De BMW 1 Serie facelift met M-Sportpakket in het echt

Auteur: , 78 Reacties

We weten hoe de gefacelifte 1 Serie eruit ziet, we weten wat 'ie kost, dus de vraag die over blijft: smoelt de Einser met een M-sportpakket in het echt ook een beetje?

Om op die vraag een antwoord te geven schakelen we over naar deze fotoserie van een 1 Serie LCI in Estoril Blue, door Bimmertoday gefotografeerd in Portugal. Het betreft een 118d xDrive, met een 2.0 diesel onder de kap die 150 pk levert. In Nederland begint ‘ie bij 36.219 euro. Als je hem zonder AWD wilt dan gaat er ongeveer 4 mille van de prijs af.

Zoals we van BMW’s M-sportpakketten zijn gewend heeft de voorbumper een groot gapend gat, met ernaast twee fictieve openingen waarin de mistlampen zijn ondergebracht. Aan de achterkant valt vooral het donkerkleurige inzetstuk op, dat ook prominent aanwezig was bij de vorige 1 Serie met M-spielerei.

Meer foto’s is de gallery!



78 reacties

Ik vind hem er nu wel heel stak uitzien. Ik zou er wel één willen hebben, maar dan natuurlijk een 135i!
Vind de voorkant echt geslaagd maar nu moet ik wennen aan de achterkant.. Lijkt X1 achtig
@snelweg: X1 nog wel!..
ik zie het niet.
@snelweg: Same here. Liever opteren voor een pre-facelift met achteraf de neus van een 2.
@snelweg: lijkt meer op een ….Auris, is dit nu het resultaat van de samenwerking met Toyota?
@snelweg: Ik vind de achterkant juist top. Blijkt des te meer hoe sterk het ontwerp van L vormige achterlichten is.
@snelweg: Eerst Polo achterlichten, nu Auris. Ze weten het niet meer bij BMW dus….
Vind overigens het oude neusje toch echt leuker, dit is net even te saai wat mij betreft en teveel gelijkend op de rest van het gamma.
Ik vind die facelift misschien wel een van de beste ooit door BMW. Van lelijk naar lekker. En in Estoril blauw met M pack helemaal!!
Jammer dat de keuze voor een S-line/ M pack/ AMG pack vaak de keuze qua interieurkleuren en bekleding zo beperkt. Meestal is het dan zwart of grijs terwijl op andere uitvoeringen veel meer kleur en bekledingkeuze mogelijk is. Zeker bij BMW kom je dan vaak op zwart of beige. En zwart zijn ze al genoeg van binnen tegenwoordig, dan is een leuke kleurkeuze voor het leer geen overbodige luxe. Anders wordt het helemaal zo’n grot vanbinnen.
@E34M5Touring: Kan je dat met individual niet helemaal aanpassen?
@azenomei: Op de wat duurdere modellen wel. Bij de 1 serie is ook dat vrij beperkt helaas.
@E34M5Touring: ik laat het leer vooral bij de leaseklanten vaak later inbouwen zodat ze zowel de kleur, soort leer, stiksels en evt logo’s kunnen kiezen en het niet in de bijtelling valt. Leuke bijkomstigheid is het vakmanschap van de bekleder tov de fabriekskwaliteit
@marcel170983: Dat deden wij vroeger ook wel maar met wisselende resultaten. Citroen biedt op de meeste modellen helemaal geen leer aan en bij de modellen waar ze het wel doen alleen op de allerduurste uitvoering en met weinig keuze. Dat is met de DS3 lijn wel een stuk beter geworden. Maar de eerste C4 Picasso kreeg alleen leer mee op de exclusive uitvoering en zelfs dan nog als dure optie. Daar deden we het wel mee. Veel van die Business uitv. met bruin leer afgeleverd. Persoonlijk heb ik het liefst fabrieks af leer. Is toch minder gevoelig rond de naden etc. In mijn ervaring dan. (kan ook aan de betreffende bekleder liggen natuurlijk ;) ).
@E34M5Touring: dat ligt heel erg aan de bekleder. En de gekozen leerkwaliteit. Bij Peugeot had de 307 Gentry weliswaar standaard leer, maar de kwaliteit was bagger, dus in plaats daarvan pakten we een XT en lieten we doe bekleden met leer (Alba in Amsterdam). Redelijk goed. Maar dat was de kwaliteit die we kozen, want dan waren we voor 1000 euro klaar. Maar je kan ook een X5 door hen met Conolly leder bekleden.

