• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroen DS3, eindelijk een premium Fransoos

Auteur: robbie, gepost 24 augustus 2009 om 09:12 – 79 Reacties

Citroen DS3
Citroen gaat MINI helemaal kapot maken! Tenminste dat gaan ze proberen met de guitige DS3, deze ‘premium’ variant van de nieuwe C3 moet er voor gaan zorgen dat het Franse merk weer wat van de oude glans terug gaat krijgen.

In Geneve presenteerde Citroen de DS3 als concept met de naam DS Inside en straks in Frankfurt zal de productieversie staan. En die wijkt (zoals voorspeld) op slechts kleine details af van de concept versie.

Citroen heeft goed gekeken hoe MINI en Fiat (met de 500) te werk zijn gegaan, want die zijn zo hip en trendy omdat je lekker je auto kan customizen. En dat zal straks dus ook kunnen met je DS3. Denk daarbij aan stickers, velgen, kleuren etc. Zolang je er maar veel geld voor neerlegt natuurlijk.

De technische basis van de 3-deurs DS3 wordt gevormd door de nieuwe 5-deurs C3, maar geen plaatwerkdeel is hetzelfde. De DS3 zal leverbaar worden met 3 benzine- en 3 dieselmotoren.

Benzine
1.4 liter VTi 95 pk, 1.6 VTi 120 pk en 1.6 THP 150 pk.

Diesel
1.4 HDiF 70 pk, 1.6 HDiF 90 pk en 1.6 HDiF 110 pk.

Grappig detail is dat MINI samen met Peugeot/Citroen de benzinemotoren heeft ontwikkeld. Later zal er ook nog een extra zuinige variant komen met een uitstoot van 99 gram CO2 per 100 km. Eind dit jaar zal de DS3 bij de dealer staan.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, ds3, iaa-2009

Vorig bericht: « Autoblog 2009 flashback: week 34
Volgend bericht: Audi RS3 debuteert in Frankfurt? »

Lees Interacties

Reacties

  1. dotternetta zegt

    24 augustus 2009 om 09:14

    Niet verkeerd! Jammer dat het frans is ;)

    Login om te reageren
  2. Michiel zegt

    24 augustus 2009 om 09:14

    TE veel glas naar mijn mening en dat ‘ding’ aan de ramen mag er ook wel af, voor de rest Toffe auto :)

    Login om te reageren
  3. Xantos zegt

    24 augustus 2009 om 09:14

    Bij het chauvinistische Franse volkje zal dit wagentje zeker aanslaan!

    Login om te reageren
  4. Citroën AX 1.1i First zegt

    24 augustus 2009 om 09:17

    WAT een tof wagentje! Citroën is echt heel heel goed bezig, elk nieuwe model is een regelrechte voltreffer tegenwoordig! Hulde!

    Login om te reageren
  5. victortje zegt

    24 augustus 2009 om 09:17

    prachtige auto, nu hopen dat ie niet wegroest of wat voor (typische franse) problemen dan ook en dat logo boven het citroen logo (op de motorkap) mag wel weg hoor ;-)

    Login om te reageren
    • Tijmen zegt

      24 augustus 2009 om 11:12

      @victortje:

      Typisch Franse problemen? U heeft een tijdje onder een steen vertoefd?

      Login om te reageren
      • victortje zegt

        16 september 2009 om 09:07

        @Tijmen:
        ik ken mensen en die werken bij een schadebedrijf en die hebben als leenauto een renault modus en dat ding roest gewoon onder je kont weg zeiden ze, terwijl die nu ik dacht 4 of 5 jaar oud is!

        Login om te reageren
  6. Bennink zegt

    24 augustus 2009 om 09:19

    Het lijkt me wel een leuk wagentje :-) Ben benieuwd, ga wel ff kijken op de IAA.

