Chrysler gaat het gewoon nog een keer proberen met de Sebring. Het model heeft een stevige facelift gehad en ook een nieuwe naam: de Chrysler 200.
De huidige Sebring is tamelijk geflopt en het model is daarom van voor naar achteren grondig onder handen genomen. Nieuwe koplampen, grille, motorkap, bumpers, achterlichten en ga zo maar door. Onder de motorkap een 2,4 liter 4-pitter of een 3,6 liter V6, gekoppeld aan een automaat met 4 of 6 versnellingen. Verder kreeg de Chrysler 200 een stijver carrosserie, een verbeterd onderstel en vernieuwd interieur. Bij de huidige Sebring werd vooral het goedkoop plastic interieur sterk bekritiseerd.
De verbeteringen klinken veelbelovend, dus we zijn erg benieuwd. De auto zal nog voor het einde van dit jaar bij de Amerikaanse dealers arriveren. Het is nog even de vraag of en wanneer het model met een Lancia badge naar Europa komt. De huidige Sebring wordt hier al niet meer als Sedan geleverd, enkel nog in de cabrio uitvoering. Chrysler warmt ons alvast op met wat teasers. (via: automotive news)
Wild2Mild zegt
koplampen doen me erg aan de astra denken!
AMGknul zegt
mooie wagen
Donstil zegt
@AMGknul: Reageer je om te reageren of heb jij foto’s gezien die wij nog niet kennen?
(hoe kan je weten of het een mooie auto is)
Wild2Mild zegt
en de acherlichten op de klasse
KaCh1ng zegt
koplampen zijn echt opel stijl
DD zegt
achterlichten eklasse, achterkant saab voorkant opel… Maar misschien wel een mooie combi ;)
RickB zegt
Ik zeg Fiat…
3-serie zegt
voor en achterkant, maar spuuglelijk was de zijkant, als di ooit een lancia word……neeeeeee
s d r zegt
astra insicknia en xf = nieuwe chrysler
Bumer zegt
Ziet er nou al aardig uit. Hoop dat deze Chrysler niet zo’n hoog plastic gehalte heeft.
1NteNSe zegt
Ziet niemand hier dan een Jaguar XF in????
jaap zegt
@1NteNSe: daar kan ik ja op zeggen, de chromen lijn over de achterbak waar ‘jaguar’ in gegrafeerd staat.
C6_R zegt
Na het zien van die schitterende grille is er maar 1 conclusie mogelijk: mooie auto!
Pantoffeldier zegt
Chrysler is niks moois, amerikaanse rommel, te opvallend, te ‘kijk mij nou, ik rijd een auto die duur lijkt’
six-trey zegt
@Pantoffeldier:
een grijze seat is natuurlijk veel degelijker, en met die prachtige ik heb geen smaak/geld/interesante job uitstraling maakt het natuurlijk af
w0o0dy zegt
De concept is een fraaie wagen, wel flink amerikaans (bling!) maar de zijkant en de proporties maken dat ie nogal afwijkt van de flink op elkaar lijkende europese en japanse auto’s in de klasse…. het heeft wel iets.
Nog even wat beelden van de concept, de lichten voor en achter zijn anders… nu maar hopen dat er verder veel van de proporties van de concept bewaard zijn gebleven.
http://www.youtube.com/watch?v=L-vvG42K8ZA
chocomobiel zegt
weer een model met 10.000 euro voordeel over een jaar!!
Hupke zegt
Eerst eens zien want voorlopig kan ik hem niet thuis brengen in ofwel “hmmm merkwaardig” of “bweurk spuuglelijk”.
Ik zie er wat opel insignia in, maar dan toch ook weer niet. Ik zie er wat lanceti in maar ook weer niet wat … maar ook weer niet…
Wat oude sebring niet vergeten en dat allemaal geënt op een 300C.
Het zijn bekende lijnen maar anders en ik vind het nu niet echt mooi. Het interieur is ook niet mijn ding maar wel fraaier.
Timmie zegt
Als ze dit ding naar Europa willen halen, moet er een kleinere motor in. World Engine of the year of niet, eficient of niet: Europeanen hebben een, naar mijn mening, onterechte allergie voor iets grotere motoren (en ja, de belasting op cilinderinhoud is hopeloos achterhaald!!!)
w0o0dy zegt
@Timmie: Je kunt er vanuit gaan dat de moderne Multiair motoren en de moderne multijet diesels in deze auto terecht gaan komen (en waarschijnlijk wordt het uiterlijk aangepast om er een Lancia van te maken).
Citrofiel zegt
Niet geschoten is altijd mis. Een nieuwkomer van een klein merk zal niet op grote verkoopaantallen hoeven te rekenen, maar ze kunnen beginnen met wat opbouwen…
AMG Powerrr zegt
Het is allicht mooier dan wat ze nu te bieden hebben.
Aad zegt
Huidige model was best mooi maar het interieur was idd heel erg lelijk en erg veel last van motorgeluid.
Laue zegt
zo, dat ziet er goed uit, Die 2.4 motor is lekker maar lust zeker een slok vergeleken met de tsi´tjes en en rest van de eco meuk. Die achterlichten onder de kofferklep lijn, lekker duits, dat zal gewaardeerd worden.
