• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lightweight Performance M3 nu nog lichter dan voorheen

Auteur: willeme, gepost 22 november 2021 om 15:06 – 13 Reacties

Lightweight Performance M3

De Lightweight Performance M3 is zoals de naam van de tuner suggereert: lichter!

BMW geeft zijn fans wel de nodige uitdagingen op visueel gebied. BMW-liefhebbers zijn traditioneel heel erg, eh traditioneel. In principe willen ze gewoon elke 2-3 jaar een nieuwe E46 en nieuwe E39. Alle andere auto’s zijn overbodig en inferieur. Daar valt overigens wel iets voor te zeggen, want die generatie BMW’s was bijkans perfect.

Tegenwoordig is BMW een veel groter automerk. Een ware gigant. De 3 en 5 Serie zijn nog altijd de ‘echte’ BMW’s, maar er zijn complete modelfamilies (zo als de X- en i-modellen) bijgekomen. Gelukkig is daar nog een BMW M3, leverbaar met handbak, zes-in-lijn én achterwielaandrijving. Alleen is het uiterlijk niet al te fraai.

Lightweight Performance M3

Omarmen

Welnu, daar kun je over blijven piekeren of het juist omarmen. Dat is precies wat het Duitse Lightweight Performance heeft gedaan. Dus is hun visie op de M3 subtieler en fraaier? Nope. De auto is zo mogelijk nog aparter geworden. De Lightweight Performance M3 heeft diverse modificaties ondergaan waardoor ‘ie er niet fraaier uitziet. Echter, er is wel over nagedacht.

  • Lightweight Performance M3
  • Lightweight Performance M3
  • Lightweight Performance M3
  • Lightweight Performance M3

In plaats van de M3 nog veel meer vermogen en koppel te geven, heeft Lightweight Performance ervoor gekozen om de motor helemaal standaard te laten. Daar valt wat voor te zeggen, want met 510 pk (echt een heel bescheiden opgave) is de auto natuurlijk al beresterk. De tuner heeft ervoor gekozen om de M3 te verbeteren op andere facetten. Iets minder gewicht en iets meer scherpte.

  • Lightweight Performance M3
  • Lightweight Performance M3
  • Lightweight Performance M3
  • Lightweight Performance M3

Lightweight Performance M3 lager

Voor die extra scherpte zorgt onder meer de Eibach verlagingsset. De wielen zijn gesmeed en een stukje lichter dan de (overigens eveneens gesmede) standaardwielen. De kleur (goud!) tergt uiteraard de goede smaak, maar het valt tenminste op. Dat geldt ook voor de achterspoiler, die op een goede jaren ’90 JDM-auto niet zou misstaan. In de motorkap zijn nu extra sleuven. Subtiel iets het zeker niet, maar dat is de standaard M3 ook niet.

  • Lightweight Performance M3
  • Lightweight Performance M3

Verder is de auto voorzien van de nodige koolstofvezel elementen. Dat kan ook niet als je Duitse bedrijf Lightweight Performance heet, nietwaar? Hoeveel de auto lichter is geworden, wordt niet vermeld helaas. Met name die koolstofvezel schaalstoelen kunnen een hoop gewicht besparen, alhoewel BMW daar zelf ook een mogelijkheid voor heeft.

  • Lightweight Performance M3
  • Lightweight Performance M3

Dit is overigens slechts het begin. Er zullen nog meer onderdelen van Lightweight Performance voor de M3 G80 aankomen.

Deze G80 zal zijn publieksdebuut maken op de Essen Motor Show.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • BMW M3 G80 Competition rijtest video
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, BMW-M3, carbon, eibach, g80, groen, M3, spoiler, verlaagd

Vorig bericht: « Ontslagen sjoemelmonteur eist 28K vergoeding
Volgend bericht: Kia EV6 vs Hyundai IONIQ 5 rijtest »

Lees Interacties

Reacties

  1. ontploffer zegt

    22 november 2021 om 15:22

    Wat blijft het toch een gruwelijk vette bak 🤩 in tegenstelling tot de rest eindelijk weer iets anders, vernieuwends. En in deze spec helemaal gaaf!

    Login om te reageren
  2. neymar zegt

    22 november 2021 om 15:56

    Prachtige wagen!

    Login om te reageren
  3. vaakbenjetebang zegt

    22 november 2021 om 16:30

    ‘Lichter’. Hoe veel lichter, en wat weegt dat ding dan nog?

    Login om te reageren
    • retsok zegt

      22 november 2021 om 20:28

      @vaakbenjetebang: iets minder zwaar!

      Login om te reageren
  4. smex zegt

    22 november 2021 om 16:30

    En ook nog eens NOG lelijker dan dat ie al was. Ik dacht dat het niet mogelijk was.

    Login om te reageren
  5. jimk zegt

    22 november 2021 om 16:35

    Maar wat weegt hij nu dan?

    Login om te reageren
  6. toniominestrone zegt

    22 november 2021 om 17:28

    Ik ben inmiddels helemaal om, front is in mijn ogen helemaal okay!

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    22 november 2021 om 17:33

    Wat is het toch een geniale auto in een topkleur!

    Login om te reageren
  8. HZW zegt

    22 november 2021 om 17:48

    Ik vraag mijn überhaupt af, of hij lichter is met alle toevoegingen.
    Je kan wel dingen lichter maken, maar als je ook nog van alles en nog wat toevoegt, kan het onder de streep niets uitmaken.

    Login om te reageren
  9. mwti zegt

    22 november 2021 om 18:06

    Waarom? Koop gewoon een Porsche. Dit is toch prutsen binnen de marge.

    Login om te reageren
  10. golf1985 zegt

    22 november 2021 om 19:06

    Ik begin hem steeds meer te waarderen hoevaak ik hem op foto’s zie. Ben van het weekend zelf in essen dus dan kan ik zelf oordelen

    Login om te reageren
  11. ty5550 zegt

    22 november 2021 om 22:54

    Die neus gaat toch nog een paar jaar wennen kosten vrees ik

    Login om te reageren
  12. Paul58 zegt

    23 november 2021 om 08:16

    Maar hoeveel weegt die nu dan? Ben wel benieuwd wat het verschil is met een ‘normale’ M3 of bijvoorbeeld een Guilia QV

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North