• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën C-Elysee en C4 L: sedangalore!

Auteur: ricardo, gepost 20 juni 2012 om 08:11 – 16 Reacties

Citroën C4 L


Met het oog op markten waar compacte sedannetjes gretig aftrek vinden (hoi China, dag Rusland) komt Citroën met twee modellen die dit segment, goed voor 20 miljoen registraties in 2011, een beetje Franse fleur moeten geven: maak kennis met de C-Elysée en de C4 L.

De C-Elysee is eigenlijk gewoon een Peugeot 301, maar met andere logo’s. De onlangs onthulde Fransoos komt niet in Nederland op de markt, en dat geldt ook voor Citroën’s interpretatie van de budgetsedan. De in Spanje gefabriceerde auto moet vooral scoren in landen als Rusland, Afrika, Spanje en in Latijns Amerika alsook Oost-Europa. De wielbasis is gelijk (2,65 meter) en onder de kap liggen dezelfde motoren: een 1.2 VTI driecilinder (72 pk), 1.6 VTI (115 pk) en een zelfontstekende 1.6 HDI met 92 paarden.

C4 L – Chinese swag
Iets hoger op de prijsladder zullen we deze variant tegenkomen, gebaseerd op de Citroën C4. Het ontwerpteam van de autobouwer in Shanghai is verantwoordelijk voor de looks, waarmee Citroën in theorie een auto heeft ontworpen die goed in de smaak moet vallen bij de Chinezen. Vandaar dat er een langere wielbasis onder zit dan een reguliere C4, aangezien ze daar dol zijn op verlengd spul. Verder wordt hij vanaf 2013 geproduceerd in de landen waar hij in de verkoop gaat: Rusland en China.

Enkele opties op de C4 L zijn een achteruitrijcamera, een verwarmde voorruit en een navigatiesysteem met touchscreen. Onder de kap vinden we de Prince-motoren die PSA met BMW ontwikkelde (1.6’jes) en een VTi 135-blok.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

c-elysee, c4, China, Citroen, parijs-2012, Peugeot, rebadge

Vorig bericht: « Bentley Continental GT Speed: een nieuwe generatie
Volgend bericht: Aston Martin Vanquish is officieel! [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. zender zegt

    20 juni 2012 om 08:36

    De kofferbak van die C4 L ziet er zo raar uit. Voor de rest wel leuk eigenlijk.

    Login om te reageren
  2. jdmfan zegt

    20 juni 2012 om 08:40

    De C4 L vind ik eigenlijk best mooi.

    Login om te reageren
  3. jweelden zegt

    20 juni 2012 om 08:45

    hij doet me denken aan die jaguar xj van de achterkant.

    Login om te reageren
  4. Lustigson zegt

    20 juni 2012 om 08:50

    Die C4 L is cool!

    Login om te reageren
  5. W115 zegt

    20 juni 2012 om 09:16

    Begrijp nooit waarom deze autos in Europa niet scoren. Ik bedoel dit is gewoon een concurent van de vw jetta?

    Login om te reageren
    • rs6issnel zegt

      20 juni 2012 om 09:21

      @W115: het blijven fransen, ik hou het liever bij de duitsers. Die fransen met hun ‘design’ het word steeds erger en erger, behalve de klassiekers dan.

      Login om te reageren
      • BrutaalAapje zegt

        21 juni 2012 om 12:55

        @rs6issnel: Dus, dan zou dit model jou moeten aanspreken… Hier is geen designer aan pas gekomen…

        Login om te reageren
  6. Design_Driven zegt

    20 juni 2012 om 09:20

    C4 L – Chinese swag
    Iets *hogeRRRR op de prijsladder….

    o.t: ik vind de C4 wel aardig, maar inderdaad iets te Chinees. De C elysee vind ik helemaal niets.

    Login om te reageren
  7. ar156sw zegt

    20 juni 2012 om 09:35

    Die C4 L is best aardig… maak d’r een break van en ik vind’m echt interessant worden!

    Login om te reageren
  8. RoT___ zegt

    20 juni 2012 om 10:01

    Gaaf hoor, die C4 L. Kunnen ze wat mij betreft beter voeren in plaats van de C-Elysee. Zet hem hier ook maar op de markt, zou hem graag willen kopen.

    Login om te reageren
  9. mightymike zegt

    20 juni 2012 om 10:45

    Typisch frans, lelijk en underpowerd. Al die musli blokken van tegenwoordig. Maakt er dan niemand meer een fatsoenlijke soepele V6? Die ken je toch ook fijn tune zoals die rot 1.4 of 1.2 blokjes? Gewoon 200 pk er uit en dan pas kan je lekker ontspannen rijden ipv 3500 rpm als je 125 rijd

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      20 juni 2012 om 11:10

      @mightymike: Genoeg, alleen leggen ze die niet in een auto van de Golf categorie. A) omdat niemand die koopt ivm de prijs B)die zijn voor geen enkel belastingstelsel interessant, laat staan qua brandstof.

      Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    20 juni 2012 om 11:08

    Die C4 L is wel een mooie auto vind ik. Mooier dan een Jetta bijvoorbeeld. Zoals gezegd in de text komen dit soort modellen nooit echt lekker van de grond in NL.

    Login om te reageren
  11. kickass zegt

    20 juni 2012 om 12:13

    Niet verkeerd moet ik zeggen. Voor een verlengd model is de C4 L goed gelukt.

    Login om te reageren
  12. jordy14 zegt

    20 juni 2012 om 13:24

    Voorkant vind ik wel wat hebben integenstelling tot de achterkant.

    Login om te reageren
  13. jodocus zegt

    22 juni 2012 om 22:12

    een break-versie, daar wachten we op !
    en die verkopen wel op onze markt,

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North