
In Rusland that is. Het Franse merk denkt dat zo’n 10 procent van de jaarlijkse verkoop aan C-Crossers, in het persbericht aangeduid als een voertuig waarbij dynamiek en comfort gecombineerd zijn, in Rusland zal plaatsvinden. De vraag is vervolgens, waar worden de overige 90 procent van deze voertuigen verkocht?!?
“We are counting on selling 1,800 C-Crossers in Russia, starting next year,” zo vertelde Jean-Louis Saugier tijdens de lokale introductie van de SUV. Citroën wil wereldwijd dus zo’n 18.000 van die Cross-apparaten afzetten.
Het leuke aan Russen is trouwens dat ze wel van SUV’s houden maar niet van diesel. Heb je ook geen gezeik met roetfilters, klinkt eigenlijk heel logisch. En het is goed voor de cultuur, afzetten tegen de Amerikanen is namelijk een volkssport (via autonews.com).
PS: review van Richard Hammond “Crosser Dresser“.
Tja…ik weet niet wat ik ervan moet vinden. De Cross is niet bepaald moeders mooiste.
De Cross niet moeders mooiste nopg niet in de spiegel gekeken zeker das helemaal geen lelijke auto!
opzich zit daar wel wat in,
ligt een hele markt open in rusland dus waarom niet?
Zelf zou ik em daarintegen nooit kopen….
Ik had nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar, best een lekkere bak vind ik het! Vooral die neus is heel geslaagd.. :)
whahaha, in rusland valt die wagen meteen door de mand met de kwaliteit van de wegen daar :) verder vind ik em ook knap lelijk, minder lelijk dan de peugeot maar nog steeds heel lelijk.
lage auto’s ftw! :P
Ik vind het erg van zeggen maar hij is idd helemaal niet lelijk. (al zou ik er nooit een kopen)
Ik vind hem ook lelijk, hondslelijk.. Hoop dat Citroën er om de een of andere vage reden vanaf ziet. Vind het erg jammer zeker omdat ik zelf Citroën liefhebber ben.
Alwood, het is gewoon een Mitsubishi met een citroen buitenkant hoor…
Met de kwaliteit zal het wel goed zitten. En de motoren van PSA zijn ok. Pas nog een grote prijs gewonnen met een nieuwe motor.
Wat teveel C6 aan de voorkant. Voor de rest zou ik stiekem wel op een rijtest van Autoblog willen wachten.
Tja wat moet ik van de nep outlander zeggen?!
Dat ze een serieuse misser hebben gedaan.
Kzou voor de echte outlander gaan die er wat agressiever, eleganter, enz… uitziet en ook wat minder centjes vraagt.
En die is origineel !!
En deze wordt ook meegeleverd met de motor van de fransmanne.
Dus zou ik hopen voor mitsubishi dat ze méér succes kunnen boeken met de nieuwe motor.
BTW: Die peugeot (4007) is zo een misval vanvoor.
”Wat gaat die goed verkopé”.
@ Romeo
Idd…het is eigenlijk een Mitsubishi. Dan zou ik zeker voor Mitsubishi gaan.
De neus is inderdaad leuk, maar hij past echt niet bij de hoekige mitsubishi die daar achter aan vast zit. Hij is beter dan de Peugeot maar het is geen mooie auto.
Als je er live naast staat is ie hoog en uit proportie, en past vooral de achterzijde er helemaal niet bij. Zonde dat zo’n mooi merk zo verpest wordt (geldt ook voor Peugeot trouwens).
@Romeo
dan zou ik dus gwn de mitsubishi kiezen… :P
komen ze eigelijk uit dezelfde fabriek rollen? want ik verdenk die fransen ervan altijd inferieure materialen te gebruiken, vrijwel iedere franse auto rammelt na 2 jaar.
Alwood. ja…zou ik ook doen. Liever het origineel.
Maar vind de Citroen er ook niet slecht uitzien hoor. Pas aan de achterkant kun je zien dat het een Outlander is.
De rest zal wel grotendeels in Frankrijk worden verkocht, aangezien de Franse merken nog geen SUV in het assortiment hadden.
En jammer voor de Russen dat ze niet van diesels houden. Als ik een positief punt moest noemen van de auto zouden het juist de PSA HDI motoren zijn.
Russen geven geen moer om roetfilters. Het probleem is stomweg dat de kwaliteit van de diesel daar slecht is. De winters daar zijn erg streng en diesel vriest dan. CNG zou een prima alternatief voor benzine zijn, maar de tanks zijn groot en duur. Bovendien bestaan er nog geen direkt inspuitende systemen, waardoor het specifiek vermogen van de motor zo’n 10% verlaagd wordt t.o.v. de uitvoering voor benzine.
veel mooier dan de 4007!
Die overige 90 procent verdwijnt hopelijk als schroot in ieders mobieltje of iets dergelijks. Zo’n ding kan toch alleen maar ongelukken veroorzaken vanwege z’n lelijkheid. Hmmm, ik smul al bij de gedachte om een ramboketting leeg te schieten op zo’n bak. Dat moet geweldig zijn, dan wordt ‘ie er alleen maar mooier op!
Het is ook gewoon een prachtige auto! beter als die van de kia,subaru,peugeot,audi,bmw!!!!!!!!!!!!!!!!!
dit zal wel hard aan komen bij de bmw fans want die hebben allemaal een grote ego
Vervelend dat ik hier m’n hele post aan wijd, maar Patrick:
Ga een verkeersdrempel bauwen ofzo..
Haha..Idd Patrick!!
helemaal gelijk:P Bmw rijders met hun ego,,Whaha!!
haha iedereen hier vind m of mooi of spuuglelijk:d kwestie van hate it or love it?
ik vind m ook spuuglelijk btw;-)
zo’n mitsu met VW-diesel, lijkt me een succesrecept dat deze citroen niet gaat verpesten..
