• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën C-Cactus

Auteur: autoblogger, gepost 3 september 2007 om 13:48 – 71 Reacties

Citroen C-Cactus


Is dit ‘em dan eindelijk? Een eerste voorteken van de terugkeer van de 2CV?

Citroën zal in Frankfurt deze C-Cactus conceptcar tonen. Naast de C-Airscape is dit de tweede concept die we daar zullen zien. Citroën is sowieso niet vies van conceptcars, denk aan de C-Metisse, de C-Airplay, de C-Buggy en de Sbarro Cruise Crosser.

Het interieur is gemaakt van slechts 200 onderdelen (dashboard is verdwenen), dat is de helft minder als normaal. Daarnaast is de auto in grote mate recyclebaar. En uiteraard is een panoramadak aanwezig…

Citroen C-Cactus
Citroen C-Cactus

De C-Cactus heeft een hybride diesel-aandrijving en zou in de markt gezet kunnen worden voor dezelfde prijs als de Citroen C4. De HDi dieselmotor levert 70 pk en de elektromotor levert een extra 30 pk. Dat is in totaal 100 pk voor een studiemodel van 1306 kilo, de topsnelheid is een waanzinnige 150 km/u.

Samengevat, er is komende jaren veel leuks te beleven voor de liefhebbers van kleine (retro) autootjes…

Citroen C-Cactus
Citroen C-Cactus
Citroen C-Cactus
Citroen C-Cactus
Citroen C-Cactus

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

c-cactus, Citroen, concept, iaa-2007

Vorig bericht: « Volvo Alcoguard to the rescue!
Volgend bericht: Grande Punto Abarth SS »

Lees Interacties

Reacties

  1. pomoek zegt

    3 september 2007 om 13:52

    Ziet er wat typisch uit, maar in ieder geval beter dan die concept van de retro 2cv die enkele maanden geleden uitkwam.

    Login om te reageren
  2. Alec zegt

    3 september 2007 om 13:56

    wat een gedrocht,
    de lijnen zijn verreweg van subtiel.
    Ik weet dat ze durven bij citroen, maar dit model overstijgt alles.

    gelukkig is het nog een concept….

    Login om te reageren
  3. Flox zegt

    3 september 2007 om 13:57

    Relaxt!! Niks voor citroen maar wel mooi.. misschein juist daarom maar goed:P

    Login om te reageren
  4. Frank zegt

    3 september 2007 om 13:58

    Voorkant doet me beetje denken aan de mini, of ben ik de enige die hier last van heeft?

    Login om te reageren
  5. 500 zegt

    3 september 2007 om 14:00

    Lijkt inderdaad op mini. Dit is lelijk, liever geen woorden aan vuil maken meer.

    Login om te reageren
  6. Benny1 zegt

    3 september 2007 om 14:02

    opvolger van de nieuwe twingo ;) ? ( ja ik weet dat het citroën is )

    Login om te reageren
  7. Frank deH zegt

    3 september 2007 om 14:05

    Leuke auto, is weer eens iets anders dan de allemansvrienden die de meeste automakers “creëren”.

    Login om te reageren
  8. Japie zegt

    3 september 2007 om 14:08

    precies 4 posts alvorens er weer iemand de “auto” ergens op vindt lijken….. :)

    Ik vind m wel wat hebben,..speels,..maar toch wel practisch (op het eerste oog)

    Login om te reageren
  9. LC zegt

    3 september 2007 om 14:14

    Het is een mooi concept, het heeft wel iets VAGs

    Login om te reageren
  10. PieterA zegt

    3 september 2007 om 14:15

    Origineel, dat wel maar anders gewoonweg lelijk.

    Login om te reageren
  11. C30CDIAMG zegt

    3 september 2007 om 14:15

    het ziet er nu leuk uit als concept, het daadwerkelijk geproduceerde model zal wel weer een burgelijke truttewagentje worden……

    Login om te reageren
  12. pipo zegt

    3 september 2007 om 14:16

    echt mooi is ie niet he, en een link naar de 2cv zie ik al helemaal niet.

    Login om te reageren
  13. Mr. R zegt

    3 september 2007 om 14:20

    Meestal ben ik erg te spreken over de conceptcars van Citroën, maar dit is toch even wat anders. Ze hadden vast een hele hoop ideeën en werkten er niet een paar goed uit, maar stopten ál die ideeën in dit ding. Foute boel.