    Login om te reageren
  7. micheloo0 zegt

    24 augustus 2009 om 09:19

    Dat uitlaatje is wel mooi eig 1.6 thp lijkt mij wel leuk :D

    Login om te reageren
  8. vincent_995 zegt

    24 augustus 2009 om 09:23

    kijk dit is een mooie franse auto, echt een leuk wagentje. Vooral ook leuk omdat je zoveel kan aanpassen dat je wat minder vaak precies dezelfde tegen komt, toch zeldzaam voor deze prijzen.

    Login om te reageren
  9. Joep zegt

    24 augustus 2009 om 09:26

    Beetje druk om te zien, maar als je wat chrome en die lelijke DS-logo’s weglaat valt het misschien wel mee. En met 1.6 turbo tenminste eindelijk een waardige opvolger van de Saxo VTS.

    Login om te reageren
  10. Maikel zegt

    24 augustus 2009 om 09:34

    Ik vind hem van de voorkant er veel beter uit zien dan de mini, maar de zijkant is oke, is niet in volle overtuiging. Maar die 1.6 THP met 150 PK moet veel plezier geven. maar wat mag dit gaan kosten????

    Login om te reageren
  11. npdw zegt

    24 augustus 2009 om 09:38

    erg cool, treny en hip ding :P 3x hetzelfde eigenlijk, maar dat ding bij de zijruit vind ik juist heel vet

    Login om te reageren
  12. Jannus zegt

    24 augustus 2009 om 09:41

    Ziet er goed uit, ben benieuwd naar de prijs dat maakt of kraakt hem.

    Login om te reageren
  13. Eric zegt

    24 augustus 2009 om 09:43

    Leuk autotje, maar liever een Mini. Waarschijnlijk goedkoper dan een Mini, maar toch…

    Login om te reageren
  14. Appelscha zegt

    24 augustus 2009 om 09:48

    “dat het Franse merk weer wat van de oude glans terug gaat krijgen”
    Nou nou, de C6 is zo’n beetje de meest stijlvolle auto die heden ten dage op de markt is hoor. Zo’n uitspraak was van toepassing op modellen als de ZX en de Saxo, maar de eigenwijsheid van Citroën (love it or hate it) is inmiddels toch al weer een heel end terug.

    Login om te reageren
  15. JanJansen zegt

    24 augustus 2009 om 09:52

    Wat een originele auto! Die vin bij de B-stijl heb ik nog niet eerder gezien, leuk!
    Zat toevallig net bij de concurrent Autoweek (zal nu ophouden met schelden) de foto’s te kijken, ben erg onder de indruk.
    Ik gun Citroën hiermee wel een verkoopsucces, want deze ontwerper mag van mij blijven (of nog beter, naar Renault gaan)!

    Login om te reageren
  16. BloodSeaker zegt

    24 augustus 2009 om 09:52

    Bij die foto ingezoomd op de versnellingspook heb ik het gevoel alsof je het kan openklappen en dan een raket kan lanceren :D

    Ijdele hoop zeker :(

    Waar mensen hier het halen van roesten van franse wagens weet ik niet, maar dat moet stammen uit de oudheid toen ook toyota’s nog roesten als er 3 druppels regen op vielen

    Login om te reageren
  17. tdj zegt

    24 augustus 2009 om 09:53

    Leuk karretje! Eindelijk weer iets leuks uit de Citroën fabrieken!

    Login om te reageren
  18. M3rcury zegt

    24 augustus 2009 om 10:01

    Wauw, die is echt wel mooi. Nu hopen dat citroën deze stijl vasthoud in de DS4 en de DS6 als die eventueel komen :D

    Login om te reageren
  19. Ghettoblaster zegt

    24 augustus 2009 om 10:14

    Geef mij maar een Mini hoor.Die Franse auto’s doen me niks

    Login om te reageren
  20. RickB zegt

    24 augustus 2009 om 10:17

    Heeft Citroen ene nieuwe designer ofzo? ze worden mooier en mooier.
    beginnen op duitse wagens te lijken haha ;)

    Login om te reageren
  21. kareltje zegt

    24 augustus 2009 om 10:25

    liever een MINI

    Login om te reageren
  22. alfa159TI zegt

    24 augustus 2009 om 10:32

    t’ziet er goed uit. maar het blijft frans. en de mini heeft meer naam dus zal altijd meer verkopen denk ik.

