• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

CLS63 & CLK63 AMG

Auteur: sacha, gepost 15 februari 2006 om 17:06 – 56 Reacties

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Het is officieel: de CLS en de CLK krijgen beiden de nieuwe 6,2 liter V8 AMG motor. De CLK met 481 Pk en 630 Nm, de CLS met 514Pk en 630Nm. Dat belooft een hoop pret, met name in de CLK, want dat is een hoop vermogen voor zo’n auto. De huidige CLK55 komt niet verder dan zo’n 350 Pk en 510 Nm, dus dat is een hele verbetering. Fabrieksopgave 0-100 tijd voor de CLS63 zou 4,5 sec. zijn, voor de CLK is het nog niet opgegeven. Kwa prestaties op papier mag je verwachten dat de CLS63 overeen zal komen met de huidige CLS55, in de praktijk zal de rijervaring enigzins verschillen gezien het verschil in karakteristiek van de 55 Kompressor en de 63 motor.

Lees verder op Auto Motor & Sport over de CLK63 en de CLS63.

Mercedes-Benz CLK63 AMG cabrio

Mercedes-Benz CLK63 AMG coupe

Mercedes-Benz CLS63 AMG

Ook interessant!

  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • CLK 63 AMG Black Series op Marktplaats kom je misschien bekend voor
    CLK 63 AMG Black Series op Marktplaats komt je misschien bekend voor

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, clk, cls, Mercedes

Vorig bericht: « Bluetooth uitbreidingen voor de automobilist
Volgend bericht: Peugeot 207 RCup Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joost zegt

    15 februari 2006 om 18:05

    Die auto’s zijn strak en nog eens snel ook.

    Login om te reageren
  2. stiggie zegt

    15 februari 2006 om 18:07

    ik vind die cls mooier dan die clk

    Login om te reageren
  3. dekster zegt

    15 februari 2006 om 18:08

    mercedes is goed bezig de laatste tijd
    maar ze mogen hun auto’s houden ik vin dat ze niet passen bij me

    Login om te reageren
  4. Sacha zegt

    15 februari 2006 om 18:10

    CLK is denk ik makkelijkst tot een echte circuit auto te maken. CLS voor de country club.

    Login om te reageren
  5. SamSam zegt

    15 februari 2006 om 18:14

    Levensgevaarlijk!!!

    Er zouden ook geblazen versies komen met circa 700 pk!!!!

    Zijn de Duitsers nou echt gek geworden?

    Login om te reageren
  6. dekster zegt

    15 februari 2006 om 18:16

    zo gevaarlijk is dat nu ook weer niet

    mijn eerste wagen die ik heb gehad was een oude porsche turbo dat ding was pas gevaarlijk

    Login om te reageren
  7. Jeremy zegt

    15 februari 2006 om 19:44

    @SamSam: Ben je daar nu pas achter gekomen?;-)

    Login om te reageren
  8. Luwek zegt

    15 februari 2006 om 20:17

    het zal niet veel gevaarlijker zijn dan een ‘gewone’ auto denk ik…die auto’s zijn er op gebouwd om hard te gaan, en zolang de bestuurder een beetje verantwoordelijk is kan er niet veel meer mis gaan dan normaal. je moet je alleen wel afvragen of de bestuurders van dit soort auto’s wel altijd even verantwoordelijk zijn:)

    Login om te reageren
  9. Nelson zegt

    15 februari 2006 om 20:26

    Zijn dit weer V8 Kompressors?

    Login om te reageren
  10. Sacha zegt

    15 februari 2006 om 20:32

    Nee, dit is de nieuwe ongeblazen hoge-toeren V8 van 6,2 liter. Speciaal door en voor AMG ontwikkeld (1e keer dat ze hun eigen motor hebben).

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    15 februari 2006 om 21:00

    ik vind het idee achter AMG motoren spijtig de lage toeren heb ik niet grg

    Login om te reageren
  12. Sacha zegt

    15 februari 2006 om 21:57

    Dat is dus met deze nieuwe motor veranderd.

    Login om te reageren
  13. ahmed zegt

    16 februari 2006 om 13:08

    eeey mensjes ik heb een cls 63 amg en dat is best gevaarlijk

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    16 februari 2006 om 13:12

    autoijden en dromen tegelijk dat is pas gevaarlijk, de CLS63 AMG is nog niet eens leverbaar….

