• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën DS3 Tiburon 222 door tuner Musketier

Auteur: Dennis, gepost 6 januari 2011 om 18:02 – 49 Reacties

Afbeelding Citroën DS3 Tiburon 222 door tuner MusketierAfbeelding Citroën DS3 Tiburon 222 door tuner MusketierAfbeelding Citroën DS3 Tiburon 222 door tuner MusketierAfbeelding Citroën DS3 Tiburon 222 door tuner MusketierAfbeelding Citroën DS3 Tiburon 222 door tuner MusketierAfbeelding Citroën DS3 Tiburon 222 door tuner MusketierAfbeelding Citroën DS3 Tiburon 222 door tuner MusketierAfbeelding Citroën DS3 Tiburon 222 door tuner MusketierAfbeelding Citroën DS3 Tiburon 222 door tuner MusketierAfbeelding Citroën DS3 Tiburon 222 door tuner MusketierAfbeelding Citroën DS3 Tiburon 222 door tuner MusketierAfbeelding Citroën DS3 Tiburon 222 door tuner MusketierAfbeelding Citroën DS3 Tiburon 222 door tuner MusketierAfbeelding Citroën DS3 Tiburon 222 door tuner MusketierAfbeelding Citroën DS3 Tiburon 222 door tuner MusketierAfbeelding Citroën DS3 Tiburon 222 door tuner Musketier

Citroën DS3 Tiburon door Musketier

Tuner Musketier heeft zich gespecialiseerd in Citroën, Peugeot en Toyota. Hun meest recente creatie is deze Citroën DS3 Tiburon 222. Hiervoor werd de 150 pk sterke DS3 THP als uitgangspunt genomen.

De compacte Citroën werd door Musketier verlaagd en kreeg een body kit, een sport uitlaatsysteem en dikke 18 inch velgen. Het blijft niet bij uiterlijk vertoon, want onder de motorkap werd het het vermogen naar maximaal 230 pk getild.

De body kit heeft verschillende carbon-look accenten en bestaat uit een voorspoiler, een diffuser en side skirts. De uitlaatpijpen zijn verkrijgbaar in verschillende vormen. De onderdelen zijn los verkrijgbaar, maar de volledige kit kost 1.849 euro.

Voor 1.138 euro wordt de auto verlaagd en krijgt deze aangepaste veren. Musketier heeft een upgrade voor verschillende motoren. De 90 pk diesel krijgt voor een bedrag van 699 euro 115 pk en 246 Nm. De 110 diesel krijgt voor hetzelfde bedrag 139 pk en 375 Nm. Het 150 pk sterke 1.6 liter turbo-benzineblok krijgt voor 849 euro een upgrade naar 190 pk en 340 Nm. Als dat niet genoeg is kan er desgewenst nog een grotere turbo en intercooler worden gemonteerd om uit te komen op 230 pk.

Voor het interieur is een sportstuur beschikbaar en een andere schakelpook. Een geslaagd resultaat of een net iets te hoog kermis gehalte?

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Dit kost het nieuwe topmodel van Citroën

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, ds3, musketier, tuning

Vorig bericht: « Verveelde bestuurders nemen meer risico
Volgend bericht: Donderdagavond caption contest: Goed, wat nu? »

Lees Interacties

Reacties

  1. RickB zegt

    6 januari 2011 om 18:05

    Had er dan een Citroen C5 velg onder gehangen, dit is echt geen porum!

    Login om te reageren
  2. tralalala zegt

    6 januari 2011 om 18:05

    ook beschikbaar voor de c3? dan maak ik hier me oma “blij” mee=D

    Login om te reageren
  3. realiks zegt

    6 januari 2011 om 18:07

    Leek mij op het eerste gezicht een getunde uit de kluiten gewassen smart.

    Ik vindt het er net wat over. Al blijft het een mooie wagen.

    Login om te reageren
  4. BmwMPower zegt

    6 januari 2011 om 18:25

    Kek, kan ik dat hier zo noemen?
    ZO ja, kekke bak.

    Login om te reageren
  5. de echte bob zegt

    6 januari 2011 om 18:26

    Hmm beetje jammer die (jaren 90) body kit en velgen… meer iets voor een Golf van een jaar of 10 oud. (of 15 mag ook)
    Het vermogen is wel erg gezellig voor een 1.6je.

    Login om te reageren
  6. sam zegt

    6 januari 2011 om 18:34

    mito gta look a like?

    Login om te reageren
  7. mrB zegt

    6 januari 2011 om 18:35

    de DS3 kan dit toch best goed hebben, ook al is die standaard naar mijn mening iets beter. Extra vermogen is natuurlijk wel erg leuk, en 850e voor 40 pk extra is niet duur

    Login om te reageren
  8. Getl4id zegt

    6 januari 2011 om 18:39

    Het vermogen wil ik wel, de rest mogen ze houden

    Login om te reageren
    • davidve zegt

      6 januari 2011 om 18:41

      @Getl4id: Idem voor mij

      Login om te reageren
    • Griffin zegt

      6 januari 2011 om 20:01

      @Getl4id: +1. Ik vind al die kermis-opsmuk ook niks maar een update naar 190pk is altijd leuk (200+ is mij wat te veel voor dit ding).