    Login om te reageren
  23. BMWMserie zegt

    24 augustus 2009 om 10:33

    Ziet er goed uit (Y)

    Login om te reageren
  24. Larrs zegt

    24 augustus 2009 om 10:52

    Niet slecht. :)

    Login om te reageren
  25. slisse zegt

    24 augustus 2009 om 10:59

    @ al de geen die iets tegen franse auto’s hebben hebben er waarschijnlijk nog nooit mee gereden of zelfs eentje gehad. Bij elk merk zijn er zijn problemen maar mijn citroen xantia 2.1tdi van 13jaar oud heeft nog geen enkel roest plekje en rijd nog beter dan sommige nieuwe. Dus niet te snel oordelen. Want tis altijd oh t’is Frans dus trekt het op niks. Dan trekt vw ook op niks want die halen meer dan 50% van hun onderdelen in Frankrijk. Volgens mij bestaan er niet echt slechte auto’s meer. Het hangt gewoon af van wat jij wil en jou smaak.

    Verder deze ds3 ziet er echt bangelijk uit veel beter dan een mini die meer kost voor zijn naam dan de auto zelf….

    Login om te reageren
  26. jzaero zegt

    24 augustus 2009 om 11:06

    Ziet er erg goed uit deze wagen, denk dat ie het wel gaat maken!

    Login om te reageren
  27. Benno zegt

    24 augustus 2009 om 11:10

    In het wit in ieder geval niet…

    Login om te reageren
  28. ivanadrive zegt

    24 augustus 2009 om 11:23

    Qua kwaliteit zal het wel ongeveer gelijk zijn aan de Duitsers, de Fransen boeken vooruitgang op dat vlak terwijl de Duitsers steken laten vallen. De reputatie van een merk komt altijd een paar generaties achter. De prijs zal ook op duits niveau zijn vrees ik. De Peugeot 308 is al minstens even duur als een Golf, deze luxe Citroën zal wel in de buurt zitten van Audi.

    Login om te reageren
  29. Edge zegt

    24 augustus 2009 om 11:29

    Die witte exemplaren zien er toch wel héél lekker uit. Weer een leuk klein autotje erbij!

    Login om te reageren
  30. Edge zegt

    24 augustus 2009 om 11:32

    autootje*
    Die velgen van het grijze exemplaar zien er ook erg mooi uit, btw

    Login om te reageren
  31. Klassiekerrally zegt

    24 augustus 2009 om 11:52

    Eerste reactie: Erg leuk!
    Na iets langer kijken vind ik dat de aandacht wel wat afgeleid wordt door (te) veel details.
    Voor een definitief oordeel moet ik ‘m eerst in ’t echt zien.

    Login om te reageren
  32. BananaFlip zegt

    24 augustus 2009 om 12:07

    Auto van de header is erg leuk!
    Mooie kleur en lekkere velgjes, de DS3 is sowieso nu al een heel erg geslaagde poging.
    Wel met de 1.6 THP doen, volgens veel autobladen rijdt die heel erg fijn.

    Login om te reageren
  33. Timmie zegt

    24 augustus 2009 om 12:21

    Bwaa… om premium te zijn, moet de krachtigste motor toch wat meer pit hebben hoor…

    Login om te reageren
  34. L-Fred zegt

    24 augustus 2009 om 12:27

    Dit wordt een toekomstige klasieker! Let op m’n woorden!!

