• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit gebeurt er als je een M4-blok in een M2 peutert

Auteur: RubenPriest, gepost 6 juni 2016 om 13:48 – 60 Reacties

Afbeelding Dit gebeurt er als je een M4-blok in een M2 peutertAfbeelding Dit gebeurt er als je een M4-blok in een M2 peutertAfbeelding Dit gebeurt er als je een M4-blok in een M2 peutertAfbeelding Dit gebeurt er als je een M4-blok in een M2 peutertAfbeelding Dit gebeurt er als je een M4-blok in een M2 peutertAfbeelding Dit gebeurt er als je een M4-blok in een M2 peutertAfbeelding Dit gebeurt er als je een M4-blok in een M2 peutertAfbeelding Dit gebeurt er als je een M4-blok in een M2 peutert

BMW M2 by Dahler
Power met een hoofdletter P.

Waarom het vermogen van de M2 kietelen als je er ook gewoon het complete S55-blok van de BMW M4 erin kunt lepelen? Dat was blijkbaar de gedachte bij Dähler Design & Technik GmbH. Het Zwitserse bedrijf nam het TwinPowerTurbo blok en voorzag deze ook nog eens van extra oempf.

Het resultaat is 540 pk in de M2. Tussen 2.900 en 4.900 t/pm is een bizar koppel van 730 Nm beschikbaar. Het vereist dus geen kunde om de straatstenen eruit te rijden. Dähler zegt dat een sprint naar de honderd in minder dan vier tellen is gedaan en de pret is pas over bij het aantikken van 320 km/u. Om al dat geweld in goede banen te leiden beschikt de M2 over een aangepaste ophanging, ontwikkeld door de tuner. Tevens zijn 400mm remmen en een nieuw uitlaatsysteem onderdeel van het pakket. Optioneel kan er ook een carbon vleugel worden geïnstalleerd voor die extra flow op het circuit.

Een door Dähler aangepakte M2 is te herkennen aan enkele carbon details, de Dähler-aanduiding op de vier uitlaten en de nieuw velgen. Voor de rest is de coupé vrijwel identiek aan een reguliere M2 gebleven.

Ook interessant!

  • Hallelujah: Infinitas voert BMW M4 op tot 1.000 pk!
  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft
  • Video: BMW M4 CSL mag weer buitenspelen
  • Video: BMW M2 crasht op rechte weg

Nieuwste artikelen

  • Patent BMW onthult dat zelf sleutelen juist moeilijker wordt
  • Officieel: er worden GEEN Jaguars meer gebouwd
  • Dikker dan deze AMG GLS 63 Brabus 700 wordt het niet #MijnAuto
  • Wist jij dat deze merk- en modelnamen afkortingen zijn?
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, m2, m4, tuning, wit

Vorig bericht: « Vrouw in brandende Volvo op A27 klemgereden door burgers
Volgend bericht: Zo wist Ford een nieuw Guinness World Record te pakken »

Lees Interacties

Reacties

  1. iijayvee zegt

    6 juni 2016 om 13:49

    Ja hoor, kom maar door! Liefst zonder die velgen.

    Login om te reageren
    • smoked zegt

      6 juni 2016 om 13:50

      @iijayvee: Dat rijd wel lastig.

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      6 juni 2016 om 13:52

      @iijayvee: Lastig rijden hoor, zonder velgen…

      Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      6 juni 2016 om 14:06

      @iijayvee: Bij Jet Cars krijg je hem zonder… SORRY!

      Login om te reageren
      • schuiftrompet zegt

        6 juni 2016 om 14:06

        @suzikubelona: meerprijs velgen €50

        Login om te reageren
    • Panda999 zegt

      6 juni 2016 om 19:07

      @iijayvee: ik vind de velgen er nog netjes bijhorend! Heb al veel erger meegemaakt

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        6 juni 2016 om 22:55

        @kungfu83: wil je erover praten?

        Login om te reageren
      • Panda999 zegt

        7 juni 2016 om 16:12

        @kungfu83: lol, zijn simpele maar toch geen lelijke velgen op de auto, niet te groot, niet te klein ?

