• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën DS3 Cabrio: Het dak in detail

Auteur: robbie, gepost 28 september 2012 om 17:03 – 7 Reacties

Citroën DS3 Cabrio @ Parijs 2012


Op de persfoto’s die we tot nu toe van de nieuwe Citroën DS3 Cabrio gezien hadden was het niet altijd even goed te zien hoe het dak nou precies eruit zag. Gelukkig hebben we er nu zelf met onze snufferd bovenop gestaan.

Om van de DS3 een ‘cabrio’ te maken heeft Citroën hetzelfde trucje toegepast als Fiat met de 500C. Ze maken er een roldakje van en klaar is Francois. Het lijkt er sowieso op dat autofabrikanten voor (kleine) cabrio’s veel vaker gebruik gaan maken van dit principe. Audi schijnt voor de A1 hetzelfde te willen doen.

Vanaf begin 2013 komt de DS3 Cabrio op de markt. En dan is er sowieso een model met een CO2-uitstoot van slechts 99 gram per kilometer (e-HDi 90 pk diesel). Daarnaast staat er een belastingvrije VTi 82 op het programma.


Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Cabrio, Citroen, ds3, parijs, parijs-2012, rood, zwart

Vorig bericht: « Land Rover Defender uit Skyfall is kapot [James Bond]
Volgend bericht: Porsche Cayenne S Diesel: V8 powerrrrr »

Lees Interacties

Reacties

  1. rufctr01 zegt

    28 september 2012 om 17:28

    Leuke auto voor de mens met een platte plasser;-)

    Login om te reageren
  2. Flamingo zegt

    28 september 2012 om 21:02

    dit si zo’n dakje wat de fiat 500 ook al heeft

    Login om te reageren
  3. mightymike zegt

    28 september 2012 om 21:20

    Cabrio is toch zonder dak?

    Login om te reageren
  4. tomleeuw zegt

    28 september 2012 om 22:05

    Die kofferbak…. :) belachelijk.
    Ik zelf een DS3 en zo’n schuifdakkie leek me wel leuk, maar dat laatste stuk had niet gehoeven/gemoeten

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 september 2012 om 23:03

      @tomleeuw: Het zou kunnen dat het goed is voor het windgeruis want het lijkt me ook een nodeloos ingewikkelde constructie.

      Login om te reageren
  5. norge zegt

    28 september 2012 om 23:58

    De auto lijkt wel een jigsaw puzzle.

    Login om te reageren
  6. markz1981 zegt

    29 september 2012 om 00:39

    Als ie helemaal open is, dan zie je volgens mij niks meer naar achteren. Behalve in je buitenspiegels. Imo geen echte cabrio

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North