• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 1 Serie facelift is weer lekker strak

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 maart 2015 om 12:12 – 49 Reacties

BMW 120 xd


En de 190 pk sterke 20% bijteller die we hier in de bek kijken willen we best meenemen naar Nederland. Minus de xDrive dan.

Voor de echt dikke nieuwe BMW-modellen moet je dit jaar even een paar stands verder naar Alpina, maar het kan dan ook niet altijd feest zijn. Naast dat hoge onding is de andere wereldprimeur van BMW de gefacelifte 1 Serie, een uitstekend ogend Beiers instapmodelletje.

Met de ruime keus aan motoren komt de lease- en privérijder met een flinke beurs goed aan zijn trekken. Het kost wat, maar dan krijg je ook wat.


Ook interessant!

  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • BMW X3 facelift is gelekt
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • elektrische BMW 7 Serie
    Elektrische BMW 7 Serie is weer lekker dwars

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, Autoshows, BMW, f20, f21, facelift, geneve, geneve-2015, grijs

Vorig bericht: « Nieuwe Toyota Auris krijgt 1.2 turbo: 20 procent bijtelling
Volgend bericht: Opel Corsa OPC is een hete bliksem »

Lees Interacties

Reacties

  1. rd1991 zegt

    4 maart 2015 om 12:16

    Volgens mij de facelift van het jaar! Waar de huidige 1 echt een lelijkerd is, is deze heel goed te doen!!

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      4 maart 2015 om 17:49

      @rd1991:
      Van mij hadden ze het gefrustreerde “geheel nieuwe” mogen noemen….
      Er komen hier “nieuwe” auto’s voorbij waar minder aan gewijzigd is….

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        5 maart 2015 om 08:33

        @tupperware: VAaG hè?!

        Login om te reageren
  2. remydeb zegt

    4 maart 2015 om 12:19

    Was ik net een beetje gewend aan het uiterlijk, plakken ze er een Golf achterop.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      4 maart 2015 om 13:00

      @remydeb: beter dan een polo

      Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    4 maart 2015 om 12:20

    Echt enorm opgeknapt. En die 190pk diesel zal lekker rijden denk ik. Jammer dat ie niet gelijk zo uitgekomen is. Dan had ik nu in een knappe gebruikte gereden denk ik.

    Login om te reageren
  4. badboys zegt

    4 maart 2015 om 12:23

    Vanaf de eerste generatie altijd de BMW 1-serie gewaardeerd en vond die vierkante grote achterlichten goed staan op de 1. Hij was daarmee onderscheidend t.o.v. andere BMW modellen. Nu heeft deze ook de ‘”typische” BMW achterunits. Opzich best jammer daarmee was die juist apart en onderscheidend. Als Audi het doet wordt het tot op het bot afgekraakt.

    Login om te reageren
  5. str8six zegt

    4 maart 2015 om 12:26

    Poeh, hiermee maakt BMW de keuze toch een stuk moeilijker tussen een 1-serie en een A-klasse. Goed geslaagde facelift!

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    4 maart 2015 om 12:27

    Een Estoril-blauwe M135i 3-deurs van na de facelift is voor mij op dit moment toch de lekkerste hothatch.

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      4 maart 2015 om 12:44

      @berlinetta: amen!

      Login om te reageren
  7. ds3thp zegt

    4 maart 2015 om 12:29

    Sinds de facelift is dit wel één van de auto’s die ik wel zie zitten! Natuurlijk wel het liefste de M135i versie maar volgens mij is een 120i ook al geen straf.

    Echt een hele vooruitgang!!

    Login om te reageren
  8. 87sandyd zegt

    4 maart 2015 om 12:31

    Het was ook niet moeilijk om dit te verbeteren natuurlijk. 190 pk dieseltje klinkt goed in de oren voor mij. Jammer dat de binnenruimte niet voldoende is voor ons thuis…

    Login om te reageren
  9. motoragent zegt

    4 maart 2015 om 12:34

    Ik kan maar niet wennen aan die naad over de motorkap achter het logo. In deze kleur valt het relatief mee, maar in een lichte kleur blijft het storend.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      4 maart 2015 om 12:40

      @motoragent: Ze hadden de snede beter langs de lijn van de koplampen kunnen doen en dan de grille mee te laten openen met de motorkap (zoals bij de E39 oid).