        Login om te reageren
  2. Tuono zegt

    6 juni 2016 om 13:52

    Wat is een M2 (”gewone” 2 coupe overigens ook) toch een prachtige wagen!

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      6 juni 2016 om 23:16

      @Tuono: hij is erg mooi ja, maar toch vind ik de 1M coupé veel mooier, voor mij 1 van de mooiste BMW’s van de laatste 10 jaar

      Login om te reageren
  3. mikkeloentje zegt

    6 juni 2016 om 13:52

    Ik vind hem heel gaaf, zou hem zelfs overwegen als nieuwe auto. Maar toch klopt er iets niet aan zo’n 2-serie.

    Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      6 juni 2016 om 14:06

      @mikkeloentje: Daarom dus. Lekker fout, dus mooi!

      Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        6 juni 2016 om 14:53

        @suzikubelona: Nee ik bedoel niks als “fout”, maar die daklijn en kont. Iets daarin is niet helemaal lekker maar toch wel weer geslaagd. Ach het is maandag, ik neem weer even een duik in de shredder.

        Login om te reageren
        • saikol zegt

          6 juni 2016 om 16:26

          @mikkeloentje: denk dat dat meer in omdat de kont af lijkt te lopen, vind verder persoonlijk de achterlichten iets te smal en iets in de lunchtinlaten in de voorbumper ziet er niet helemaal lekker uit.

          Maar verder idd een heel mooie auto

          Login om te reageren
        • suzikubelona zegt

          6 juni 2016 om 17:23

          @mikkeloentje: koelt dat lekker af, zo’n shredder? Want hier izzut heet!

          Login om te reageren
    • roppp zegt

      6 juni 2016 om 22:56

      @mikkeloentje: het is net een dwerg met anabolen, bedoel je?

      Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        7 juni 2016 om 00:02

        @roppp: Niet dat ik bekend ben met “konten” van dwergen, maar zo is het wel ongeveer.

        Login om te reageren
  4. JJDW zegt

    6 juni 2016 om 13:53

    Wauw, heerlijk bommetje lijkt me dat.
    Nog geen twee serie coupé mogen rijden, maar ben wel benieuwd naar het verschil met de 4.

    Login om te reageren
    • baap zegt

      6 juni 2016 om 18:05

      @jarno_dewilde: Ik neem aan dat de 2-serie een ‘listiger’ karakter heeft dan een M4, aangezien de wielbasis me korter lijkt dan die van een M4.

      Login om te reageren
  5. gietturbo zegt

    6 juni 2016 om 13:54

    Nutteloze exercitie,
    Koop dan gewoon de M4 als je meer power wilt in je m2

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      6 juni 2016 om 15:28

      @gietturbo: Ik vind de M2 wel mooier dan de M4.

      Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        6 juni 2016 om 22:36

        @kilum: ik ook. Veel te lomp en groot voor een speledingetje.

        Login om te reageren
  6. banaan7 zegt

    6 juni 2016 om 13:56

    Gaaf ding

    Login om te reageren
  7. ontploffer zegt

    6 juni 2016 om 13:56

    Damn.. That’s sick

    Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    6 juni 2016 om 14:04

    Wacht.
    Je neemt een auto met een 3.0 twinturbo blok met standard 370 pk en gooit dat nieuwe zeer dure blok eruit. Vervolgens doe je er een andere, zeer dure 3.0 twinturbo blok in, eentje die 430 pk geeft. (geen idee of er andere onderdeleen op de M4 zitten, die het vermogen positief beinvloeden, die niet op de M2 zitten).
    Vervolgens kietel je dit blok naar 540pk.

    Rare jongens daar.
    Het zou mij weinig verbazen als je een M4 kan krijgen voor de prijs van een M2 + M4 blok (nieuw) – M2 blok 2e-hand verkopen + overzet kosten.

    Gekke jongens die Raclette-eters.