    Login om te reageren
  35. Lotus-Omega zegt

    24 augustus 2009 om 12:27

    leuk ding! echt gaaf!
    geslaagd Design! net als de nieuwe C5 en de C3 picasso!
    chique!

    maar geen van bijde auto word er op in geruilt..:P

    Lotus-Omega

    Login om te reageren
  36. KoguchiPower zegt

    24 augustus 2009 om 12:31

    Waar kan ik hem bestellen?
    Whoa wat een mooi ding!

    BMW/Mini en PSA wisselen al jaren enkele motoren uit hoor :)
    Veelal komt het blok van PSA en het Randwerk zet BMW er zelf op. (En toch zijn volgens sommige de BMW motoren beter dan diezelfde van PSA, lol)

    Login om te reageren
  37. Polygoon zegt

    24 augustus 2009 om 12:34

    Ik vind hem zeker niet lelijk, ik vind dat Citroën toch wel het betere franse merk is qua design.

    Login om te reageren
  38. Bobby Orlando zegt

    24 augustus 2009 om 12:39

    Mooie en originele auto, weer eens wat anders dan gerecycleerde modellen van 50 jaar geleden.

    Login om te reageren
  39. DAT zegt

    24 augustus 2009 om 12:40

    ~Behalve een designgrap bij de middenstijl zie ik niet in waarom dit een speciaal premium product is. En al helemaal niet waarom dit nou een typische Citroën is. Allemaal marketing-geleuter.

    Login om te reageren
  40. dipsaus zegt

    24 augustus 2009 om 13:28

    Hmmm zo in het wit… vind ik het maar niets… maar dan in die antracietkleurige uitvoering, met die bijbehorende velgen…Doe maar!

    Juist omdat die auto in het grijs de vormen wat minder duidelijk laat zien. Want zoals hierboven iemand ook al bemerkte, is het een leuke auto, maar leiden de frutsels net iets te veel af…oftewel, de fransozen hebben goed over hun mogelijke clientelE nagedacht, want de vrouwtjes houden wel van frutsels en customizen..

    Login om te reageren
  41. Turbo zegt

    24 augustus 2009 om 13:45

    Laten we man en paard noemen: dit ziet er gewoon heel gelikt uit. Als de prijs dan ook ouderwets ‘Frans’ is, kan ik samen met de andere Jan met de Pet vrolijk non-premium toeren.

    Login om te reageren
  42. vwgerbie zegt

    24 augustus 2009 om 14:14

    leuk bakkie!

    duidelijk dat ze naar de italianen hebben gekeken voor het
    interieur

    Login om te reageren
  43. Paragon zegt

    24 augustus 2009 om 14:28

    Die B-stijl… AAAAAAAAAAAAAA

    Login om te reageren
  44. BmwMPower zegt

    24 augustus 2009 om 14:55

    Ik vind het wel wat hebben!

    *Zei ik dat nou hardop?*

    Login om te reageren
  45. sven2 zegt

    24 augustus 2009 om 15:19

    mooi!!!
    ik denk dat deze auto zelfs beter kan zijn dan de 500, met de rede van dat ze sterke/ betere motoren hebben, een betere afwerking van zowel het interieur en het exterieur!!! ook is hij een beetje groter dan de Mini en de 500, iets wat toch wel welkom is in dat segment. Van voor zit je altijd goed in een mini en een 500, maar vanachter… dat is iets anders, om nog maar te zwijgen van de beschikbare kofferruimte!!!

