Dat is nou toevallig, heeft Peugeot precies haar 4008 klaar als Citroën met de C4 Aircross komt? Grootste verschil tussen de twee: Citroën krijgen wij wel, Peugeot niet.
Het andere verschil: in Europa krijgt de Peugeot alleen maar diesels en vierwielaandrijving. Daar is in NL natuurlijk niet zo gek veel markt voor, dus als je de auto hier wil rijden dan moet je het Citroën-neusje kiezen. Welke diesels liggen er in het vooronder? Een 1.6 112pk/270Nm HDI en 1.8 150pk/300Nm HDI. Beiden gekoppeld aan een 6V handbak.
Grappige feitje van de vierwielaandrijving is trouwens dat PSA het systeem met een keuzeknop heeft uitgerust. Net als bij een echte terreinauto. Je kiezen voor enkel 2 aangedreven wielen, standaard 4×4 stand of heavy-duty 4×4-modus. In de laatste stand is het systeem in staat meer kracht naar de achterwielen te sturen. Of het ook drift-proof is zetten ze er niet bij.
paulusrx7 zegt
ah een knop voor diepe plassen.
fiatsco zegt
Dat is jammer, want deze Peugeot ziet er nog smakelijker uit dan de C4 Aircross uit het vorige topic. Wat een mooie bak zeg! Prachtig gelijnd!
gedwongenleaser zegt
@fiatsco: waar ik bij de C4 nog aangaf dat de smoel mij niet kon bekoren is dat bij deze helemaal goed. Deze ziet er idd nog lekkerder uit dan de C4.
Vanquish zegt
@fiatsco: Deze “kijkt” inderdaad wat stoerder. En dat mag best bij zo’n SUV.
nitroman zegt
@fiatsco +1
robbie zegt
Wat jammer nou *kuch*
BJ zegt
Eindelijk een niet-afzichtelijke Peugeot, komt ‘ie niet hierheen…
jippie zegt
Oogt wel een stuk evenwichtiger en rustiger dan die Citroën.
Lucb zegt
Hij ziet er best goed uit, terwijl hij toch veel op een Citroën lijkt.
sdk16420 zegt
Ik vindt zowel de Peugeot als de Citroën niet om aan te zien.
W115 zegt
achterkant is netjes, voorkant te druk
bempi zegt
Ken nog altijd importeren. Dus we komen er toch niet vanaf :P
Jochempie zegt
Wat grappig! De 4008 is kleiner dan de 3008 maar heeft wel een hoger getal!
Nico94 zegt
Echt, kan Peugeot geen eigen midi-SUV maken?
Jochempie zegt
@Nico94: Dit doen ze niet voor de consument, dit doen ze voor de aandeelhouders. Bestaand model recyclen=hogere marges want nauwelijks R&D kosten. En de licensie die ze aan Ietsiepietsie moeten betalen is ook niet zo duur als wat de R&D kosten zouden zijn.
Citrofiel zegt
In de voorkant verwijzen alle lijnen naar die rare muil, de achterkant is wat nietszeggend. Nee, dan toch liever die Aircross. :)
Matthijs zegt
deze ziet er wel heel veel beter uit als de vorige 4007.
duke3 zegt
Jammer had liever deze dan de Citroen.
girls_VS_cars zegt
[vergelijkingsmongol-modes aan]Had op de voorkant een Mitsubishi badge op geplakt en dan had ik het ook geloofd.[vergelijkingsmongol-modes uit]
Nou oke opzich wel aardig, maar ik treur er niet om ;)
Esprit_de_Flandre zegt
Heyo, een grote verbetering. Wel duidelijk Citroën-invloeden in die koplampen. Meer Citro dan Peugo…
doewap zegt
Al draagt een aap een gouden ring
het is en blijft een Mitsubishi
dennisr zegt
Citroen wel, Peugeot niet.. kan dat niet om gedraaid worden ? heb het idee dat deze wat mooier is :)
dennisr zegt
Toch niet, mooi zo laten.. zag het Citroen artikel hierna pas :P
KaCh1ng zegt
komen ze te laat mee …
wel veel betere optie dan de 30000008
GOD zegt
Ik vind hem zo op deze foto’s heel mooi.
Eindelijk weer eens een fatsoenlijk ontwerp in de SUV klasse. Ruikt wel sterk naar braadworst moet ik zeggen.
reality2030 zegt
Als het kwaliteit maar even goed is als Mitsubishi of Toyota dan zit je wel lekker in zo’n wagen…
wrx19 zegt
best jammer eigenlijk, vind deze toch wat stoerder dan die citroen, voorkant ook minder veranderd tov asx, wat hier toch goed uitpakt.(beter dan die 4007)