• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda MX-5 Superlight Version Concept

Auteur: autoblogger, gepost 5 augustus 2009 om 10:17 – 49 Reacties

Mazda MX-5 SuperLight
Op de IAA in Frankfurt zal Mazda deze MX-5 Superlight Version onthullen. De MX-5 Superlight is een lichtgewicht versie van de bekende roadster en lijkt het SLR Stirling Moss thema te hergebruiken.

De ingrediënten zijn oa een sportief chassis, een flinke gewichtsvermindering en een verwijdering van de voorruit. De lichtgewicht MX-5 moet zorgen voor een betere rij-ervaring, handling, verbruik en CO2 uitstoot (zucht). Welke motor er onder de kap ligt is nog onduidelijk…

Ook interessant!

  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter
  • Mazda MX-5 990S
    Mazda MX-5 990S is lichtere en sportievere MX-5
  • Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
    Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, iaa-2009, Lichtgewicht, Mazda, mx-5

Vorig bericht: « Corvette C6.R GT2 (op basis ZR1)
Volgend bericht: Nog steeds crisis: Rolls Royce met sleurhut »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmw-e30-7bh zegt

    5 augustus 2009 om 10:22

    En wie koopt zoiets?
    Ik zie geen markt voor een MX-5 waarbij je de vliegjes uit je ogen moet pulken..

    Login om te reageren
  2. BananaFlip zegt

    5 augustus 2009 om 10:23

    Allemaal leuk, minder gewicht enzo, maar zo’n ellenlange motorkap kan toch niet op een MX-5je?
    Van achteren ziet er er al erg buiten proporties uit…

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    5 augustus 2009 om 10:23

    W0o0dy, kom er maar in!

    Login om te reageren
  4. Coubie74 zegt

    5 augustus 2009 om 10:28

    Hé een SLR Stirling Moss voor de kleinere beurs…..

    Login om te reageren
  5. Ilquadrifoglio zegt

    5 augustus 2009 om 10:30

    Wellicht is dit een variant op het MX-5 Evo platform tbv de Duetto. ;)

    Login om te reageren
  6. Pieter zegt

    5 augustus 2009 om 10:30

    Vliegel plukken doe je zeker niet. Bij de Stirling evenmin. De twee bulten op de motorkap, geleiden de wind boven je hoofd bij enige snelheid. Geen vliegen dus.
    En een makrt? neeuh, dit is een collectorsitem.

    Login om te reageren
  7. Pieter zegt

    5 augustus 2009 om 10:30

    ^ sorry voor de typfouten ;)

    Login om te reageren
  8. Polygoon zegt

    5 augustus 2009 om 10:32

    Ik denk dank dat dit een concept is, de echte MX-5 zal er wel weer anders uitzien

    Login om te reageren
  9. Laue zegt

    5 augustus 2009 om 10:33

    lijkt me idd geen markt voor. ziet er ook niet uit, de originele roadster vind ik ook niets, die dingen geven ze gratis weg bij Qmusic ;)

    @ Pieter

    Mazda met een collectors item? respect voor elk merk auto maar mazda heef nu niet dat je zegt iets bijzonders in huis. BEHALVE hun wankelmodellen.

    Login om te reageren
  10. BananaFlip zegt

    5 augustus 2009 om 10:34

    @ Laue

    De nieuwe generaties Mazda zijn toch wel bijzonder mooi!
    Vooral de 6 en 3, maar zelfs de 2.

    Login om te reageren
  11. bmw-e30-7bh zegt

    5 augustus 2009 om 10:37

    @ Pieter:

    Dat werkt alleen op hoge snelheden, als je onder de 60 rijdt heb je echt wél last van vliegjes.
    Enneuh collecters item..? Sure..

    Login om te reageren
  12. Bimbo Lover zegt

    5 augustus 2009 om 10:40

    ieder zijn meug, maar voor mij is dit in ieder geval de flop van 2009.

    Login om te reageren
  13. Roel zegt

    5 augustus 2009 om 10:42

    Ze kunnen beter een normale MX5 nemen en daar een motor in leggen met 300pk.

    Login om te reageren
  14. Kuukske zegt

    5 augustus 2009 om 10:43

    Die Designer kan maar 1 type auto ontwerpen?
    Bedenk eens iets nieuws!

    Saai design…

    Login om te reageren
  15. BananaFlip zegt

    5 augustus 2009 om 10:46

    @ bmw-e30-7bh

    Moet je maar zo’n belachelijk lelijk helmding over je kop trekken.