    De C-Airplay was toch hééél wat mooier:

    Het wordt eens tijd dat ze bij Citroën nu even stoppen met al die conceptcars en het één en ander in productie gaan brengen. De C2 en C3 zijn hard aan vervanging toe!


    Niet spelen Citroën, werken!

    Login om te reageren
  14. jan de marketingman zegt

    3 september 2007 om 14:32

    “…de terugkeer van de 2CV?”
    “…dezelfde prijs als de Citroen C4…”
    “…1306 kilo…”

    ik weet het niet hoor…

    Login om te reageren
  15. BOL zegt

    3 september 2007 om 14:40

    Ziet er beter uit dan de Porsche Cayenne (Y) ;)

    Login om te reageren
  16. L-Fred zegt

    3 september 2007 om 14:52

    Er zijn erg veel variaties op de Eend. Zelfs zoveel, zodat er volgens mij geen originele meer rondrijdt. Denk o.a. aan Lomax, Burton, Voglietta en Manx. In dat opzicht kunnen alle nieuwe auto’s van Citroën een ’terugkeer van de 2CV’ zijn.

    Login om te reageren
  17. Barry330cd zegt

    3 september 2007 om 15:03

    Ruil ik de Mini niet direct op 1 maar hij heeft wel wat…

    Login om te reageren
  18. speedlimit zegt

    3 september 2007 om 15:04

    Ziet er totaal niet uit…laat ’t maar bij ’n concept blijven dan.

    Login om te reageren
  19. Martijn zegt

    3 september 2007 om 15:08

    Ligt waarschijnlijk aan mij maar ik zie er dingen van de Bugatti in…!!! RED BULL NU…!!

    nee maar serieus: iemand die net zo gek is als mij?

    Login om te reageren
  20. Martijn zegt

    3 september 2007 om 15:10

    @Frank: die voorkant van mini ben ik wel beetje met je eens inderdaad!! haha

    Maar mij doen de zijkant (die ronde lijn) en de achterkant me aan Bugatti denke..

    Login om te reageren
  21. B64 zegt

    3 september 2007 om 15:11

    Ben het wel met Jan de marketingman eens…

    De opvolger van de 2CV heeft de binnenruimte van een C5 Break, een eenliter driecylindertje onder de kap, weegt hooguit 1000 kg en kost niet meer dan 7000 Euri. Een soort Dacia MCV dus, maar dan gebouwd in een louche Chinees fabriekje (niet in dat dure Roemenie). En dan krijg je wel een C-Cactus zonder stekels, want die zijn veel te duur om te produceren.

    Login om te reageren
  22. Dennis zegt

    3 september 2007 om 15:15

    Geweldig concept. Zoals we van Citroen gewend zijn wordt ook dit concept eens realiteit. Kom maar op!

    Login om te reageren
  23. autoblogger zegt

    3 september 2007 om 15:20

    @B64: klopt, vandaar dat het een concept is ;)

    Login om te reageren
  24. david zegt

    3 september 2007 om 15:22

    hij is net zo lelijk als een cactus :p

    Login om te reageren
  25. Base zegt

    3 september 2007 om 15:27

    Van mij mogen ze’m gaan maken.
    Ik vrees alleen wel dat dit modelletje in Nederland niet of nauwelijks gaat verkopen, want Nederlanders houden niet van ‘anders’. Dat zie je al aan de ‘…lijkt op een …’ posts, waarin wanhopig geprobeerd wordt iets bekends en reguliers erin te herkennen.

    Geniet nou eens gewoon van de originaliteit!

    Login om te reageren
  26. wimbers zegt

    3 september 2007 om 15:51

    tsja,
    die motorisering is redelijk, al denk ik dat er uit zo’n config wel meer te halen valt
    (1 liter biturbo benzine met 100 / 120 pk en dezelfde electro motor kan ook behoorlijk prettig rijden zijn denk ik) die 1300 kilo vindt ik ook nogal wat.

    Ik kan toch niet wennen aan de wilde lijnen die er in de franse studiemodellen worden gestopt. wat mij betreft is iemand vergeten deze modellen te strijken. deze lijnen hebben niet met functionaliteit te maken, niet met airflow. dus ik kan geen reden bedenken on ze niet strakker en evenwijdiger te trekken.

