• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Coole Auto-Motor-Combo uit Frankrijk

Auteur: ricardo, gepost 26 juni 2009 om 21:53 – 32 Reacties

Nee, geen fotoshop


Goed, er zit 10.000 uur aan arbeid in, maar dan heb je wel wat.

Hij is er, het ultieme vervoermiddel voor snelheidsduivels met keuzestress. Deze motor-auto (of auto-motor) is gebouwd door François Knorreck die het wel zag zitten om zijn favoriete twee- en vierwieler te combineren tot iets wat we nog nooit gezien hebben. Met recht is dit uniek te noemen en daarom hulde voor de eigenaar. Zo zie je maar weer, creativiteit is een keuze. Het complete project heeft in totaal 10 jaar in beslag genomen en totaal €15.000 gekost. De wonderbaarlijke creatie heeft de naam Snaefell gekregen, vernoemd naar een berg op The Isle of Man.

In de Snaefell zijn onderdelen verwerkt van een Golf GTI, een Audi 80 en een Citroën Xantia. De fiberglass carrosserie is door François zelf ontworpen en gemaakt. De motor was oorspronkelijk een redelijk oude Laverda. Topsnelheid en 0-naar-100-tijd zijn onbekend. Meer info over het bouwproces HIER.

Ook interessant!

  • In welke auto zou jij deze 8.0 V10 motor leggen?
  • Vakantie met elektrische auto vervelend? Nee hoor
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Funny, Hybride, motoren

Vorig bericht: « Video: Toyota F1 van dichtbij en in de regen
Volgend bericht: Opa haalt zijn 135ste BMW op: een M6 »

Lees Interacties

Reacties

  1. benny zegt

    26 juni 2009 om 21:55

    who is who’s sidecar?

    Login om te reageren
  2. -niels- zegt

    26 juni 2009 om 21:55

    knap gemaakt maar volkomen nuteloos, als motor ben je veel te log, tis meer dat je op een auto zit en in de auto kun je niet eens fatsoenlijk naar links kijken want er rijd constant een motor naast je.

    Login om te reageren
  3. Stefan-Venema zegt

    26 juni 2009 om 21:57

    Apart…

    maar wel netjes gemaakt, dat interieur ziet er behoorlijk goed uit.

    Login om te reageren
  4. b0z4 zegt

    26 juni 2009 om 22:18

    Hahahaha super mooi gedaan

    Login om te reageren
  5. vla zegt

    26 juni 2009 om 22:18

    The king of cool… Ik wil er één! Maar hoe communiceren met de motorrijder? :P

    Login om te reageren
  6. mcx zegt

    26 juni 2009 om 22:36

    Waarom niet die overkapping doortrekken dat die motorrijder ook droog zit, motor naar achteren en gewoon een rond stuur maken…

    Login om te reageren
  7. David zegt

    26 juni 2009 om 22:44

    Omdat het kan!

    Login om te reageren
  8. Klassiekerrally zegt

    26 juni 2009 om 22:44

    Zo zie je maar: een schizofreen is zelden alleen…
    Knap stukje werk.

    Login om te reageren
  9. kevin zegt

    26 juni 2009 om 22:51

    als ze die motor eraf slopen xD
    ik vind de body van de auto echt heel erg mooi

    Login om te reageren
  10. masterrembo zegt

    26 juni 2009 om 23:02

    Volgens mij is het niet mogelijk om alleen vanuit de “auto” te rijden
    desalniettemin mooi gedaan :D

    Login om te reageren
  11. Stuko zegt

    26 juni 2009 om 23:05

    Waarom zou je in hemelsnaam zoiets achterlijks maken?!

    Login om te reageren
  12. Jellert zegt

    26 juni 2009 om 23:26

    @ MCX dan hou je een regulier koekblik over. Die zijn saai, duh.

    Login om te reageren
  13. R77 zegt

    26 juni 2009 om 23:37

    Volgens mij moet je het meer zien als een soort van motor met comfortabel zijspan ofzo..

    Login om te reageren
  14. MCW zegt

    27 juni 2009 om 01:24

    Juist R77 :) Ik vind het briljant gemaakt!