    Het lijkt me wel interessant wat ze zeggen over waarom het M2 blok dus niet zover opgevoerd kan worden.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      6 juni 2016 om 14:19

      @gregorius: Het blok in de M2 is niet hetzelfde als het blok in de M4. Het blok van de M2 is namelijk de gewone productie-zesinlijn zoals die in alle modellen ligt. In de M4 ligt een ander motorblok, namelijk het S55-blok. Ik heb geen idee wat de precieze verschillen zijn, maar er is vast en zeker wel een techneut hier aanwezig die dat ons kan vertellen.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        6 juni 2016 om 14:37

        @berlinetta: Ja, ik snap dat het een ander blok is. N vs S serie.
        Maar zoals @reistje zegt:
        “Het grote verschil met het onderblok van de S55 is dat het closed-deck is met ARC-sprayed boringen. Wat potentie geeft voor betere koeling maar belangrijker hogere turbodruk aan kan zonder problemen met onder andere koppakking en cilinderwanden.”

        Interessant iig geval. Lijkt me leuk om hun analyse te zien van wat het N55 blok dus aankan.

        Login om te reageren
    • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

      6 juni 2016 om 17:17

      @gregorius: de M4 is twin turbo terwijl de M2 1 twinscroll turbocharger heeft

      Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    6 juni 2016 om 14:04

    De Jeffrey Dahmer onder de BMW’s ..

    Keivetgaafies ..

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      6 juni 2016 om 14:19

      @lincoln: Pure porno, Jetcars, 159, Murica, burn it with fire, lekker bommetje.

      Auto’s voor hen..
      You know what i mean..

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        6 juni 2016 om 14:37

        @viezefreddyw:

        Nee .. Niet echt ..

        Bedoel je “ik koop voor dat geld iets anders” en “goedkoop plastic opvullen met purschuim is duur plastic” en “ik kijk topgear maar topgear suckt” en “rijbeleving” volk misschien ??

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          6 juni 2016 om 14:40

          @lincoln: Zo iets ja.. Maar Top Gear sucked echt…

          Login om te reageren
  10. arii zegt

    6 juni 2016 om 14:05

    Verschilt een M2 en M3/4 blok zo erg dan? Allebei 6inline turbo’s (en allebei 3.0 als ik het goed heb?), dus ik ga dan wel vanuit dat het ‘onderkant’ vh blok wel min of meer identiek is.

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      6 juni 2016 om 14:26

      @arii: Ze delen redelijk veel zo ook de slag en boring. Het grote verschil met het onderblok van de S55 is dat het closed-deck is met ARC-sprayed boringen. Wat potentie geeft voor betere koeling maar belangrijker hogere turbodruk aan kan zonder problemen met onder andere koppakking en cilinderwanden.

      De “nieuwe” BMW 3L B58 motor heeft overigens wel gewoon weer een closed deck.

      Login om te reageren
      • arii zegt

        6 juni 2016 om 15:32

        @reistje: maar zou die vent niet goedkoper uitkomen als hij het originele M2 blok had opgevoerd ipv een (ga ik vanuit) duur M3 blok kopen en die nog eens opvoeren?

        Login om te reageren
        • reistje zegt

          6 juni 2016 om 18:29

          @arii: Ik weet geen BMW motoren prijzen maar dat zal zeer waarschijnlijk goedkoper zijn geweest. Echter was dit alleen het verschil in het blok. Er zijn nog veel andere dingen, de S55 kleppen, camshafts, betere flow een betere oliepomp een mechanische koelpomp, andere zuigers, een andere versie van Valvetronic en ik kan nog even doorgaan.

          Je kan vast goedkoper 500+ pk uit een N55 halen maar de S55 blijft een betere motor.

          Login om te reageren
          • arii zegt

            6 juni 2016 om 22:53

            @reistje: you know your engines. Thanks voor de info

            Login om te reageren
    • klmz zegt

      6 juni 2016 om 14:26

      @arii: De M3/4 blokken hebben TwinTurbo en een M2 heeft een TwinScroll Turbo, dat is een enkele turbo maar verward veel mensen door de naam. Verdere verschillen zou ik niet weten, daarvoor moet je bij de echte kenners zijn.

