• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette Z03 Concept van Nederlandse bodem

Auteur: autoblogger, gepost 19 februari 2008 om 23:52 – 83 Reacties

Corvette Z03 Concept - Ugur Sahin Design
Groot nieuws! Ugur Sahin, de Nederlands/Turkse designer die ons al eerder een Audi Locus en een Ferrari Dino Concept toonde, heeft plannen om deze Z03 in productie te nemen.

De Corvette Z03 Concept is gebaseerd op de Z06, naar goed voorbeeld van ons aller Michiel. Mede-oprichter van Ugur Sahin Design, Axel van Mourik, laat weten dat het chassis een extreem goede basis is. Zowel op de openbare weg als op het circuit, denk daarbij aan overwinningen tijdens de American Le Mans Series en de 24-uur van Le Mans.

De Z03 krijgt naast een nieuwe carbon body ook modificaties aan de motor en het interieur. Het totale vermogen moet uitkomen op maximaal 750 pk, afkomstig uit de LS7 V8. Dit zal aangeboden worden in 3 “engine-packages”, van 500 tot 750 pk. Het gewicht wordt geschat op 1374 kg, dat is ongeveer 50 kilo minder dan de Z06.

Men wil 100 exemplaren van deze Z03 gaan maken. De exacte details zullen in maart bekend gemaakt worden, waarna men nog dit jaar de eerste units wil afleveren op Amerikaanse bodem. Ambitieus!

Het project is mede mogelijk gemaakt dankzij diverse partners, waaronder de vroegere Corvette chief engineer Dave McLellan. Ondanks dat krijg ik een heel erg déjà vu bij dit alles, ben ik de enige die zowel het design als de uitwerking erg vind lijken op de Vandenbrink GTO?

Corvette Z03 Concept - Ugur Sahin Design
Corvette Z03 Concept - Ugur Sahin Design
Corvette Z03 Concept - Ugur Sahin Design
Corvette Z03 Concept - Ugur Sahin Design

Met dank aan dekster voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
  • Corvette laat alvast hun betaalbare Ferrari zien

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

coachbuilding, Corvette, Supercars, ugur-sahin, z06

Vorig bericht: « 15 miljoen Volvo personenauto’s
Volgend bericht: Dit is de nieuwe Audi A4 Avant! »

Lees Interacties

Reacties

  1. glangeveld zegt

    19 februari 2008 om 23:56

    ziet er beter uit dan het origineel

    Login om te reageren
  2. Davidov zegt

    19 februari 2008 om 23:59

    Coole concept! Nou krijg je straks een Z01 met 1000 pk, lol

    Login om te reageren
  3. Jochem zegt

    20 februari 2008 om 00:01

    Ik vind hem wel wat weghebben van een Alfa Romeo 8C

    Login om te reageren
  4. Jesko zegt

    20 februari 2008 om 00:03

    Ziet er mooi uit. Weet alleen nog niet wat ik van de neus vind, die kan ik nog niet zien namelijk. Ik vind hem overigens totaal niet lijken op de Vandenbrink GTO, die is toch een stuk anders.

    Als hij er in slaagt dit jaar al auto’s af te leveren, lijkt me dat leuk. En doet hij het beter dan Vandenbrink Design.

    Login om te reageren
  5. ward430 zegt

    20 februari 2008 om 00:03

    Iets te hoge achterkant, te kleine achterruit maar voor de rest mooi.

    Login om te reageren
  6. Adnan Sabir zegt

    20 februari 2008 om 00:19

    Het lijkt eerder op de Ferrari Dino Concept van U. Sahin zelf dan op de Vandenbrink GTO.
    Maar eigenlijk doet het er (voor mij in ieder geval) niet aan toe waar het op lijkt, als het maar mooi is ;)

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    20 februari 2008 om 00:20

    Ho! Hoor ik daar in de verte een bitchfight aankomen tussen Michiel en Ugur? Eén tip voor Michiel; Vlakke hand, Michiel, vlakke hand. :D

    Nee, es ist ein spass! Vind dit zéker wel mooi. Had eerlijk gezegd toch liever de Dino gezien.

    Nou ja, laten we in ieder geval blij zijn dat Nederland gezegend is met dit soort top designers.