    Login om te reageren
  15. SamSam zegt

    16 februari 2006 om 15:41

    @ WooDy

    ahahah das een goeie!!!
    1-0 voor Woody

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    16 februari 2006 om 15:45

    :trekt zijn shirt over zijn hoofd en rent juigend een rondje door het kantoor (joker)

    Login om te reageren
  17. bart zegt

    16 februari 2006 om 16:21

    @ achmed
    hoe kan je nou een cls63 hebben als hij nog in productie is?
    niet te veel dromen!

    Login om te reageren
  18. dekster zegt

    16 februari 2006 om 16:29

    @ahmed
    dat kan niet tenzij je een hoge functie heb bij merc en ik denk niet dat jij dat hebt

    Login om te reageren
  19. hamid zegt

    16 februari 2006 om 22:49

    toevallig heb je het heel goed geraden dekster. ahmed is een hoge piet bij mercedes en hij bezit werkelijk een mercedes cls 65 amg. ik trouwens ook ik sta hoger dan ahmed.

    Login om te reageren
  20. Alwood zegt

    16 februari 2006 om 22:56

    nou ik kijk uit naar bewijsmateriaal, papieren en foto’s enzo!

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    16 februari 2006 om 23:04

    grappige jochies die A&H….

    laat maar zien die CLS amg 65 (p.s. die bestaat niet) http://www.imageshack.us

    Login om te reageren
  22. neger zegt

    17 februari 2006 om 16:17

    eey hamid jij bent ahmed of achmed ofzoiets en jij lult gewoon uit je nek laat die fotos maar kome

    Login om te reageren
  23. Audi zegt

    17 februari 2006 om 16:23

    je ziet alweer wat voor publiek dit soort auto’s trekt…

    Login om te reageren
  24. Sacha zegt

    17 februari 2006 om 16:25

    LOL @ Audi

    Login om te reageren
  25. Audi zegt

    17 februari 2006 om 16:26

    Is toch jammer??

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    17 februari 2006 om 16:27

    zeg ARABS ik wil nu nie rasictisch doen ma bij mijn weten zitten geen turken of marocs bij merc aan hoge functies trouwens waar haal je het toch uit om de termen hoge piet te gebruiken moest ik zo een functie hebben dan zou ik toch wat waardiger zijn tegenover mezelf

    stop toch met lullen over jezelf

    Login om te reageren
  27. Audi zegt

    17 februari 2006 om 16:29

    @ dekster: Inderdaad!!!!!!!

    Login om te reageren
  28. bart zegt

    17 februari 2006 om 16:37

    ja dekster inderdaad!!

    Login om te reageren
  29. dekster zegt

    18 februari 2006 om 19:50

    hoeveel toeren haalt die moter eigenlijk?

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    21 februari 2006 om 12:01

    wat is het bestaansrecht van de AMG 65(Sl 65 etc) nog? die kunnen volgens mij zondermeer vervangen worden door de 6.2 liter met 512 pk. Ok de 65 heeft een iets hoger koppel, maar 630Nm of 700Nm lijkt me allebei ruim voldoende. Ik denk dat de 6.2 iets minder weeg dan het AMG65 blok.. maar dat weet ik niet zeker.. (iemand info?)

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    21 februari 2006 om 12:10

    oops ik bedoel de V8 Kompressor met 517pk niet de V12 amg 65, da’s toch wel iets anders….

    Login om te reageren
  32. Sacha zegt

    21 februari 2006 om 13:01

    De koppelcurve van de 55K is wat cruise-vriendelijker dan die van de 63 motor. Ze hebben het niet aangedurfd om de SL met die nieuwe motor uit te rusten vanwege de populariteit van de SL55.

    Login om te reageren
  33. Sacha zegt

    21 februari 2006 om 13:15

    @dekster: Volgens mij zit de redline tegen de 7.000rpm. De teller gaat tot 8.000rpm.

    Login om te reageren
  34. w0o0dy zegt

    21 februari 2006 om 13:36

    specs (knip&plak van de AMG site)
    http://img92.imageshack.us/my.php?image=amg63specs9sy.jpg

    Login om te reageren
  35. Friedrich zegt

    25 februari 2006 om 22:52

    De CLS is zo’n heerlijke foute mafia-auto. Doe mij er maar een.

    Login om te reageren
  36. dekster zegt

    27 februari 2006 om 14:31

    @W0o0dy
    kun je me de amg site eens geven want ik ken die niet?

