• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën C4 Aircross, ze hadden nog een SUV’tje nodig

Auteur: Alwood, gepost 30 september 2011 om 08:35 – 35 Reacties

Mitsubishi Citroen C4 Aircross
Nooit gedacht dat ik dit ging zeggen maar Citroën is de laatste tijd goed bezig. De DS3, DS4 en DS5 zijn gewoon tof, dus waarom dit hok introduceren en zelfs teaseren?

Kosten natuurlijk! In Nederland maakt het niet uit hoe de auto er uit ziet als ‘ie maar iets goedkoper is dan de rest. Deze Citroën C4 Aircross deelt heel veel met de Mitsubishi ASX en kent ongeveer dezelfde buitenmaten als de DS4. Voorin ligt natuurlijk een BMW/PSA viercilinder. Goed voor 115pk en nog steeds 1,6 liter groot. Die schakelt met een 5-handbak en is altijd voorwielaangedreven. Er liggen ook 2 diesels klaar, een 110pk/270Nm 1.6 met twee- of vierwielaandrijving en een 150pk/300Nm 1.8 met standaard awd.

Voor buiten Europa (want geen Euro5?) heeft Citroën ook nog een 150pk 2.0i benzine, gekoppeld aan een 5-handbak of CVT. Helaas dus niet zulks speelgoed voor ons. Maar je wil toch liever een Citroën DS4 en die is wel gewoon met 200pk THP verkrijgbaar. Of je koopt gewoon een leuke hatchback voor de 20k die Citroën vast en zeker voor deze auto gaat vragen. Alsof je ooit 4×4 in een C4 nodig hebt.

Ook interessant!

  • Vernieuwde Citroën C3 Aircross
    Vernieuwde Citroën C3 Aircross heeft compleet nieuwe neus
  • Gefacelifte Citroen C5 Aircross is een stuk serieuzer
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

c4, Citroen

Vorig bericht: « Niet voor NL: MINI London 2012 special edition
Volgend bericht: Nieuwe Peugeot 4008 krijgen wij niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. Benoche zegt

    30 september 2011 om 08:41

    In deze kleur doet de profiel mij een klein beetje aan een B-klasse denken (vooral de laatste zijruit).
    Maar ZO lelijk vind ik die eigenlijk niet

    Login om te reageren
  2. Volvo940polar zegt

    30 september 2011 om 08:42

    Nogal over de top !

    Login om te reageren
  3. ferrari94tr zegt

    30 september 2011 om 08:43

    in een woord: VET
    temisten niet dat duitse/japanse grauw wat onze wegen verziekt. ga zo door citroen

    Login om te reageren
  4. gedwongenleaser zegt

    30 september 2011 om 08:43

    Ben zelf geen fan van SUV’s en nog minder van die ‘mini’ SUV’s maar qua looks is dit helemaal niet zo verkeerd. Stoer bakkie alleen die dikke onderkin aan de voorkant kan me nog niet echt bekoren.

    Login om te reageren
  5. mightymike zegt

    30 september 2011 om 08:57

    Weer zo’n topper als de vorige? Er bestaan gewoon geen franse suv’s die goed rijden als mooi zijn en betaalbaar zijn. Dan kan je zeggen wat je wil over de duitsers of de aziaten maar die brouwen beste suv’s tegenwoordig… En hier ko t toch geen V6 in maar 4 dus echt soepel rijd dit niet waarschijnlijk

    Login om te reageren
  6. draragon zegt

    30 september 2011 om 08:58

    Ideale DS4 killer: ook hoog, ook mooi en met normale achterdeuren.

    Login om te reageren
  7. fiatsco zegt

    30 september 2011 om 09:09

    Wow! Eerste reactie was: bah. Maar in een ander kleurtje met 18 inch velgen best wel smakelijk! Dit qua design zeker boven een Tiguan. Grilletje is misschien iets te groot en te plastic, maar daar hebben meerdere concurrenten last van.

    Login om te reageren
  8. meneersander zegt

    30 september 2011 om 09:14

    Vw tiguan…

    Login om te reageren
  9. jippie zegt

    30 september 2011 om 09:25

    Het is in de moderne Citroën-traditie wederom een gedrocht van een auto geworden.

    Login om te reageren
  10. nielsvanderweiden zegt

    30 september 2011 om 09:28

    Heel zeker weten dat die 1.6 benzine een BMW/PSA-motor is? Ik denk eerder dat-ie gewoon van Mitsubishi komt, idem voor de 1.8 HDI (want dat is simpelweg Mitsubishi’s 1.8 DI-D)

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      30 september 2011 om 20:36

      @nielsvanderweiden: Nope, net als bij de C crossert was de motor en elektronica van PSA zelf, die Jappen bakte daar echt niks van!

      Login om te reageren
  11. Stender zegt

    30 september 2011 om 09:52

    150pk uit een 2.0? Dat haalden ze 20 jaar geleden al!

    Login om te reageren
    • Stender zegt

      30 september 2011 om 10:25

      @Stender: Oh een diesel.

      Neem mij niet kwalijk.

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      30 september 2011 om 10:46

      @Stender: Inderdaad! Al haalde VW acht jaar geleden nog maar 115 pk uit een tweeliter benzine…

      Login om te reageren
  12. Vanquish zegt

    30 september 2011 om 10:00

    Stukken beter dan de VAG-zooi!