    Login om te reageren
  27. wimbers zegt

    3 september 2007 om 15:53

    aanvulling, wat mij bijvoorbeeld enorm stoort is dt de lijn van de motorkap niet aansluit op die van de koplamp, maar dat er weer 4/5 cm verspringing in zit. zonde, dat soort dingen maakt een model harmonieus of druk, wat helaas ook vertaald wordt als “speels”

    Login om te reageren
  28. TheEdge zegt

    3 september 2007 om 15:59

    Dit ding heeft gewoon geen toekomst!

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    3 september 2007 om 16:02

    Ja, het is een, eh, maf ding. Heeft wel wat daardoor.

    @ LC; VAG?! Een Citroën concept dat iets heeft van VAG?! Nee toch…. :?

    @ Mr. R; Mee eens. Dit is een beetje een mengelmoesje, en ze moeten idd ook eens aan de C3 en C2 gaan denken.

    @ B64; Ook mee eens. Een soort Dacia Logan MCV zou idd leuk zijn. Kans is klein, aangezien er geen auto is om op te baseren (goedkoop genoeg).

    @ Base; Het is toch wat hè, die Hollanders…. :(

    Login om te reageren
  30. Master_R zegt

    3 september 2007 om 16:09

    lelijk!!!!!!!!! omg citroen’s slechtste!!!!!!!!

    Login om te reageren
  31. Tombnolz zegt

    3 september 2007 om 16:31

    Grappig om te zien hoe jullie Nederlanders liever een Engels woord *vernederlandsen* dan simpelweg het Nederlandse woord te gebruiken. Waarover heb ik het het? recyclebaar -> recycleerbaar :)

    Serieus monster die Cactus.

    Login om te reageren
  32. polomen zegt

    3 september 2007 om 16:57

    …Mini Cooper…
    …VW Beetle…
    …Fiat 500…
    en: Citroën Cactus!

    Login om te reageren
  33. Scar zegt

    3 september 2007 om 17:02

    Eigenaardig ding.

    Met die stootkussens op de achterkant zou je er in ieder geval niet moeten mee inzitten ergens tegen te knallen bij het parkeren.

    Login om te reageren
  34. lincoln zegt

    3 september 2007 om 17:12

    zooooo wat verschrikkelijk gaaf .. heerlijk speels .. en het beste nieuws .. @citrofiel is nu echt genezen .. kan niet anders.

    Login om te reageren
  35. leet zegt

    3 september 2007 om 17:28

    dit is een kruising tussen een:
    mini
    aygo
    smart forfour
    humvee
    swift
    fiat 500

    graag gedaan

    Login om te reageren
  36. RScosworth zegt

    3 september 2007 om 17:42

    Dat interieur, heeft iemand van microsoft dat ontworpen? Lijkt wel zo’n Xbox van binnen.

    Login om te reageren
  37. lincoln zegt

    3 september 2007 om 17:53

    oooohh .. ziet een x-box er zo uit van binnen… !!!

    Login om te reageren
  38. polomen zegt

    3 september 2007 om 18:08

    @leet :-D , je vergeet de Beetle ;-)

    Login om te reageren
  39. Esprit_de_Flandre zegt

    3 september 2007 om 18:13

    Iedereen zegt hier mini. Kijk eens diep in z’n ogen… Ik zie een Porsche Cayenne. De grote muil, en het binnenwerk van de koplampen.

    Login om te reageren
  40. mercedesfan zegt

    3 september 2007 om 18:14

    wat een walgelijk gedrocht is me dat, hij lijkt zelfs niet op de 2CV

    Login om te reageren
  41. Esprit_de_Flandre zegt

    3 september 2007 om 18:37

    Trouwens ik vind het niet mooi. Ik hou van het design van (de meeste) Citroëns – ik wil een C4 Picasso – maar dit? Pffff…

    Het is ook totaal geen 2CV. En dan heb ik het niet over het design. Maar over het ‘Idee 2CV’, wat voor mij betekent: stevig, robuust, makkelijk in onderhoud, licht, zo goed geveerd dat je met gemak een veld door rijdt, comfortabel zonder tierlantijntjes, goedkoop, zuinig, en gebouwd om een oldtimer te worden (dus duurzame materialen)

    Bij de lancering van de 500 vond hier op autoblog een discussie plaats of het een succes zou worden zoals de mini, of een mislukking zoals de New Beetle. De mini werd een succes door trouw te blijven aan het oorspronkelijke idee, aangepast aan de huidige tijd: een kleine, maar toch ruime wagen.
    De New Beetle was niet trouw aan zijn voorganger: dat was een wagen voor het volk! De Beetle was een wagen voor vrouwen en verwijfden (no offense), duurder dan een Golf, die veel handiger is en beter omspringt met de beschikbare ruimte.
    De 500 wordt ook een succes. De nieuwe 2CV, als die er komt, zal alleen een succes zijn de nadruk ligt op het idee, het retro-emo-design is slechts bijkomstig.