      Login om te reageren
  9. Ricky zegt

    6 januari 2011 om 18:42

    Nee doe dan toch maar de standaard look :) Het lijkt net of ze er een plank onder getimmerd hebben die aan alle kanten een beetje uitsteekt.
    Zeker op foto 4 vind ik de DS3 niet mooi.
    Sorry Musketier :D

    Login om te reageren
  10. ds3lover zegt

    6 januari 2011 om 18:58

    geef mij maar de loeb racing edition :D

    Login om te reageren
  11. bakkerst zegt

    6 januari 2011 om 18:59

    Mwoah ik heb slechtere bodykits gezien, over het algemeen houden kleinere tuners, zoals Musketier of Irmscher, het net wat netter en bescheidener.

    Van mij had de “diffuser” achter wel wat minder gemogen, en persoonlijk vind ik nep carbon nogal sneu, had dan een mooie egale contrast kleur genomen óf het zaakje ook daadwerkelijk van Koolstofvezel gemaakt.. Dit is trouwens veruit de slechtste carbon stickering die ik tot nu toe gezien heb..

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      6 januari 2011 om 23:59

      @bakkerst: Dat zou ik maar niet te hard zeggen…
      http://www.autojunk.nl/2010/11/opel-tigra-wrap-fail

      Login om te reageren
  12. akif7 zegt

    6 januari 2011 om 19:14

    ik vind het stoer !

    Login om te reageren
  13. DipSaus zegt

    6 januari 2011 om 19:26

    Vooral de technische verbeteringen zijn fijn 849,- E voor 40 PK meer is 20,- E/pk…is helemaal niets…
    De bodykit had niet van dat neppe carbon gemaakt moeten zijn. In plaats daarvan gewoon meespuiten in carroseriekleur en het ziet er prachtig uit…

    Login om te reageren
  14. ds3lover zegt

    6 januari 2011 om 19:38

    waar blijft citrofiel met een reactie?

    Login om te reageren
  15. ds3lover zegt

    6 januari 2011 om 19:39

    en wanneer komt citrofiel met een reactie?

    Login om te reageren
    • ds3lover zegt

      6 januari 2011 om 19:40

      @ds3lover: sorry voor dubbele reactie maar hij zij dat ik nog eens moest probere :D

      Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      7 januari 2011 om 17:23

      @ds3lover: Citrofiel is moe en ziekjes dus doet het even wat rustig aan. ;)

      Login om te reageren
  16. jorrit zegt

    6 januari 2011 om 19:40

    vind de diepe velgen wel vet, maar zoals eerder genoemd. beetje meer doekoe lappen en dan toch echt dat nepcarbon overslaan.

    Login om te reageren
  17. GOD zegt

    6 januari 2011 om 19:53

    Erg vet bakkie.

    Login om te reageren
  18. js zegt

    6 januari 2011 om 20:09

    ga zo door met dat blok opvoeren, misschien kan het dan voor de F1 gaan dienen :p

    F1 team PSA-BMW

    Login om te reageren
  19. Dimglor zegt

    6 januari 2011 om 20:14

    De standaard Ds3 ziet er toch een stukje beter uit hoor..

    Login om te reageren
  20. edgar zegt

    6 januari 2011 om 20:27

    tiburon doet mij toch echt ergens anders aan denken maar goed nog steeds vind ik het wagentje zelf wel mooi maar een citroën met tupperware dat kan gewoon niet!

    Login om te reageren
  21. Jippie zegt

    6 januari 2011 om 20:42

    El tiburon: de haai. Ik vind de naam wel toepasselijk en gelijk ook het mooiste aan de auto.

    Login om te reageren
  22. RoT___ zegt

    6 januari 2011 om 21:02

    Als Musketier zich ook nog even over de THP wil buigen die in de DS3R ligt, wordt het al helemaal leuk. Van 210pk naar 250?

    Login om te reageren
  23. gerwin zegt

    6 januari 2011 om 21:35

    ik vind het wel leuk hoor

    Login om te reageren
  24. Tonnie zegt

    6 januari 2011 om 21:46

    Ziet er wel heel dik uit, ook die centrale uitlaatjes, ziet er leuk uit!

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      7 januari 2011 om 11:18

      @Thijsj: Vind ik ook.. best een dik ding.. alleen de velgen.. minder.. maar onder de kap.. 230 PK! In een DS3! Dat gaat!

      Een maatje van mij heeft een Subaru Impreza met 230 PK.. als die hem volle bak alles laat geven.. wat een acceleratie.. dat trekt als een kanon.. vraag mij dan af hoe dat in zo een klein autootje voelt.

