• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën breekt belofte, GT gaat niet in productie

Auteur: CasperH, gepost 7 juli 2010 om 12:56 – 52 Reacties

GTbyCitroën
Nog meer Citroën concept nieuws want het leek zo mooi, maar vandaag valt een droom in duigen. Citroën heeft besloten de GT niet in productie te nemen, ondanks haar belofte dat wel te doen.

Citroën toonde ons de GT voor het eerst in Parijs in 2008, en kondigde toen aan dat de auto alleen te rijden zou zijn in het spel Gran Turismo 5. Dat vond de rest van de wereld zo jammer dat Citroën uiteindelijk besloot de auto toch maar in productie te nemen. Eerst werd er gespeculeerd over een slordige twintig stuks, maar later werden dat er officieel zes.

De auto moest 1,3 miljoen euro gaan kosten (exclusief belastingen) en zou een 500 pk sterke V8 uit Amerika krijgen. Ook werd de concept veel ingezet op allerlei events om Citroën te promoten. In de huidige modellenreeks van de Fransen zien we ook een hoop terug van het design dat onder meer op de GTbyCitroën werd toegepast.

De reden voor het staken van de productieplannen is simpel: men wil zich bij Citroën meer richten op modellen die geld opleveren. Op zich een begrijpelijke keuze, maar toch is het jammer dat dit indrukwekkende apparaat nooit écht op de weg te zien zal zijn. In ieder geval heeft deze concept nu een belangrijke overeenkomst met het spel waarvoor het ooit bedoeld was: het lijkt erop dat hij er nooit gaat komen.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Helaas, dit Franse succesnummer gaat uit productie
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, concept, gtbycitroen

Vorig bericht: « Citroën Survolt rijdt zaterdag op Le Mans
Volgend bericht: Wallpaper: Ferrari 612 Scaglietti badge »

Lees Interacties

Reacties

  1. rbinneke zegt

    7 juli 2010 om 12:57

    gisteren is er 1tje gespot op AG

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      7 juli 2010 om 13:09

      @rbinneke: je bedoelt: Iemand heeft foto’s gemaakt van de conceptcar op een evenement ;)

      Login om te reageren
      • Laue zegt

        7 juli 2010 om 13:12

        @robbie:
        volgens mij is er ook een rijdende versie. ik wilde een youtube vid embedden. maar het werkt even niet meer?….

        wanneer krijgt AB.nl een richtext editor?

        Login om te reageren
  2. martinus zegt

    7 juli 2010 om 12:59

    Als vlaggenschip iets willen hebben met niet je eigen motoren, dat schept vertrouwen.
    De huidige C6 is een schoonheid, laten ze die houden als beste model. Meet Citroën dan die auto wordt een auto ook niet.

    Login om te reageren
  3. Headhunterz zegt

    7 juli 2010 om 13:03

    Dat is zeer jammer! Was toch wel de mooiste Citroen ever!

    Login om te reageren
  4. BananaFlip zegt

    7 juli 2010 om 13:05

    Dit is absoluut geen auto voor Citroën. Maar daarom zou het juist zo vet zijn als ze er stiekem toch een paar bouwen. Jammer.

    Login om te reageren
  5. ferrari599xx zegt

    7 juli 2010 om 13:06

    veel beloven , weinig geven , doet een dwaas in vreugde leven

    Login om te reageren
  6. Dennis zegt

    7 juli 2010 om 13:06

    Jammer….

    Login om te reageren
  7. Laue zegt

    7 juli 2010 om 13:06

    erg jammer.

    Login om te reageren
  8. John zegt

    7 juli 2010 om 13:07

    Jammer, was een mooie verschijning geweest.. Vraag me alleen af wie er 1,3 miljoen ex bel. gaat neerleggen voor een franse dweil met slechts 500 pk..

    Login om te reageren
  9. Tommy2 zegt

    7 juli 2010 om 13:08

    Het zullen altijd saaie merken blijfen die Fransen, hoger dan een V6 komen ze niet. -.-‘

    Login om te reageren
  10. frarissimo zegt

    7 juli 2010 om 13:09

    Wie wil een Citroen in dat segment kopen? Sarkozy alleen
    dat zegt wel genoeg.