    Login om te reageren
  42. binkie zegt

    3 september 2007 om 18:43

    Er was eens een Hummer die stiekem verliefd was op een lieve kleine C1. En ja hoor, de liefde was wederzijds en een prachtige romance bloeide op! Uiteraard vonden papa en mama dat niet goed, dus besloten de stoere Hummer en zijn kleine vriendin het geheim te houden. Tot op een dag de stoute Hummer eens vergat zijn roetfiltertje om te doen. Dat is natuurlijk onveilig en dan is het wachten op een ongelukje..
    En zo gebeurde het dat alles uitkwam en de hele wereld op autoblog er schande van sprak, want daar was de baby: de lieve, zacht witte, originele maar toch best lelijke kleine C-Hum baby.. en ze noemden hem, heel toepasselijk: Cactus.

    Login om te reageren
  43. Larrs zegt

    3 september 2007 om 18:53

    Lelijker kun je ‘m niet maken, wel makkelijker.

    Login om te reageren
  44. VivelaFRANCE zegt

    3 september 2007 om 19:46

    Wel leuk, maar moet er nog even aan wennen. Ik vond de Citroën Evoque véél mooier net zoals de Citroën Airplay.

    Login om te reageren
  45. DafMaf zegt

    3 september 2007 om 20:14

    Is die ‘200 onderdelen’ incl de schroefjes?

    Login om te reageren
  46. appelsticker zegt

    3 september 2007 om 20:20

    heel gedurfd, maaar echt niet normaal lelijk.

    lollz@binkie…

    Login om te reageren
  47. appelsticker zegt

    3 september 2007 om 20:22

    haha!!!
    ik wil gewoon laten weten dat ik het bericht van binkie leuk vind (zie vorige bericht) heb ik opeens z’n mail te pakken!!

    Login om te reageren
  48. Adnan Sabir zegt

    3 september 2007 om 20:39

    1306 kg, wat je klein noemt.
    een vrolijk smoeltje maakt haar nog niet mooi Citroën.

    Login om te reageren
  49. thompson zegt

    3 september 2007 om 20:51

    niet zo zeer mooi, maar wel interessant en prikkelend die cactus..

    Login om te reageren
  50. carsofcoolhaven.nl zegt

    3 september 2007 om 20:56

    Holy crap… alsof ze een Mini in een forfour kit hebben gereden, en daarna een achterkantje er bij hebben verzonnen. De C-airplay was dan een heel stuk verder als concept, ik neem toch aan dat er hier nog wel wat aan gesleuteld moet gaan worden. De kleinere en goedkopere autootjes kunnen er niet van alle hoeken perfect uitzien met mooi lijnen, maar ÉÉNTJE zou wel leuk zijn…

    Login om te reageren
  51. Jeroen zegt

    3 september 2007 om 22:30

    Doet me een beetje denken aan een lachende derderangs clown.

    Login om te reageren
  52. OWD zegt

    3 september 2007 om 22:34

    Lijkt wel een gestretchde mini cooper

    Login om te reageren
  53. SugarFree zegt

    4 september 2007 om 10:19

    Van bovenaf gezien kan ik wel een leuke lijn ontdekken, maar van voren bekeken is het net een gemuteerde doktersvis met cayenne-ogen.

    Login om te reageren
  54. Jax zegt

    4 september 2007 om 10:22

    LIIIIIIIIIJJJJJJJJJP -edit: beetje volwassener graag-

    Dit wordt mijn nieuwe auto :D no doubt about it :D

    Login om te reageren
  55. H zegt

    4 september 2007 om 16:15

    Het uiterlijk zal ok sparen door er gewoon over te zwijgen, maar die onderdelen besparing vanbinnen geeft toch wel een leeg gevoel. Hopelijk slaat het niet aan.

    Login om te reageren
  56. jodocus zegt

    5 september 2007 om 00:32

    Ceci n’est pas un Citroën !

    Alleszins schrijft dit vehikel zich niet in, in de lijn van recente Citroën design-traditie

    Of toch weer wél ?
    Vergelijkingen met de mogelijks nieuwe 2PK slaan nergens op , waar het de vormtaal betreft. Die heeft inderdaad iets van een Porsche Cayenne – en dat is nu éénmaal een lelijk opgeblazen ding – ’t snoetje heeft ook wél wat van de Mini… maar op het logo en het serre-dak na: geen greintje Citroën.