Kvind hem wel niet mis, maar goed, ik oordeel enkel op basis van deze ene foto..
hmm… subaru staat hier toch wel heel ver boven…
en audi en bmw eigenlijk ook :) Alleen wil je ook niet met een BMW door rusland rijden want dan stuiter je je eigen auto uit :P té hard geveerd :o
Waar is citroefiel eigenlijk?
Ik vind hem ook wel mooi eigenlijk , in het begin vond ik hem er niet uitzien maar hij wordt mooier elke keer ik hem zie.
Is wel erg duur voor een citroën , maar dat zal wel met het mitsubishi gedoe te maken hebben .
Vroegerr! had je alleen maar een auto..
Het zal mij benieuwen wat we krijgen na de Cross Country/CUV(Crossover)/SUV hype. Roept u maar…
Ik zou toch voor de 2007 Mitsubishi Outlander gaan.
Die ziet er toch wat robuuster uit.
De achterkant van de drie auto’s (C-Crosser, Outlander en 4007) zijn vrijwel hetzelfde. De voorkant is veranderd. De achterkant ziet er redelijk stoer uit, net zoals de voorkant van de Outlander. De voorkant van deze C-Crosser ziet er toch wat tam uit. Iets te ‘luxueus’, het past niet zo goed bij het ontwerp naar mijn idee.
@ Alwood – Peugeots en Citroens houden het in Rusland wel uit !
Het enige probleem is dat ze de prestige missen van de Duitsters en Russen zijn Super Hyper Prestige gevoelig!
Onze Vadim rijdt al jaren lang probleemloos rond met een 406 Station Diesel van Petersburg naar Moskou, omdat’ie in een Peus rijdt wordt’ie niet overvallen en hij lacht zich rot over de kwaliteit van z’n Peus! Uiteraard moet je vaker schokdempers en veren vervangen maar fusee’s stuurkogels etc kunnen de zware omstandigheden aan.
Waarom denk je dat Toyota en Peugeot nog steeds de meest ge-exporteerde merken naar Afrika zijn ?
De voorkant vind ik heel geslaagd. Die mag van mij één op één worden overgenomen op een andere Citroën. Het probleem is alleen dat de voorkant niet bij de rest van de auto past, zoals dat bij de Mitsu wel het geval is. En de zij- en achterkant zijn natuurlijk gewoon Mitsu. :( Ze hadden gewoon zelf een SUV moeten maken, dan maar wat later, maar liever dan deze… Hoewel géén SUV Citroën natuurlijk ook goed zou staan. :)
@ Bart; Jaja, rustig maar. Ik ben ook (helaas) niet 24/7 online. ;)
Trouwens, Hammond is wél heel positief over de C-Crosser… :D
@ citrofiel : hoe wat waar en filmpje ? heb deze auto nog niet gezien in beweging ;)
ok laat maar…lees weer overal overheen :P
Goed zo, cl600… ;)
Het is wel een stoere auto maar ik kan er niet warm of koud van worden. Vooral het interieur en de achterkant zijn een teleurstelling. Mischien omdat het zo ‘oncitroësk’ overkomt, ofwel moet citroen eens een suv maken met haar eigenwijze designtaal. Zo iets lekker appart, volgens mij kunnen ze dat wel.
Weer zo’n zielige SUV erbij…
Andre Citroen zou zich omdraaien in zijn graf als hij het wist
@ parisi; Helemaal mee eens. Ze hadden gewoon niet zo veel haast moeten maken en gewoon zelf iets moeten ontwikkelen… :(
Heb eergisteren de 4007 en de C-Crosser zien rijden, en meen ook nog die outlander. Allemaal dezelfde. Zien er wel geslaagd uit maar die neus van die 4007 is minder, vind ik te veel LEEUW!
Erg mooie auto,…vraag me af wat de vanaf prijs gaat worden.
-edit- foutje: Vanaf 36k zie ik,….hmmm
wat zou daar standaard op zitten?
Let op de PSA versie van de Outlander is niet zomaar een ander neusje erop. De ophanging is PSA en de isolatie is stukken beter. De VW 2 liter is mak maar de 2,2 van PSA is echt een dijk van een motor.
Ik zit beroepshalve in de ontwikkeling en heb al 5000 km met een PSA “outlander” gereden en kan alleen maar zeggen dat het technisch zeer sterk in elkaar zit. In het terrein mist hij wat bodemruimte maar toch heb ik er al fijne off road ervaring mee gehad. Ondertussen rij ik weer met een andere proto om te testen maar ik zou zeker de PSA versie niet in het rijtje van de zoveelste SUV zetten. ( ik oordeel enkel technisch en niet qua uiterlijk )
Heb in de Outlander 2.0D gereden, vond het model en de ruimte erg geslaagd maar die VW Diesel is echt een drama. Wat een trage knorrepot, tot 2000/min geen trekkracht en dan ineens floep komt die Turbo erin en gaat ie nog niet echt vooruit. Ik vind de Citroen leuk om te zien maar alleen die PSA diesel is al genoeg reden om die Mitsubishi te laten staan
Ben het helemaal eens met Forester XT. Heb de outlander proefgereden. Zelfs met de power pack (163 pK) is die lawaaiige VW motor niet vooruit te branden.
Met de C Crosser heb je al het goeds van de outlander met een heerlijke PSA motor. Ik ga hem zaterdag bestellen (want de outlander met de PSA motor is wel degelijk duurder dan de C Crosser) !
@ herwig; Leuk man! Toch nog iemand in NL die er een koopt. Zoveel zullen het er niet worden bij een totale productie van 20.000 per jaar, dus je rijdt redelijk exclusief!