    Login om te reageren
  11. Reinout zegt

    7 juli 2010 om 13:12

    Ben een van de weinige dan die hem heeft mogen zien rijden tijdens Goodwood! Was zeer indrukwekkend, ook het geluid! Helaas…

    Login om te reageren
  12. raoulkroes zegt

    7 juli 2010 om 13:14

    Vreemd dat hij dan gisteren in Londen op kenteken gespot is… http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c214748364806072010001139

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      7 juli 2010 om 13:38

      @raoulkroes:
      Het betreft hier een Frans kenteken voor auto’s zonder typegoedkeuring, ofwel een auto, die zich nog in de testfase bevindt.

      Login om te reageren
  13. bassie15 zegt

    7 juli 2010 om 13:18

    ik heb hem van het weekend nog gezien op goodwood het is een aparte verschijning jammer dat ze er niks mee doen

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    7 juli 2010 om 13:32

    Citroën zuigt!

    …

    Oh wacht…

    Login om te reageren
  15. 750i zegt

    7 juli 2010 om 13:34

    Ik vind het een afzichtelijk ding op de voorkant na. De achterkant vind ik veel te druk. Geef mij maar de Citröen Metropolis aangezien die vele male mooier is.

    Login om te reageren
  16. lambo4all zegt

    7 juli 2010 om 13:42

    zeker eindelijk door dat geen supercars kunnen bouwen.

    Login om te reageren
  17. loco zegt

    7 juli 2010 om 13:47

    “men wil zich bij Citroën meer richten op modellen die geld opleveren”

    Als ze er 20 maken en 5 miljoen euro per stuk vragen, verkopen ze die toch wel, maken ze nog winst ook, en ze zetten Citroen in de schijnwerpers = nog meer winst.

    Login om te reageren
  18. Something zegt

    7 juli 2010 om 13:54

    Als ik het geld had dan had ik al een aanbetaling gedaan voor eentje, zelfs als ie 2 miljoen had gekost.
    Wat een schitterende auto, en jammer dat ze de Metropolis niet naar Europa brengen.

    Login om te reageren
  19. ViperArry zegt

    7 juli 2010 om 13:54

    Ben ik dan de enige die vindt dat de Survolt er ook op lijkt?
    http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Citroen/Survolt_Concept

    Login om te reageren
    • John zegt

      7 juli 2010 om 13:58

      @ViperArry: Dat is toch ook het citroen concept droplul

      Login om te reageren
  20. The360box zegt

    7 juli 2010 om 13:59

    Dat Citroën zich terugtrekt dacht ik al omdat ze nog nooit in deze klasse iets gemaakt hebben en zich hier niet ‘veilig’ voelen. Simpelweg een V8 kan niet in zon wagen en toen ik deze wagen in GT5 speelde had hij maar 1 versnelling en volgens mij was de hele opset een elektrische superauto te maken.

    Login om te reageren
  21. fant zegt

    7 juli 2010 om 14:05

    Toch altijd wel een zwak voor Citroën gehad. Topwagen dit, echt prachtige lijnen. Erg jammer dat er dus maar 1 de weg op gaat, die gisteren in Londen te zien was. Dan maar in Gran Turismo van deze bak genieten!

    Login om te reageren
  22. tvrspeedsix zegt

    7 juli 2010 om 14:11

    Erg jammer, Deze spot is daar een meesterwerkje van.
    ziet er veel sneller uit dan die VAGbak Veyron,helaas is ie dat niet.

    Login om te reageren
  23. tvrspeedsix zegt

    7 juli 2010 om 14:11

    Login om te reageren
  24. 8C_Competizione zegt

    7 juli 2010 om 14:29

    Eeuwig zonde! Vindt het echt een prachtig design en een concept wordt sneller vergeten als een echte auto ook al zouden er maar 6 van zijn gemaakt. Gelukkig is er nog 1 rijdende!!(of 2? want er zit een ander kenteken op als 23/06-2009 in Londen voor de presentatie, maar dat zegt niet veel?!)