Het voordeel van naderhand met leer bekleden is dat je dan de gehele stoelen in leer hebt. Vergeet niet dat de zijkanten en achterkanten bijna altijd van nepleer zijn. Bij een Audi A8 of zo is het wel allemaal echt, en als je het dure leer bij een 5 serie kiest evenzo, maar normaliter zijn het enkel de zittingen.
@marcel170983: Helemaal mee eens. Duurde even voor ik er 1 had gevonden die zijn kwaliteit kon waarborgen. De prijsvechters leveren beroerde kwaliteit voor weinig geld maar die moeten zich maar bezighouden met de Golfjes 4 etc
@E34M5Touring dit was dus een reactie op jouw bericht…niet aan mezelf
Mooi zou ik het nog niet noemen, maar een verbetering is het wel. Zeker als je dit vergelijkt met de eerste generatie. Dat was precies een soort van moderne hot rod à la Chrysler PT Cruiser. Dat gevoel kreeg ik er toch altijd bij.
Best goed te happen toch? Allen die achterlichten zijn wel wennen idd maar dat komt wel goed.
Mooi!
En opeens is het echt een gave bak geworden! Netjes BMW!
Mooie auto. Heb het alleen nooit net die mensen die een sportpakket op hun 116i zo zo een andere slome versie zetten.
@mrrallycross: mijn buurman heeft zijn Jetta ingeruild voor een Audi A3 1.2 TSI met S-Line pakket én 18″ velgen, ik kon het niet uitleggen. Het moet zuinig zijn en er goed uitzien. Een grote motor is gewoon ergens helemaal ‘uit’ lijkt het…
@gtwillem: Zolang je geen M, AMG of RS batch erop zet vind ik het best dat mensen met zuinige auto’s een leuk sport pakket erop zetten. Dat is toch 100x beter dan met wieldoppen rondrijden en zulke hoge bumpers en wielen dat het net op een crossover lijkt.
@deuxani: tsja, absoluut wat voor te zeggen. Maar gewoon nette wielen doen al een hoop. Je hebt al die luchtopeningen echt niet nodig met 1200cc. Ik zou het geld aan iets anders uitgeven dan een bumperset (het zijn nog dure paketten, ook!)
@gtwillem:
Krijgt dat muesli blokje die velgen wel rond..?
Lijkt me dat het motortje een zwaar leven krijgt..
@gtwillem: een grote motor kiezen was nooit echt in. Dat konden maar weinig mensen betalen en dat wilden nog minder mensen betalen. Een sportoutfit op een doodgewone auto kiezen is nu in. In de file staan gaat met een 114i precies even goed als met een 135i.
@mrrallycross: een 116i van voor de facelift is niet zo sloom hoor, 8.5 seconden naar de honderd is best wel ok. Maar ik begrijp wat je bedoelt.
@humpyourdog: best wel ok. Maar daar houdt het ook bij op. Als je naar de verhoudingen van vermogen/gewicht en koppel/gewicht gaat kijken, dan scoort hij nog steeds slechter dan een E46 ,of zelfs E39, in de 20i en 23i uitvoeringen. En die waren zwaarder. De F20 118i pfl scoort dan weer – zij het marginaal – beter.
@e1000bmw523i: waarom de vergelijking met de E46/39 20i en 23i? Omdat die dezelfde 0-100 tijd hebben op papier. ;)
Dus er zijn mensen die met een nep M rondrijden?
@norge: 50% ofzo als het niet meer is XD
@norge: Je moest eens weten hoeveel fabrikanten verdienen aan een nep “M”, “AMG”, “RS” en wat al niet meer….
Optioneel nu ook met sperdifferentieel, kost je wel +- €3500 ;(
@mp1394: serieus? Dat is bizar veel geld, maar wel de moeite waard. Bij een Audi kost een sportdiff ongeveer 1.500, dus ik ben benieuwd wat die 2.000 extra brengen. Achteraf kun je er ook bij AC Schnitzer of Hartge er een onder laten zetten, scheelt meer dan de helft.
@gtwillem: http://www.bmw.nl/nl/content/service/accessories/accessoryDetail.accessoryId=9866.html