    Login om te reageren
  37. w0o0dy zegt

    27 februari 2006 om 14:35

    graag zelfs, want hij is ook wel gaaf…
    http://www.mercedes-amg.com/

    Enjoy! :-)

    Login om te reageren
  38. dekster zegt

    27 februari 2006 om 14:36

    thx allot

    Login om te reageren
  39. bmw v10 zegt

    28 februari 2006 om 18:06

    mercedes cls is echt zon ouwe lullen wagen

    Login om te reageren
  40. dekster zegt

    28 februari 2006 om 19:04

    @bmwV10
    ondanks dat het vandaag driftdag is met al die sneeuw in de ardennen
    heb ik vandaag een cls 55 amg zien paseren aan 190 aan 180km/uur op de snelweg en geloof me dat is geen ouwe lullen wagen maar een monster

    Login om te reageren
  41. m5 zegt

    1 maart 2006 om 18:14

    ben zelf bmw gek maar die cls is echt een hele mooie en snelle wagen

    Login om te reageren
  42. dekster zegt

    2 maart 2006 om 16:32

    meer foto’s van de clk63amg
    http://www.seriouswheels.com/top-2006-Mercedes-Benz-CLK-63-AMG.htm

    Login om te reageren
  43. w0o0dy zegt

    4 mei 2006 om 13:50

    Prestaties CLS63AMG Bron: autowereld.nl “De vierdeurs Coupé van Mercedes sprint in slechts 4,5 seconden naar de 100 km/h. Voor een sprint vanuit stilstand naar 200 km/h is slechts 15,1 seconden nodig. De topsnelheid is (helaas) begrensd op 250 km/h. Wel loopt de snelheidsmeter door tot 320 km/h. Een snelheid die zonder begrenzer ongetwijfeld haalbaar is.”

    Login om te reageren
  44. gek-mocro zegt

    9 mei 2006 om 10:44

    oooooooooow die cls is pas een bak heb die better dan die nieuw M6

    Login om te reageren
  45. Sacha zegt

    21 mei 2006 om 13:57

    Review CLK63: http://www.autoexpress.co.uk/driven/67059/mercedesbenz_clk_63_amg.html

    Bommetje!

    Login om te reageren
  46. w0o0dy zegt

    21 mei 2006 om 14:18

    irritante site dat autoexpress…. kun je de rest van het artikel niet lezen omdat je niet geregistreerd bent :-( sucksystem!

    Login om te reageren
  47. Sacha zegt

    21 mei 2006 om 15:20

    Dat is gek, ik heb net het hele artikel gelezen??

    Huulpje: http://www.bugmenot.com/view/autoexpress.co.uk

    Login om te reageren
  48. sacha zegt

    25 mei 2006 om 00:35

    CLS63 AMG review: http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/FirstDrives/articleId=115432

    Login om te reageren
  49. silasse zegt

    25 mei 2006 om 12:07

    grave wagen
    ik hoop dat ik die ooit mag rijden.
    (heb genoeg connecties).

    Login om te reageren
  50. GGGGG zegt

    11 juni 2006 om 20:34

    wat eene poppeke die CLS

    Rippeeee die kar (als je een tegekomt )

    Login om te reageren
  51. SimonMc zegt

    20 juli 2006 om 23:29

    Yessss ! De ESP bij de CLK63 kan VOLLEDIG uit, dus hij moeit zich ook niet meer bij het remmen, zoals het geval was bij bv de test van top gear van de CLS55, waarbij de remmen serieus aan het oververhitten waren omdat hij aan het driften was.

    Nu maar hopen dat hetzelfde zo is (grote kans van wel) bij de nieuwe CLS63 en de E63.

    Login om te reageren
  52. RenesisHP zegt

    20 augustus 2006 om 18:50

    ik vraag me af hoe lang het duurt voor deze auto ordi is bij mij in kralingen

    Login om te reageren
  53. Ramon zegt

    20 augustus 2006 om 18:53

    @ Johan ligt eraan waar je woont in Kralingen.

    Login om te reageren
  54. karim zegt

    7 oktober 2006 om 23:02

    mooie auto die cls heb zelf in de 350 gereden. ik vond hem al redelijk snel 7sec naar de100. wie weet er wat voor onderstel die heeft is dat niet die van een e- klasse

    Login om te reageren
  55. Peter zegt

    28 augustus 2007 om 16:44

    Heren

    Ik heb vandaag een CLS 63 AMG opgehaald in Utrecht (importeur) voor een proefrit van een klant. Ik kan je vertellen dat hij heel snel is. Geweldige auto. Leuk om een keer in gestuurd te hebben, de snelheidssensatie is giga door het enorme koppel. Je vliegt op en afritten op en af alsof het flauwe bochten zijn. Dit is gelijk het gevaarlijke aan de auto, hij laat je denken dat alles kan…

    Als je een auto als deze koopt moet je er een circuittraining bij krijgen vind ik.

    Login om te reageren
  56. chill zegt

    24 september 2007 om 19:31

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North