    Login om te reageren
  16. jetman zegt

    5 augustus 2009 om 10:47

    voor het zelfde geld heb je ook een ariel atom. de gewone mx-5 begint bij dertig mille dus deze zal wel tussen 40 en 50 worden. en het wordt wel degelijk een collectors-item. dr is ook een mx-5 fanclub en die heeft veel aanhangers. deze mx-5 is buiten proporties en ik vind het uitelijkk wat steriel aan doen. maar de rolbeugels vind ik wel erg fraai.

    Login om te reageren
  17. bmw-e30-7bh zegt

    5 augustus 2009 om 10:55

    @ BananaFlip:

    Als ik een helm wil dragen pak ik wel een 2 wieler, doe mij toch maar een auto met een voorruit (en een dak) 8) ;)

    Login om te reageren
  18. Waus zegt

    5 augustus 2009 om 11:02

    @ Laue

    Wat dacht je van de Furai.

    Login om te reageren
  19. SHFT zegt

    5 augustus 2009 om 11:02

    Bwa er staat concept e dus vorm is nogal relatief!

    Maar die achterlichen mogen ze wel eens van stappen hoor..

    Login om te reageren
  20. Jesper zegt

    5 augustus 2009 om 11:08

    Dit ding met de wankel uit de RX8? Hubba hubba! :D
    Mag ie van mij toch wel een heel klein opstaand plexiglas raampje hebben.
    Pk-tje of 220, en lekker alle trackdays. :)

    Login om te reageren
  21. Laue zegt

    5 augustus 2009 om 11:09

    @ Waus

    Akkoord, dat is een collectors item ;)

    @ BananaFlip

    ja oke, dat het mooie modellen zijn ben ik mee eens maar dat zijn alledaagse modellen.

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    5 augustus 2009 om 11:12

    @autoblogger: nou vooruit (nee geen voorruit) dan maar weer.
    Leuk idee, de huidige Mx5 vind ik te zwaar dus een kunststof body die de auto een flink stuk lichter maakt is prima al lijkt me de roll over bescherming wel een minpunt. Maar goed, welke kneus legt het ding nou ook op z’n kop? Over mijn kapsel maak ik me geen zorgen ook zonder helm zit het van geen meter en u couldn’t care less. Wel jammer dat de ervaring van het open rijden een stuk minder is met helm. Meer vermogen wordt overigens wel eens tijd dus doe maar 180pk bij 8000toeren

    Login om te reageren
  23. waverider zegt

    5 augustus 2009 om 11:12

    lijkt het sterling moss thema te herbruiken: NOT
    Dit concept werd eind jaren 50 begin jaren 60 veelvuldig toegepast op open auto’s. Dat mercedes dat toen deed betekent niet dat andere merken dat niet deden.

    Login om te reageren
  24. autoblogger zegt

    5 augustus 2009 om 11:16

    @waverider: yep, ik weet dat het thema al veel ouder is, maar als “recent” voorbeeld wilde ik de SLR even noemen. Blijkbaar wordt het thema nu weer opgepakt, wellicht als retro stijl ofzo…

    Login om te reageren
  25. RijNouNsDoor! zegt

    5 augustus 2009 om 11:19

    Dan toch maar een Donkervoort D10.

    Login om te reageren
  26. Jetman zegt

    5 augustus 2009 om 11:39

    @Rijnounsdoor
    als je een klassiek gelijnde racer wilt dan toch liever een cham superlight dan een d8

    Login om te reageren
  27. ivanadrive zegt

    5 augustus 2009 om 11:47

    Lijkt wel een leuke concurrent voor een caterham, ariel atom en vele anderen. een auto voor track days en competitie.

    Login om te reageren
  28. CX9Owner zegt

    5 augustus 2009 om 12:12

    voor de mensen die denken dat deze veel breder en ander dssing heeft nou nee het een gewoone mx-5 zonder voor ruit en het een een concept goed lezen

    Login om te reageren
  29. tom zegt

    5 augustus 2009 om 12:22

    Lekker, Zonder ramen =,=
    Je hebt de hele reis traanogen etc. maar maakt niet uit hoor!!! Je hebt een harstikke mooie en gave Roadster..
    Not

    Login om te reageren
  30. mardec zegt

    5 augustus 2009 om 12:27

    Als ik geen 1m 97 was zou ik hem nemen als fun auto.

    Ik hou van dit soort wagens :-) Alleen lijken sommige idioten hier te denken dat dit als normale wagen gebruikt wordt :/ Dit is dus het equivalent aan een moto dames en heren. Je draagt hierin een helm!

    Login om te reageren
  31. Timmie zegt

    5 augustus 2009 om 12:46

    Een fantastische concurrent voor de Stirling Moss SLR! Niet dus!

