De M3 is een geliefd slachtoffer onder de tuners. Avus Performance doet het allemaal nog eens lichtjes over en schaaft de hete 3-serie nog wat verder bij.
De Berlijnse sleutelfanaten van Avus hebben om te beginnen de BMW voorzien van nieuwe schokdempers rondom. Alsof zo’n M3 standaard niet genoeg grip heeft. Ook de kenmerkende roffel van de M3 mocht niet in originele staat blijven. Een ander uilaatsysteempje onder de Bimmer moet er voor zorgen dat je nekharen nu al van ver overeind gaan staan als ‘ie aan komt brullen. Om het racegevoel nog wat meer te versterken (sommigen zijn niet gauw tevreden) worden er in het in- en exterieur carbon ditjes en datjes toegevoegd.
Nieuwe wielen. Het kan niet ontbreken bij een ‘fatsoenlijke’ tuningsbeurt. Avus Performance schroeft onder deze M3 velgen van het type ADV.1 in een matte gunmetal kleur. Niet mee eens? Dat kan, en je kan er ook wat aan doen. Ze zijn namelijk in elke gewenste kleur te verkrijgen. Voor zijn ze 9″ breed en 20″ hoog. Achter is het even hoog maar tellen ze 10,5″ in de breedte. Prijzen en levertijden zijn vooralsnog onbekend.
UPDATE: slordig foutje van de marketingmanagert, deze M3 is niet van AVUS maar van Active Autowerke (een Amerikaanse BMW tuner). Avus heeft de foto’s van de Active Autowerke BMW M3 gebruikt zonder toestemming, om via die weg wat ADV1 velgen te verkopen (waarvan ze toevallig dealer zijn, zo schrijft GTSpirit. Ter volledigheid nog even de complete lijst met specs van deze dikke M3:
Performance
Active Autowerke Signature Series Performance Package.
Active Autowerke Signature Series Rear Exhaust and X Pipe w/ Connecting Pipes
Active Autowerke E9X M3 Performance Pulley
Active Autowerke Drop In Filter
Active Autowerke Performance Software Upgrade V 2.0
Active Autowerke Short Shifter Kit
Active Autowerke Spec Performance Brake Pads
Cosmetic
Vorsteiner Carbon Fiber GTS3 Front Bumper
Vorsteiner Rear Diffuser Type II
Vorsteiner Carbon Fiber Boot Lid
Suspension
KW Variant 3 Coilover System
Wheels
Brand: ADV1 Style: 5.1 Size: 20 x 10.5 Rear Tires: Nitto Invo 295/25/20
Brand: ADV1 Style: 5.1 Size: 20 x 8.5 Front Tires: Nitto Invo 255/30/20
Konden de velgen niet nog een maatje groter?
Vind hem erg geslaagd, ik houd wel van Zwart/Wit combo’s
Ze zijn inderdaad wel extreem groot ja!
Heel dik!
Het lijkt me niet fantastisch rijden met veerwegen van een halve centimeter… :?
Voor mannen zonder kloten. Mannen met kloten adviseer ik een toque.
=> te dragen.
Ik vind de velgen ook niet zo mooi eigenlijk. Ze zitten ook wel erg strak.
alle sjonnie’s op een rij wat een gedrocht!!
Ik zou de velgen toch echt minimaal één, maar liefst 2 maatjes kleiner hebben, dit gaat pijn doen, oncomfortabel worden, en sneller wordt je auto er echt niet van:S Verder is ’t niet zo lelijk, maar doe toch maar niet^^
typisch design dat mooi is op de tekentafel, maar in de praktijd niet echt haalbaar is
De velgen zijn echt te groot :S
anus performance…..nummer 1 reden dat ik deze auto niet zou kopen. de andere reden is dat ik er niet veel aan vind!
Brute bak! Mooie 5 spaaks velgen ook!
Biggie rims!
@ricardo: 19″ bedoel je…ipv 9″….
Die velgen zijn echt ruk, jemig ! En eigenlijk is alles wat Avus kon vernaggelen ‘gelukt’!
@ricarde: laat maar….lezen…zucht
kofferdeksel met in gebouwd spoiler vind ik wel mooi
I like it. Maar wel liever met 3 delige velgen eronder.
linkerkant zijn de velgen te groot, rechts kan nog wel
niet mooi en vooral dat ducktailtje is een beetje te patserig
wow… die wielen zijn echt FAAACKING mooi!! :D
Die zwart-wit combo’s zijn echt prachtig..
Nog mooie velgen, maar ze zouden inderdaad een maatje groter gemogen zijn…
Mooie opgevulde wielkasten. Houd ik van. De rest zou mij niet boeien. Een goede 240pk/Nm is mij ook genoeg in een auto met 4 stoelen.
over the top!
Pure PO… etische vertoning.
@Pixed: ik dacht dat je het gehad had met de term porno:
http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/14/video-even-rijden-in-een-ferrari-599xx#comment-2356691
Blijkbaar dus niet…
@robbie: Ik gebruik die term net niet, en toon aan dat er ook alternatieven zijn. Maar uw breed denken en ‘open mind’ is blijkbaar niet breed en open genoeg om dat in te zien. Spijtig voor u.
En kan uw heksenjacht op mijn persoon nu gestaakt worden aub? U hebt al bewezen dat u die rol met verve vervult.
zeer dik
Ik vind hem cool Niet die 5 spaak velgen maar de andere de auto moet Zwart en de velgen weer ouderwets lichtmetaal inplaats van dat geile mat dat is zooooooo 2007
kofferklep is nice :D maar wielen te groot.
Wat ik nou altijd zo lelijk vind zijn die oversized koets wielen met die reepjes rubber er omheen.
Ding ligt ook veels te laag dus is de veerweg veels te kort. Dat betekend stuiteren, bakken onderstuur en een 3x langere remweg als normaal.
Het design van de velgen is niet mijn ding.
De CSL boot-lit is wel mooi en stukken beter dan die oversized boot-lit van Vorsteiner.
Dit zijn mooie velgen voor onder een getunde E92 M3 Coupe.
Doe mij maar.. liever gisteren dan vandaag nog..
Wel leuk dat er bij sommige fotos alvast een trek oog aan de voorkant gemonteerd zit. Ze verwachtend dus niet dat ver komt dat dit ding.
10.5j is goed breed,
)
Doe maar 19″ ipv de 20″ velgen met 305 brede achterbanden en 365 breed op de vooras.
Als het toch 20″ moet worden, dan maar deze velgen:
365 moet natuurlijk 265 zijn :)
Maar 365 is ook welkom ;)
Mooie velgen! Staat super! En dat kofferbak lipje ziet er ook goed uit;)
UPDATE: slordig foutje van de marketingmanagert, deze M3 is niet van AVUS maar van Active Autowerke (een Amerikaanse BMW tuner). Avus heeft de foto’s van de Active Autowerke BMW M3 gebruikt zonder toestemming, om via die weg wat ADV1 velgen te verkopen (waarvan ze toevallig dealer zijn, zo schrijft GTSpirit.