      Login om te reageren
      • Foramen zegt

        4 maart 2015 om 13:02

        @E34M5Touring: Heb eerder begrepen dat dit zo is door bepaalde veiligheidsreguleringen die autobouwers zijn opgelegd. Jammer want ben het helemaal met je eens.

        Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      4 maart 2015 om 20:44

      @motoragent: @e34m5touring: Ben het met jullie eens. Maar zoals @foramen al zei: regels met betrekking tot voetgangersveiligheid… Wanneer je een voetganger schept (welke snelheid dan ook) komt de motorkap omhoog zodat de voetganger geen harde smak maakt op de harde onderdelen direct onder de kap. De kap breekt dan de val.

      Login om te reageren
  10. sanderm3 zegt

    4 maart 2015 om 12:40

    Vind hem echt super geworden, en tóch waren die vorige koplampen best apart. Ik kon er wel aan wennen, en maakte hem extra herkenbaar. Wel alleen mooi in xenon uitvoering.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      4 maart 2015 om 12:55

      @sanderm3: Het had inderdaad iets unieks. Lekker herkenbaar en in mijn ogen niet eens zo lelijk. Dit front zou je op elke andere BMW tegen kunnen komen, erg bijzonder vind ik het niet.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        5 maart 2015 om 08:39

        @motoragent: het heeft ook z’n voordelen. De pre-LCI daalt nu in waarde.
        En als we kijken naar de specs van de 118i: pre-LCI: 1.6l 4-pitter met 170pk, LCI: 3-pitter met 136pk. Dan zou de pre-LCI 118i zomaar een gewild tweedehandsje worden…
        Het verbruik in vergelijking met de LCI 120i (177pk) zal marginaal zijn.

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          5 maart 2015 om 09:12

          @e1000bmw523i: * verschil in verbruik

          Login om te reageren
  11. gilettelubbers zegt

    4 maart 2015 om 12:41

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    4 maart 2015 om 12:47

    Helemaal top ineens!

    Login om te reageren
  13. 4244cc zegt

    4 maart 2015 om 12:53

    Super!

    Login om te reageren
  14. redbeams zegt

    4 maart 2015 om 12:54

    Strak zal een hangbuikzwijn nooit worden.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      4 maart 2015 om 13:40

      @redbeams:
      Yep, gelukkig maken ze die al jaren niet meer..
      De term hangbuikzwijn sloeg op de doorgezakte dorpel lijn van de eerste generatie..

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        4 maart 2015 om 21:54

        @tupperware: En daar is dit het jongere broertje van…zoals ik al zei strak wordt ie nooit ;)

        Login om te reageren
  15. mashell zegt

    4 maart 2015 om 12:57

    Zo in het grijs is deze zo ontzettend saai. De facelift is een verbetering maar mooi of visueel aantrekkelijk wordt de wagen er nog altijd niet van. Alleen interessant als BMW er een speciale aanbieding van maakt of een 14% versie lanceert.

    Login om te reageren
  16. mrdjm zegt

    4 maart 2015 om 13:11

    Ik heb de oude neus altijd leuk gevonden, lekker onderscheidend ook. Plakken ze er nu de standaard snit op, jammer gemiste kans! zeker nu de achterlichten eindelijk de BMW look hebben…

    Login om te reageren
  17. maliks zegt

    4 maart 2015 om 13:16

    De achterkant is wel heel net geworden maar de voorkant snap ik nog niet echt wat er anders is ??

    Login om te reageren
  18. maliks zegt

    4 maart 2015 om 13:17

    Oh goedemorgen zie het nu beter met de gallery van de “screenshots” mijn mening: ziet er beter uit dan die huilende droevige voorkant die ik telkens zie rijden

    Login om te reageren
  19. knipperlichtje zegt

    4 maart 2015 om 13:26

    Zo veel beter qua looks dan de pre-facelift. En qua prijs aantrekkelijker dan een vergelijkbare A3 of A-klasse. Als ik de consumentenbond was zou ik er het predicaat ‘beste koop’ aan hangen.

