Hier is het bewijs.
Eén minpuntje: het model rolt niet bij BMW van de band. Deze M2 is door Dähler Design & Technik aangepakt. Diezelfde gasten die eerder dit jaar een M4 blok in een échte M2 propte. Als basis zie je hier een M235i.
Onder de kap huist nu de N55B30T0 uit de M2. Daar bleef het niet bij. Het M2-blok is gekieteld en levert als Stage 1 dik 408 pk en 580 Nm. Deze variant doet een sprint naar honderd in vier tellen en heeft een top van 290 km/u.
Daarnaast is er ook een Stage 2. Deze gaat nog een stapje verder met 425 pk en 610 Nm aan koppel. De top bedraagt 300 km/u. Als derde optie biedt Dähler de overtreffende trap. Op verzoek kan de S55 uit de M4 in de ‘M2 Cabrio‘ worden geplaatst.
Op het gebied van uiterlijk kreeg de BMW een M2-maatpak aangemeten. Eén ventilatierooster werd gesloopt voor een display die geavanceerde waarden laat zien. Als finishing touch een M Performance stuur en alu pedalen. Wat het pretpakket kost is niet bekend.
Perfecte proporties
Hebbenn !!
Deze met een handbak geweldig!
Ik mag toch hopen dat ze het M4-blok ook nog wat extra pep toedienen, anders ben je met stage 2 sneller dan met deze ‘overtreffende’ upgrade.
@berlinetta: zou me niets verbazen als je daarmee kunt scrollen door de gegevens;)
@mperformance: was als reactie op @pomoek bedoeld
Grappig dat ze het ventilatie wieltje hebben laten zitten!
@pomoek: met dat wieltje regel je nu vast de hoeveelheid afgegeven vermogen.
Verschrikkelijk… dik!!!
Is hier een markt voor?
Waarschijnlijk koop je voor dit geld een hele volle 911 of iets anders moois.
Dat display in het rooster… leuk op je E90 maar wat ziet dat er knullig uit nu!
Erg mooie lijnen..
zo heurt het….
Kan het dak ook nog dicht ? Wel zo handig
Nu nog laten spuiten en hij is af.
Kan ook in de sneeuw ingezet worden als sneeuwschuiver. Kom op ,dit is toch te?
Goed idee zeg, nog minder ventilatie in je auto. Het zal maar een natte herfstdag zijn…
@lekbak: Volvo schijnt hele goede wagens te hebben voor de praktischgestelde
@lekkaah: als astmapatiënt is het cruciaal om voldoende frisse lucht in de auto te kunnen krijgen. Het is in nieuwe auto’s standaard al zo benauwd en dan gaan ze ook nog juist dat rooster wat in mijn gezicht kan blazen weghalen. Dat gaat verder dan “niet heel handig”.
@lekbak: nee want met 1 roostertje minder dan de standaard 8 is het natuurlijk een enorme downgrade!
Ot: ik vind hem echt heel
Dik
@easygoingmartin: ja enorm!
Zoals je overigens ook kunt lezen vind ik moderne auto’s benauwd van binnen. Zoals je tevens kunt lezen halen ze het meest cruciale roostertje (die lucht in mijn gezicht kan blazen) weg. Dus ja, 12% minder verse lucht en geen lucht in mijn gezicht is een enorme downgrade!
@lekbak: jij komt zeker niet buiten als het regent?
@edjehaze: regen is juist een verademing, alle fijnstof is dan weg. Dus ja heerlijk!
Totdat je in een auto stapt waar lekkere vochtige lucht hangt. Het liefst nog lucht die door zo’n pollenfilter heen is gegaan en dus lekker is gaan rotten. Of lucht die lekker warm is om te voorkomen dat je ramen beslaan, maar die daardoor zoveel vocht bevat dat het weer stervens benauwd is.
Maar jij snapt dat niet want jij weet niet eens dat regen voor frisse lucht zorgt als je buiten bent.
@lekbak: Koop dan een S-klasse… djesus
@lekbak: er zullen vast geen 100 mensen in de rij staan voor dit te kopen, laat staan astmapatiënten…
@boomhauwer: het blijft een belachelijke oplossing. Dan kan je net zo goed de kofferbak dicht lassen. Er staan vast geen 100 mensen in de rij voor dit ding, laat staan dat die allemaal hun kofferbak willen gebruiken…
@lekbak: heeft ie 8 kofferbakken ook? Nee. 1 ventilatie rooster ga je echt niet missen, tenzij je astma hebt.
@lekbak: Niet om het één of ander hoor…
Het hele fucking DAK kan open!
Doe mij maar een TT RS….
Best lekker zo!