• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette C6.R GT2 (op basis ZR1)

Auteur: autoblogger, gepost 5 augustus 2009 om 09:06 – 21 Reacties

Corvette C6R GT2
Nadat men 10 jaar actief is geweest in het Le-Mans GT1-segment zal Corvette Racing vanaf komend weekend deze nieuwe deze GT2 Corvette C6.R gaan inzetten, zoals verwacht. GT1 blijft erg populair in Europa, maar in Noord-Amerika schijnt er meer interesse te zijn voor de GT2-klasse.

Het debuut van de Corvette GT2 zal zaterdag plaatsvinden in Mid-Ohio. De C6.R GT2 is gebaseerd op de Corvette ZR1, de GT1 gebruikte een stalen chassis maar de GT2 gebruikt dus het aluminium chassis van de Z06/ZR1. Aan de buitenkant heeft de GT2 een kleinere splitter bij de voorspoiler en een kleinere achtervleugel gekregen, wat moet zorgen voor minder downforce. Onder de kap ligt een gedownsizede 6.0-liter versie van de 7.0-liter V8 uit de GT1. Volgend jaar zullen er nieuwe regels van toepassing zijn en zal men een volledig nieuwe motor gaan gebruiken. De GT2 Corvettes krijgen dan een nieuwe 5.5-liter V8 gebaseerd op de next-gen GM small block.

Ook interessant!

  • Duitse Corvette
    Duitse Corvette C8 nu eindelijk ingrijpend verbeterd
  • Video: Instagrammer tikt 363 km/u aan in GT2 RS
  • Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
    Porsche deelt video van GT2 RS MR record op Zandvoort
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

c6, Corvette, gt2, le-mans, Racing, ZR1

Vorig bericht: « Gelimiteerde Kia Sorento Edition by Irmscher
Volgend bericht: Mazda MX-5 Superlight Version Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Merry zegt

    5 augustus 2009 om 09:12

    Hoe zit dat nou met die nieuwe regels?
    GT1 en de GT2 wordt toch 1?

    Login om te reageren
  2. Maikel zegt

    5 augustus 2009 om 09:26

    hij is in ieder geval niet handig in Nederland, al die drempeks dat gaat een ramp worden :P

    Login om te reageren
  3. gschoots zegt

    5 augustus 2009 om 09:36

    Een race auto komt daarom over het algemeen geen drempels tegen… ;)

    Login om te reageren
  4. Maikel zegt

    5 augustus 2009 om 09:47

    neeej maar meestal gaan ze er ook zo’n straat versie van maken, en die is niet veel hoger, vandaar

    Login om te reageren
  5. Rouge zegt

    5 augustus 2009 om 09:55

    Ik hoop dat deze net zoveel herrie maakt als zijn grote broer want met al die diesels kan je bijna rustig slapen tijdens de 24 uur! Herrie rules!!

    Login om te reageren
  6. VSTMcLaren zegt

    5 augustus 2009 om 09:57

    de GT1 is gestopt omdat ze bijna net zo snel zijn als de LMP2 en de kosten zijn te hoog

    Login om te reageren
  7. Bimbo Lover zegt

    5 augustus 2009 om 10:37

    Ze zijn niet gestopt met GT1, er komt een aparte FIA GT1 competitie, los van de LM series.

    Login om te reageren
  8. Robert zegt

    5 augustus 2009 om 10:39

    Er komt een nieuwe GT1 klasse binnen het FIA GT onder SRO. De Ford GT en de Nissan GTR reden al enkele races mee bij wijze van test. GT1 had moeite om instappers aan te trekken vanwege de hoge(re) kosten. De nieuwe GT1 maakt dat aspect interessanter. Dit reglement staat voor zover ik weet (nog) wel los van het reglement dat de ACO (Le Mans, LMS) hanteert voor de GT1-klasse. In LMS en ALMS is GT2 de interessante en meest spectaculaire GT-klasse en het is logisch dat Corvette daarin stapt. In GT1 reden ze in het ALMS al jaren zonder enige noemenswaardige competitie.

    Login om te reageren
  9. Bimbo Lover zegt

    5 augustus 2009 om 10:42

    In ieder geval ziet het er naar uit dat door deze gewijzigde opzet er meer interesse is en dat komt de liefhebbers ten goede :-)

    Login om te reageren
  10. cardesigner@USA zegt

    5 augustus 2009 om 10:48

    GT2 auto’s zijn veel mooier als je het aan mij vraagt.

    Login om te reageren
  11. Vanquish zegt

    5 augustus 2009 om 11:00

    Welke klasse was nou laatst op de 24uur van Spa? Ik kwam daar eigenlijk per toeval en heb de testrondes vooraf gezien, té bruut. GT-R, Saleen, Corvette, Ford GT, 911, MC12, Ferrari F430, d’r kwam vanalles langs. Op de website van Spa stond dat het de FIA GT was, maar ik neem aan dat er dan nog een nummertje bij hoort?

    Login om te reageren
  12. Merry zegt

    5 augustus 2009 om 11:00

    Dat maakt een hoop duidelijk.