    Login om te reageren
  13. motherlover zegt

    30 september 2011 om 10:20

    Hmmm… ben wel een citroen liefhebber, maar die voorkant vind ik wel een beetje onsubtiel… Best een (te) grote open muil

    Login om te reageren
  14. highperformance zegt

    30 september 2011 om 10:35

    Uh, hoor ik hier mensen “uitmelken” roepen zoals bij Mini?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      30 september 2011 om 12:56

      @highperformance: Nee…

      Login om te reageren
      • highperformance zegt

        30 september 2011 om 23:17

        @Esprit_de_Flandre: Duidelijk, dan weet ik dat. Dank ;-)

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          1 oktober 2011 om 01:16

          @highperformance: Uitmelken is hier ook totaal niet van toepassing. Uitmelken (mijn definitie, niet die van Van Dale) krijg je wanneer een product om de één of andere reden gehypet wordt (in het geval van de Mini de historie van het merk) en je dat dan gaat vertalen naar extra producten die in feite niets meer te maken hebben met het oorspronkelijke product.

          De C4 is niet gehypet. De C4 is een auto. Dit is een auto die gedeeltelijk dezelfde naam draagt…

          Login om te reageren
          • highperformance zegt

            2 oktober 2011 om 10:19

            @Esprit_de_Flandre: Wij leven zelf teveel in het verleden. Hedentendage schermt Mini helemaal niet meer zo expliciet met de eerste Mini (die overigens geen bestaansrecht meer had).
            Mini is sinds een aantal jaar een gewoon merk geworden, net als Citroën. En dat doet de oudjes onder ons (incluis ondergetekende) dan een beetje pijn omdat we graag aan dat beeld van vroeger willen vasthouden. En dat zij goed zijn in marketing is knap en zal ieder ander merk willen evenaren, brood op de plank, primaire doel van een bedrijf. Mijn opmerking is dus ook niet dat Citroën doet aan uitmelken, maar Mini is een gewoon merk met sterke marketing. Is Citroën nu ook mee bezig, alleen zij kunnen niet uit het verleden putten (2CV, maar die vind niemand sexy). Dus hulde voor Citroën met de huidige koers, maar dan ook hulde Mini.

            Login om te reageren
  15. Nico94 zegt

    30 september 2011 om 10:48

    Deze vind ik beter dan de Peugeot. Maar toch zie je dat hij gebaseerd is op de ASX. En dat is jammer. Citroën kan toch zelf wel een hoge auto maken? Kijk maar naar de DS4.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      30 september 2011 om 12:55

      @Nico94: Niche-modellen zijn even duur om te ontwikkelen als een andere auto, maar je verkoopt er een pak minder van…

      Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    30 september 2011 om 11:14

    Dat valt me alleszins mee. De C4 Aircross vind ik eigenlijk erg goed geslaagd! Het interieur is natuurlijk nog een vraagteken… PSA is zelf goed op weg in die richting, dus laten we hopen dat ze hier de moeite hebben genomen wat aan te passen, want een Mitsu-interieur hierin zou het flink verpesten.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      1 oktober 2011 om 10:50

      @Citrofiel: Mee eens. De buitenkant is heel acceptabel maar hoe Citroen is het interieur. Want daar staat Citroen een niveau of 5 boven Mitsubishi.

      Login om te reageren
  17. Jantje_555 zegt

    30 september 2011 om 12:15

    het is maar 1 wereldbol en toch moeten wij hier aan de euro 5 norm vastzitten, waarom wij altijd en niet de ander.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      30 september 2011 om 12:18

      @Jantje_555:

      omdat wij al een beetje de grootste vervuilers zijn ..

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        30 september 2011 om 13:56

        @lincoln: aan de andere kant weten we de grootste troep vooral ver buiten de landsgrenzen te dumpen dus zouden we hier juist wel ‘ruimte’ hebben wat smeriger auto’s te rijden :P

        Login om te reageren
  18. duke3 zegt

    30 september 2011 om 12:48

    Design geleend van VW en techniek van Japanners. Goed bezig. Uiteindelijk gaat Citroen het misschien dan toch snappen.

    Login om te reageren
  19. Esprit_de_Flandre zegt

    30 september 2011 om 12:53

    Gaan ze nu tegelijk die C-Crosser dumpen? Want die was al een beetje gedateerd toen ie tevoorschijn kwam…

    Login om te reageren
  20. Dimglor zegt

    30 september 2011 om 13:50

    Wow… Dit ziet er echt niet goed uit… De voorkant is nog half ok.. maar die achterkant…. :s

    Login om te reageren
  21. dennisr zegt

    30 september 2011 om 14:21

    Deze toch mooier dan de Peugeot..

    Login om te reageren
  22. E550 zegt

    30 september 2011 om 14:40

    Ik zeg nooit iets positief over Citroen, maar deze is best gaaf. Vooral de voorkant is vet.

    Login om te reageren
  23. KaCh1ng zegt

    30 september 2011 om 15:24

    lelijke smoel , peugeot is mooier

    Login om te reageren
  24. Modus zegt

    30 september 2011 om 16:50

    Leuk, een GLK met een Crosser neus en C3 kont.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North