    Login om te reageren
  8. autoleek zegt

    20 februari 2008 om 00:44

    Beste redactie

    jullie gelijkenis met een Van den Brink GTO moeten jullie me toch eens wat gedetaileerder uitleggen buiten het feit dat beide concepten door Ugur gevisualiseerd zijn.

    Login om te reageren
  9. snelste zegt

    20 februari 2008 om 00:53

    Jochem, ja daar heeft hij idd wel wat van weg, zelfs de alfa kleur.

    Login om te reageren
  10. Knorrit zegt

    20 februari 2008 om 01:08

    Apart! Voordat ik het commentaar met de link in de tekst überhaupt had gelezen, was ik al aan het vergelijken met de GTO. Het is in mijn ogen deels gezichtsbedrog, bestaande uit twee punten:
    1. Beiden zijn rood, de één iets donkerder dan de ander.
    2. Corvette en Ferrari lijken ook zonder de special coachbuilds behoorlijk veel op elkaar. Een voorbeeld hiervan is de gelijkenis tussen de ronde achterlichten.

    Maarrr, wat mij desondanks wél opviel: de schuine lijn aan de achterkant van de zijruit… Zowel bij de GTO als de Corvette loopt deze lijn deels vanuit de ruit schuin omhoog naar achteren de carrosserie in. Bij de Corvette is deze lijn in de kleur van de carrosserie uitgevoerd; bij de GTO kleurt de lijn optisch mee met de ruit. Toevallig, of toch ‘geïnspireerd’ door de GTO?

    Login om te reageren
  11. Valentino zegt

    20 februari 2008 om 01:28

    @ knorrit, die lijnen zat ik ook al te vergelijken!
    Bij de GTO is het combinatie van een deurgreep en een ventilatiegat, maar bij de design van Ugur zie ik alleen een luchthapper en ik wee nie wat dat andere driehoekje doet

    Login om te reageren
  12. DAT zegt

    20 februari 2008 om 02:02

    @ Valentino
    Ja, dat kan eigenlijk niet. Om zo’n ‘vormgrap’ te herhalen.

    Wel slim om de Corvette als donor te gebruiken. Iets betaalbaarder dan Ferrari’s.

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    20 februari 2008 om 06:37

    hier word ik zoooo verschrikkelijk blij van ..
    eindelijk weer een mooie GM sinds 1955 ..
    o.k. je weet dat die vormen niet in staalplaat zijn uit te voeren dus de boel van plastic/kunsthars word gebakken ..
    en die eeuwige p.k,s .. dat zal allemaal wel ..
    maar zoooo oogverblindend mooi ..

    en als dan je partner een voormalig chief engineer van corvette is .. wat kan er dan mis gaan ??
    hele tijd geleden dat ik zo onder de indruk ben geweest ..
    dus Ugur .. thumbs up and godspeed ..

    @K.N.A.C. .. kunnen jullie de beslissing voor de “klassieker in spee” nog effe herzien ..

    Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    20 februari 2008 om 06:41

    @Autoblogger .. waar hadden jullie ook al weer dat kale plaatje van de corvette ?? die corvette zonder jas aan zeg maar .. dank u ..

    Login om te reageren
  15. rebel rouser zegt

    20 februari 2008 om 07:04

    gewoon een kopie van de eerste opel gt…..jatwerk dus.

    Login om te reageren
  16. VonStroke zegt

    20 februari 2008 om 07:06

    Behoorlijk mooi maar te veel gelijkenissen met de Vandenbrink GTO, jammer dus.

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    20 februari 2008 om 07:47

    Ik zie in de neus meer dan een beetje Corvette C3, maar zie ook een vleugje Exige in de achterkant (schuin van boven). Van de zijkant gezien vind ik ‘m wat onevenwichtig, maar verder erg fraai!

    Login om te reageren
  18. D4D D-CAT zegt

    20 februari 2008 om 07:56

    @rebel rouser: Jatwerk is wellicht wat sterk uitgedrukt,…Maar idd…precies de OPEL GT. (van vroeger hé ;) )

    Login om te reageren
  19. senna zegt

    20 februari 2008 om 08:00

    op zich een mooi design,de voorkant lijkt wel een beetje op de F430 met die luchthappers en een vergelijk met de ALFA 8c gaat ook wel op.
    maar zeker geen slechte poging.