    Maar ik ben eigenlijk wel fan van de GT3 cup, daar zitten nog meer auto’s en is ook heel vermakelijk om naar te kijken.

    Login om te reageren
  13. F355GTB zegt

    5 augustus 2009 om 11:31

    5.5-liter V8?
    Ik dacht dat bij Le Mans een atmosferische GT2 maximaal 4.0 liter mocht hebben? En dat zou nog minder worden, volgens mij.
    De Spykers en Ferrari’s F430 hadden allebei een 4.0 V8 en de Porsches een 4.0 zescilinder boxer…

    Login om te reageren
  14. Robert zegt

    5 augustus 2009 om 11:32

    Vanquish: je kunt ze herkennen aan de numberplates. De auto’s die jij opnoemt zijn zowel GT1 als GT2, als nieuwe GT1. Die klassen rijden door elkaar namelijk, en van een auto als de Ford GT was er zowel een new GT1 als een GT2 uitvoering op Spa aanwezig ;)

    Login om te reageren
  15. robbie zegt

    5 augustus 2009 om 12:12

    @F355GTB, de maximuminhoud is nog steeds 8 liter voor atmosferische motoren en 4 liter voor turbomotoren:
    Maximum engine capacity: 8000ccs for atmospheric engines, 4000cc for turbocharged engines

    De Lamborghini Gallardo LP560 GT2 heeft bijvoorbeeld een 5.2 liter motor. En de Aston Martin V8 Vantage GT2 heeft een motor van 4.5 liter. Waarom zijn sommige motoren dan kleiner of groter gemaakt? Dat heeft te maken met een afweging tussen restrictoren en gewicht.

    @Robert, volgens mij was er een Ford GT in GT1 en GT3 spec aanwezig op Spa.

    @Merry, GT2 kent ook genoeg afwisseling hoor en het wordt alleen nog maar meer.

    Aston Martin
    BMW
    Corvette
    Dodge
    Ferrari
    Ford
    Jaguar
    Lamborghini
    Panoz
    Porsche
    Spyker

    @autoblogger, “De start van de GT2-klasse zal zaterdag plaatsvinden in Mid-Ohio” *kuch* het seizoen is al een tijdje bezig *kuch*
    http://www.americanlemans.com/

    Login om te reageren
  16. EnzoR zegt

    5 augustus 2009 om 12:17

    Het blijven mooie wagens! :D en dan straks ook in Le Mans?

    Login om te reageren
  17. autoblogger zegt

    5 augustus 2009 om 13:09

    @robbie: check, ik bedoelde de start van de Corvette GT2 ;)

    Login om te reageren
  18. dummy zegt

    5 augustus 2009 om 14:33

    @vanquish
    Tijdens de 24u reed het FIA GT kampioenschap met wagens die voldoen aan het huidige reglement GT1 en GT2, maar er waren ook een paar deelnemers (Nissan GT-R bvb) die reden volgens de regels van het GT1 reglement voor 2010. MC12 en Corvette was GT1, Ferrari 430 en Porsche GT2. Om het allemaal nog wat ingewikkelder te maken was er ook een guest klasse, maar welk reglement die precies hanteerden weet ik ook niet.

    Login om te reageren
  19. BmwMPower zegt

    5 augustus 2009 om 14:36

    Mark my words!

    Dit is een van de dingen die Amerikanen wel goed kunnen.
    Een moddervette, benzine slurpende, supercar bouwen!
    Heerlijk!

    Login om te reageren
  20. F355GTB zegt

    5 augustus 2009 om 18:43

    @robbie:
    Dank! Weer wat geleerd!
    Ik zie op Wikipedia nu dat het geen GT1 en GT2 meer zou heten, maar GTS en GT… Ingewikkeld allemaal:

    LM GTS
    Deze auto’s komen qua regels over met de GT1 auto’s uit de FIA GT klasse. Er zijn slechts twee verschillen: de achtervleuger is kleiner en het gebruik van carbon remmen is toegestaan. De motorinhoud is maximaal 8 liter voor atmosferische motoren, 4 liter voor turbo motoren. Het gewicht van de auto’s is minimaal 1100 kg. Voorbeelden: Ferrari 550 Maranello, Corvette C6-R,Aston Martin DBR9
    LM GT
    Dit zijn de GT2 auto’s uit de FIA-GT klasse. Het minimum gewicht is 1100 kg, de eisen aan de motoren zijn hetzelfde als in de LM GTS klasse. Voorbeelden: Porsche 911 GT3, Ferrari 360 Modena, Panoz Esperante GTLM & Spyker C8 Spyder GT2R.

    Login om te reageren
  21. C6_R zegt

    10 augustus 2009 om 15:28

    1. Bergmeister/Long, Porsche 911 GT3 RSR, 108
    2. O’Connell/Magnussen, Chevrolet Corvette C6.R, 108
    3. Mueller/Milner, BMW E92 M3, 107
    4. Gavin/Beretta, Chevrolet Corvette C6.R, 107
    5. Melo/Kaffer, Ferrari 430 GT, 107

    Geen slecht debuut lijkt me zo!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North