    Login om te reageren
  20. rd1991 zegt

    4 maart 2015 om 13:26

    Ik wou al zeggen @maliks, het verschil zie je toch best duidelijk! :p

    Login om te reageren
    • maliks zegt

      4 maart 2015 om 13:28

      @rd1991: hahah ja was net wakker #badmorning toevallig zie ik nu weer die post met de 2 serieneus op de 1 serie en die vind ik echt prachtig. Ikndenk toch beter dat ze die hadden kunnen doen dat had het toch mooier en sportief gemaakt. Maarja het woord is “facelift” bij de plastisch chirurg krijg je ook niet ineens een heel ander gezicht :p hahah

      Login om te reageren
  21. rd1991 zegt

    4 maart 2015 om 13:28

    Gewoon een Alpina D1 van maken, dit blok een beetje kietelen nog, en gaan met die banaan!

    Login om te reageren
    • s62b50 zegt

      4 maart 2015 om 16:13

      @rd1991: dit is n interessante gedachte

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      4 maart 2015 om 20:49

      @rd1991: Helaas doet Alpina de Einser niet. AC Schnitzer en Hartge wel.

      Login om te reageren
  22. Neptukker zegt

    4 maart 2015 om 13:30

    zo te zien de ALLROAD uitvoering waar ze de tupperware (c) plastics vergeten zijn of hoort deze Moloch zo hoog op de poten te staan?

    Login om te reageren
  23. rd1991 zegt

    4 maart 2015 om 13:32

    @maliks de 1 en 2 moeten toch wel iets onderscheidend blijven he! Misschien is de neus niet zo mooi als die van de 2-Coupe, maar wel veel beter dan de niet LCI Einser.

    Login om te reageren
  24. autofanaat zegt

    4 maart 2015 om 13:33

    Een erg fraaie auto nu.

    Login om te reageren
  25. maliks zegt

    4 maart 2015 om 13:34

    Ja hebt wel gelijk. Vind de 2 mooier dan de 1 maar de 1 met de 2voorkop is echt wauw. Maar zou er nog geen nier voor verkopen :p hahah

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      4 maart 2015 om 13:42

      @maliks:
      Een nier verkopen en er twee voor terug krijgen, goede deal toch..?

      Login om te reageren
  26. jrmpower24 zegt

    4 maart 2015 om 14:43

    Erg mooi!! Al helemaal met een mooi setje velgen

    Login om te reageren
  27. reistje zegt

    4 maart 2015 om 15:12

    Tja ik weet dat ik een van de weinige ben. En ik vind dit zeker wel een verbetering. Maar ik heb de vorige 1serie nooit echt lelijk gevonden van voren.

    Wat ik dan wel heel erg lelijk vind zijn die nieuwe achterlampen. Dat is 10x erger dan de oude voorkant.

    Login om te reageren
  28. Flamingo zegt

    4 maart 2015 om 15:30

    vond de vorige juist erg mooi maargoed….. ja Wouter dus toch iemand!

    doe van de nieuwe die witte 5 deur met M-pakket maar, yummie!

    Login om te reageren
  29. kapiteinaudi zegt

    4 maart 2015 om 16:50

    Godzijdank. Het is nog steeds een lelijk ding, maar je kunt je als 1-Serie rijder toch al iets meer toonbaar maken. Je hoeft nu niet meer het mikpunt van spot en pesterijen te zijn op familiefeestjes. Ja, het leven van de 1-Serie rijder is moeilijk. Je moet er ook wat voor over hebben he, voor die achterwielaandrijving.

    Login om te reageren
  30. rossi46audi zegt

    4 maart 2015 om 17:41

    Blijft een gedrocht.. totaal niet bmw waardig

    Login om te reageren
  31. mrrallycross zegt

    4 maart 2015 om 18:07

    Zouden jullie van facelifts van premium modellen de voor en na willen laten zien autoblog?

    Login om te reageren
  32. rd1991 zegt

    4 maart 2015 om 21:00

    @kapiteinaudi, bij BMW maken te tenminste nog wat origimeels. De A3 = dure Golf = dure Seat = dure Skoda… 1 pot nat dat spul. Neej mij de BMW maar hoor.

    Login om te reageren
  33. Specht zegt

    4 maart 2015 om 23:18

    Toch knap van BMW, er dik 10 jaar over doen om eindelijk is een fatsoenlijk ogende 1 serie te maken. :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North