    Login om te reageren
  20. Racer X zegt

    20 februari 2008 om 08:15

    Erg mooi, maar omdat ie nogal op de GTO van VDB lijkt is dat ook niet zo vreemd. Ik vind de gewone Corvette wel mooier. Gewoon een ruigere uitstraling, wat beter bij zo’n amerikaans beest past.

    Login om te reageren
  21. Tim zegt

    20 februari 2008 om 08:15

    Trekt op geen kl***n , die achterkant is veel te kort en te dik , net zoals bij de nieuwe C6 trouwens . Het geheel doet me denken aan een Smart roadster. Vond de vorige generaties corvettes een veel beter design hebben.

    Login om te reageren
  22. Racer X zegt

    20 februari 2008 om 08:18

    @ lincoln

    Klassieker in spee? Wil je die auto in het achterwerk van Koosje schuiven ofzo? Hahaha.

    Login om te reageren
  23. lincoln zegt

    20 februari 2008 om 08:23

    @Racer X .. ten eerste is ie te mooi daarvoor .. en ten tweede woont daar al een irritant kaboutertje met krulletjes ..

    Login om te reageren
  24. Floris zegt

    20 februari 2008 om 08:25

    Eerst zien, dan geloven. Ik heb de afgelopen jaren genoeg 3D renders gezien die het productiestadium zouden halen en dat nooit gedaan hebben. Maar voorlopig iig een mooie poging.

    Login om te reageren
  25. rider zegt

    20 februari 2008 om 08:33

    ziet er leuk uit maar niet origineel of onderscheidend. (lees van der brink gto) wat mag dat dan wel niet gaan kosten? het dubbele van de ZR1 wellicht?

    Login om te reageren
  26. autoblogger zegt

    20 februari 2008 om 08:38

    @lincoln: een kaal plaatje? ik weet even niet waar je op doelt…

    @autoleek: ik wist niet dat de GTO een design van Ugur was. Enfin, naast het design doelde ik bv ook op de website (layout doet me aan de site van Vandenbrink denken), het aanbod van 3 power upgrades, etc. Wat overigens niet wegneemt dat het er allemaal zeer mooi uit ziet!

    PS: en ik ben zo te lezen niet de enige die de gelijkenissen ziet ;)

    Login om te reageren
  27. VLS54 zegt

    20 februari 2008 om 08:53

    Dacht eigenlijk ook meteen aan de GTO. En van dat design van dat raam is echt te erg gejat. Dat kan gewoon niet.

    Login om te reageren
  28. yannick zegt

    20 februari 2008 om 09:05

    ik vind het een mooie remake van die corvette stingray’s van vroeger!!!

    Login om te reageren
  29. Silverarrow zegt

    20 februari 2008 om 09:13

    Moest ook meteen aan de GTO denken, maar bij nader inzien:

    Toch wel anders dus. Verder een mooie wagen, alleen die achterkant (en dan vooral die uitlaten) zijn minder.

    Login om te reageren
  30. Racer X zegt

    20 februari 2008 om 09:20

    lol @ lincoln :)

    Login om te reageren
  31. Vincent996 zegt

    20 februari 2008 om 09:32

    Ik vindt het erg sterk op de Alfa 8c lijken. Zeker door die hoog opgetrokken achterkant. Wel mooi, maar mischien een beetje veel van hetzelfde. (Alfa 8c en VDB GTO)

    Login om te reageren
  32. JH zegt

    20 februari 2008 om 09:32

    Mooi ding maar zulke spreuken als 100 stuks bouwen zijn teveel van het goede als er nog geen rijdend voertuig is. Ben benieuwd naar de omzetting want van een 3D Max model naar een 1:1 (klei-)model is een heeellleee lange weg en dan heb ik het nog niet over of de oppervlakken een goede kwaliteit hebben (class-a, b of c…)

    Login om te reageren
  33. colourAgga zegt

    20 februari 2008 om 09:39

    Deze is rauwer dan de Van den Brink GTO. Ik ben het eens dat de presentatie gelijkend is (komt vooral door de kleurkeuze) maar dat is waarschijnlijk gewoon hip en straalt luxe uit :)

    Login om te reageren
  34. colourAgga zegt

    20 februari 2008 om 09:41

    Overigens als ik de pesos had zou ik voor de Van den Brink GTO gaan. Die straalt iets meer stijl uit als je over lange landweggetjes cruised.

