
Onze enige echte eigen design-guru, levensgenieter, auto-conaisseur en columnist Michiel van den Brink wees ons al eens op de mogelijkheden die de Corvette C6 biedt om er een andere carosserie op te zetten. De Italiaanse carrosseriebouwer Castagna heeft op basis van een Corvette Z06 één exemplaar van deze Aznom gebouwd.
De carosserie is geheel van koolstofvezel, dus mogelijk is de Aznom lichter dan een standaard Corvette Z06. Om zeker te weten dat de Aznom geen moeite zal hebben om de Z06 stof te laten eten, pakte Castagna het 513 pk leverende 7.0 liter motorblok aan. Door toevoeging van 2 compressoren is er nu 820 pk en meer dan 1000 nm beschikbaar. Qua prestaties moeten we dan denken aan een sprint naar de 100 in minder dan 3,5 seconden en een top die de 350 km/u nadert.
Volgens Michiel is het Corvette chassis zeer geschikt om als basis te dienen voor coachbuilding. Wees dus niet verbaasd als er in de toekomst meer speciale Corvette varianten worden gebouwd.
hij is wel leuk, de specs doen het hem eigenlijk
Goed dat de crappy corvette interieur ook aangepakt is..
Lijkt me een gave bak in het zwart ofzo..
Heeft wel een hele grote muil…alsof hij trek heeft in asfalt!
Wat een ding, erg apart, maar zeker niet lelijk.
lelijke koplampen
Vervang dan op zn minst ook t stuur
Heel leuk, komt net uit star wars weggereden.
Vet man
Daar moeten ze er meer van bouwen
Raar dat ze dat rempedaal op het Dashboard hebben geplaatst!
-:)
jammer dat er maar eentje van gemaakt word….
@ wouter/autoblog;
1. conaisseur is met dubbel n;
con·nais·seur (de ~ (m.), ~s)
1 [form.] kenner op een bepaald vlak => deskundige
2. carrosserie, wel een beetje consequent blijven (dubbel r).
Geweldig, zo’n chassis is ook net technisch lego. De Aznom spreekt met niet zo aan, iets teveel van het goede, niet zo subtiel gedaan.
die gaten is de snuit zijn wat overdreven, maar toch is het heel mooi ;)
@ Boss
ga ff nederlands geven !
verder vette bak, vooral die dikke achterkant staat vet
Op één of andere manier vind ik hem echt super, zonder dat ik hem eigenlijk wel echt mooi vind! Beetje vreemd!
Ik hoop echt dat er nog veel meer van deze speciale coachbuilders komen, want dit doet het saaie straatbeeld erg veel goeds!
ik vond de zo6 veel mooier
maar hij is wel super snel
en hoe hard rijden we dan?
hendig zonder tellers
De grote lijnen zijn werkelijk geniaal alleen vind ik het jammer dat de uitwerking een beetje speelgoed-achtig overkomt. Ook dat snowboard bovenop het dak en het (uiteindelijke??) interieur zijn niet mijn ding. Indrukwekkende specs btw!
ziet er retestrak uit ;)
Aardig ontwerp, mits alle luchtinlaten aan de voorkant “thuis gelaten” worden. Zoals het nu is, is het een beetje een opgefokte en mislukte Jaguart E-type kloon geworden. Alleen de luchtinlaten aan de zijkant behouden. Leg op alle luchtinlaten maar iets en kijk dan nog maar eens!
Ik vind het wel een stoer design, lekker appart, maar het ziet er wel uitvoerbaar uit voor zover ik kan beoordelen.
doe mij trouwens maar gewoon zo’n kaal chassis met dat motorblok en een stel stoelen, beetje ariel atom idee, zo’n koets heb ik niet nodig
Wat een vreselijk lelijke auto. Ik krijg de indruk dat er bepaalde mensen dit model mooi vinden omdat het speciaal gebouwd is..kijk nou bijvoorbeeld naar het interieur, kan iemand mij uitleggen wat daar zo mooi/speciaal aan is?
De achterkant heeft wel een hoog Nissen gehalte! Voor de rest wel leuke specs enz.
Lekker origineel; Aznom Monza…
te amateuristisch
whaaaaaa dat chassis met opbouw is veruit super stoer…… nix aankleden .. uitkleden die handel…
Hij is zeer zeker leuk.
Beresterke krachtbron die ze erin gelepeld hebben
Ik heb hem snel wat mooier gemaakt.
dekster schrijft,
29 June 2007 om 22:51
Of lelijker:P
Geslaagde metamorfose. Ik vind het veel beter ogen dat deze ‘gewone’ ZO6.
erg vet van buiten, van binnen toch niet zo mooi, had in iedergeval geprobeert er iets van te maken aan de binnenkant
@Sosa
smaken verschillen, check ook de veranderde achterkant ;)
@ Dekster: dude, je hebt alleen de mistpitjes weggeveegd en die streepjes in de muil… had op zijn minst de spiegels meegenomen aub!
WOW
De techniek, mooi.. maar het geheel.. Blehgg
@Markus
veel moest er niet aan veranderen…
Wow wat een paint-klassieker
Eindelijk brengt castagna iets waar je effectief ook in gezien kan worden, want meestal scheelt er altijd wel wat aan.
Zeer mooie lijn, zowel voor als achter.
Lijkt vooruit te willen, veel beter dan die anteros-ombouw van de z-06
By the way rijden die dingen nog steeds op bladveren?