Atenza zegt
Zit genoeg verschil in hoor.. en kortzichtig volk, Opel heeft dergelijke koplampen en grille niet verzonnen maar zelf gejat dus denk eens na voordat je typt! Zo’n potserige grille is niets nieuws voor Chrysler en zo’n ‘hap’ in de koplampen zagen we allang op de vorige Voyager, Crossfire, Sebring..
Atenza zegt
Maar ik ga er vanuit dat het kortzichtig volk wederom het niet zal toegeven dat ze kortzichtig denken ;) Toch jammer dat het een uitgebreide facelift is geworden niet echt de 200C zoals de concept. Die was superrrr
Pantoffeldier zegt
@Six-trey, dat zijn ook trieste bakken. Maar als je een degelijke auto zoekt, ga je toch gewoon naar BMW / Audi, of voor wat hogere klasses Mercedes (anders ook nog te simpel)
six-trey zegt
@Pantoffeldier:
wat is er niet degelijk aan Chrysler, super auto’s niet kapot te krijgen echt zeg mij een negatief punt. En je moet nu niet beginnen over slechte kwaliteit de enige problemen die Chrysler heeft zijn met hun 3L mercedes motoren en terecht ook in een MOPAR steek je een Hemi.
w0o0dy zegt
@six-trey: een vriend van me heeft bij een dealer gewerkt als planner voor de werkplaats… Voyagers, Cruisers, Sebrings… horrorverhalen genoeg… versnellingsbakken (ja een amerikaan moet je met automaat nemen, maar biedt dan geen handbak aan), electronica ellende, interieur dat uit elkaar valt na een paar jaar gebruik… dat soort werk.
jack_abarth zegt
Geleverd in een automaat met 4 versnellingen?!?! Waar hebben ze die automaat vandaan, uit een oud stoffig schuurtje?
lambo4all zegt
toen ik de 1e keer naar beneden scrolde op de homepage dachtik dat het om een jaguar ging!? nouja ze zullen deze wagen goed moeten verbeteren want het was echt de meest waardeloze wagen die er bestond.
corvettez06 zegt
@pantoffeldier wat een lulkoek zeg , weet jij hoeveel amerikaanse oldtimers er rijden waarom word de amerikaanse v8 zovaak gebruikt door premium merken , omdat het rotzooi is , laat me niet lachen man , ga terug onder je steen.het zijn hele degelijke auto vriend, en over het interieur ja daar kan wat van gezegd worden , maar jij heb gewoon een anti houding.
Meneer_sander zegt
Ik dacht een E-klasse toen ik de eerste foto’s zag.
erik zegt
voorkant is net een opel astra..
en de achterkant een jaguar xf
Esprit_de_Flandre zegt
@six-trey: “zeg mij een negatief punt.”
Het interieur. En dat kan jij, als liefhebber, ook niet ontkennen. Heb vorige week nog in een Sebring Cabrio gezeten, en het interieur is afschuwelijk. Alles is grijs, en echt allemaal hetzelfde afschuwelijke zachtgrijs, en het voelt allemaal aan als botervlootjesplastiek. In een Daihatsu Cuore zou ik daar geen probleem van maken, die zijn gemaakt om goedkoop transport te leveren, en dat doen ze ook. Maar van een merk dat zich toch wat als Amerikaans medium-‘premium’ wil positioneren, verwacht ik beter.
Fiat zal ook wel slim genoeg zijn om de Sebring/200 NIET als Lancia te lanceren, want het gaat al niet super met Lancia, en zo’n interieur zou het helemaal de grond in boren. Dus zal het de volgende generatie zijn die onder de twee merken verkocht wordt, dus er is hoop voor Chrysler, want dan zal het interieur moeten voldoen aan de Europese standaard van de duurdere merken.
w0o0dy zegt
@Esprit_de_Flandre: een paar dingen. Het nieuwe interieur van deze 200c moet juist een flinke stap vooruit zijn, ten tweede zal er vrijwel zeker een “lancia 200c” komen. Aangezien die auto pas in 2012 verwacht wordt (meen ik) is er meer dan genoeg tijd om er qua uiterlijk en interieur vanalles aan aan te passen door er een flinke Lancia-saus overheen te gieten. Het aanbieden van nieuwe modellen is JUIST één van de stappen op de weg terug voor Lancia. Met de “oude meuk van de laatste jaren” kun je echt niets…
Esprit_de_Flandre zegt
@Wooody: Als het interieur helemaal vernieuwd wordt, is er een kans. Maar anders wordt het een ramp. Nu, ik vertrouw erop dat Fiat weet wat het doet.
Dutchneon zegt
@ Woody; horrorverhalen zijn overal dude….
Net een vriend met een Golf 6 tdi die 2500 euro aan degelijke duitse troep heeft moeten vervangen na 90.000km
Bash wat je wilt maar er zijn een hoop Chryslers die voor het geld meer betrouwbaarheid bieden als een Polo.
Heb zelf 4 jaar een Neon gehad die afgezien van het normale slijtagespul gewoon 180k heeft gereden zonder 1 enkel probleem en dat met een handbak!