    Login om te reageren
  35. Turbopaultje zegt

    20 februari 2008 om 09:54

    Aha. Daar komen zeer interessante wetenswaardigheden naar boven…….
    Die Z03 hier is in mijn ogen een veel sterker ontwerp dan de aktuele GTO.

    Minder retro, minder poespas, scherper en ook betere verhoudingen (kort en knackig). Ben benieuwd of die zeer fraaie achterruit-layout zo blijft in de kleinserie.

    Nog dit jaar 1e auto op de USA markt en momenteel nog geen Class A model ? Yeah right…………..extremely wishfull thinking. Niettemin: veel succes !

    Login om te reageren
  36. Jesper zegt

    20 februari 2008 om 09:55

    @ yannick: damn right :D

    he wat een gekat allemaal, dit is nou een echt origineel corvette ontwerp, of is iedereen hier de bekentste corvette ooit vergeten: de ‘cokebottle’ stingray?! :D

    Login om te reageren
  37. luc zegt

    20 februari 2008 om 10:12

    kruising tussen de GTO en een AR 8C

    Login om te reageren
  38. lincoln zegt

    20 februari 2008 om 10:18

    @Ugur .. ik weet dat je dit leest .. dus ??
    is het waar dat je het hele chassis + kooiconstructie + ophanging hier voor hebt gebruikt afkomstig is van de huidige corvette .. dus de zelfde wiel basis heeft als het origineel ..
    en dat je de onderkant voorruit een stuk naar voren hebt gebracht zodat ie meer gedrongen lijkt ??

    ja/nee .. doorstrepen wat niet van toepassing is ..

    Login om te reageren
  39. RCA zegt

    20 februari 2008 om 10:35

    Om verwarring te vermijden: Ugur Sahin is vorig jaar door Vandenbrink Design ingehuurd voor het uitrenderen van de GTO, zoals bekend ontworpen door mijn collega Michiel van den Brink.
    @Ugur: nice work en veel succes!

    Login om te reageren
  40. bramwillemse zegt

    20 februari 2008 om 10:47

    Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk er uit gaat zien.. al die scherpe lijnen en hoeken

    De vandenbrink stijl is toch wat gebalanceerder en ‘zachter’. Toch wat prettiger voor het oog.

    Ik vind vooral de achterkant van dit ontwerp zeer geslaagd, écht een corvette, maar wel met wat italiaans-neerlandse flair :)

    Login om te reageren
  41. Zoef zegt

    20 februari 2008 om 10:55

    Ik vind dat geneuzel over gelijkenissen geneuzel.
    Zo gezien lijken alle auto`s op elkaar met hun vier wielen, 1 stuur, deuren aan weerskanten enz…

    Login om te reageren
  42. Zoef zegt

    20 februari 2008 om 10:55

    deze Z03 is mooi en origineel. Net als de Vandenbrink. Hoewel die laatste misschien mooier is.

    Login om te reageren
  43. Martijn Lemmens zegt

    20 februari 2008 om 11:25

    Uhm Ugur, je weet het, ik heb je werk al eerder mogen bewonderen maar ik vind het geweldig!
    Wij spreken elkaar binnenkort nog even, en je komt maar langs als het model zover is;)
    Spreek je!

    Martijn

    Login om te reageren
  44. Chorizo zegt

    20 februari 2008 om 12:49

    Leuk, maar als ik een coachbuilt ‘vette zou willen zou ik gaan voor Spada.
    )

    Login om te reageren
  45. Chorizo zegt

    20 februari 2008 om 12:51

    Of mogelijk zelfs een Castagna voor de vriendin.

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/29/coachbuilding-met-een-corvette-castagna-aznom

    Login om te reageren
  46. Chorizo zegt

    20 februari 2008 om 12:52

    Wat de drie coachbuilts alleszins gemeen lijken te hebben, is dat je geen barst ziet in de binnenspiegel ;-/

    Login om te reageren
  47. lincoln zegt

    20 februari 2008 om 13:15

    @Chorizo .. de markt van mensen die een gebarste achteruitkijk spiegel verkiezen boven een hele is vrij klein ..
    je kan het dus zien als een marketingtool ..