      Login om te reageren
  25. mashell zegt

    6 januari 2011 om 22:55

    Matzwarte spatbordverbreders, ik ben verkocht. Maar die wielen, daar is echt wat mis mee die lijken zo klein. Ik zou trouwens wel die bodemschrapers onder de bumper en aan de deur gewoon niet meebestellen.

    Login om te reageren
  26. MichaelvdBroek zegt

    6 januari 2011 om 23:04

    Het blijft een frans scheithok..
    maar hij ziet er wel grappig uit :)

    Login om te reageren
  27. Esprit_de_Flandre zegt

    6 januari 2011 om 23:33

    Hoe verkloot ik een mooi design, in 2 lessen…

    Login om te reageren
  28. Dennis zegt

    7 januari 2011 om 07:50

    Ik vind de DS3 een mooie auto, en ik vind de body-kit ook wel mooi. Alleen de velgen vind ik er niet echt onder staan.
    Ik zou zo’n 150 pk kopen, lekker standaard laten aan de buitenkant en het geld gebruiken om er 230 pk uit te persen.

    Login om te reageren
  29. Dennis zegt

    7 januari 2011 om 07:51

    @ MichaelvdBroek:
    Ziet er beter uit dan vele Duitse schijtbarrels! Zeker mooier dan zo’n Audi A1 orgel.

    Login om te reageren
  30. Pallas zegt

    7 januari 2011 om 09:23

    Tiburon betekent haai in ’t spaans, niet geheel toevallig ook de spaanse bijnaam van de oorspronkelijke DS.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      7 januari 2011 om 14:27

      @Pallas: Hé, dat wist ik niet. Zijn er nog meer bijnamen van de DS? Snoek (NL), Godin (F), Haai (Sp).
      De 2CV had er natuurlijk een heleboel.

      Login om te reageren
  31. albertvl zegt

    7 januari 2011 om 10:22

    mischien een beetje te veel pk’s voor dit auto-tje, en al dat plastic is ook niet echt super

    Login om te reageren
  32. FabianVTS16V zegt

    7 januari 2011 om 10:26

    Heb zelf sinds gisteren mijn eigen DS3 THP, maar dit vind ik dus echt niet mooi!
    Is een beetje overdone.
    Tuning is wel weer leuk. maar 340nm is best veel. Die waarde heb ik nog niet eerder gezien bij tuning van dit blok!

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      7 januari 2011 om 14:28

      @FabianVTS16V: Maar misschien is die vermogensupgrade dus wel wat voor jou? ;)

      Login om te reageren
  33. jodocus zegt

    7 januari 2011 om 11:07

    wat een idiotie om geld uit te geven om je wagen te verlagen en vervolgens je onderstel aan flarden te rijden op al die verkeersdrempels. Geef mij maar een Citroën mét hydropneumatische vering die ik een standje hoger kan zetten om zelfs de hoogste boordstenen te nemen,

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      7 januari 2011 om 14:28

      @jodocus: In stedelijke gebieden is een basis-BX sneller dan dit ding, die hoeft niet af te remmen voor drempels. ^^

      Login om te reageren
      • ds3lover zegt

        7 januari 2011 om 21:33

        @Citrofiel: genezen?

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          8 januari 2011 om 12:52

          @ds3lover: Voel me weer stukken beter, dank je. :)

          Login om te reageren
  34. YaSo zegt

    7 januari 2011 om 14:49

    Deze haai ziet er zeker niet slecht uit…..

    Login om te reageren
  35. FredT zegt

    7 januari 2011 om 21:49

    Ik vind dit een heel mooi autootje. Veel mooier dan een mini bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  36. Marc zegt

    9 januari 2011 om 13:09

    Leuk idee, kwaliteit uitvoering vind ik niet zo denderend.
    Als de body kit nou van écht carbon was(zwarte kleur) dit vind ik er maar goedkoop uitzien.
    De voorspoiler vindk ook niet geslaagd maar voor de rest vind ik het een topper ( stoere look, mooie kont,de pktjes zijn ook wel lekker )

    Wat betreft sportieve auto’s zou Citroën het systeem activa moeten gebruiken ipv verlaagde veren.

    Login om te reageren
    • Marc zegt

      9 januari 2011 om 13:11

      @Marc: Ik bedoel een aangepaste vering*

      Login om te reageren
  37. Activa zegt

    9 januari 2011 om 20:43

    Die vermogentoename daar heb ik zo mijn bedenkingen bij, de zesbak in de C3/DS3 kan maar 300Nm koppel aan, hun waardes liggen een stuk hoger. Verder vind ik hem mooier in origine fabrieksuitvoering of de Racing uitvoering die oneindig veel beter gaat zijn, daar zijn ook de remmen e.d. serieus aangepast. Dus geef mij die maar in Wit/Grijze combinatie = minder opzichtig als de Zwart/Oranje uitvoering ;) .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North