    Login om te reageren
  25. mardec zegt

    7 juli 2010 om 14:30

    God Dammit xD Stupid Frenchies, you promised xD

    God dammit, echt waar, dit vond ik nu eens echt een prachtige auto, en die gaan ze niet maken .. lame!

    Login om te reageren
  26. jorn_v_v zegt

    7 juli 2010 om 14:34

    beloftes zijn bij citroen dus net zo betrouwbaar als de elektronica die ze in de auto`s stoppen

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      8 juli 2010 om 00:44

      @jorn_v_v: lol

      Login om te reageren
  27. ViperArry zegt

    7 juli 2010 om 14:48

    John,

    Dropje smaakte inderdaad lekker. Sorry dat ik op jouw korte *** ging staan ;)

    Mijn punt.
    Dat de GT niet in productie gaat wil niet zeggen dat Citroën helemaal stopt met deze vormgeving.
    Het volgende concept met dezelfde vormgeving, de Survolt…. staat al klaar.

    Schijnbaar kost dit denkwerk toch teveel moeite? ;)

    Login om te reageren
  28. NLBUURMAN zegt

    7 juli 2010 om 14:53

    wat een sufferds, die fransen! want nu ga je iets niet maken, waarin je ontwikkelingskosten in hebt gestoken etc. dan kun je beter het wel maken, en met een minder verlies verkopen… ach ja, die fransen zullen we wel nooit begrijpen, en op ’t WK snappen ze elkaar ook al niet :P

    Login om te reageren
    • Something zegt

      7 juli 2010 om 15:55

      @NLBUURMAN: Ook weer zo een opmerking die kant noch wal raakt, wk heeft hier niks mee te maken.
      Ik lach me dood als nl er uit ligt door duitsland straks :)
      Ontopic : hopelijk bedenken ze zich nog want dit is echt zonde

      Login om te reageren
  29. Roelio zegt

    7 juli 2010 om 16:05

    Citroen boycotten totdat ze hem maken…

    Login om te reageren
  30. db87 zegt

    7 juli 2010 om 16:17

    Gemiste kans. Eeuwig zonde.
    Ik vind dat Citroen dit absoluut niet kan maken tov designer.
    Een dergelijk ontwerp verdient in productie te worden genomen, zonder enige discussie. ‘Gewoon bouwen dat ding’ en iedereen ontslaan die er anders over denkt; er zijn al genoeg inspiratieloze automerken (die het loodje leggen).

    Vind sowieso dat de Franse merken moeten oppassen dat men de afstand met de Duitse merken op technologisch vlak niet te groot laat worden. Straks halen de Aziatische merken de Franse merken nog in als je kijkt naar de technologische inovatie slag die gaande is. We weten allemaal hoe het is gelopen met de Amerikaanse merken…

    Login om te reageren
  31. zdev zegt

    7 juli 2010 om 16:21

    Ach in productie zou hij er toch uit gaan zien als een 2CV.

    Login om te reageren
  32. Hendrik zegt

    7 juli 2010 om 17:25

    Waarom niet? Juist deze hadden zij moeten maken!

    oh ja filmpje in het pools met nl ondertiteling van oa de binnenkant:
    http://www.youtube.com/watch?v=8bzmn5uH-fg&feature=related

    Login om te reageren
  33. Hendrik zegt

    7 juli 2010 om 17:26

    foutje bedankt: uk subs ivp nl subs

    Login om te reageren
  34. Cantago zegt

    7 juli 2010 om 17:34

    Als je als merk zo’n dikke bak in je assortiment hebt dan levert dat wel wat op hoor! Echt balen dat ze hem niet maken… Had er wat graag een willen zien rijden:(

    Login om te reageren
  35. SimonMc zegt

    7 juli 2010 om 18:05

    F*cking crisis…

    Login om te reageren
  36. BananaFlip zegt

    7 juli 2010 om 18:36

    Nou, als ze ‘m toch niet gaan bouwen, laat ze dan zo snel mogelijk de DS-lijn completeren!