    Login om te reageren
  48. Juppe zegt

    20 februari 2008 om 14:24

    Gaaf ontwerp, ben benieuwd hoe ver het qua productie gaat komen. Goed bezig daaro!
    Ik moest ook aan de GTO denken, maar ik denk dat dat vooral door de kleur en manier van renderen komt (geen toeval blijkbaar). Eerlijk gezegd vind ik ‘m qua proporties mooier dan de GTO, vooral in de post van Silverarrow. Het ‘gedrongenere’ spreekt mij meer aan. Ik moest ook even denken aan de Shelby GR1, maar die vind ik qua uitwerking nog wel even wat mooier, omdat die veel minder lijnen en knikken heeft. En die ‘woeste’ achterste wielkasten vind ik in dat concept zo gaaf.

    Maar mooi ontwerp igg!

    Login om te reageren
  49. Jan C. zegt

    20 februari 2008 om 14:36

    moet autoblogger gelijk geven dat ook het logo en de website, de presentatie e.d. wel erg hetzelfde zijn

    Login om te reageren
  50. Tom# zegt

    20 februari 2008 om 14:42

    hmm., ik vind de voorkant maar niks. Achterkant is zeker top!

    Login om te reageren
  51. Wouterman! zegt

    20 februari 2008 om 14:50

    Zeeer mooi! Respect :D

    Login om te reageren
  52. Chip zegt

    20 februari 2008 om 16:11

    Ik dacht even dat dit van Michiel was, omdat hij van ‘Nederlandse bodem’ komt en laatst maakte Michiel ook een grapje over de gele Corvette van zijn vriend in een column. Maar gelukkig, bij Ferrari’s blijven is mooier.

    Login om te reageren
  53. Willem zegt

    20 februari 2008 om 16:21

    tjesus, de strakke vorm van een kleine musselcar

    Login om te reageren
  54. kzary zegt

    20 februari 2008 om 16:31

    lekkere bak. ik hoop dat hij in productie gaat en dat ik hem ooit kan betalen

    Login om te reageren
  55. Fritz zegt

    20 februari 2008 om 16:39

    Lijkt op de vdB GTO? Natuurlijk niet, kijk maar eens goed. Wat overigens wel opvalt is dat het mooie 3D design van de GTO van vdB uit de koker van Ugur Sahin komt.
    Deze Corvette is naast bijzonder mooi, ook precies dat, wat veel vette lovers miste
    in de laatste, saaie ontwerpen van Corvette zelf.

    Login om te reageren
  56. RCA zegt

    20 februari 2008 om 17:11

    Nogmaals om verwarring te voorkomen: het design van de GTO is van de hand van Michiel van den Brink. Alleen de renderingen zijn uitgevoerd door Ugur Sahin.

    Login om te reageren
  57. Carmaster zegt

    20 februari 2008 om 18:34

    Ik zie sterke invloeden van de Corvette Stingray uit ’68.
    Vooral bij de neus waar het plaatwerk schuin oomhoog gaat net achter de koplamp.
    De achterkant is wat leeg, een paar roostertjes zouden veel helpen.
    al met al wel een mooie auto

    Login om te reageren
  58. Rob USA zegt

    20 februari 2008 om 18:55

    Sorry maar ik vind hem te klein en te Italiaans (C8) ! Doe mij maar gewoon de C6 ZR1 veel mooiere verhoudingen ..langer, dikker en achterkant ook veel mooier.

    Login om te reageren
  59. Swinkels zegt

    20 februari 2008 om 19:00

    Geef mij maar de standaard Z06. Elke keer als nederlandse designer die iets van marketing weet een nieuw design heeft komt er weer een nieuw topic. Zo zijn er duizenden designers met dezelfde plannen waar je uiteindelijk niets van hoort. Een dergelijk iemand maakt zoiets puur voor een leuke baan bij een grote OEM en de overige praat is om het onder de aandacht te brengen.

    Dit ontwerp vind ik dus niet geslaagd alleen vanwege de voorkant. De rest is wel netjes.

