• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Creatief met badges?

Auteur: rotorhead, gepost 14 augustus 2007 om 23:58 – 17 Reacties

" title=


“Yeah right” hoor ik jullie nu denken, “leuke feauteaushop hoor!” Maar niets is minder waar. Tussen 1989 en 1992 zijn er in totaal 1395 exemplaren van de Mitsubishi Galant geleverd in AMG trim. Huh?

Sedans van Duitse makelij staan er niet om bekend heel spannend te zijn, tenzij er natuurlijk een M, S of AMG badge opgeplakt wordt. Voor Japanse sedans geldt in mijn ogen min of meer hetzelfde. Blijkbaar heeft Mitsubishi toentertijd gedacht dat dit inderdaad aan die badge moest liggen en is met AMG in zee gegaan. Men had natuurlijk een leuke versie van de Starion kunnen maken, maar nee hoor, het werd de Galant. En dat werd ineens wel een heel aantrekkelijke Galant moet ik zeggen. AMG beperkte zich niet tot het plakken van wat badges, het interieur werd flink aangepakt en ook onder de motorkap ging men aan het werk; het vermogen steeg van 140 naar 170 pk. Helaas, zoals met al het leuks uit Japan, bleef deze auto ook voorbehouden aan Japan.
Overigens was dit niet de eerste maal dat Mitsubishi dit deed, in 1986 maakte men een AMG versie van de V3000. (waarvan ik het dan weer totaal niet erg vind dat die ook alleen voor Japan bedoeld was ;) )

Ojah! Hoe kwam ik hier op? Via deze eBay advertentie.




Nog meer zien? Klik hier voor een filmpje en hier om je Japans op niveau te houden.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, ebay, galant, Mitsubishi, tuning

Vorig bericht: « Kartonnen peuters als wapen tegen hardrijders
Volgend bericht: Abt geeft de Audi S3 310 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alwood zegt

    15 augustus 2007 om 00:06

    tssss. had ze dan in europa een 3000GT AMG of Sigma AMG laten maken!!! ze pakken het ook nooit goed aan die autofabrikanten :? :P

    Login om te reageren
  2. Luc zegt

    15 augustus 2007 om 00:07

    dat lijkt zo een maffiabak voor de beginnende maffiabaas

    Login om te reageren
  3. robbie zegt

    15 augustus 2007 om 00:15

    Hmm dat was dus zelfs nog voordat DaimlerChrysler aandeelhouder werd van Mitsubishi…

    Login om te reageren
  4. Luc zegt

    15 augustus 2007 om 00:36

    bij nader inzien vind ik het meer een sjonniebak, ookal is het geen mercedes

    Login om te reageren
  5. rotorhead zegt

    15 augustus 2007 om 00:44

    @robbie: en AMG nog een privé onderneming was.

    Login om te reageren
  6. Tombnolz zegt

    15 augustus 2007 om 00:44

    Exclusief, niet meer en niet minder.

    Login om te reageren
  7. Dennis zegt

    15 augustus 2007 om 00:52

    niice :-)

    Login om te reageren
  8. Bas zegt

    15 augustus 2007 om 05:54

    wel gaaf, wel een leuke auto voor die tijd. Heeft AMG nog meer buiten-echtelijke avonturen gehad?
    P.S. link naar de V3000 werkt niet (ookal is dat niet echt van noodsbelang!)

    -edit: Bedankt, het is aangepast ;)-

    Login om te reageren
  9. 750i zegt

    15 augustus 2007 om 06:16

    Kijk eens naar http://www.autowp.ru. Daar zie je ze ook staan onder het kopje van AMG.

    Login om te reageren
  10. Thijs zegt

    15 augustus 2007 om 07:51

    170pk. En dan hoop ik op de achterwielen? Of is het ook weer niet zó AMG? Als het wel een achterwiel aangedreven auto is vind ik het best een leuk ding. Lijkt me een potentiele kandidaat voor een drift. En zo lelijk vind ik hem eigenlijk niet. Jah hij is heel fout, dat zeker, maar in een ander kleurtje en leuke velgen maakt al een wereld van verschil denk ik.

    Login om te reageren
  11. GOD zegt

    15 augustus 2007 om 07:53

    prachtige wagen zo alleen in het echt weer minder

    Login om te reageren
  12. pipil zegt

    15 augustus 2007 om 09:08

    oud hoor.

    Login om te reageren
  13. 911 zegt

    15 augustus 2007 om 10:16

    neej joh, juist lekker old skool

    Login om te reageren
  14. Jan C. zegt

    15 augustus 2007 om 10:27

    @pipil, wat heet, maar daardoor misschien vergeten. Denk dat velen hier dit niet wisten.

    Login om te reageren
  15. rotorhead zegt

    15 augustus 2007 om 12:10

    Precies mijn punt, Jan C. :)

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    15 augustus 2007 om 16:23

    @ rotorhead; Idd nog nooit van gehoord. Wel een interessant weetje!

    Login om te reageren
  17. m5 zegt

    15 augustus 2007 om 18:15

    kijk dat waren nog eens echte amg’s proest hahaha ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North