    Login om te reageren
  37. DonEmilio zegt

    7 juli 2010 om 20:11

    1.3miljoen voor zo’n gedrochts als dit!!!
    En dan nog maar 500pk ook.

    Login om te reageren
  38. Nilo zegt

    7 juli 2010 om 20:36

    ze hadden ook 2 van hun 2.2 hdif motoren kunnen samenvoegen tot een 500 pk monster, was veel leuker geweest dan die roggel v8. jammer dat ze hem toch niet in productie nemen. hopen dat ze de survolt tot een mooie wagen gaan maken.

    Login om te reageren
  39. Jokkebrok zegt

    8 juli 2010 om 00:38

    KAK, STELLETJE **********, waaarom kommer en kwel!! Sukkels!

    Login om te reageren
  40. jodocus zegt

    8 juli 2010 om 03:03

    Citroën wou die heus echt wél maken hoor ! Maar ze zullen wel weer niet gemogen hebben van Peugeot !
    En dat is niet de eerste keer, dat ze dat Citroën lappen !

    Login om te reageren
  41. Lotus-Omega zegt

    8 juli 2010 om 10:18

    ik ben bang dat je gelijk hebt jodocus!

    toch ben ik teleur gesteld. ik had er echt op gehoopt!! :(

    echt dood zonde dat het niet meer doorgaat!!

    Login om te reageren
  42. Jean zegt

    9 juli 2010 om 23:23

    Ik ben een groot Citroënliefhebber (en -rijder, nu aan mijn vijfde toe), maar van een onderneming die zich niet aan zijn woord houdt koop ik niks meer. Dat vind ik gewoon een principekwestie, voor je het weet besluiten ze om zich ook niet meer aan de garantievoorwaarden te houden.
    Vertrouwen is een groot goed (zeker voor een merk met een reputatie als Citroën – hoe onterecht dit vaak ook moge zijn) en dat verkwanselen ze nu gewoon weer om niks. Laat Heuliez/Matra/Steyr toch gewoon een paar van die dingen bouwen en verkoop ze weer tegen kostprijs. Of geef ze zelfs weg aan een paar imagebuilders: een leuke franse rappert (MC Solaar), Jean Reno, Jay Leno en ondergetekende b.v. ;)

    Login om te reageren
  43. zoefff zegt

    14 juli 2010 om 13:54

    Terechte beslissing, wat moet je met zo’n geweldige auto in de file of 500pk om hooguit 100 km/h te kunnen rijden op onze wegen.

    Nee ze hebben zich getoond, hebben ervan geleerd en design zaken overgenomen in andere modellen (dat is ook de waarde van een conceptcar) en nu weer terug naar de werkelijkheid.

    Vat me niet verkeerd op, vind het ook spijtig, maar wel begrijpelijk.

    Login om te reageren
  44. zoefff zegt

    14 juli 2010 om 14:03

    @jorn: denk dat de electronica in een citroen nog altijd beter is als in een Mercedes (heb inmiddels mijn 3de nieuwe hoofdcomputer erin twv €2100 in mijn eerste en laatste Mercedes)

    @jean: vertrouwen, in principe geef ik je gelijk. Maar dan kun je niets meer kopen. De duitser (Mercedes) beloven je degelijkheid, service en een hoge inruilwaarde. Nou kan je zeggen, mijn mercedes rammelt uitelkaar, sterft van de roest, krijg niets van service en garantie, is vreselijk duur in onderhoud en de inruilwaarde is een lege doos. Dan heb ik toch liever dat ze besluiten een conceptcar toch niet te produceren.

    Trouwens ook altijd citroen gereden, me een keer laten verleiden voor iets anders. Maar de problemen die ik nu heb, heb ik met mijn 6 citroens bijelkaar nog niet gehad. We wachten nu op de DS5 hopelijk met diesel hybride en hydro-active vering. :-))

    Vind ze goed bezig bij Citroen.

    Login om te reageren
  45. lamborghinimaster7 zegt

    16 juli 2010 om 17:33

    neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! :(

    Login om te reageren
  46. 2good4you zegt

    1 augustus 2010 om 15:15

    echt jammer zo een mooie wagen :(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North