• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën met af-fabriek LPG en 20% bijtelling

Auteur: ricardo, gepost 18 juli 2011 om 13:03 – 11 Reacties

Citroën met af-fabriek LPG en 20% bijtelling

Was dat even balen voor Citroën Nederland toen bleek dat de C4 met 1.6 VTi-motor nét niet in de 20% bijtellingsgroep viel. Het torretje stoot namelijk drie gram teveel CO2 uit. De oplossing? Gewoon, een LPG-tankje op de plek van het reservewiel leggen. En zo geschiedde.

De nieuwe C4 is dus vanaf nu in Nederland te verkrijgen met een bi-fuel systeem. LPG dood? Niet als het de verkoopcijfers kan oppoetsen natuurlijk. Achter het tankklepje van deze uitvoering van de C4 zit de gasaansluiting verwerkt en de tank kan gevuld worden met maximaal 58 liter LPG. En om de twijfel weg te nemen bij iedereen die ooit op verjaardagen vol angst naar horrorverhalen over LPG-systemen heeft geluisterd laat Citroën nadrukkelijk weten dat er gewoon fabrieksgarantie op het gassysteem zit. Niet meer dan logisch, lijkt ons.

Kies je voor deze 1.6 met gastoevoer, dan heb je 120 pk tot de beschikking en stoot je 135 gram CO2/km uit. De Fransen hebben berekend dat het bekende omslagpunt op 10.000 km per jaar ligt. Rij je meer, dan is LPG voordeliger in de Germaans-ogende C4. Prijzen beginnen overigens bij 22.900 euro voor de LPG-variant, een meerprijsje van €750.


Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Bijtelling voor 2022 gaat omhoog!
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, bijtelling, Citroen, lpg

Vorig bericht: « Autoblog Uitzending Gemist: Top Gear S17E04
Volgend bericht: Win de roadtrip van je leven! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dev zegt

    18 juli 2011 om 13:07

    Het is toch ook gewoon nonsense dat 3 gram fantasie duizenden euros verschil uit kan maken.

    Login om te reageren
    • BobbyD zegt

      18 juli 2011 om 13:22

      @Dev: Nee, tuurlijk niet. Het is precies die 3 gram die er voor zorgt dat de complete aarde binnen 5 jaar dood gaat…

      Login om te reageren
      • DePannekoek zegt

        18 juli 2011 om 13:25

        @BobbyD: not sure if srs…..

        Login om te reageren
    • dennisr zegt

      18 juli 2011 om 14:10

      @Dev: tja 3 gram zou niet veel uit moeten maken maar ze moeten ergens een grens stellen, en niet steeds 3 gram verhogen.

      Login om te reageren
      • Dev zegt

        18 juli 2011 om 16:15

        @dennisr: Of ze introduceren zo iets als schalen. Dit gelul met schijven slaat nergens op. Je kunt dan netjes een grafiekje trekken met een rechte lijn. Maar ze moeten helemaal geen grens trekken, CO2 is namelijk letterlijk en figuurlijk gebakken lucht.

        Login om te reageren
  2. rufctr01 zegt

    18 juli 2011 om 14:16

    Slimme zet van Citroen..

    Login om te reageren
  3. kadett zegt

    18 juli 2011 om 18:36

    Toch niet zo’n gek wagentje met die lpg, kan hem wel hebben…

    Login om te reageren
  4. tjorque zegt

    18 juli 2011 om 20:25

    Als ze dit in BE ook leveren, dan ga ik nog een nieuwe wagen overwegen…

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    18 juli 2011 om 23:01

    Krijg je er wel zo’n bandenreparatie setje bij dan?

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    18 juli 2011 om 23:54

    LPG af fabriek (dus niet er achteraf ingeprutst) en dan ook nog een 58 liter tank, dit is warempel een interessante aanbieding.

    Login om te reageren
  7. 9000cse zegt

    19 juli 2011 om 00:33

    Afgezien van het feit, dat veelrijders graag kiezen voor een alternatief bij de huidige benzineprijzen, is het PSA-concern sinds enkele jaren duidelijk bezig met een drastische verbetering van de kwaliteit van zowel Peugeot als ook Citroën. En eerlijk gezegd ben ik daar als autoliefhebber heel erg blij mee. Hun merken liggen mij namelijk nogal na aan het hart en ik herinner mij graag de tijd, dat zij de fijnste Europese auto’s bouwden.
    Jammer, dat er een lange tijd van “mauvaise qualité” in heeft gezeten. Maar die hebben de huidige “notabelen” uit Germania óók gehad. Al wordt dat graag met de mantel der liefde bedekt!
    Hetgeen mij echter in dit topic stoort is, dat deze Citroën wordt geduid als “Germaans-ogend”. Wat wordt nou eigenlijk bedoeld? Het design? Het interieur? De afwerking? De gebruikte materialen? Het geheel hiervan? Ik ben van mening, dat de ontwerpers van Citroën gewoon hun stinkende best hebben gedaan, om een Citroën te ontwerpen, die eraan voldoet om de concurrentie aan te gaan met de rest van wereld en dat ze daarin bijzonder goed zijn geslaagd. De bakens zijn verzet en zij doen óók weer mee! En een LPG-uitvoering is nog altijd een voordeliger uitvoering dan een diesel. (Waar ze overigens óók buitengewoon goed in zijn!)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North