    Maar als je je designers een conceptuele opdracht meegeeft ‘ontwerp een auto met de helft minder onderdelen’..en bijgevolg goedkoper, méér bedrijfszeker, duurzamer en beter te recycelen ….

    mjjjaaa….dan ben je conceptueel bezig het fenomeen auto te herdenken én zit je op het niveau van de 2PK.
    Daarvoor kregen de toenmalige ontwerpers de opdracht mee: “ontwerp een goedkope wagen, waarmee een boer drie zakken aardappelen, twee geiten en een palet eieren kan vervoeren, over een veld rijden en dat alles zonder ook maar één ei te breken”…en dat is ze met de 2PK destijds ook meer dan aardig gelukt.

    Moedige conceptcar dus van Citroën !

    Login om te reageren
  57. Patrick zegt

    5 september 2007 om 16:57

    als citroen weer met een lelijke eend komt wilt iedereen hem hebben! weer is wat anders.. lekker eigenwijs behalve dan bmw rijders want voor hun is citroen natuurlijk te min

    Login om te reageren
  58. appelsticker zegt

    6 september 2007 om 16:41

    hmmm… prikkelend…

    Login om te reageren
  59. vca examen zegt

    7 september 2007 om 11:26

    Wow cool design ! ik hou van nieuwe concepten ! maar deze ziet er wel erg speciaal uit

    Login om te reageren
  60. Citrofiel zegt

    11 september 2007 om 22:16

    @ binkie; LOL!!! :lol:

    Login om te reageren
  61. eenden lover zegt

    16 september 2007 om 19:09

    hoe durven ze dit de nieuwe lelijke eend noemen? deze mislukking os dik lelijk en de eend de mooiste auto ooit! er kan nooit een auto komen die aan de eend kan tippen!!

    Login om te reageren
  62. jan zegt

    22 september 2007 om 12:53

    Wat willen we nou met z´n allen. Dure Benzine of een spaarzames autotje. Geld genoeg om op den duur 2,00 € voor een liter benzine/diesel betalen te moeten, duurt niet lang meer! Citroen harstikke goed gedaan hoor een goede betaalbare auto met alle nieuwe technieken die jullie gebruikt hebben. Ga zo door!!

    Login om te reageren
  63. aafke van wijnen zegt

    29 september 2007 om 19:26

    ik vind hem helemaal leuk!
    zou hem wel willen hebben hoor!
    dus citroen, als je nog iemand nodig hebt om reclame te rijden,,,,,,

    Login om te reageren
  64. Audi-Lover zegt

    10 oktober 2007 om 19:59

    Tjonge jonge de voorkant gewoon van de mini af geplukt ;)

    Login om te reageren
  65. Donald zegt

    1 november 2007 om 19:35

    Cactus,origineel leuk autootje, er is zeker een markt voor!

    Login om te reageren
  66. zosten zegt

    15 januari 2008 om 16:16

    hoe zit het nu met die lucht autootjes?
    dat is pas milieubewust en goedkoop rijden!
    als ze nu es die conceptwagentjes verbouwen om op lucht rond te rijden?
    zoals de MDI car….grrr….die mens moet alles alleen doen me dunkt!

    Login om te reageren
  67. Freddy Van der Straeten zegt

    7 februari 2008 om 22:26

    Mooi wagentje.
    Na mijn Xsara wordt indien mogelijk dit mijn nieuwe voiture.

    Login om te reageren
  68. Bram zegt

    24 april 2008 om 12:34

    Leuk al die reacties.Laat maar komen die eend of gaat tie zwaan heten?

    Login om te reageren
  69. Miesj zegt

    8 juli 2008 om 12:46

    Heel erg gaaf! Als dit 1 op 1 in de showroom staat dan ruil ik meteen mijn huidige auto in!

    Login om te reageren
  70. Jan zegt

    9 augustus 2008 om 00:54

    Hoe durft men een auto van 1300 kg en 150 pk met een 2cv vergelijken?

    Toen de AX uitkwam, werd die ook de “nieuwe 2cv” genoemd.

    Gewoon belachelijk, met de 2 cv hebben beide alleen de 4 wielen en 1 stuur gemeen.

    Login om te reageren
  71. mike zegt

    14 oktober 2008 om 19:22

    hema-product!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North