Ik weet natuurlijk niet of dit inclusief of exclusief installatie is, dat zal nog wel een handjevol centen schelen ;)
@gtwillem:
Gewoon even bij Quaife langsgaan, ben je voor een ruggetje helemaal het mannetje..
@tupperware: en dan voor de motortuning gelijk door naar BR Performance in België.
Mooie auto geworden.

Wel was de 1 serie nog een BMW met een beetje eigen gezicht (wel een lelijke, maar wel eigen ;))

Nu heeft hij/zij weer meer een familiekop gekregen…

Toch is dat jammer…

Vroeger had je bij 1 fabrikant echt verschillende auto’s qua uiterlijk, niet alleen qua grootte en typenummer.

En dit zegt iemand die Audi aanhanger is…

Ergens is dat gewoon jammer…
Voorkant helemaal top, maar die achterlichten….alsof ze verkeerd om zitten. Heb een jaar in het type voor deze gereden, die polo achterlichten waren ook wennen maar die waren zo gek nog niet in vergelijking met deze!
Nog steeds niet het mooiste meisje uit de klas maar ziet er inmiddels wel oke uit. Van mij had het M-sportpakket de auto nog wat agressiever mogen laten ogen. Het is het net niet.
@Pordon: Maar zoals wel vaker met de mooiste meisjes versus de minder mooie meiden uit de klas: de minder mooie meiden rijden lekkerder/beter… ;)
@e1000bmw523i: daarom heb ik een Subaru ;-)
Kun je hm ook als 5drs in het geel krijgen incl. M-pakket?
@azuli: maar natuurlijk. Alleen de kleur geel moet dan apart besteld worden bij BMW Individual. Rood en oranje zijn wel gewoon leverbaar.
@gtwillem: in dat geval zou ik m lekker in een ‘standaard’ BMW kleur bestellen en na levering mooi laten wrappen. Kost je een stuk minder en als je dat geel zat bent heb je de originele kleur gelijk weer terug (of wrap je m weer lekker in een nieuw apart kleurtje :) !)
@ukbob: op zich geen slecht plan, want leuke en afwijkende kleuren zijn bij inruil ineens ‘onverkoopbaar’ volgens de dealer.
Een verbetering, vooral aan de voorkant. Dat zwarte plastic achter vind ik er wat ‘cheap’ uit zien. Heb ook een F22 gehad en ik vond het een fijne auto.
Ik zal wel de enige zijn, maar ik vond het altijd wel leuk dat de 1-serie een beetje een lelijke auto was. Die voorkant was standaard een beetje lullig, maar op een versie met M-Sport pakket had de 1-serie een eigen en herkenbaar gezicht.

Nu is het nog erger dan lelijk: saai. Ik vind de brede achterlichten hype van BMW niet geslaagd (alleen de 5-serie vind ik echt fraai). Maar bij een 1-serie is het helemaal niet handig, want hij lijkt optisch smaller dan de vorige. Zelfde geldt voor de voorkant.



