• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette Z06 C7.R: limited edition hommage aan raceauto’s

Auteur: Author, gepost 24 april 2015 om 16:49 – 11 Reacties

Afbeelding Corvette Z06 C7.R: limited edition hommage aan raceauto’sAfbeelding Corvette Z06 C7.R: limited edition hommage aan raceauto’sAfbeelding Corvette Z06 C7.R: limited edition hommage aan raceauto’sAfbeelding Corvette Z06 C7.R: limited edition hommage aan raceauto’sAfbeelding Corvette Z06 C7.R: limited edition hommage aan raceauto’s

Corvette C7.R Edition
Voor wie een gewone Corvette C7 wat te gewoon vindt.

500 stuks gaat Chevrolet van deze Z06 C7.R Edition bouwen. Uiteraard is deze editie een eerbetoon aan de aardig succesvolle Corvette-racers die niet alleen bekendstaan om hun snelheid en geluid, maar ook om de geweldige gele kleur. Je kunt deze C7.R trouwens ook in het zwart bestellen als je op zich niet álle aandacht op straat naar je toe hoeft te trekken.

Alle exemplaren krijgen het Z07 Performance Package met carbon-keramische remmerij en (hou je vast) een uniek identificatienummer. Altijd leuk voor op veilingen over 80 jaar. De complete lijst met modificaties:

  • C7.R Edition graphics package
  • Z07 Performance Package with Brembo carbon ceramic brakes and Michelin PS Cup 2 tires
  • Yellow brake calipers
  • Black wheels with yellow accent strip and Corvette Racing-logo center caps
  • Visible carbon fiber ground effects package
  • New visible carbon fiber hood section
  • Grilles and vents finished in Spectra Gray Metallic
  • Jet Black leather interior with sueded microfiber accents on the instrument panel and doors
  • Sueded microfiber-trimmed Competition Sport Seat, steering wheel and shifter
  • Yellow contrast stitching throughout the interior
  • Carbon fiber interior trim package (high-gloss)
  • Corvette Racing sill plates
  • Numbered C7.R Edition interior plaque showing the build number, starting with VIN 700001
  • Special indoor car cover with C7.R graphics.

Chevrolet benadrukt wel dat de Corvette niks heeft ingeboet wat betreft alledaagse bruikbaarheid en zich toch als een vis in het water voelt op het circuit. Aan het motorische gedeelte is overigens niks gewijzigd, maar met 659 pk en 881 Nm koppel heeft de Z06 toch al genoeg in huis om de bloemetjes eens flink buiten te zetten omver te gummen.

Prijzen zijn helaas nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
  • Corvette C8
    Corvette C8 nu al een beetje aangepast
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

c7, Chevrolet, Corvette, edition, geel, V8, z06

Vorig bericht: « Lotus Emotion: vergeten concept (1991)
Volgend bericht: Wat als je je auto zo terugkrijgt van de garage »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    24 april 2015 om 16:50

    Stiekem best een dik ding!

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      24 april 2015 om 17:03

      @dutchdriftking: stiekem gaat je niet lukken met dit ding hoor.

      Login om te reageren
  2. 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

    24 april 2015 om 17:07

    Ik kon aan het begin niet wennen de styling van de c7, maar inmiddels vind ik hem prachtig. Dat is een kenmerk van de meeste toekomstige klassiekers.

    Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      24 april 2015 om 17:22

      @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: als het bij jou wat langer duurt voor je een auto mooi vindt wordt het een klassieker?

      Login om te reageren
      • niex zegt

        24 april 2015 om 17:41

        @scottishcarspotter2000: zo werkt het inderdaad, een mooi, nieuw en vooruitstrevend design moet je aan wennen. als een auto meteen in de smaak valt is er meestal weinig nieuws aan en gaat ie al snel vervelen en wordt ie minder “mooi” oud. is een bekend fenomeen.

        Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      24 april 2015 om 18:27

      @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: ik vond ‘m gelijk mooi, dus hij wordt geen klassieker?

      Login om te reageren
  3. philipf zegt

    24 april 2015 om 17:20

    Dik!

    Login om te reageren
  4. imdoctorbob zegt

    24 april 2015 om 17:54

    Het leuke van deze auto is dat de versie ter ere is van iets EN juist dat de speciale editie bijna 1:1 lijkt op de daadwerkelijke GTLM auto (Jammer dus dat de die dikke spoiler ontbreekt). Daar kunnen Porsche of BMW nog wat van leren.

    Login om te reageren
  5. michaelcorleone zegt

    24 april 2015 om 18:19

    De Corvette is zonder meer een dikke auto die ik ook mooi vind, alleen heb ik een beetje moeit de achterkant. Gewoon bij de facelift rechttrekken en hopelijk keren de ronde lampen terug wie weet. Wat dat betreft heeft de SRT Viper een mooiere achterkant, trouwens het is erg stil met nieuws over de Viper, de productie lag zelfs stil. Iemand die daar meer over weet.

    Het is bijna een onmogelijk verhaal, maar ik hoop dat we deze vaker in Nederland zullen zien samen met de nieuwe Cadillac Escalade. De Corvette blijft een leuke auto, sinds The A-Team al eigenlijk de auto van Faceman Templeton Peck.

    Login om te reageren
  6. 991gt3rs zegt

    25 april 2015 om 10:30

    Heel dik en nog een beest op het circuit ook

    Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    25 april 2015 om 11:11

    Lekker hoor, vraag mij idd af in hoeverre dit ding überhaupt allerdaagse bruikbaarheid heeft

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North