• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Auteur: machielvdd, gepost 23 september 2021 om 15:22 – 28 Reacties

Een SUV, stationwagen en sedan voor de prijs van één auto. Is dat even een goede deal.

Het kan raar lopen. Een D-segment sedan was ooit een doodnormale auto, die in grote aantallen verkocht werd. Nu is dit type auto aan de straatstenen niet meer kwijt te krijgen. Tenzij je een Duits premiummerk bent. Maar dat is Citroën niet. Daarom heeft het merk vier jaar geleden al de stekker uit de C5 getrokken.

Een opvolger leek er niet in te zitten, maar nu is er tóch een nieuwe C5. Het is alleen geen sedan meer. Wat het dan wel is? Dat weet niemand. De auto is een kruising tussen een stationwagen en een SUV, maar dan met een aflopende daklijn. Lekker Frans dus.

De C5 X, zoals de auto heet, is dus geen directe opvolger van de C5, maar neemt wel het stokje over als vlaggenschip. Net als de vroegere vlaggenschepen van het merk moet je in deze auto een vliegend tapijt-ervaring hebben, aldus Citroën.

Het merk maakt nu ook bekend hoeveel je moet betalen om je Aladdin te kunnen voelen. De C5 X staat vanaf €37.490 in de prijslijsten. Voor dat bedrag heb je een Puretech 130, met – inderdaad – 130 pk. Er is ook een versie 180 pk, die vanaf €43.190 te krijgen is.

De dikste versie is de Hybrid, die een 1,6 liter viercilinder aan een elektromotor koppelt. Deze komen gezamenlijk uit op een systeemvermogen van 225 pk. Voor deze variant ben je vanaf €42.290 kwijt. Dat is inderdaad goedkoper dan de Puretech 180, maar dan heb je wel een iets minder rijk uitgeruste versie.

Ook interessant!

  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Citroën C5 X is het nieuwste vlaggenschip
  • Gefacelifte Citroen C5 Aircross is een stuk serieuzer

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, geld

Vorig bericht: « Officieel: dit is volgend jaar het rijdersduo van Haas
Volgend bericht: Aankoopadvies: Sprintkanon voor 25.000 euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. cdlop01 zegt

    23 september 2021 om 15:29

    Kansloos model, in deze zakelijke klasse is in Nederland de EV nu keuze nr 1. Ook, naar mijn mening, uitermate vreemd ontwerp, lelijk, grof, teleurstellend. Wel goede vanafprijs en naar verwachting zeer comfortabel, eindelijk weer een wagen met vering.

    Login om te reageren
    • royaledeluxe zegt

      23 september 2021 om 19:01

      Laat hem 10cm zakken en je hebt een prachtige wagen!

      Login om te reageren
      • The Stig NL zegt

        24 september 2021 om 14:32

        @royaledeluxe: Precies wat ik dacht! En dan graag ook nog even die wielkasten meespuiten haha

        Login om te reageren
  2. sportabgasanlage zegt

    23 september 2021 om 15:31

    Lekker Frans. Lekker anders, en heel Citroën.
    Daar loop ik dus met ’n grote boog omheen.

    Login om te reageren
  3. poursuivant zegt

    23 september 2021 om 15:40

    Toen ik ‘m zo en profil zag, dacht ik even een mooie Subaru Outback in een fris jasje te zien.

    Login om te reageren
  4. tjorque zegt

    23 september 2021 om 15:45

    Ik vind hem er in profiel wel cool uitzien. Maar om er echt can te kunnen zeggen of ik het iets vind wil ik hem wel eerst eens in het echt zien.

    Alleen jammer dat er geen full EV versie is.

    Login om te reageren
  5. Charles Taycan 4S zegt

    23 september 2021 om 16:37

    Op alle vlakken kansloos, zelfs de chauvinistische Fransen kopen liever Duits Premium…

    Login om te reageren
    • lithiumion zegt

      23 september 2021 om 18:25

      @Charles Taycan 4S: je bedoelt; zelfs de Fransen trappen in het overgehypte pruemijum-kletspraat bij de zwaar overgewaardeerde Duitse automotive?😉

      Login om te reageren
      • schreute01 zegt

        23 september 2021 om 21:59

        @lithiumion: ik sluit me graag aan bij je reactie!

        Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        23 september 2021 om 22:50

        @lithiumion, de markt heeft altijd gelijk, niets persoonlijks.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          24 september 2021 om 07:20

          @Charles Taycan 4S: de Nederlandse markt.

          Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      23 september 2021 om 20:33

      @Charles Taycan 4S: zo zie jij het graag, maar dat is de theorie. Niet iedereen wil in van die stuiterbakken rijden…

      Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      23 september 2021 om 20:54

      @Charles Taycan 4S: In je dromen ja, niet iedereen wil in zo’n Duitse stuiterbak rijden!

      Login om te reageren
  6. Loek zegt

    23 september 2021 om 16:48

    Weet je hoe die pas mooi is?
    Als we eens accepteren dat die crossover-nonsens niet meer hoeft.
    Kneitermooie Panamera Sport Turismo toch!

    https://i.imgur.com/GzQe9s6.png

    Login om te reageren
  7. jensoffbutton zegt

    23 september 2021 om 17:35

    In profiel best aardig, zelfs wat Audi achtig met hun nieuwe designstijl. Maar de achterkant trekt op niks (poepende hond).

    Login om te reageren
  8. Den zegt

    23 september 2021 om 17:50

    Zou er nog geen euro voor neerleggen

    Login om te reageren
  9. coubie74 zegt

    23 september 2021 om 17:59

    Tja, dit lijkt gewoon op een soort Audi Allroad.
    De kleur draagt daar ook zeker aan bij.

    Login om te reageren
  10. sander1980 zegt

    23 september 2021 om 18:43

    Ik vind het eigenlijk wel een leuk apparaat… alleen zal ook ik hem niet bestellen. 😆

    Login om te reageren
  11. Robert zegt

    23 september 2021 om 19:07

    Ik vind het wel een knappe verschijning.

    Login om te reageren
    • fettasedano zegt

      23 september 2021 om 21:49

      @RRRobert:

      Login om te reageren
  12. Lynkesoep zegt

    23 september 2021 om 19:17

    Prachtige auto. En als het rijdt als een echte Citroën dan is het een zeer comfortabele aanwinst voor het wagenpark. Stiekem mis ik mijn oude Grand Picasso nog wel eens. Tegenwoordig moet alles maar agressief lijken en hard geveerd/gedempt zijn.

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    23 september 2021 om 19:19

    Citroen C5X, Mazda CX5, dat gaan de senioren echt niet begrijpen.
    -Edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  14. W115 zegt

    23 september 2021 om 20:34

    Mooi, ik wil ‘m wel over een jaar of 10.

    Login om te reageren
  15. Pallas zegt

    23 september 2021 om 21:10

    Citroën is bijna een religie voor mij. Maar mocht ik in de markt zijn voor een fonkelnieuwe wagen, weet ik niet of ik dan bij een Citroën/Ds uit zou komen. Gelukkig ben ik te gierig en te arm en kan je voor een appel en ei een oldskool Citroën rijden

    Login om te reageren
  16. Variomatic zegt

    24 september 2021 om 07:21

    Welja, kunnen de belgen nóg groter?? Ze kunnen de banden onderhand net zo goed weglaten. Geen idee hoe ze denken nog een gram comfort te creëren met dit soort wielsets. Ontzettend lelijk ook trouwens..

    Login om te reageren
  17. roadkill zegt

    25 september 2021 om 19:52

    Eenkennig, die Heer Taj Kan. Werd sommigen op Autoweek te veel, herinner ik mij.

    Login om te reageren
  18. roadkill zegt

    25 september 2021 om 19:54

    Aantal bestellingen in China, waar deze C5X gebouwd wordt, staat op 10.000 st. Nu maar hopen dat die claim bewaarheid wordt. Want zo’n ‘aparterik’ doet het straatbeeld goed.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North