      Login om te reageren
      • arii zegt

        6 juni 2016 om 15:32

        @klmz: ja ik weet het, maar met turbos kan je blijven spelen, gaat me meer om het blok zelf

        Login om te reageren
  11. madmarky zegt

    6 juni 2016 om 14:07

    Wat een karrewielen zitten er onder zeg, dat is toch niet mooi meer?

    Login om te reageren
    • tocae zegt

      6 juni 2016 om 21:37

      @madmarky: Ze doen me erg aan Hartge velgen denken. Er bestaat idd wel mooier spul.

      Login om te reageren
  12. Onehp zegt

    6 juni 2016 om 14:09

    990Nm @4900rpm = bijna 700pk

    Misschien bedoelt @rubenpriest 690Nm?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      6 juni 2016 om 14:15

      @Onehp: iets te enthousiast. Het moest 730 Newtonmeter zijn inderdaad. Aangepast!

      Login om te reageren
  13. unknown234 zegt

    6 juni 2016 om 14:13

    Wat lijkt me dat toch heerlijk om zoveel koppel te hebben.

    Login om te reageren
  14. Gulli zegt

    6 juni 2016 om 14:19

    Staat er nu dan ook ergens een M4 met een M2-blok te koop? De gemiddelde baby-boomer die zo’n auto kan bestellen merkt het verschil toch niet.

    Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    6 juni 2016 om 14:20

    Zal wel echt een kanon zijn. Als het ook nog een beetje rijdt met dit vermogen, dan heb je een hele leuke auto.

    Login om te reageren
  16. spylegion zegt

    6 juni 2016 om 14:22

    Resultaat; mooie balans verneukt.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      6 juni 2016 om 14:40

      @spylegion:

      Idd .. Alles naar de klote ..

      Login om te reageren
      • spylegion zegt

        7 juni 2016 om 14:17

        @lincoln: jij begrijpt het

        Login om te reageren
  17. purepet9229 zegt

    6 juni 2016 om 14:25

    Dan krijg je een M3.

    Login om te reageren
  18. Tonnie zegt

    6 juni 2016 om 14:37

    Is dit nou een goede tuner? Als ze zoveel onderdelen in eigen huis ontwikkelen..

    Login om te reageren
  19. martijn11 zegt

    6 juni 2016 om 15:39

    Ik ben normaal niet zo fan van bmw maar dit ziet er goed uit

    Login om te reageren
  20. mrrallycross zegt

    6 juni 2016 om 15:57

    Hebben ze nu al een m2 om zeep geholpen

    Login om te reageren
  21. cossiekiller zegt

    6 juni 2016 om 16:14

    Met een witte blijf je zitten.

    Login om te reageren
  22. jeffreym3 zegt

    6 juni 2016 om 16:59

    Velgen 1 maat te groot.

    Login om te reageren
  23. vo2max zegt

    6 juni 2016 om 17:04

    Wat RUF met porsches doet kunnen wij ook zullen ze gedacht hebben. Zal wel duurder zijn dan een M4.

    Login om te reageren
  24. bosje zegt

    6 juni 2016 om 17:59

    Doe mij maar een M2 met het originele blok met een aantal kleine aanpassingen. Ik gok dat je aardig snel op M4 pk-aantallen komt, terwijl je de originele balans houdt en een pak geld op de bank houdt. Setje mooie velgen eronder (setje HRE’s ofzo), zeer subtiel verlagen, mooi diep kleurtje kiezen en knallen maar.

    Login om te reageren
  25. pinut187 zegt

    6 juni 2016 om 18:19

    Zo das lekker!

    Login om te reageren
  26. addiction4cars zegt

    6 juni 2016 om 18:32

    Gister op bimmerfest geweest, maar de 1m blijf ik toch wel mooier vinden hoor? al is de m2 ook zeker geen straf om te zien

    Login om te reageren
  27. e1000bmw zegt

    6 juni 2016 om 18:49

    Ik zou hem van buiten “standaard” laten…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North