• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën C4 by Loeb

Auteur: autoblogger, gepost 8 april 2009 om 11:47 – 25 Reacties

Citroen C4 Loeb


Zie hier een special edition van de Citroën C4 naar aanleiding van de rallysuccessen van Citroën Racing. Heeft ie ook wat extra vermogen? Nee, het gaat puur om een sportief uiterlijk en exclusiviteit…

Na vijf wereldtitels op rij met Citroën, meer dan 50 gewonnen WRC rally’s, het doel een zesde wereldtitel, en 4 constructeurtitels voor Citroën, heeft Sébastien LOEB de C4 Coupé voorzien van zijn handtekening. Citroën introduceert de speciale C4 vanaf 1 mei en deze zal in een beperkte oplage van 40 exemplaren beschikbaar zijn. De Citroën C4 by LOEB komt in Nederland met de volgende motorisaties: 1.6 VTi 120 pk met 5-bak of 1.6 THP 150 pk met 6-bak. De auto is verkrijgbaar vanaf €24.390 en is daarmee €1.350 voordeliger dan een gelijk gemotoriseerde VTS versie.

Het exterieur van de Citroën C4 By LOEB valt op door de volgende eigenschappen:

* De auto is in 2 kleuren te bestellen: verleidelijk sportief “Rouge Aden” of mysterieus en gedistingeerd “Noir Perla Nera” (zonder meerprijs);
* 17” lichtmetalen wielen van het type “Pastenague” in wit of zwart;
* Buitenspiegels in de kleur “Rouge Aden” of “Alu Shadow”;
* Speciale striping en handtekening, badge op de achterzijde en een achterspoiler.

Het interieur van de Citroen C4 By LOEB is onderscheidend met sportieve details:

* Lederen stuurwiel;
* “Metal Kurz” omlijsting van het centrale display, de ventilatieroosters en de versnellingspook;
* Speciale versnellingspookknop;
* Aluminium pedalen;
* Speciale 3D X-ray bekleding met rode accenten, rode stiksels, armsteun en speciale matten;
* Plaquette op de middenconsole (bij de versnellingspook) met het gelimiteerde serienummer.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

c4, Citroen, rally

Vorig bericht: « Nederlandse dealers willen een aandeel in Opel
Volgend bericht: Crisis bij universele garages: ze kunnen het werk niet aan! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Chief zegt

    8 april 2009 om 11:49

    mmm, gaaf bakkie en mooie velgen

    Login om te reageren
  2. Bart zegt

    8 april 2009 om 11:53

    Toch leuk van Citroen, maar enorm stom dat ze er geen groter vermogen inhangen…

    De 1.6 THP is er ook met 175 pk geloof ik..

    Login om te reageren
  3. Mr. V8 zegt

    8 april 2009 om 11:55

    Wel jammer dat er niet meer vermogen in zit…

    Login om te reageren
  4. jurrian zegt

    8 april 2009 om 11:57

    beetje jammer dat ze er niet meer van maken. schroef een turbo op dat ding joh, er is toch wat te vieren?

    Login om te reageren
  5. ggj zegt

    8 april 2009 om 12:00

    Van voor de facelift was er ook zo’n Loeb-versie, die is eigenlijk net iets mooier:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4f/Citroen_C4_by_LOEB.jpg

    Login om te reageren
  6. Tomm zegt

    8 april 2009 om 12:02

    Er zit een turbo op…
    Die THP motor is een turbo…

    Leuke uitvoering, jammer van de aankomende restwaarde blijft een C4….

    Login om te reageren
  7. York zegt

    8 april 2009 om 12:07

    maar 40?:s:(

    Jammer.. En kwa vermogen.. mja mocht mss iets meer maarjah het is en blijft een citroen hé jongens;)

    Login om te reageren
  8. BreBrep zegt

    8 april 2009 om 12:17

    Hebben hebben! Gaefe bak, sowieso de driedeurs C4 +1 :D
    Bijna net zo vet als de 206 Grand Tourisme destijds http://www.allsportauto.com/photoautre4/peugeot/206/gt/2000_peugeot_206_gt_10_m.jpg

    Login om te reageren
  9. B?rt zegt

    8 april 2009 om 12:18

    * Speciale 3D X-ray bekleding

    Wat moet ik me hier bij voorstellen??

    Login om te reageren
  10. Nick zegt

    8 april 2009 om 12:26

    Het is een leuk karretje, maar ik had toch wel wat meer pit verwacht.
    Waar zijn de kuipstoelen (dan bedoel ik niet van die zielige sportstoeltjes) met BIS-type 6-punts harnassen? Sportonderstel?

    Die 1.6 THP motor is een leuk motortje, maar ik verwacht toch wel een beetje Super 1600-achtige vermogens.

    Helaas zijn het alleen Subaru, Mitsubishi (en sindskort Skoda geloof ik) die echte rallyuitvoeringen voor de straat hebben.

    Login om te reageren
  11. Roy zegt

    8 april 2009 om 12:46

    He jammer, ik verwachtte toch minstens een WRC spec auto met 300pk/600Nm 2 liter turbomotor, AWD aandrijving en sequentiele 6 bak.

