• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën schopt DS3 e-HDi opnieuw de 14% bijtellingsklasse in

Auteur: ricardo, gepost 11 februari 2013 om 19:06 – 24 Reacties

Citroën schopt DS3 e-HDi opnieuw de 14% bijtellingsklasse in


Grammetje hier, verhoudinkje daar. De escapades van autofabrikanten om aan de steeds strengere CO2-eisen te voldoen zouden niet misstaan in een Martin Scorsese film. Nu is het Citroën die aan de haal gaat met de DS3 e-HDi 90. Even andere overbrengingsverhoudingen in de versnellingsbak en hop, de uitstoot ging van 95 naar 88 gram, waarmee de Fransoos met 1.6 dieselmotor (92 pk) terugkeert in de 14 procentsklasse. Schraaprijzen & muesli-info HIER.

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Bijtelling voor 2022 gaat omhoog!
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, bijtelling, Citroen, co2, Diesel, ds3

Vorig bericht: « Shiny! De autoverzameling van juwelier Ben Baller
Volgend bericht: Amerikaanse dealer staat propvol met dikke bakken »

Lees Interacties

Reacties

  1. geengehoorisrechtdoor zegt

    11 februari 2013 om 19:36

    Het vermogen daargelaten, je rijd tenminste een mooie auto voor een leuker prijsje.

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      11 februari 2013 om 19:40

      @geengehoorisrechtdoor: Ik vind 92 pk voor dit formaat auto helemaal niet gek hoor.
      De auto zelf ziet er leuk uit, behalve die ‘led traantjes’ in de voorbumper.

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        11 februari 2013 om 19:43

        @bsxc2: ruim 11 seconden naar de 100 is gewoon langzaam.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          11 februari 2013 om 19:51

          @alcantara:
          Snel is het niet, ik zou het eerder als modaal kwalificeren. Je kan in elk geval prima meekomen in het verkeer.
          Voor het gros van de automobilisten snel genoeg dus.

          Login om te reageren
          • ThomasBol zegt

            11 februari 2013 om 19:55

            @jrk68: het ding is prima vlot in het verkeer hoor! Zeker voor een müslie auto.

            Login om te reageren
            • ThomasBol zegt

              11 februari 2013 om 19:59

              @ThomasBol: muesli, sukkel

              Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              11 februari 2013 om 20:17

              @ThomasBol:
              Dat bedoel ik ook met mijn reactie. Ik ben het dan ook oneens met onze roeptoeter….

              Login om te reageren
        • 300e zegt

          11 februari 2013 om 20:08

          @alcantara: 0 tot 100 is gezien de korte eerste versnelling altijd wat langzamer, maar bij tussenacceleraties en voor het gevoel vind ik een diesel met 92 pk meestal sneller aanvoelen dan een benzine met een soortgelijke hoeveelheid pk’s. Leukste auto uit zijn klasse ook trouwens!

          Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            11 februari 2013 om 20:10

            @300e: klopt helemaal!

            Login om te reageren
          • karsvdtuin zegt

            11 februari 2013 om 20:15

            @300e: dat komt omdat je bij een diesel met dezelfde pk’s meer koppel hebt en bij.een benzine.minder… Als je dezelfde cilinderinhoud met elkaar gaat vergelijken krijg je al gauwmeer vermogen uit een diesel tenzij je zoals bmw dat doet 3 turbo’s of.een diesel gooit en dergelijke modificaties aanbrengt… Over het algemeen hebben diesels minder vermogen dan.een benzine. Koppel staat daar weer tegenover

            Login om te reageren
            • karsvdtuin zegt

              11 februari 2013 om 20:20

              @karsvdtuin: meer vermogen uit een benzine moet dat natuurlijk zijn

              Login om te reageren
            • karsvdtuin zegt

              11 februari 2013 om 20:25

              @karsvdtuin: moet natuurlijk meer vermogen voor een benzine zijn

              Login om te reageren
          • alcantara zegt

            11 februari 2013 om 20:30

            @300e: Dat hij sneller aanvoelt dan een 92pk benzine doet natuurlijk niets af aan het feit dat het gewoon een langzame auto blijft.

            Login om te reageren
            • rufctr01 zegt

              11 februari 2013 om 20:44

              @alcantara: daarom is het ook een e-hdi. Een polo blue motion is ook geen raket…

              Login om te reageren
            • ThomasBol zegt

              12 februari 2013 om 00:22

              @alcantara: gelukkig biedt Citroen dan ook andere motoren aan voor de lui die snel willen zijn. Feit is, dat deze auto gezien de 88 (of zelfs nog met de 95) gram CO2 best vlot is.

              Login om te reageren
            • 300e zegt

              12 februari 2013 om 16:28

              @alcantara: snel is ie zeker niet maar ik vind het niet langzaam. maar meningen verschillen gelukkig! Ik heb ook nog nooit een echt snelle auto gehad dus ben snel tevreden :)

              Login om te reageren
      • geengehoorisrechtdoor zegt

        11 februari 2013 om 21:25

        @bsxc2: Is het ook niet, ik vind alleen iets van 120-140 pk toch wel iets lekkerder denk ik. Maar daar betaal je ook dik voor.

        Login om te reageren
  2. rufctr01 zegt

    11 februari 2013 om 20:07

    In ieder geval een die er beter uitziet, fijner rijdt, betere stoelen heeft, een fijnere Diesel heeft dan die blauwe beweging gevallen van de dezelfde klasse.

    Login om te reageren
  3. toyotafortuner zegt

    11 februari 2013 om 21:00

    Echt een leuke bak om te zien! Aanwinst voor de NL’se wegen. Goed, 92 pk uit een 1.6 diesel is niet veel, maar volgens mij kom je er prima mee uit de voeten. Petje af dat Citroën hem steeds in de 14% categorie weet te houden.

    Login om te reageren
  4. garp zegt

    11 februari 2013 om 21:52

    Zit er op het dak ook een mastvoet? Voor een hulpzeil hij het optrekken???

    Login om te reageren
    • ropbp zegt

      11 februari 2013 om 22:23

      @garp: zoooooooo wat ben jij ontzettend grappig (bijnaaaa net zo leuk als mijn deurkruk).

      Login om te reageren
  5. poekoek zegt

    12 februari 2013 om 00:25

    Vergeet niet dat de auto 230 m’n koppel heeft, dat helpt een hoop bij (tussen)acceleraties. De top is niet hoog, dat heeft meer met het relatief lage vermogen te maken.
    En voor dagelijks verkeer is ie vlot zat durf ik na ruim 100k wel te zeggen.

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      12 februari 2013 om 00:47

      @poekoek: maar voor de gemiddelde autoblogrijder (audi R8 GT als daily, 458 in het weekend) is het natuurlijk een schijtbak. Wist je dat 90% van de reaguurders in Monaco resideert?

      Login om te reageren
      • poekoek zegt

        12 februari 2013 om 07:47

        @Benjamin1: lol. Totdat ze weer wakker worden in de brute werkelijkheid van de 14% monsters.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North