    Login om te reageren
  46. vla zegt

    24 augustus 2009 om 15:28

    Ah, dan komtie net vrij in de verlengde week dat Citrofiel weg is! :P

    Login om te reageren
  47. vla zegt

    24 augustus 2009 om 15:33

    Trouwens, Franse auto’s blijven gewoon tot mijn verbeelding spreken. Hun unieke manier om een auto te ontwerpen, zorgt voor een volledig uniek gevoel als je de showroom binnenstapt. Het is alsof je de gedachten van een autodesigner binnenwandelt, de meest originele creaties staan overal in het rond, vragend of je eens van dichterbij komt kijken.
    Deze is geen uitzondering: prachtig, functioneel, prachtig… Alleen rijden ze wat lam, wat gevoelloos… Iets wat wederom typisch Citroën is, helaas. Het stuurt veel te licht en alles gaat praktisch vanzelf. Je hoeft de koppeling nauwelijks te balanceren en het gas nauwelijks aan te raken. Maar als je dan op je bestemming bent en uitstapt, merk je op dat je net een rit hebt gemaakt in één van de meest unieke auto’s op de markt, van dat eigenwijze Double Chevron, en dat voelt best goed moet ik zeggen. :P

    Login om te reageren
  48. johnny t zegt

    24 augustus 2009 om 15:36

    sven2 : de afwerking van een 500 is heel goed . Citroen laat daar steken vallen alsmede panelen die mij om de oren vlogen in een nieuwe c4 huurauto.Zowel buitenpanelen als de c-stijl panelen. Abominabol na 3000 km.

    Login om te reageren
    • sven2 zegt

      24 augustus 2009 om 17:10

      @johnny t:
      het is algemeen geweten dat héél véél fiats, ook de 500, kampen met problemen aan de afwerking in het interieur, met name aan de gebruikte materlialen!
      iets waar citroën toch al een stapje voor staat, zeker sinds de introductie van de C6, C5, C3 Picasso en de andere ‘nieuwere’ modellen!!!

      Login om te reageren
  49. vla zegt

    24 augustus 2009 om 15:36

    En ook niet onbelangrijk: dit design is vrouwelijk en mooi, de meeste autodesigns zijn mannelijk en agressief. Nu kijk ik meestal niet naar een mannelijk design en denk ik “Mmmjaaaah, neem me lekker mee in je gespierde bumperrrrr!” ofzo. :mrgreen: Waarom ziet iedereen een enorm agressief design toch zo graag?

    Login om te reageren
  50. Bas zegt

    24 augustus 2009 om 15:47

    Citroen gaat premium auto’s bouwen?

    Dag Citroen….het was leuk je gekend te hebben…
    Ik zie dat de strop al om is….u staat goed…zal ik dan de kruk wegschoppen of doet u dat ook nog zelf?

    Login om te reageren
  51. robbie zegt

    24 augustus 2009 om 16:54

    UPDATE Eindelijk een fatsoenlijke(re) gallery met meer Citroen lekkers!

    Login om te reageren
  52. Bob zegt

    24 augustus 2009 om 17:01

    Je kan als fabrikant toch niet zelf gaan beslissen wat premium wordt? Dat bepaalt de markt i.c.m. een al gevormd imago.

    Login om te reageren
    • sven2 zegt

      24 augustus 2009 om 17:12

      @Bob:
      daar ben ik het niet mee eens!!!
      BMW, wist héél goed voor ze de Mini gingen bouwen dat het een premium-wegen zouw worden, met name aan de prijs!!! want laten we eerlijk zijn, een slechte auto, in de grote van een Polo, kost echt wel geen €20.000, dat spreekt voor zich!

      Login om te reageren
  53. ZOEF zegt

    24 augustus 2009 om 17:35

    Doodgeboren kinderen, deze DS serie. Geen historische body zoals Mini en 500. Japans aandoend onpersoonlijk design, weliswaar mooi. Maar vooral: Duitse prijzen voor Franse auto’s? that’s a non-starter.

    1 DS kan een knaller worden: een retro-remake van de oorspronkelijke DS. en die mag wél duur zijn.

    Login om te reageren
  54. wout1235 zegt

    24 augustus 2009 om 17:39

    ze zouden miss eerst eens kunnen beginnen met hun uitlaat recht te hangen 1ste foto

    Login om te reageren
  55. AMG Powerrr zegt

    24 augustus 2009 om 17:48

    Ik hoop echt van harte dat Citroen hier succes mee boekt.