    Login om te reageren
  12. Linkador zegt

    8 april 2009 om 12:52

    Dat hij zijn handtekening daar wilt aan geven …

    De Celica van Carlos had tenminste nog wat pit tegenover de standaard.

    Login om te reageren
  13. Benjamin1 zegt

    8 april 2009 om 12:55

    wat een fapbak dit zeg!

    Login om te reageren
  14. Jesper zegt

    8 april 2009 om 12:58

    Blijf de 3 deurs C4 zowieso een heel strakke auto vinden. De 5 deurs daarentegen… Wel goed van Citroën dat is goedkoper is dan de VTS :)

    @ Linkador:

    Ik dacht van niet hoor. Dat is een normale 2.0i Turbo 4WD met 204pk, alleen was de Sainz voorzien van een wide-bodykit, en net als hier andere stoelen, striping, en witte velgen.

    Login om te reageren
  15. RoT___ zegt

    8 april 2009 om 13:28

    @B?rt:
    Is ook leverbaar in de gewone C4 varianten.
    Gewone stof en daar zit dan net weer een soortement net oid. in waardoor het 3D lijkt. Klinkt leuk, opzich is het gewoon normale stoffen bekleding die er net iets leuker uit ziet dan het normale 13 in het dozijn stof.

    Login om te reageren
  16. freek zegt

    8 april 2009 om 13:31

    Leuk idee, maar wel weer kut en saai uitgevoerd projectje hoor!
    Niet super bijzonder en geen motorupgrade. Dan word je er zo alsnog uitgereden door andere C4…

    Login om te reageren
  17. Simpson zegt

    8 april 2009 om 15:12

    zou die er ook als picasso komen? :mrgreen:

    Login om te reageren
  18. Guido zegt

    8 april 2009 om 15:25

    Dit maakt het slechts sjonniestyle! Krijg je er dan ook een gratis petje bij?

    Login om te reageren
  19. Jsuyk zegt

    8 april 2009 om 16:08

    @Nick,
    “Helaas zijn het alleen Subaru, Mitsubishi (en sindskort Skoda geloof ik) die echte rallyuitvoeringen voor de straat hebben.”

    Dan vergeet je de net uitgebrachte Focus RS :)

    Login om te reageren
  20. CrazyHenkie zegt

    8 april 2009 om 16:37

    @ Nick

    Ben benieuwd welke Rally Skoda jij in gedachten had?

    Login om te reageren
  21. VivelaFRANCE zegt

    8 april 2009 om 16:46

    Hmm, jammer! Dit had Citroën toch iets beter kunnen uitpakken. Extra vermogen, het uiterlijk nog wat flink aanpakken, etc. Nu is het in feite gewoon een C4 met een spoiler en wat exclusieve prints en titels, niet dat ik wat tegen de normale C4 heb (geniale auto!), maar ik merk dat het publiek toch iets meer eist na de successen van Loeb ;) !

    Login om te reageren
  22. Dennis zegt

    8 april 2009 om 18:52

    Leuk idee maar jammer van het vermogen.

    Er had minstens 225 pk ofzo in moeten zitten.

    Ik ben een Citrofiel maar ik moet eerlijk zeggen dat Citroën hiermee vaak de plank misslaat.

    Want als je hier niks meedoet dan snap ik ook niet waarom je dan al die rally’s meedoet….Citroën wordt eens wakker en buit het net zo uit als Subaru en Mitsubishi.

    Zet er een kanon op wielen neer…

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    8 april 2009 om 23:11

    Ten eerste hadden ze hem alleen met een hoog vermogen moeten leveren, dus die 120 pk is te min. En die 150 pk valt gemakkelijk wat op te krikken, blijkt wel uit de Mini Cooper S, dus dat had ook wel gemogen. Zonde.

    Login om te reageren
  24. SjonnieKroket zegt

    10 april 2009 om 13:31

    @ Iedereen

    Wat betreft het vermogen, er komt vast nog een geupgrade versie, maar nogmaals citroen doet niet mee aan die eeuwige pk strijd wat je vooral bij de duitsers ziet. Ik vind het overigens prima dat deze uitvoering ook in 150pk leverbaar is, maar er had ook wel een 175pk model uit mogen komen.

    Ze hebben zich natuurlijk al bewezen op het zand…;-)

    Login om te reageren
  25. Rene zegt

    18 april 2009 om 17:37

    @ Jesper

    Jij bent verkoopadviseur bij Toyota? Dan zou je je toch wat meer moeten verdiepen in de tijd dat ze nog vette auto’s maakte.. ;)

    De normale turbo 4wd had nl. ook gewoon een widebody carrosserie, de Carlos Sainz versie had géén andere stoelen, striping of witte velgen. Daarentegen wel een watergekoelde intercooler, ECU met brandstof maps voor hogere turbodruk niveau’s (4ps/3pk meer en mooiere koppelaflevering), een short ratio bak met betere synchroringen en kortere schakelpatronen, lichtere bumpers, iets stijvere ophanging, etc. Ik heb een overzichtje op mijn website staan mocht het je interesseren – http://www.turbocelica.nl :)

    Erg leuke rallyklassiekers zijn het, maar vrij onbekend en zeldzamer dan de Evo en Impreza modellen. Ik doe de mijne nooit meer weg als het aan mij ligt. :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North