    Login om te reageren
  60. Turbopaultje zegt

    20 februari 2008 om 19:31

    Kijkje op de website, zie ik een mooi logo. En een zeker Dave McLellan voorbij zwaaien, dat lijkt wel mr. Vette…………de right one hier dus.

    Met hem aan het roer en voldoende resources is eind dit jaar een functionele showcar te hebben haalbaar. Deze auto werkelijk op de USA markt brengen is dan nog een heel ander verhaal……….Maar wat moeten in hemelsnaam die cowbyos van een dragsterbouwers hier gaan doen ? Enginetuning ? OMG………..

    Login om te reageren
  61. turboboy zegt

    20 februari 2008 om 19:42

    typische corvette lijnen niet de corvette van tegenwoordig maar die van vroerger die bak gaat 160+ terwijl ie stilstaat

    Login om te reageren
  62. vincent#1 zegt

    20 februari 2008 om 19:44

    Als je deze foto’s nou in je post gebruikt had, leek die al een stuk minder op de GTO van MvdB.



    Login om te reageren
  63. Robin zegt

    20 februari 2008 om 20:08

    Mooi design, alleen vind ik aan de achterkant de lichten iets te laag zitten of de achterkant is te hoog en als je naar de foto kijkt van de zijkant dan lijkt de achterkant wel wat.. tja hoekig om het zo maar te noemen. ’t Moet iets ronder. Voor de rest TOPPIE!!

    Login om te reageren
  64. Turbopaultje zegt

    20 februari 2008 om 20:21

    Nu zichtbaar: die koplampen zijn in deze vorm tamelijk fantasieloos. Kan stukken beter dan het Smart Roadster idee……….

    Verstelbare louvres voor afdekking van de koplampen, of verduistering dmv speciale LED techniek ? Of mss. traditionele , dubbele klaplampen………… ?
    Imo ontbreekt er in het vlak rondom de achterlichtunits een markante zichtlijn of detail.

    Login om te reageren
  65. LP640 zegt

    20 februari 2008 om 20:30

    @silvernarrow
    je haalt me de woorden uit de mond!!

    Login om te reageren
  66. The "Honda Spirit" zegt

    20 februari 2008 om 20:32

    Of ie nou lijkt op de schone creatie van Michel van de Brink, hij is gewoon zeer mooi. Doe het kunstje maar eens na.

    “Dutch(Turkish) Design rules !”

    Login om te reageren
  67. Valentino zegt

    20 februari 2008 om 23:42

    Ik vind em in dit aanzicht wel erg lomp eigenlijk :(

    Veels te dikke spatborden in verhouding met de wielen!

    Login om te reageren
  68. Pieter-Jan zegt

    21 februari 2008 om 04:14

    Ik wil een project als dit wel steunen, maar het ontwerp is onsamenhangend en disproportioneel. Ik heb de 8C nooit mooi gevonden, dus deze is kansloos. Jammer.

    Wat wel interesant zou zijn, is om het ontwerp van de mooiste Corvette ooit, de ’63, op de moderne basis te zetten. Daar mag je gerust 100 van maken, en ze zullen allemaal verkopen.

    )

    Login om te reageren
  69. Wally zegt

    21 februari 2008 om 07:40

    Groot nieuws! Ik heb ook nog heel veel plannen.
    Zo, toch weer wat naamsbekendheid op deze manier ;)

    Login om te reageren
  70. Turbopaultje zegt

    21 februari 2008 om 09:22

    Ga er maar van uit dat de 8C net zo´n icoon gaat worden als de 63er Stingray. En dat duurt nog geen 20 jaar. M.u.v. mss. de Aston Martin is er geen aktuele sportwagen die zo fraai in elkaar steekt.

    Leest de maker hier mee ? Ben ook best bereid hier wat steun bij te dragen, maar dan bij voorkeur niet in het kader van het rode kruis……….

    Mss. is het idd. aardig om een paar herkenbare elementen uit de Stingray (bijv. die gewelfde achterzijschermen en de gekromde tailgate), op een nieuw geinterpreteerde wijze in dit concept te verwerken. Ook is het imo te overwegen, om ook die splitscreens erin te verwerken, dan wel vertaald in de hedendaagse tijdsgeest.
    Dat zal velen zeker aanspreken, voor zover het ontwerp dit nu al niet doet. Maar ja, dan moet die achterzijde wel erg stevig gerestyled worden, en dat kost natuurlijk wel extra tijd en cash………..

