zoals
Paris XL, knappe leraressen, zowel kleuter, lager, middelbaar lesgevend, ….. kan iemand deze lijst nog aanvullen? Dan word mijn profielschets enkel beter, aan jullie de uitdaging.
@tom307: “vrouwtjes” die bij de Bijenkorf werken kopen een mini.
@eklasse: we hebben het hier over “Meisjes”
Wie koopt er nou een nieuwe auto in dit segment, een jonge occasion is veel rendabeler.
@W115: Je hebt gelijk, maar ook weer niet.
Als iedereen zo zou denken, en vooral handelen, zijn er in de toekomst geen tweedehands auto’s meer om te kunnen kopen!
Je kunt dan wel zeggend at je een em-djie-trie rijdt. Ziet opzich niet verkeerd uit
Als de prijs echt laag is vind ik het zeker een optie. Ziet er helemaal niet verkeerd uit.
VTI-Tech kicked in yo?

Of is dit gewoon een slappe koffiemolen die tot 5500 tpm gaat..
Gelukkig kennen we de Opel Adam en de Renault/Clio, anders hadden deze MG nooit gezien.
slechte imitatie van de Golf
MINI, Fiat 500 of Opel Adam-kopers lokken? Dit ziet er eerder uit als een Sandrero-klanten-lokker. Wat een overjarig gedrocht. In China houden zou ik zeggen. Ware het niet dat hij dus gewoon hier gebouwd wordt.

De MG medewerkers staan volgens mij aan de lopende band te janken.
Qua prijsklasse denk ik dat ook, maar daar had ik het niet over :)
@sir_smokalot: Waarom schrijf jij altijd alsof je n*ger bent, alsof we hier in de getto zijn… Inderdaad, zo van die woorden als ‘vroegah’. Hou dat misschien voor je persoonlijk sms verkeer? You, sir, noemt zichzelf auto-journalist en misschien moet je daar dan maar es werk van maken… Amen
Als ik zie hoeveel UPs hier rondrijden dan denk ik van wel..
Best een mooi ding, beetje jammer dat de onderdelen Chinees zijn
@ruudw: denk je ook zo over de elektronische apparatuur die je gebruikt om autoblog te bekijken en hier te posten?
@rotarypowah: Ja zo denk ik daar inderdaad over. Ik probeer ook zo veel mogelijk dingen te kopen die gemaakt zijn in Nederland/Europa.
@ruudw:
Zitten goed die klompen hé?
@StijnB: Floris van Bommels zitten inderdaad goed
Nette auto, alleen MG is al zo lang van de markt en daarvoor verprutst door Rover dat er van heritage geen sprake meer is. Het is een logo zonder inhoud of eigen gezicht. Dus alleen een scherpe prijs en goede service kan er een succes van maken.
@midasracer: MG kan inderdaad beter pepermuntjes gaan maken.

Rover heeft het destijds zo verprutst door te stellen dat een 75 met een andere uitlaat en luchtfilter en zonder chroom een M3 concurrent zou zijn dat een doorstart van het merk een farce is.
@midasracer:
Ach, voor Bugatti geldt dat zelfs in grotere mate, dat was immers al veel langer verdwenen.
Toch is een niet onbelangrijk deel van de reaguurders van dit blog daar helemaal geil van.
Mij stoort meer dat ze op de door Rover ingeslagen weg doorgaan.
Liever had ik gezien dat ze beter naar de geschiedenis van MG hadden gekeken.
@midasracer: Misschien kunnen ze eerst beginnen met een parade-modelletje, een nieuwe TF dus, desnoods zonder winst erop te maken. Alfa doet dat ook met de 4C, en SAIC heeft toch genoeg geld om MG jaren recht te houden…
Klinkt niet echt als een hot-hatch met 105 pk-tjes. Het dak moet er nog af en er moeten pk’s bij misschien dat het dan wat wordt. Hier trekken ze geen klanten mee. Open autootjes met genoeg power en dan lekker goedkoop, pas dan komt MG weer op de kaart.
Hip genoeg? Begin eerst maar eens aan te tonen dat het ding veilig genoeg is voor Europa..
Ik keek half, las de titel half, en dacht: heeft renault nou een nieuw modelletje dat MG3 heet?
renault
Dit is toch gewoon een lelijke facelift van een Renault?! WTF, mag dit?!
Eerst maar eens zien hoe het er in het echt uitziet, op basis van die zwaar gephotoshopte plaatjes kan ik geen oordeel vellen. Lijkt op een kruising tussen een Twingo, een Fabia en een 500L waar een paar schreeuwerige bumpers op geplakt zijn.
Bij dit soort karretjes gaat het vooral om de bouwkwaliteit en de rijbeleving, en daar valt vooralsnog niks over te melden.
Ja.
Ik dacht renault.
Nieuw is duur en duur is mooi. Mooi is schoonheid en schoonheid is subjectief. Vandaar dat er mensen zijn die een nieuwe auto kopen
@r2d2: Jules Deelder?
Niet eens zo lelijk. Redelijk hip. Ik zeg ja.
Wat een negatieve reacties! Is iedereen zo vooringenomen over in China ontwikkelde auto’s dat ie zo wordt bekritiseerd of heb ik gewoon een beetje afwijkende smaak? Ik vind het namelijk wel een cool ding!

Natuurlijk kun je nog niet zeggen of het een succes wordt, maar design wise zit het wel goed. Laten we gewoon eens zien of veiligheid, rij eigenschappen en bouwkwaliteit ook wat zijn.

De Britse autopers schrijft: The firm claims that the MG3 has been tuned specifically for the UK’s roads, with the aim “to deliver impressive levels of body control, sharpness and a willingness to corner to engage keen drivers.” (http://bit.ly/12AHQX9)
Belooft dus wat! Of het is pure PR onzin, maar maakt me wel nieuwsgierig.

Schijnt in Engeland minder dan 10.000 GBP te gaan kosten (http://bit.ly/175hFwH) en dan heb je er eentje met standaard 16″ lichtmetaal, airco(!), sportpakket dingetjes en bluetooth radio gebeuren. Een Fiesta met airco begint in Engeland bij 11.500 GBP en dan heb je nog geen lichtmetaal, bluetooth of sportpakketje. Zelf een Kia Rio met 85pk en een airco doet al meer dan 10.500 GBP.
Kan dus nog best eens wat worden! Laat maar naar NL komen!
Niet heel lelijk in mijn ogen, maar doet me te veel aan andere auto’s denken, niet echt een eigen identiteit… Ook is hij van de zijkant gezien te ‘dik’…
Het ziet er wel goed uit maar het ljikt te veel op de clio.
MG heeft genoeg capiciteit om een eigen face te ontwerpen
Gooi er een piano op. Dan is hij Af!!
Zo’n lelijk ding.
Wel een leuk ding hoor… Aach een Range Rover is van Tata en zeurt ook niemand over.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).