• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Connaught komt eindelijk met groene coupé?

Auteur: autoblogger, gepost 7 april 2007 om 09:22 – 31 Reacties

Connaught Type-D GT


We weten reeds dat de aloude merknaam Connaught weer nieuw leven wordt ingeblazen. Vorige week stuurde het bedrijf (wederom) een persbericht de wereld in waarbij men de eerste groene, high-performance hybride sportcoupé aankondigde, de eerste exemplaren zullen begin 2008 worden afgeleverd.

Connaught wil in 2008 zo’n 100 auto’s produceren, vervolgens 250 in 2009 en dan richting de 1000 in 2012! Als eerste zal de Connaught Type D GT Syracuse van de band rollen, deze is voorzien van een 2,0-liter V10 motor met een supercharger die 300 pk levert. De Connaught Type-D GT Syracuse kwamen we al een keer tegen in Londen, tijdens de Londen motorshow en schijnt ultralicht te zijn: 750kg.

Na de productiestart van de Syracuse wil men met een hybride versie komen (de Connaught Type D-H), dit riepen ze 2 jaar geleden trouwens ook al. Deze hybride sportcoupe krijgt een V10 benzine/elektromotor met een topsnelheid van 240 km/u en een verbruik van 42 mpg. Ben benieuwd wanneer we de eerste exemplaren daadwerkelijk mogen verwachten…

Meer info op connaughtmotorco.com, met dank aan august voor de tip!

Connaught Type-D GT
Connaught Type-D GT

Ook interessant!

  • De Czinger 21C is er eindelijk klaar voor
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • groene S63 Coupé
    Groene S63 Coupé met 900 Nm is episch dik
  • BMW 4-Serie Gran Coupe komt er eindelijk in de versie die je wil

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

connaught, Hybride, Supercars

Vorig bericht: « Golfballetjes, luchtweerstand en auto’s…
Volgend bericht: Column nu: de laatste borrelpraat over diesels »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fova' zegt

    7 april 2007 om 09:24

    Een 2 liter V10, dat is wel ongebruikelijk!

    Login om te reageren
  2. Fova' zegt

    7 april 2007 om 09:25

    Wat gaat ‘ie kosten hier in Nederland?

    Login om te reageren
  3. Rogier zegt

    7 april 2007 om 09:27

    heb ik ook nog nooit van gehoord een 2 liter v10 voor de rest wel lache bak

    Login om te reageren
  4. Jela zegt

    7 april 2007 om 09:27

    Best wel mooi, heeft een beetje de vorm van een 350Z maar dat vind ik helemaal niet erg

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    7 april 2007 om 09:29

    Een V10 die 1 op 17 loopt………
    U Connaught B serious! ;)
    maar dan wel weer een top van 240 km/u
    again, U Connaught B serious! :D

    Login om te reageren
  6. cuore sportivo zegt

    7 april 2007 om 09:30

    De eerste ferrari’s waren 2.0 V12 … dat geeft een machtige sound!!

    Login om te reageren
  7. RFW1994 zegt

    7 april 2007 om 09:31

    best leuk. hoe duur???

    Login om te reageren
  8. Joost zegt

    7 april 2007 om 09:41

    Is Rick Dos weer terug? :P

    Ontopic; zier er wel vet uit, alleen raar van die 2 liter V10 idd

    Login om te reageren
  9. Kevski-Style zegt

    7 april 2007 om 10:14

    Ik vind het eigenlijk op zich wel meevallen van het feit dat een 2 liter V10 raar is. vroeger zijn er volgens mij ook 125cc 6 cilinders geweest voor motorfietsen. Bovendien: Het loopt heel soepel, veel soepeler dan dat je met een 4 of 6 cilinder kan halen met dezelfde inhoud. Al met al verwacht ik wel dat het verbuik iets hoger zal liggen, en de top en accel iets lager, aangezien ze zijn uitgegaan van de meest optimale waardes voor de berekeningen.

    Persoonlijk kende ik het merk alleen van vroeger. Wist dan ook het hele bestaan van deze auto niet. Heb daarom ook net de site maar even bekeken en wat schetst mijn verbasing: Het blok werkt nagenoeg volgens hetzelfde concept als de VR6 van VW. Blokhoek van 22,5 graden, wat betekend dat het eruit ziet als een lijn 5 blok, maar 2 keer zoveel cilinders herbergt. Jammer genoeg wordt het blok daardoor wel weer onnodig hoog, en heb je waarschijnlijk balansassen nodig, die niks anders doen dan vermogen opvreten….

    Login om te reageren
  10. DAT zegt

    7 april 2007 om 10:45

    Altijd lachen met die Britten:

    Can we fix it ? Yes we can !