    Login om te reageren
  56. clubbtraxx zegt

    24 augustus 2009 om 18:04

    Leuk ding, weet niet of ik er zelf eentje zou willen hebben maar ik vind ‘m iig mooier als de Mini.

    Het feit dat ie ook aardig naar je eigen smaak is aan te passen is ook een leuke mogelijkheid die je niet heel vaak tegenkomt. Citroen is goed bezig.

    Login om te reageren
  57. Henk_he zegt

    24 augustus 2009 om 18:38

    Neus +1, Kont +1, Profiel en dak -100

    Login om te reageren
  58. johnny t zegt

    24 augustus 2009 om 20:12

    sven, ik wil niet flauw doen maar het volgende ( en daarom zei ik dit ook) : ik had een huurauto c4 HDI met 3000 km op de teller. Enkele panelen binnenin , ook die op de c stijl , was er al af. De andere kant zal snel volgen . In de kofferbak en motorruimte ook een afwerking waar ik niet blij van word. Liefdeloos in mekaar gezet met ook ruimtes die in 2 weken tijd alleen maar groter werden.
    Een prachtige auto maar dit was en is abominabel , verhuurder had al eea genoteerd om mij niet de schuld te geven van vermiste panelen ( 2 stuks ).
    Er is echt werk te doen lijkt mij.

    Daar hebben de italianen een giga voorsprong .

    Login om te reageren
  59. Screamer zegt

    24 augustus 2009 om 20:27

    Gaaf karretje!
    Het premium 2/3 deurs segment wordt zo steeds leuker :D

    heeft wel wat stoerheid van de C5 maar dan leuker

    Login om te reageren
  60. mercedesfan zegt

    24 augustus 2009 om 20:41

    Nice, speciaal en futurustisch, Citroën is terug van wegeweest! En bovendien is het geen minslukt afkooksel van een historisch model zoals de 500 en de Mini.

    Login om te reageren
  61. Alex zegt

    24 augustus 2009 om 21:31

    Wow, ze hebben de concept idd bijna onveranderd: thank god!
    Dit ziet er veelbelovend uit, nu nog een S2000 versie voor de rally’s graag!

    Login om te reageren
  62. Guan zegt

    24 augustus 2009 om 21:55

    Heeeel gaaf! Ongeloofelijk origineel en volgens mij heel mooi design.

    Login om te reageren
  63. Bob zegt

    24 augustus 2009 om 23:05

    @ sven2

    BMW die een Mini bouwt is premium.

    Login om te reageren
  64. clubbtraxx zegt

    25 augustus 2009 om 00:33

    @Johnny T

    Sinds wanneer is 1 enkele ervaring in een huurauto (afgeragder kan je niet hebben) de maatstaf voor de kwaliteit van een merk?

    Login om te reageren
  65. VivelaFRANCE zegt

    25 augustus 2009 om 13:43

    Ontzettend coole auto!!! Citroën is echt goed bezig!! Ik ben al benieuwd wat de DS4 en DS5 te bieden hebben!! :D

    Login om te reageren
  66. LambertFransz zegt

    25 augustus 2009 om 19:17

    best skon. Citroën gaat ook de goede kant op.

    Login om te reageren
  67. Activa zegt

    25 augustus 2009 om 22:10

    @ Johnny T

    Italianen een giga voorsprong, ik kom bijna niet bij van het lachen, dit geloof je zelf niet.
    Ik heb meer dan 100000 Km in 50 maanden met een C4 VTS Hdi rond gereden, en nee perfect is die auto niet. Maar nooit of te nooit is daar ook maar één ding aan afgebroken of los gekomen, dus???
    Ik heb ook nog een Xantia Activa V6 van 11 jaar oud en 170000 Km, ik hoop dat je ooit zo’n degelijke wagen mag bezitten :P
    En nu rijd ik in een nieuwe C5, noem me één Italiaan die even degelijk is afgewerkt (binnen de zelfde prijsklasse wel te verstaan).
    O, ja ik ben uitermate kritisch op mijn auto’s, ’t is maar voor het geval je mocht denken dat ik snel tevreden ben :mrgreen:

