• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley Continental GT Speed: een nieuwe generatie

Auteur: ricardo, gepost 20 juni 2012 om 07:34 – 23 Reacties

Wie wat te klagen had over het vermogen uit de twinturbo 6.0-liter W12 uit de Continental GT kon bij de vorige generatie al terecht voor een snellere Speed-variant, en ook de meest recente uitvoering krijgt dit upgrade-pakketje. 625 pk en in staat om de kolos naar de 329 km/h te brengen. Wowie.

In vergelijking met de vorige GT Speed is het vermogen met 15 pk toegenomen en stijgt het koppel naar 800 Nm, een plusje van 50 Nm. Hiermee breng je de Bentley in 4,2 seconden naar de 100 km/u, mocht je dat willen. Bentley claimt dat het hiermee de snelste productieversie óóit is geworden. We geloven ze graag. Echt ruw zal er overigens niet geschakeld worden, aangezien Bentley nu een achttraps ZF-automaat aan het W12-blok hangt.

Wat natuurlijk wel een tandje harder is gemaakt, is de harder ingestelde en verlaagde vering. Samen met Pirelli PZero’s in de maat 275/35/R21 kom je zowaar de bocht om met een beetje gang. Je herkent hem aan de buitenkant verder aan zijn gewijzigde uitlaatpijpen, gewijzigde luchtingangen in de voorbumper en een donkergetinte matrixgrille. Het heeft een beetje de vibe van de Continental GT V8, en daar is weinig mis mee. Sterker nog, dat is een vooruitgang.

De GT Speed mag voor het eerst zijn W12’je aanslingeren tijdens het Goodwood Festival of Speed, 28 juni aanstaande. De Bentley-heren Juha Kankunnen, Guy Smith en Derek Bell zullen daar een pre-productiemodel de berg opsturen. Vanaf oktober staat ‘ie bij de dealers voor een nu nog onbekende prijs, die vast en zeker richting de drie ton loopt. Het feit dat ‘ie 12% zuiniger is -met dank aan de ZF-bak- kan in Nederland nog wel eens een positief effect hebben op het prijskaartje, qua CO2-tax.

Ook interessant!

  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Continental GT Speed Convertible
    Continental GT Speed Convertible is absolute top
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, continental-gt, goodwood, goodwood-2012

Vorig bericht: « Nieuwe modellen-extravaganza op de ‘Ring
Volgend bericht: Citroën C-Elysee en C4 L: sedangalore! »

Lees Interacties

Reacties

  1. syliaca zegt

    20 juni 2012 om 07:45

    Ziet er weer gelikt uit!

    Login om te reageren
  2. smoked zegt

    20 juni 2012 om 07:59

    Not bad. Gave kleur :D

    Login om te reageren
  3. gedwongenleaser zegt

    20 juni 2012 om 08:05

    Ik vind die uitlaten een beetje iel ogen voor het topmodel, had dan wat dikke exemplaren gemonteerd of toch gewoon weer een dubbele per kant. Verder wel erg dik natuurlijk.

    Login om te reageren
  4. kuzydude zegt

    20 juni 2012 om 08:06

    deze wint van de vanquish

    Login om te reageren
  5. ater zegt

    20 juni 2012 om 08:23

    @gedwingenleaser: hoezo dubbele uitlaten per kant, dit is juist de stijl, klasse ze doen het expres het is ook geen sport auto maar een gt voor het cruise gedeelte en soms ff snel wegtrekken bij de stoplicht, dus dit zijn prima uitlaten

    Login om te reageren
  6. VAG-man zegt

    20 juni 2012 om 08:28

    Wat een fantastische machine!
    Doet u er maar 1 in het blauw

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    20 juni 2012 om 09:02

    Ondanks dat elke voetballer en rapmeneer hierin rondrijdt blijf ik het toch een ontzettend gave auto vinden. Echt een alleskunner: bloedsnel, luxe, plaats voor 4 personen en je kunt er ook nog mee op wintersport.

    Ik vraag me wel af of er ook een speedversie van de v8 komt?

    Login om te reageren
  8. masterstig zegt

    20 juni 2012 om 09:14

    De oude vind ik mooier, minder ”Chinees” overkomen. Dit ziet er een beetje priegelig uit van voren, die koplampen zijn sowieso gewoon niet mooi. De achterkant is wel gaaf, maar als totaalplaatje klopt de oude meer in mijn ogen.

    Login om te reageren
  9. Lucb zegt

    20 juni 2012 om 10:01

    Die nieuwe voorkant begint eindelijk te wennen en vooral in deze Speed-versie.

    Login om te reageren
  10. billy911 zegt

    20 juni 2012 om 10:38

    Na de blue-motion V8 nu dan de R60 versie van de Golf-voor-de-rijken.

    Login om te reageren
  11. jeffreym3 zegt

    20 juni 2012 om 10:56

    Het is en blijft een ouwe lullen bak. Als ik er eentje zie heb ik nooit zoiets van ”wow, wat een dikke bak!”. Het eerste wat in me opkomt bij dit ding is altijd ”Heb je zoveel geld over voor een auto, koop je zoiets..”

    Login om te reageren
    • billy911 zegt

      20 juni 2012 om 11:02

      @jeffreym3: Fantasieloos is het juiste woord.

      Login om te reageren
  12. meneersander zegt

    20 juni 2012 om 11:23

    Voor de snelle voetballers!

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      20 juni 2012 om 12:09

      @meneersander: Technisch gezien zijn bijna alle voetballers snel. Behalve Jeroen Verhoeven dan… ;) Maar ik denk inderdaad dat dit weer een voetballersauto wordt.

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        20 juni 2012 om 19:40

        @kickass: Mark van Bommel valt ook iet wat tegen:p

        Login om te reageren
        • kickass zegt

          20 juni 2012 om 21:23

          @meneersander: Inderdaad. Goed dat ie gestopt is. :)

          Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    20 juni 2012 om 11:45

    Toch vind ik de V8 op dit moment de te hebben versie, als je nota bene voor een conti gt zou gaan.

    Login om te reageren
  14. kickass zegt

    20 juni 2012 om 12:10

    Als ik ooit een Bentley neem, neem ik hem in deze kleur! :shock:

    Login om te reageren
  15. jordy14 zegt

    20 juni 2012 om 13:22

    Ik blijf het mooie autos vinden.

    Login om te reageren
  16. jrmpower24 zegt

    20 juni 2012 om 14:55

    ik vind hem (vooral in deze heerlijke kleur) super gaaf!

    Login om te reageren
  17. jorden zegt

    20 juni 2012 om 17:45

    hele mooie auto! (mooie blauwe kleur ook) Maar ik ben bang dat AM veeeeel te veel geld voor hun Vanquish vraagt wanneer je deze auto ziet!! Ben benieuwd of er ook een Speed van de V8 komt.

    Login om te reageren
  18. mashell zegt

    20 juni 2012 om 18:19

    Mooie kleur. Maar lijkt wel heel erg op het imperiumblauw dat Seat’s Leon van rond 2000 veel hadden.

    Login om te reageren
  19. exclusieviteitsfreak zegt

    27 juni 2012 om 22:50

    Als exclusieviteitsfreak wil en zal’k ‘m hebben over enige tijd, alsook zal’k er eentje in behandeling laten nemen door UndergroundRacing, dan kan’k d’r ’n beetje de show mee stelen, hihi . . .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North