@gtwillem: Als je bij dit nieuwe front even de nieren wegdenkt, komt er bij mij ook iets anders op in m’n gedachten: Audi…

Ik vond de pre-LCI ook leuker. En misschien ook wel karaktervoller.
Wow .. een laatste reddingspoging om er iets van te maken drijft bmw alleen maar nog meer naar anonimiteit. Heb ik het wel specifiek over de achterzijde. Dit toont alleen maar dat BMW niet meer kan teren op de merkwaarden van vroeger maar een design moet gaan zoeken wat past bij een voorwielaangedreven dwarsgeplaatste drie cylinder. Doodzonde van dit merk
Beter dan de vorige! Maar nog steeds een beetje raar.. Weet niet of ik 40 duizend stuk zou slaan op een auto die er zo uit ziet. Dan maar een dreier!

Misschien dat ie over 2 jaar wel lekker oogt (moet tegenwoordig wel vaker met BMW, vond de 5 serie ook niks, kan me nu wel bekoren)
Zeer geslaagd!
Ik vind het zo eigenlijk gewoon een prachtige auto. Het model voor de facelift was dan ook wel erg lelijk.
Wat schoof Jeremy toch van de baan af in een 135i tegen de golf gti in een straight line test….Dan.. Nooit vergeten als ik die 135i weer eens voorbij zie komen. Link wagentje..
@schellekens006:
Ach, “linke” auto’s zijn doorgaans de leukste..

Tegen de tijd dat ik scheindood ben kan ik altijd nog vaag gaan rijden..
@tupperware: amen! Clarkson reed volgas zonder traction
@schellekens006:
It doesn’t matter what you look like,
All that matters is that you dance,
Because it’s a very, very short life.
mooie wagen!!!
dat blauw is perfect.
Ik vind deze 1-serie het echt niet halen bij de eerste generatie qua looks. Die was veel mooier. Zeker in coupé uitvoering.
@Original_Arnoud: Yesss, ben ik toch niet de enigste die dat denkt. Van alle generaties vind ik deze het lelijkste door de achterkant.
@Original_Arnoud: Ik zou dan wel voor de E87 LCI gaan…
Echt één van de betere facelifts van de laatste tijd! Dit had de 1 serie gewoon nodig.

Het jammere vind ik weer dat de M135i van die afzichtelijke inserts krijgt in de voorbumper terwijl het “standaard” M pakket juist prima is!!
Is eindelijk de voorkant lekker, molesteren ze de achterkant :-(
@jrsmoke: zo was precies mijn eerste reactie toen ik de facelift foto’s zag..
De drie cilinders is alweer minder erg. Heb de diesel en benzine versie getest in de mini, allebei leuke blokjes!
Ben ik de enige die de koplampen verschrikkelijk vind ? Het lijkt wel een Downie
Vind het nog steeds een lelijk ding, vooral die achterkant..
Precies zo heb ik hem besteld, maar wel met Oyster interieur.. Ben benieuwd, nog 1.5 maand wachten.
@mcshine: ik nog 3 weekjes wachten, 120d met sportautomaat :). Ook estoril blauw met zwart leder interieur :) spannende weken op komst
Achterkant lijkt wel een Auris.

it’s a no for me…
Ziet er nu zeer lekker uit zeg!
Ik vind hem prachtig, een waardig alternatief voor mijn audi a3sportback… Grappige discussie boven over kleine motor met dik pakket, heb ik nl zelf ook : 1.4 tsi met 122 pk en dsg … Van 0-100 in ca 9 seconden, zeker niet bloedsnel, maar 90 procent trek je eruit, zeker als je bij groen snel reageert! Nadeel van S/M/AMG packs blijft de snoeiharde vering… Ik zou hierna er niet meer zo snel voor kiezen….
@ropp:
Oa bij Audi kan je voor verval van het S line onderstel kiezen. Zodat je het iets mindere straffe normale sportonderstel krijgt
@prop: ja, dat hoorde ik later ook, wel handig als de verkoper dat aangeraden had destijds
@ropp:

Da’s jammer idd
Lekker bakkie hoor!
M pakket of niet…het blijft een lelijk ding.
@redbeams: je hebt geheel gelijk. Maar sommige mensen zien een BMW logo op een ontwerp dat Lada nog zou afkeuren en zijn helemaal in de wolken. Smaken verschillen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).