    Login om te reageren
  32. Texter zegt

    5 augustus 2009 om 12:54

    Is het nou een echte of een trapauto?

    Login om te reageren
  33. Dakloos zegt

    5 augustus 2009 om 13:19

    Van mij mag die komen!

    Login om te reageren
  34. broodje kip met knoflook zegt

    5 augustus 2009 om 13:20

    naast de voorruit mist hij ook nog spiegels….

    Login om te reageren
  35. Henk zegt

    5 augustus 2009 om 13:33

    die velgen komen gewoon van een oud model af

    Login om te reageren
  36. BmwMPower zegt

    5 augustus 2009 om 14:41

    De natte droom van RenesisHP?

    Login om te reageren
  37. RenesisHP zegt

    5 augustus 2009 om 14:42

    @wOoOdy.

    Wankelmotortje plaatsen en je hebt een leuk speeltje voor op het circuit.

    Ideale combo: Het gewicht van een NA met de grip van een NC en het vermogen van de RX-8 HP.

    Het is dat ik het geld niet meer heb. Anders had ik een aanbetaling gedaan. Ik hou van dit soort speeltjes.

    Login om te reageren
  38. RenesisHP zegt

    5 augustus 2009 om 14:47

    @BmwMPower.

    1 van de natte dromen. ;)

    Login om te reageren
  39. MCW zegt

    5 augustus 2009 om 15:38

    Het persbericht spreekt steeds over een SHOWMODEL. Dus zal vast niet in productie gaan hoor. Gewoon een geinig iets nu de MX-5 toch wel op zijn laatste beentjes loopt..

    “Maar die achterlichen mogen ze wel eens van stappen hoor..”

    Ze zijn gewoon nu rood hoor. Geen wit of zwart..

    Login om te reageren
  40. MCW zegt

    5 augustus 2009 om 15:40

    Trouwens, helemaal nieuw is het niet voor Mazda. Dus die SLR vergelijking kan al weg..

    Miata Mono-Posto (2000)

    Ook gewoon een SHOWMODEL. Niet voor productie

    Login om te reageren
  41. Klassiekekliko zegt

    5 augustus 2009 om 19:13

    Niks mis mee, graag een 3 liter V6 met dubbele turbo er in met zo rond de 250 PK, graag in donkerblauw met creme lederen bekleding voor mijn deur afleveren aub.

    Login om te reageren
  42. MW zegt

    5 augustus 2009 om 22:00

    Renesis HP motor erin,
    Bergweggetje zuid Frankrijk,
    Ik koop m wel!

    Login om te reageren
  43. mardec zegt

    6 augustus 2009 om 17:34

    @ Klassiekekliko

    Voor 250 pk heb je geen 3l V6 biturbo nodig hoor :|

    Login om te reageren
  44. ErwinLagcher zegt

    6 augustus 2009 om 17:48

    @ Klassiekekliko

    Liever een atmosferisch blok er in met 250 pk (2 liter en 8000 toeren) en genieten maar van open rijden.

    Login om te reageren
  45. KlassiekeKliko zegt

    11 augustus 2009 om 12:24

    Jullie hebben gelijk, was FF niet al te scherp…

    Login om te reageren
  46. w0o0dy zegt

    1 september 2009 om 21:47

    Video van Motortrend met de “gewone mx-5 NC mkII” op Laguna Seca. Laptime 1:52,2
    Video uit de serie van Motortrends Best Drivers Car competition 2009, met o.a de boxster S met PDK, de Camaro, de 135i, de ZR1, CTS-V, de R8.

    Quotes van Randy Pobst (zeer ervaren en behoorlijk succesvolle professionele racer): “Mazda deserves a medall for this car. They have done such a great job” “when it rolls and take a set, its beautifully balanced” “God i just had a ball with the car, it really is one of the finest drivers cars here today. It’s so satisfying and enjoyable”

    http://www.youtube.com/watch?v=wfOT2qnOFmI

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      1 september 2009 om 22:34

      @w0o0dy:

      Dat is een serieus snelle tijd. :shock:

      Login om te reageren
  47. w0o0dy zegt

    1 september 2009 om 22:43

    Ja, dat is idd een snelle tijd, slechts 1,5 seconden langzamer dan de S2000 die 194pk/ton aan boord heeft, met minder dan 140pk/ton voor de MX-5 NC (mkII). En ook maar 1,8 seconden langzamer dan de RX8 die daar tussen zit qua pk’s/ton.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      1 september 2009 om 23:12

      @w0o0dy:

      Geeft wel aan hoe goed het bochtengedrag en de lichtvoetigheid is. Vooral op dit circuit komt het daar zeker op aan.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North