    Login om te reageren
  11. Patjuh zegt

    7 april 2007 om 12:06

    Het is een aparte maar toch een heel eigenzinnige auto. Ik vind dat het wel wat heeft…

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    7 april 2007 om 12:31

    Geinig karretje. En 42 mpg is ook netjes. Een Priusvervanger voor alle sterren? Om milieuvriendelijk én stoer over te komen!

    @ Rick Dos; Welkom terug! Wat was de reden van uw lange wegblijven? En weet u mss waarom Janus ook al zo lang weg is? We missen/misten jullie… ;)

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    7 april 2007 om 13:09

    @Citrofiel

    Hé kerel! Ik heb me ff afgezonderd in het klooster. Ik moest over mijn zonde nadenken. Kwam erachter dat ik er geen één had! ;) :P

    Ik zou niet weten waar Janus is. Hij is dus ook al spoorloos? Ben hem in ieder geval niet in het klooster tegengekomen! ;) :D

    Login om te reageren
  14. alfasud zegt

    7 april 2007 om 13:20

    2.0 V10 met 300pk… Wat gaat dat geil klinken… Zal wel een lekker hoog max rpm hbben

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    7 april 2007 om 13:20

    @ Rick dos; Lol! :lol: Is een BMW bezitten geen zonde dan? ;)

    Login om te reageren
  16. sacha zegt

    7 april 2007 om 13:23

    @Rick dos: Is “klooster” een eufemisme voor “penitentiaire inrichting”?

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    7 april 2007 om 13:26

    @Citrofiel

    Nee, dat is een voorrecht! ;)

    @sacha

    Hahaha! Zou je bijna denken, hè?! Nee, ben net een paar weken terug uit Spanje. Heb hier in Nederland ook genoeg te doen gehad en nog te doen.

    Login om te reageren
  18. Zoef zegt

    7 april 2007 om 14:18

    Nou moe, mijn woorden zijn nog niet koud over de ideale Amerikaanse motor voor Europa en hup hier heb je d’r al eentje!

    Daar word ik best wel warm van, van een 2 liter V10 Turbo!
    Is er geen soundtrackje, autobloggers?

    Login om te reageren
  19. Zoef zegt

    7 april 2007 om 14:23

    Oeps nu zie ik dat-ie Brits is…

    Login om te reageren
  20. lincoln mark8 zegt

    7 april 2007 om 14:25

    dit kunnen ALLEEN britten verzinnen en “uitvoeren” ..ik wil bijna zo,n rare eilander zijn…

    Login om te reageren
  21. august zegt

    7 april 2007 om 14:39

    had ik dit niet getipt?:)

    Login om te reageren
  22. smoke zegt

    7 april 2007 om 15:09

    @august
    Inderdaad, shame on us! Bij deze de (verlate) kudos.

    Login om te reageren
  23. lincoln mark8 zegt

    7 april 2007 om 17:00

    dit had gewoon de nieuwe daf moeten worden…

    Login om te reageren
  24. floryn zegt

    7 april 2007 om 17:50

    de BRM’s hadden 1.5 liter V16’s dus alles kan in de f1 wijken ze ook af van de standaard halve liter per cilinder

    Login om te reageren
  25. phantom zegt

    7 april 2007 om 19:03

    Hij heeft een beetje last van uilenogen

    Login om te reageren
  26. jordey zegt

    7 april 2007 om 19:41

    dueren lijken op een 350z nissan

    Login om te reageren
  27. Dink zegt

    7 april 2007 om 19:51

    Maak ‘em es snel mooi!

    Login om te reageren
  28. LC zegt

    7 april 2007 om 21:03

    Ligt het aan mij of lijkt dit net een mengeling tussen een mustang (voorkant) en een 350Z (achterkant)

    Login om te reageren
  29. > 1 v o o o zegt

    8 april 2007 om 17:13

    De voorkant en de zijkant zien er stoer uit!!! maar de achterkant vind ik raar en wat onafgewekt ogen. De andere kleur van de carrosserie onderaan (k weet niet hoe dat gedeelte heet) vind k wel n leuk detail.

    Login om te reageren
  30. billy zegt

    8 april 2007 om 22:03

    nogal tegenstrijdig al die gegevens lijkt me. Een 2 liter V10 klinkt wel gaaf maar waarom dan een supercharger erop die meestal laagtoerig zijn, zeker als het zuinig moet blijven. En niet echt bepaald een voorbeeld van downsizing ipv naar 4 of 2 cilinders maar meteen 10, al die extra wrijving en gewicht zal t verbruik niet ten goede komen.

    Login om te reageren
  31. Chief_S5 zegt

    11 april 2007 om 16:47

    2 liter V10?? Wtf, was het niet de een GROENE coupé?? En persoonlijk vind ik het design spuglelijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North