• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën C4 Aircross – wereldpremière

Auteur: sir_smokalot, gepost 8 maart 2012 om 23:01 – 22 Reacties

Citroen C4 Arcross


Hij was al bijna een half jaar bekend, maar pas nu in Genève krijgt de C4 Aircross zijn wereldpremière. Is er in Nederland plek voor nog een kleine SUV?

Volgens PSA in ieder geval voor eentje. Peugeot maakt zijn eigen variant in de vorm van een 4008, maar die gaan we hier niet op de markt zien. In de basis deelt de Citroën veel met de Mitsubishi ASX, en hij komt er zowel met voorwiel- als vierwielaandrijving.

Vanaf mei staat ‘ie bij de dealer met een vanafprijs van 23.995 euro. Daarvoor krijg je de 1.6 liter HDI 115, die ‘slechts’ 119 gram/km uitstoot. Helaas is dat ook onder het oude regime nog net goed voor de volle mep aan bijtelling.

Met AWD stoot dezelfde motor 129 gram CO2 uit, en als je een trapje hoger wilt kan je ook voor de 1.8 liter HDI 150 gaan. De enige benzinemotor die je in de 4,34 meter lange Aircross kunt krijgen is een 1.6i die 115 pk levert en 135 gr/km aan CO2 uithoest. Schakelen doe je in alle gevallen met een handgeschakelde zesbak.


Ook interessant!

  • Vernieuwde Citroën C3 Aircross
    Vernieuwde Citroën C3 Aircross heeft compleet nieuwe neus
  • Gefacelifte Citroen C5 Aircross is een stuk serieuzer
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler

Nieuwste artikelen

  • Video: twee ego’s krijgen het met elkaar aan de stok
  • Auto huren op vakantie steeds goedkoper om logische reden
  • Mazda presenteerde sportieve uitvoering zonder dat iemand het door had
  • Vakantiegangers opgelet: Italië gaat dieselauto’s verbieden!
FacebookTweetPinLinkedIn

aircross, Autoshows, c4, Citroen, geneve, geneve-2012, SUV

Vorig bericht: « 10 dingen die je MOET weten over Ferrari F12berlinetta
Volgend bericht: Stront aan de Fisker – Karma sterft tijdens test [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. meneersander zegt

    8 maart 2012 om 23:04

    Rebadge ASX. Eigenlijk niet eens heel slecht gelukt.

    Login om te reageren
  2. ThomasBol zegt

    8 maart 2012 om 23:05

    Op de beursfotos mooier dan op de persfoto’s. Hmm, vaak is dat andersom. Laat maar komen!

    Login om te reageren
  3. mopar zegt

    8 maart 2012 om 23:07

    Ook leverbaar met AWD, voor als je een keer over een echt hoge verkeersdrempel moet…

    Login om te reageren
  4. michelyman zegt

    8 maart 2012 om 23:24

    Raare vormen en lijnen, vooral bij de achterlichten. Nee, van mij hoef ie niet in productie.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      9 maart 2012 om 07:36

      @michelyman: schaaf die rare achterlichten bij (dat gedeelte dat aan de onderkant lekt) en bij de koplampen even netjes binnen de lijnen tekenen.
      Maar, hoe kan je zo’n groot ding met een 1.8 en 1.6 (MAX) aandrijven?

      Login om te reageren
  5. sdk16420 zegt

    8 maart 2012 om 23:43

    Heeft ie ook een interieur?

    Login om te reageren
    • fep739 zegt

      9 maart 2012 om 12:01

      @sdk16420: nee :)

      Login om te reageren
  6. qoekje zegt

    8 maart 2012 om 23:57

    saai saai saai saai

    hier pak aan terrroorr uit je speakers
    http://www.youtube.com/watch?v=1mkV-1_E8x4

    Login om te reageren
    • syliaca zegt

      9 maart 2012 om 07:35

      @qoekje: Dat klinkt wel erg leuk.

      Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      9 maart 2012 om 13:48

      @qoekje: stukken beter!

      Login om te reageren
  7. mout zegt

    9 maart 2012 om 00:00

    die gaat hier niet verkocht worden

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    9 maart 2012 om 06:40

    Die gaat hier wel verkocht worden ,gebaseerd op de ASX die hier de best verkopende kleine sufferd is.

    Login om te reageren
  9. syliaca zegt

    9 maart 2012 om 07:35

    Vind hem er wel aardig uitzien en denk dat de verkoopcijfers niet tegen gaan vallen.

    Login om te reageren
  10. gregorius zegt

    9 maart 2012 om 07:37

    Beste AB; een artikeltje over die DS4 R is veel interessanter; die ziet er echt vet uit!

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      9 maart 2012 om 13:43

      @gregorius: U vraagt wij draaien: http://www.autoblog.nl/citroen-ds4-racing-concept-kijkt-ernstig

      Login om te reageren
  11. RoT___ zegt

    9 maart 2012 om 11:17

    Beste PSA, bouw toch gewoon jullie eigen fijne aandrijflijnen in de auto. Vooral de diesels zijn zeer fijne blokken. Laat dan echter wel de EGS/2tronic achterwege.

    Login om te reageren
  12. fep739 zegt

    9 maart 2012 om 12:02

    allemaal ondergemotoriseerd en geen automaat …

    Login om te reageren
  13. KaCh1ng zegt

    9 maart 2012 om 13:50

    alle ‘4’ series van citroen lijken op elkaar wat is het verschil :D

    Login om te reageren
  14. tjorque zegt

    9 maart 2012 om 16:10

    terug 1.8 diesels van PSA? Ik ben benieuwd naar de cijfers (verbruik en koppel…)

    Login om te reageren
  15. Jetlag zegt

    9 maart 2012 om 18:28

    @fep739: Waar baseert jij je mening op? Heb met beide motoren gereden en kan melden dat het reuze meevalt. Vooral de diesel heeft méér dan genoeg koppel. Maar ja, iedereen vindt het pas boven de 200pk en 350Nm interessant worden, terwijl ze zelf de slagroomkloppers…

    Volgens mij zijn 1.6i en 1.8″HDI” gewoon van Mitsubishi…

    Vind ‘m wel goed gelukt, zie niet direct de ASX erin. Nu maar hopen dat het interieur wél van PSA is, maar dat zal helaas wel niet…

    Login om te reageren
  16. citroenfanboy zegt

    9 maart 2012 om 19:45

    Leuk Wagentje Maar Geef Mij Liever De Ds5 Maar Ik Ben Toch Wel Benieuwd Hoe Die Rijdt Ik Kan Niet Wachten Tot Hij Bij Mij Op T Werk In De Showroom Staadt

    Login om te reageren
  17. jodocus zegt

    12 maart 2012 om 22:27

    @KaCh1ng
    Hier komt KaCh1ng – fanboy van het merk met de 4 nullen :-) alweer wat jennen: dixit “alle ‘4’series van Citroën lijken op elkaar…”
    Qué ? Je moet al stekeblind zijn om een C4, een C4 Picasso of een C4 Gran Picasso niet uit elkaar te herkennen, laat staan de DS 4…
    Ok, misschien in je achteruitkijkspiegel wegens de originele identiteit van het front…
    Maar wat dan te zeggen van Audi: daar lijken alle series A1,A3, A4, A6 eender idemdito van voor tot achter…!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North