    Login om te reageren
  15. NLX zegt

    27 juni 2009 om 01:47

    compleet nutteloos, maar als we nooit nutteloze uitvindingen hadden gedaan dan woonden we nu nog in een grot

    Login om te reageren
  16. blokker5 zegt

    27 juni 2009 om 04:04

    @klassiekerrally
    Vervang dat schizofreen aub voortaan voor autist. Schizofrenen zullen dit toch echt niet ontwerpen. Wel blij dat je zo positief over ze denkt..
    Ot:
    Ik bekeek dit artikel bij een vriend die wat minder van auto’s af weet en hij vroeg aan mij waar ik dit op vond lijken. Ik deed me mond al open maar ik waagde me er toch maar niet aan…

    Login om te reageren
  17. fiat panda zegt

    27 juni 2009 om 07:57

    Waanzinnig. Hulde!

    Login om te reageren
  18. wimbers zegt

    27 juni 2009 om 10:00

    dat zou pas apart zijn, dat je kunt kiezen hoe je hem rijdt. als auto of als motor.

    als het regent ga je binnenzitten, als het lekker weer is kruip je ernaast op de motor :)

    Login om te reageren
  19. jip_pino zegt

    27 juni 2009 om 10:35

    Koop een auto of een motor. Niet iets dat het slechtste van beide combineert. Hij mist het comfort van een auto en hij mist ook de snelheid van een motor. Wel knap gedaan trouwens.

    Login om te reageren
  20. ferrari599xx zegt

    27 juni 2009 om 10:44

    als je twijfelt tussen een motor of auto is die de beste oplossing

    Login om te reageren
  21. bartinspace zegt

    27 juni 2009 om 12:11

    Inclusief stereo… =D
    Prachtig!

    Login om te reageren
  22. gschoots zegt

    27 juni 2009 om 12:31

    Totaal nutteloos ding, maar bijzonder knap gemaakt, respect…

    Niet alles hoeft functioneel te zijn.

    Login om te reageren
  23. Kuukske zegt

    27 juni 2009 om 12:54

    Niet mooi.
    Gewoon netjes gescheiden houden.

    Login om te reageren
  24. bakkerst zegt

    27 juni 2009 om 13:38

    @ allen,

    ik denk dat de beste bouwmeester zelf ook wel begrepen heeft dat ie geen prijzen voor bruikbaarheid of schoonheid gaat winnen, als ik het zo bekijk, dan denk ik dat hij inzet op de originaliteitsprijs..

    wat denken jullie??

    Login om te reageren
  25. bramwillemse zegt

    27 juni 2009 om 14:18

    soort zijspan, toch stoer.

    Alleen jammer dat die motor niet Terminator: Salvation-style kan loskoppelen. Dan zou het pas echt gaaf zijn…

    Login om te reageren
  26. Hupke zegt

    27 juni 2009 om 16:08

    @-niels-
    Dit bouwsel noemt men al wel eens een zijspan en ik kan je verzekeren dat je er ontzettend veel plezier mee kan beleven. Meer dan met een gewone moto of auto en zeker bij glad of nat weer.

    Die dingen zijn super licht maar een 500-600 kg en de motoren hebben gemakkenlijk 100 pk. Zelf heb ik er 110 en met een koppel van 90 nm op 2000 rpm en van 150 nm op 5000 rpm dat ding vliegt dus.

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    27 juni 2009 om 17:13

    Fransen zijn geniaal. ;) Creatief anders zeker! Leuk toch.

    Login om te reageren
  28. Vanquish zegt

    27 juni 2009 om 17:22

    Dit is zó cool :D

    Login om te reageren
  29. RRRobert zegt

    28 juni 2009 om 01:55

    Feitelijk zie je gewoon een motorfiets met zijspan, maar dan wel een die IMHO niet snel meer overtroffen zal worden. Wát een mooi eindproduct zo, zeg.

    Login om te reageren
  30. hummer zegt

    16 augustus 2009 om 21:00

    Gek ding, en straks kan je niet kiezen: auto of motor ??

    Login om te reageren
  31. Kim zegt

    18 november 2010 om 17:57

    Geef mij maar die auto dan zeik ik nooit meer over een stommee auto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  32. kim zegt

    25 december 2010 om 12:42

    die coole auto wil ik hem heben voor $0 euro

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North