• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Coachbuilding met een Corvette: Castagna Aznom

Auteur: Wouter, gepost 29 juni 2007 om 12:11 – 40 Reacties

Corvette Castagna Aznom


Onze enige echte eigen design-guru, levensgenieter, auto-conaisseur en columnist Michiel van den Brink wees ons al eens op de mogelijkheden die de Corvette C6 biedt om er een andere carosserie op te zetten. De Italiaanse carrosseriebouwer Castagna heeft op basis van een Corvette Z06 één exemplaar van deze Aznom gebouwd.

De carosserie is geheel van koolstofvezel, dus mogelijk is de Aznom lichter dan een standaard Corvette Z06. Om zeker te weten dat de Aznom geen moeite zal hebben om de Z06 stof te laten eten, pakte Castagna het 513 pk leverende 7.0 liter motorblok aan. Door toevoeging van 2 compressoren is er nu 820 pk en meer dan 1000 nm beschikbaar. Qua prestaties moeten we dan denken aan een sprint naar de 100 in minder dan 3,5 seconden en een top die de 350 km/u nadert.

Volgens Michiel is het Corvette chassis zeer geschikt om als basis te dienen voor coachbuilding. Wees dus niet verbaasd als er in de toekomst meer speciale Corvette varianten worden gebouwd.

Corvette Castagna Aznom

Corvette Castagna Aznom

Corvette Castagna Aznom

Corvette Castagna Aznom

Corvette Castagna Aznom

Corvette Castagna Aznom

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
  • Corvette laat alvast hun betaalbare Ferrari zien

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

castagna, coachbuilding, Corvette, z06

Vorig bericht: « Auto op perslucht voor 4000 EUR!
Volgend bericht: Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, het zijn de details… (bekend) »

Lees Interacties

Reacties

  1. vla zegt

    29 juni 2007 om 12:16

    hij is wel leuk, de specs doen het hem eigenlijk

    Login om te reageren
  2. K. zegt

    29 juni 2007 om 12:18

    Goed dat de crappy corvette interieur ook aangepakt is..

    Lijkt me een gave bak in het zwart ofzo..

    Login om te reageren
  3. Aston Martin Rapide zegt

    29 juni 2007 om 12:27

    Heeft wel een hele grote muil…alsof hij trek heeft in asfalt!

    Login om te reageren
  4. erik zegt

    29 juni 2007 om 12:32

    Wat een ding, erg apart, maar zeker niet lelijk.

    Login om te reageren
  5. aston v8 zegt

    29 juni 2007 om 12:33

    lelijke koplampen

    Login om te reageren
  6. P@ zegt

    29 juni 2007 om 12:35

    Vervang dan op zn minst ook t stuur

    Login om te reageren
  7. Nick_BE zegt

    29 juni 2007 om 12:41

    Heel leuk, komt net uit star wars weggereden.

    Login om te reageren
  8. AstonMartin zegt

    29 juni 2007 om 13:00

    Vet man
    Daar moeten ze er meer van bouwen

    Login om te reageren
  9. Stijn zegt

    29 juni 2007 om 13:02

    Raar dat ze dat rempedaal op het Dashboard hebben geplaatst!

    Login om te reageren
  10. AstonMartin zegt

    29 juni 2007 om 13:06

    -:)

    Login om te reageren
  11. wideman zegt

    29 juni 2007 om 13:11

    jammer dat er maar eentje van gemaakt word….

    Login om te reageren
  12. Boss zegt

    29 juni 2007 om 13:18

    @ wouter/autoblog;

    1. conaisseur is met dubbel n;
    con·nais·seur (de ~ (m.), ~s)
    1 [form.] kenner op een bepaald vlak => deskundige
    2. carrosserie, wel een beetje consequent blijven (dubbel r).

    Login om te reageren
  13. Markus zegt

    29 juni 2007 om 13:21

    Geweldig, zo’n chassis is ook net technisch lego. De Aznom spreekt met niet zo aan, iets teveel van het goede, niet zo subtiel gedaan.

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    29 juni 2007 om 13:26

    die gaten is de snuit zijn wat overdreven, maar toch is het heel mooi ;)

    Login om te reageren
  15. matthis zegt

    29 juni 2007 om 13:30

    @ Boss

    ga ff nederlands geven !

    verder vette bak, vooral die dikke achterkant staat vet

    Login om te reageren
  16. Gek op Wielen zegt

    29 juni 2007 om 13:43

    Op één of andere manier vind ik hem echt super, zonder dat ik hem eigenlijk wel echt mooi vind! Beetje vreemd!
    Ik hoop echt dat er nog veel meer van deze speciale coachbuilders komen, want dit doet het saaie straatbeeld erg veel goeds!