    Login om te reageren
  68. Activa zegt

    25 augustus 2009 om 22:15

    Los van mijn bovenstaande reactie vind ik deze DS3 absoluut geslaagd, zowel aan de buitenkant als in het interieur. Gezien de vooruitgang die PSA recent maakte op kwaliteitsvlak ben ik zeker dat dit een HIT zal worden.
    Goe bezig Citroën :D

    Login om te reageren
  69. Tombnolz zegt

    26 augustus 2009 om 15:14

    Niet mis, niet mis. Wel stoor ik me aan de “led-kieuwen”, maar ik zal wel de enige zijn…

    Login om te reageren
  70. Citrofiel zegt

    1 september 2009 om 00:02

    Erg brutaal ogend wagentje. Guitig is het goede woord inderdaad. Maar de Mini heeft naast het leuke uiterlijk nog de rijeigenschappen om mee te pronken, waardoor ook mannen erin ‘durven’ te rijden. En de 500 heeft een illustere voorganger. Beide eigenschappen ontbreken bij de DS3. Waarin gaat Citroën zich onderscheiden..?

    @ Tombnolz; Als je erop let, of het front goed bekijkt, is het inderdaad een overdreven detail. Maar als dat alles is…

    Login om te reageren
  71. Activa zegt

    1 september 2009 om 12:44

    @ Citrofiel

    Ja, de Mini heeft zijn leuke kantjes zoals zijn rijplezier en zijn wegligging, maar heeft evenveel kleine kantjes ophangingscomfort, binnenruimte, mini koffer om van de elitaire prijzen nog te zwijgen. De Fiat 500 is inderdaad een prachtig voorbeeld van een puur cultproduct, ik vind dat een erg leuk wagentje (zou hem verkiezen boven de Mini) maar het comfort is ook al niet dat.
    Ik denk dat net daar de DS 3 het verschil zou kunnen maken. Niet iedereen wil een kart zoals de Mini waar je op lange ritten gebroken uitkomt, sommige mensen willen een kleine wagen die rijdt als een degelijke middenklasser, comfortabel, stil en met een zeker kwaliteitsgevoel (zeg maar premiumgevoel). Ik denk dat Citroën daar beter in zal slagen dan één van deze. Als je ziet hoeveel geluidsisolatie ze gaan toepassen in deze DS 3 dan weet je dat het hen menens is, en premiumgevoel wordt imo al voor een groot deel bepaald door de stilte aan boord want het is één van de eerste zaken die opvallen.
    Hopelijk is zijn prijs niet zo belachelijk hoog als die van de Engelse Duitser.

    Login om te reageren
  72. Windhoos zegt

    3 september 2009 om 12:05

    Dit gaat een verkoopsucces worden!

    Login om te reageren
  73. Citrofiel zegt

    12 september 2009 om 22:32

    @ Activa; Wijze woorden. Zich onderscheiden met het comfort zou uiteraard erg goed bij het verleden van Citroën passen. Maar comfort heeft niet altijd een even goed imago. Veel mensen associëren comfort met bejaarden. Laat ik het rijtje maken: DS3 – Comfort – Bejaarden – Niet in durven vertonen – weinig verkopen onder het gewenste publiek. Niet erg handig… Maar ik waardeer de poging van Citroën en hoop heel erg dat ik ongelijk heb met mijn bovenstaande gevolgtrekking.

    Login om te reageren
  74. Jinxed zegt

    15 september 2009 om 12:32

    Nogal overgsetyleerd, niet mijn smaak, maar in ieder geval geen 13 in een dozijn auto.

    Login om te reageren
    • Jinxed zegt

      15 september 2009 om 12:33

      @Jinxed: overgestyleerd

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North