    Iig suc6.

    Login om te reageren
  71. JH zegt

    21 februari 2008 om 10:13

    Die extreem korte overhang achter wordt moeilijk denk ik…zitten paar uitlaten in de weg:

    Is het 3D model überhaupt op basis van een Z06 package gemaakt? Of wordt alles “gecorrigeerd” in het kleimodel? Ben benieuwd hoe ze het gaan omzetten…

    Login om te reageren
  72. Turbopaultje zegt

    21 februari 2008 om 10:21

    Die paar uitlaten kunnen gewoon ingekort worden c.q. compleet gemodificeerd worden, want zoals ik begrepen heb gaat de motor toch in de fitness studio……………. Is dus een NIAA item hier.

    Ik zou eerder het omgekeerde willen zeggen: die achterzijde kan echt nog veel lager en zal daardoor slanker gaan uitzien (zie voorbeeld Stingray).

    Login om te reageren
  73. JH zegt

    21 februari 2008 om 10:52

    Uitlaten ja, maar die hele constructie waar de wielophanging aan vast zit wordt iets moeilijker, is onderdeel van de crash structuur en pak je dat aan hoe zit het dan met de type goedkeuring? Praten we over 5 stuks o.k. maar 100 stuks wordt denk ik al kritischer, maar goed Ami’s zijn daar soms stuk relaxter ;)

    Login om te reageren
  74. Stingray zegt

    21 februari 2008 om 11:37

    Ik vind hem qua voorkant eigenlijk meer op de eind jaren ’60 en begin jaren ’70 corvette’s lijken.

    Login om te reageren
  75. Turbopaultje zegt

    21 februari 2008 om 12:08

    Wie heeft het hier over de wielophanging veranderen …………? Ik geloof dat iemand hier de bomen door het bos niet meer ziet…………….

    Het gehele uitlaatsysteem kan men quasi gaan redesignen, als men de motor stevig gaan tunen. M.a.w: no limits voor de uitlaat, except for regulations, sound, $$$$ en timescheduling.

    Login om te reageren
  76. robgym zegt

    21 februari 2008 om 12:24

    het is gewoon retro ordinair jat werk meer niet sorry , lijkt gewoon op een 71 stingray

    Login om te reageren
  77. JH zegt

    21 februari 2008 om 12:35

    Waar zit de wielophanging aan vast? Aan de langsdragers/constructie; daartussen hangt de transaxle versnellingsbak. Die constructie loopt ver naar achteren daar en zou gechopt moeten worden…dag crash structuur. Ik zie heel duidelijk de bomen geloof ik

    Login om te reageren
  78. Turbopaultje zegt

    21 februari 2008 om 12:47

    Je ziet alleen maar bomen, dat is overigens een bekend duits trekje………… De uitlaat zit aan het chassis vast en niet omgekeerd.

    Login om te reageren
  79. Valentino zegt

    21 februari 2008 om 13:21

    Wat ik me afvraag…….. de andere bedrijven die Corvettes verbouwen gebruiken allemaal een eigen naam….. Spada, Callaway, Castagna…….

    Deze heet echt Corvette en heeft de echte logo’s erop…… Mag dat wel?

    Login om te reageren
  80. Turbopaultje zegt

    21 februari 2008 om 14:06

    Nee, behalve als GM het ook wel leuk vind……………..

    Login om te reageren
  81. Turbopaultje zegt

    21 februari 2008 om 22:32

    Puur uit nieuwsgierigheid toevallig……….vanmiddag een paar Vettes live bekeken. Inkl Z06, bruut wat die amies bouwen. Het prijskaartje zie je echter overal in terug, het is toch nergens top of the bill………

    Ook nieuwsgierigheid, een paar vgl. :

    Achterzijde is geen plus………….

    Login om te reageren
  82. Turbopaultje zegt

    21 februari 2008 om 22:34

    Damn.

    Login om te reageren
  83. transam73 zegt

    22 februari 2008 om 13:13

    Leuk als HotWheels modelletje…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North