    Login om te reageren
  17. robbe zegt

    29 juni 2007 om 13:59

    ik vond de zo6 veel mooier
    maar hij is wel super snel

    Login om te reageren
  18. stefanos zegt

    29 juni 2007 om 14:09

    en hoe hard rijden we dan?

    hendig zonder tellers

    Login om te reageren
  19. RScosworth zegt

    29 juni 2007 om 14:18

    De grote lijnen zijn werkelijk geniaal alleen vind ik het jammer dat de uitwerking een beetje speelgoed-achtig overkomt. Ook dat snowboard bovenop het dak en het (uiteindelijke??) interieur zijn niet mijn ding. Indrukwekkende specs btw!

    Login om te reageren
  20. MurcieBoy zegt

    29 juni 2007 om 14:20

    ziet er retestrak uit ;)

    Login om te reageren
  21. huub Vanderlubbe zegt

    29 juni 2007 om 14:33

    Aardig ontwerp, mits alle luchtinlaten aan de voorkant “thuis gelaten” worden. Zoals het nu is, is het een beetje een opgefokte en mislukte Jaguart E-type kloon geworden. Alleen de luchtinlaten aan de zijkant behouden. Leg op alle luchtinlaten maar iets en kijk dan nog maar eens!

    Login om te reageren
  22. jurrian zegt

    29 juni 2007 om 14:58

    Ik vind het wel een stoer design, lekker appart, maar het ziet er wel uitvoerbaar uit voor zover ik kan beoordelen.

    doe mij trouwens maar gewoon zo’n kaal chassis met dat motorblok en een stel stoelen, beetje ariel atom idee, zo’n koets heb ik niet nodig

    Login om te reageren
  23. Cees zegt

    29 juni 2007 om 16:19

    Wat een vreselijk lelijke auto. Ik krijg de indruk dat er bepaalde mensen dit model mooi vinden omdat het speciaal gebouwd is..kijk nou bijvoorbeeld naar het interieur, kan iemand mij uitleggen wat daar zo mooi/speciaal aan is?

    Login om te reageren
  24. PatrickE zegt

    29 juni 2007 om 16:37

    De achterkant heeft wel een hoog Nissen gehalte! Voor de rest wel leuke specs enz.

    Login om te reageren
  25. Pieliej zegt

    29 juni 2007 om 17:09

    Lekker origineel; Aznom Monza…

    Login om te reageren
  26. smaakversterker zegt

    29 juni 2007 om 17:12

    te amateuristisch

    Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    29 juni 2007 om 17:13

    whaaaaaa dat chassis met opbouw is veruit super stoer…… nix aankleden .. uitkleden die handel…

    Login om te reageren
  28. CSL zegt

    29 juni 2007 om 18:55

    Hij is zeer zeker leuk.

    Login om te reageren
  29. phantom zegt

    29 juni 2007 om 19:36

    Beresterke krachtbron die ze erin gelepeld hebben

    Login om te reageren
  30. dekster zegt

    29 juni 2007 om 22:51

    Ik heb hem snel wat mooier gemaakt.

    Login om te reageren
  31. sosa zegt

    30 juni 2007 om 00:17

    dekster schrijft,

    29 June 2007 om 22:51

    Of lelijker:P

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    30 juni 2007 om 18:41

    Geslaagde metamorfose. Ik vind het veel beter ogen dat deze ‘gewone’ ZO6.

    Login om te reageren
  33. monk zegt

    30 juni 2007 om 19:07

    erg vet van buiten, van binnen toch niet zo mooi, had in iedergeval geprobeert er iets van te maken aan de binnenkant

    Login om te reageren
  34. dekster zegt

    30 juni 2007 om 19:28

    @Sosa
    smaken verschillen, check ook de veranderde achterkant ;)

    Login om te reageren
  35. Markus zegt

    30 juni 2007 om 19:38

    @ Dekster: dude, je hebt alleen de mistpitjes weggeveegd en die streepjes in de muil… had op zijn minst de spiegels meegenomen aub!

    Login om te reageren
  36. BM zegt

    30 juni 2007 om 19:44

    WOW

    Login om te reageren
  37. Hilversum3 zegt

    30 juni 2007 om 20:19

    De techniek, mooi.. maar het geheel.. Blehgg

    Login om te reageren
  38. dekster zegt

    2 juli 2007 om 09:03

    @Markus
    veel moest er niet aan veranderen…

    Login om te reageren
  39. Mr X zegt

    29 juli 2007 om 16:55

    Wow wat een paint-klassieker

    Login om te reageren
  40. sixplo zegt

    13 januari 2008 om 14:14

    Eindelijk brengt castagna iets waar je effectief ook in gezien kan worden, want meestal scheelt er altijd wel wat aan.
    Zeer mooie lijn, zowel voor als achter.
    Lijkt vooruit te willen, veel beter dan die anteros-ombouw van de z-06
    By the way rijden die dingen nog steeds op bladveren?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North